Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Beus #68772:
To je pravda co pises, len tu sa bavime o buducnosti vzdialenej 20-30 a viac rokov. A vies Ty ako bude vtedy vyzerat z urbanistickeho hladiska BA ? To neviem ani ja. 😉 Mozno uz to nebude len o radialach a zastavbach popri nich, ale aj o tych lokalnych aglomeraciach. Fakt je len ten, ze mesto sa rozrasta. Centrum, ale aj sirsie centrum mesta nie je dobre dopravne preddisponovane na zvysenie hustoty a to je druhy fakt. Ja netvrdim, ze je mesto potrebne dnes... o 10 rokov mozno tiez nebude. Ja sa bavim o par 10 rokov dalej. 😉 A tam nik z nas nevie, ci metro nebude potrebne. Pozri ake stavby sa chystaju kade-tade... 😕
Reply on: KLF #68671:
A také, že Škoda 720 sa nevyrábala preto, lebo prioritou bola investícia do Považských strojární, si počul?

Re #68734 S499.1023: Prečo nie Bombardier Flexity Classic? Vzhľadom na koncepciu by to mohlo byť cenovo prístupnejšie vozidlo a pozdáva sa mi viac než trojvaňa.

Re #68751 Sommelier: Podvozkom? Môžeš, prosím, vymenovať, v čom je rekonštruovaný otočný PCC podvozok na pražských T3R.P menej komfortný v porovnaní s tým pevným na 14T?

Môžeš okrem toho definovať aj pojem "hlučnosť výzbroje"? ? Ja totižto vážne neviem o tom, že by výzbroj vydávala nejaký hluk. Pískanie Progressu za hluk možno považovať len ťažko, hoci osobne preferujem jemné čvirikanie asynchrónnych výzbrojí...

Re #68769 KLF: Samotná Bratislava sa skôr scvrkáva, v centre žije menej a menej ľudí, odporúčam preštudovať fenomén "shrinking cities".

To je však práve protiargument proti Sommelierovej te(r)órii, že rozvíjať treba len a len tangenciálnu dopravu. Kdeže. Tým, ako sa ľudia presúvajú bývať mimo centra, ešte silnie dopyt po regionálnej doprave doň. A aby mesto nestratilo úplne svoj duch, podporovať treba práve premenu "mŕtvych" priestorov v jeho centre, a nie lacnú výstavbu mimo neho, ktorej chýba akákoľvek mestotvornosť.

