Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: ufo #76077:
Praveze je to len o politike.. treba vysosnut peniaze z EU, ten vlak nikto vazne nemysli..
Reply on: tr3mp #76075:
Myslím, že iní ľudia po voľbách alebo námestník primátora pre dopravu nemali žiaden vplyv na úvahy o petržalskej električke, ktoré teraz sú. Politiku by som tam vôbec neplietol...
Reply on: Dunčo #76054:
Dunco, mam pre teba zlu spravu. Ty si uz uplne d******! Ale uplne! Nevidim dovod preco by ta elina nemala byt. Co sa tyka vlaku - je to len na vytiahnutie penazi z EU, vobec tam nebudu chodit.

Re #76055 Dunčo: Bavi ta floodovat?

Re #76068 pepiono23: Vodic musi na prechode zastat sam od seba. Ten tercik je skor na to aby dala najavo "pozor, prechadzaju deti" - len zvysenie pravdepodobnosti ze vodic zastavi ?
Reply on: tr3mp #76074:
Ešte sa doplním, v prípade, že hovoríš o celom období prípravy výstavby nosného systému (teda cca 30 rokov), platí pôvodná odpoveď. Ak narážaš na posledných 5 rokov, teda električky a teraz zmena na vlaky, súvisí to zrejme s tým, že železničné tlaky na výstavbu ich riešenia boli až do volieb mestom ignorované a po voľbách sa dostali k moci iní ľudia (z tohto pohľadu je jedno, že je na čele stále ten istý Ďurkovský), zmenil sa napr. námestník primátora pre dopravu. ?
Reply on: dankosmile #76073:
"nevedeli", "majú" - a kto sú to "oni"? 🙂 Problém je práve v tom, že každý má jasno v tom čo chce, akurát sú tu rôzne skupiny (jednotlivci), ktoré presadzujú rôzne riešenia, podľa toho, ktorá je práve ako úspešná a ako sa striedajú pri moci. ?
Inak co su to za kecy zase s tymi zeleznicami a elektrickami? Kto to ma stale pocuvat? To za ten cas co sa to nestavia si nevedeli dat dokopy co chcu, aby tu jazdilo? Vsak maju na to uz tolko rokov..
ehm
Reply on: S499.1023 #76067:

Mne sa zdá že ich vymenili za mechanické a tým to vyriešili. Overím si to.
Reply on: Emo #76070:
Ale je to VYZNACENA cast cesty kade sa ma prechadzat. Ten tercik je tam skor pre bezpecnost deti , nez pre nejake riadenie dopravnej situacie.Mimochodom auta maju zastavovat na priechode ak sa niekto odhodla prejst cez neho, bezohladu na tercik ?
Reply on: Mikimaus #76069:
Ale ten prechod je takisto súčasť cesty.
Reply on: pepino23 #76068:
Len ona zastavuje auta s tercikom NA PRIECHODE PRE CHODCOV a nie v ceste ?
Reply on: Mikimaus #76061:
A ma pravo zastavovat tercikom auta taka ucitelka materskej skolky na prechode pre chodcov? 🙂
Reply on: fobust #76065:
Myslím, že na Tebou spomínaných miestach sú stále elektrické kríže. On má DPB vôbec rôzne špecifiká - okrem problémov s elektricky stavanými krížmi je DPB napríklad podľa mojich vedomostí jediný podnik v ČR/SR, ktorý má negatívne skúsenosti s armatúrami Elektroline.
Reply on: fobust #76065:
Kua, akosi to maže návestidlá výhybiek.
Možno to bude tým, že v DPB sa tie el. stavané kríže ľúbili zasekávať. Prečo, to netuším, žeby nekvalitná montáž/údržba? Pamätám si ako som pravidelne videl že sa kríž neotočil, resp. ostal nejako visieť a potom na návestidle blikalo < >. Trolejbus napriek tomu pomaly vošiel na výhybku. Cez jazyka pekne prešiel, ale na kríži brko okamžite vyletelo. Vždy keď som videl na návestidle blikať namiesto < > svietiaceho < alebo >, tak vodiči skúšali výhybku opäť dvakrát prehodiť. Niekedy to pomohlo, inokedy nie. Viem že minimálne el. stavané kríže na Šancovej smer SAV a na Pražskej smer SAV to robili, viackrát som to videl. Teraz tam visia už mechanické kríže. A už nevídavam že by výhybka o sebe tvrdila, že je v zaseknutá v medzipolohe, resp. inak nefunkčná, známy blikajúci symbol < >.
Reply on: S499.1023 #76060:

Možno to bude tým, že v DPB sa tie el. stavané kríže ľúbili zasekávať. Prečo, to netuším, žeby nekvalitná montáž/údržba? Pamätám si ako som pravidelne videl že sa kríž neotočil, resp. ostal nejako visieť a potom na návestidle blikalo . Trolejbus napriek tomu pomaly vošiel na výhybku. Cez jazyka pekne prešiel, ale na kríži brko okamžite vyletelo. Vždy keď som videl na návestidle blikať namiesto svietiaceho < alebo >, tak vodiči skúšali výhybku opäť dvakrát prehodiť. Niekedy to pomohlo, inokedy nie. Viem že minimálne el. stavané kríže na Šancovej smer SAV a na Pražskej smer SAV to robili, viackrát som to videl. Teraz tam visia už mechanické kríže. A už nevídavam že by výhybka o sebe tvrdila, že je v . ?
Reply on: S499.1023 #76059:

Áno, tá križovatka bola zmes ťahových a podvesných armatúr. Keď som písal o "podvesnej križovatke", myslel som tú podvesnú zjazdovú výhybku, o ktorej je reč.
Reply on: S499.1023 #76058:

Tie čísla som tuším pradávno čítal v Altase Trolejbusů, NADAS, 1986. ? Takže asi odtiaľ. Ale díky za upresnenie. S tým článkom do BA novín máš moju plnú podporu. Rád ti prispejem aj fotkami, ak chceš. 🙂
cawte neviem mi niekto povedat výpravu vozu 1611 na linke 93 alebo 98?????
? ?
Pred Tunelom na nabrezi dnes stal dispecer a riadil dopravu elektriciek tak, ze zastavoval tercikom auta iduce cez nabrezie. ? Je to sice fajn, ale ma vobec pravo takto zastavovat auta ?
Reply on: ivanbuto #76053:
Nejde o to, či je výhybka symetrická alebo nesymetrická ale o to, aký je uhol odbočenia. Čím je menší, tým je možná väčšia rýchlosť (pri uhle odbočenia 5^ technicky nie je problém 60 km/h ale menší uhol odbočenia znamená aj menší uhol križovania a pokiaľ je uhol križovania menší než cca. 15^, je nutný stavateĺný kríž. Pri mechanicky stavanom kríži je možná rýchlosť do cca. 40 km/h, pri elektricky stavanom prakticky bez obmedzenia. Mechanicky stavané kríže sa v civilizovaných DP používajú prakticky výhradne na zjazdových výhybkách. Nerobím si nárok na 100% spoľahlivosť, ale nepoznám okrem DP Bratislava prípad aplikácie mechanicky stavaného kríža na rozjazdovej výhybke. Ono to ani nedáva zmysel - pokiaľ už mám riadiacu a výkonovú časť na ovládanie jazykov výhybky, nie je dôvod neovládať aj kríž.
Reply on: fobust #76051:
Mimochodom, tá KRIŽOVATKA už dávno nebola podvesná, ale ťahová, zložená zo starých kremnických armatúr. Podvesné boli už akurát tie zjazdové výhybky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.