Reply on: fobust #76051:
Tie čísla Ti losuje papagáj z osudia ? ? Najbežnejšia symetrická výhybka má uhol odbočenia 5^/5^, sú aj nesymetrické výhybky s uhlom odbočenia 2,5^/7,5^, v tomto prípade sa však jedná o nesymetrickú výhybku s uhlom odbočenia 2,5^/17,5^. Takéto výhybky sa v civilizovaných podnikoch používajú LEN na miestach, kde napr. z priestorových dôvodov nie je možné rozvinúť oblúk. V Bratislave sa však používajú aj na šírej trati jednak z dôvodu, že vrchári zásadne pri úplne nezmyselných náhradách podvesných armatúr ťahovými kopírujú pôvodnú geometriu, jednak z dôvodu, že 20^ kríž môže byť pevný, keďže strata bočného vedenia botky v kríži je kratšia a 10^ kríž už musí byť stavateĺný a to je v Bratislave kvintesencia zla. Asi budem musieť opäť napísať nejaký článok do BA novín, aby si ma opäť mohli pozvať do BEÚS-u a tam ma opäť presviedčať, akí sú oni geniálni.
fobust
Dobre píšeš. Takže riešenie? Bude sa tam jazdiť 5 km/h... Nechápem potom prečo tam vôbec vymieňali tú starú podvesnú križovaktu, keď sa aj cez novú musíme šuchtať, aby sa nám to nepokrčilo. Aký je tam uhol na tej výhybke? 12°? Výhybky s takým uhlom by som rád videl iba vo vozovniach, prípadne iných miestach kde je to nutné (možno obratiská a pod.), ale naozaj nechápem prečo tam nemôže visieť normálna symetircká ťahová výhybka s uhlom 3° a mechanicky stavným krížom... ?