Každopádne, dopravu z oblastí mimo centra doň vyriešiš oveľa efektívnejšie a lacnejšie prímestskou železničou, než ťahaním metra do polí.
Reply on: KLF #68769:
S tou potrebou metra v buducnosti by som si dovolil oponovat. Ano, centrum je nafigu, to vidi hadam kazdy, ale mat metro len kvoli preklenutiu centra je IMHO zhyralost. Centrum vie pod zemou preklenut rovnako dobre aj elektricka. A na radialach technicky problem nie je, tam je len problem vole z vyssich miest.
Ked sa zahusti zastavba a stupne pocet obyvatelov, co nam brani nasadit na elektrickove trate kapacitnejsie supravy v hustejsom intervale? A budeme mat metro, len sa to bude nazyvat elektricka. Tu uz porovnavame akurat tak 40- az 60-metrove supravy elektriciek o sirke 2.5m s 80-metrovymi supravami metra o sirke max. 3m, zvysne parametre su (vedia byt) rovnake. A pozri sa na Bratislavu, ako je priestorovo clenena - radialy s uzkou zastavbou okolo hlavneho tahu, inak nic, ziadne siroke zberne polia, ktore by ten nosny system potreboval odviezt (Jedinou vynimkou je Petrzalka, kde to ale aj tak nevyriesis jednou radialou, pretoze tych ludi proste nedonutis sa k nej presuvat, ked ju maju uplne od ruky; tam to chce 2 a pol radialy). BA nema, a nikdy nebude mat potencial na to, aby uzivila na svojich radialach 80m dlhe a 3m siroke supravy v 90-sekundovom intervale. Tie 40-60m dlhe a 2.5m siroke supravy to hravo zvladnu, a pri kapacitnom probleme treba ist radsej cestou zahustovania intervalov, co je aj pre cestujucich prijemnejsie, nez by im mala chodit obrovska suprava raz za 6 minut v spicke a raz za 10 v sedle.
Reply on: KLF #68769:
Suhlasim, BA-Filialka by to kopanie mala odstartovat.
Reply on: Ike #68768:
Tento co ja myslim nie. Ale v Dopravnom muzeu to asi tiez vedia, alebo Dragan mi to tusim tiez spominal, ako si tak teraz spominam !!!!! 😉 😉 🙂 🙂 🙂 Dragan ma tiez kadeco vo dvore... rozsirenu Skodu 120... 🙂
Reply on: S499.1023 #68757:
Co je to "dohladna doba" ? 😉 Toto mesto rastie a este rast bude. Ako rychlo, to neviem. No a tie nemecke mesta - OK, verim, ze si so "štrasenbonom" vystacia, ovsem zjavne su lepsie dopravne projektovane ako BA. A zjavne tam nie su az take problemy s dopravou ako tu.
Takze vratim sa k zaciatku debaty - mozno nie teraz - ale v buducnosti metro BA bude potrebovat. A preto, ak zacneme v najblizsich 10 rokoch projektovat sachty a neskor zacneme kopat pod mestom - uz kopme perspektivne a teda pre metro.
Jedine, ze o tolko rokov uz pojde doprava nad mestom a nie pod mestom... "lítajíci talíř" 😉
Reply on: KLF #68723:
Ten chlap nerobi nahodou v Dopravnom Muzeu a vobec, nie je ten model dodavku v tom muzeu? sa mi zda ze pred 6 rokmi ked sme tam boli so skolou ze tam bolo cosi ako VW transporter ale bola to Skoda a svetla mala akoby z Favorita
Reply on: jandro #68764:
Že nie sú peniaze... keď sa chce vždy sú peniaze a samozrejme ten kto s nimi narába potrebuje mať aj rozum. Druhá vec sú veci zadarmo. S tým súhlasím, že nič by nemalo byť zadarmo.
Reply on: jandro #68760:
A prečo by som ja mal platiť len preto, že súdruhovia, ani páni ku mne električku nepostavili.
Reply on: jandro #68764:
Pochopitelne ze si to uz pocul, to je totiz REALITA, a tu mozes pocut aj viac krat..
Reply on: SDX #68762:
Malo penazi? To som uz niekde pocul...
Mam taku otazocku.. preco na 155-ke nejazdi to vozidlo co bolo urcene na 55-ku? To malo vo vnutri aj vnutorne transparenty (teda aspon podla tohoto obrazku: http://imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=7000) zatial co to co tam jazdi ich nema...
Reply on: jandro #68760:
Vidno ze sa do dopravy vyznas asi tak ako ja do chemie (nie je to prvy raz co si to dokazal)... ja si v kazdom pripade stojim za nazorom ze zadarmo by nemalo byt nic, pretoze aj tak je malo penazi...
Neviete niekto, kedy sa ma konecne zacat opravovat elektrickovy tunel pod hradom? Nechcel by som zazit to, aby v nom niekedy zacala horiet elektricka. ☠
Unikovy vychod bol asi za komunizmu fakt sialene cudzim pojmom.
Reply on: Emo #68600:
Lebo je to najistejsi typ dopravy a mozno i najlacnejsi.
Reply on: S499.1023 #68758:
ja som to videl v televízore. Tam súdruh projektant opisoval toto vozítko - a mimochodm tam bola časť o ďalšom vývoji - s tým, že jednotkovému golfu (vážne) akoby z oka vypadol - aj tvarovo, konštrukčne,... Také oplakávanie to bolo...
Reply on: Sommelier #68756:
Na ktorý prototyp Trabanta sa Golf podobal? Checheche.
Reply on: KLF #68755:
Ja som zase presvedčený, že to mesto neporastie donekonečna a viac ako 750 tis. obyv. nebude v dohľadnej dobe mať. Rádovo väčšie nemecké aglomerácie si vystačia so Stadtbahnom, tak prečo by BA mala potrebovať metro?
Reply on: KLF #68753:
som pozeral čéče dokument o trabantoch - a oni mali trabant neviem koľkej generácie - vyrobili prototyp, ktorý ale skončil neslávne a následne - sláva VW Golf, ktorý sa naňho nápadne podobal.
Nazval by som to takto. Keď niečo vymyslíš, máš cca (ako u čoho) 10 rokov na to, aby si na tom zarobil. Potom ti to muožu okopčiť, prekopčiť aj vyrábať kde chcú a ako chcú.
Je to podstata vývoja a celosvetového pokroku. Na žiadny nápad nemáš večný patent.
Reply on: S499.1023 #68743:
Nevadi, ze metro bude stat viac. Ked uz ideme do takeho niecoho, ako podkopat mesto (a to doslova), tak uz treba uvazovat perspektivne. Pozri, ako sa BA rozrasta. A tento trend sa tak skoro nezastavi. Ludi tu pribuda. Ak sa pustime do kopania pod mestom, tak to bude otazka 10 a viac rokov, kedy to bude hotove. Dovolim si tvrdit, ze minimum je 15 rokov. Otazka je, kedy by sa s tym kopanim zacalo. O 5 rokov ? O viac ? Takze treba uvazovat perspektivne, ze o desiatky rokov uz toto mesto to metro potrebovat bude.
A vtedy si viem celkom dobre predstavit, ako doplnkovu povrchovu dopravu po meste aj elektricky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.