No limit 15 sekund je dost tvrdy limit, hlavne na cudzincov. Ked sa trepu s baglami a este musia stihat cvakat, ked nase mikrolistky este neoznacovali. A v tychto pripadoch sa revizori hlavne odbavuju. Pritom 99% tychto ludi ma umysel si oznacit listok. (Kto si nechce oznacit listok, uz davno pozna, ako prebieha konrola listkov v BA).
No pokým v DPB budú sedieť tí, čo tam sedia teraz ten preklad nebude, ani keby chodili všade 2 linky. Veď napr. za celé roky nie je nikto schopný preložiť linky 30 a 37 v sedle v smere do Lamača a tak napr. od PKO idú 10:10, 16, 30, 36, 50, 56. Takže prvá, o 6 minút druhá a 14 minút nič.
Re #68154 tomas1: Ja by som povedal, že to nie je len vina DPB, ale aj hotelov a iných takýchto služieb, kde ako turisti píšu, im predávajú zlé typy lístkov. A revízorovi sa nedivím, že ich príbehy s tým, že im naschvál predali zlé lístky, považuje za rozprávky.
Ta 155-ka je fakt super. Samozrejme okrem ZST Bratislava - predmestie. Nenechat ju jazdit aj po oprave priecestia v Raci by bola asi chyba. Len by mala byt viac spropagovana. Mohla by chodit namiesto 52-ky. Stacilo by, keby chodila len v tom obdobi ako 52-ka t.j. v spicke a mozno i cez vikend.
Zlatko, v prvom rade by sa malo starat toto ,,zas..té,, mesto a hlavne DPB aby si tie listky mali ludia kde kupit, aby boli aspon na turisticky exponovanych mietach informacie aj v inom jazyku ako slovencina a podobne. Chcel by som videt teba v nejakej krajine, kde nerozumies domacemu jazyku, tebe nikto nerozumie napriklad ani po anglicky, personal je neochotny a vsetky informacie ohladom pouzivania mhd su iba v materinskom jazyku. Urcite by si sa snazil aj niekolko hodin prist na system kupovania a oznacovania a platnosti listkov, len aby si nebodaj necestoval nacierno. Nezabudni, ze krajiny odkial pochadzaju uvedeni ludia co sa stazovali su daleko vpredu a vobec nerozmyslaju o tom, ze by cestovali v BA nacierno, nakonec je cena listka pre nich zanedbatelna. V prvom rade by sa mali zamysliet kompetentni ludia v BA.
Co sa tyka tvojej argumentacie, ze cestujuci si nema co odkladat batozinu ale v prvom rade si ihned cvakat listok, tak je to argument typickeho cloveka zblbuteho magormi v BA. Ako je mozne, ze na letisku si nekupis inak listok ako v automate? Alebo si ty nosis do cudziny hrbu drobnych, aby si si na letisku mohol kupit listok?
Suhlasim s tebou, ze ludia nadavaju na stav mhd, ale cestuju na cierno. Ubezpecujem ta vask, ze cudzinci na 99 percent tento umysel nemaju. Na rozdiel od vyobliekanych ,,dam,, alebo ,,panov,, v drahych oblekoch, co pri ceste s Dolnych Honov do centra si cviknu svoj 10 minutovy listok niekde na Mlynskych Nivach.
nedá mi to reagovať: s pánom Čikovským súhlasím v tejto vete, pred jazdou sa treba informovať. Je to totiž služba a keď ju chceš využiť, je potrebné, aby si sa oboznámil s pravidlami. Ak to neurobíš, je potom na mieste, že paltíš pokutu. Pravidlá sú raz dané a všetci sa nimi musíme riadiť. A je úplne jedno či hovoríš po slovensky alebo japonsky.
A teraz pár lahôdok zo spomínaného článku:
16. máj 2006
Incident sa stal 17. apríla okolo 9:00 v autobuse idúcom na letisko. Mali sme lístky, avšak hneď ako sme nastúpili na autobus a išli si uložiť naše tašky a batožinu, pristúpili k nám dvaja chlapi a vyžiadali si lístky.....atď
....ak sa nemýlim, cestujúci si ihneď po nastúpení do vozidla musí označiť CP...slovo ihneď, neznamená, že odložím tašky a podobne...
8. apríl 2006
"Lokálny systém MHD je pre turistu problematický kvôli veľkému počtu rôznych typov lístkov v predaji," napísal nám Dougles z Nemecka.
Pán Dougles, odporúčam návštevu Londýna....a potom pokecáme čo je jednoduchšie:-)
22. september 2005
"Chceli sme si pozrieť bratislavské Staré mesto, ale nechápali sme ako funguje systém lístkov. Kúpili sme si 10-minútové lístky. Nevedeli sme, že sme urobili chybu, až kým nás nezastavil revízor v električke a povedal nám, že naše lístky platia na príliš krátky čas.
Toto je fakt pekné....10 minút je snáď aj v zahraničí 10 minút, či nie???
3. apríl 2005
Ak si kúpite 10 minútový autobusový lístok a cesta trvá 11 minút, násilnícki revízori vás nechajú zaplatiť pokutu 35 Eur.
10 minút nie je 11 minút to je snáď každému jasné....v USA žiaľ asi nie...
3. september 2006
"Bratislava je vyváženým mestom so zachovanými pamiatkami a slušnými obyvateľmi. Avšak v žiadnom prípade nemôžem zabudnúť obrovskú nespravodlivosť voči našej úprimnosti a cti, ktorú spáchali kontrolóri lístkov. V stánku sme si vyžiadali tri lístky na vlakovú stanicu. Predavač nám predal tri lístky a my sme sa odviezli električkou na stanicu. Keď sme prichádzali na stanicu, pristúpil k nám revízor pýtajúc si lístky. Ihneď sme mu ich ukázali, na čo povedal, že musíme zapaltiť pokutu, pretože lístky sú pre deti. Zostali sme zarazení - lístky sme si predsa kúpili v stánku. Kontrolór bol veľmi arogantný, ba priam neľudský - prinútil nás zaplatiť 35 Eur na osobu (boli sme dvaja dospelí a pätnásťročný chlapec), čiže sme spolu zaplatili 105 Eur. Myslím si, že turisti ako my budú takýmto správaním veľmi negatívne prekvapení. Bratislava je pre nás miestom, na ktoré sa snažíme zabudnúť. Osoby, ktoré vykonávajú určité činnosti, nesmú byť ako stroje, musia chápať problémy, ktoré môžu nastať. Zákon musí byť dodržiavaný, v prvom rade však musí existovať pochopenie podstaty problémov - revízori nemôžu konať bez rozmýšľania. Sme veľmi, veľmi smutní, že takéto správanie [voči turistom v Bratislave] existuje," napísal Jorge z Portugalska.
toto snáď nepotrebuje komentár....poruším pravidlá a namiesto toho aby som bol smutný sám zo seba, obviňujem revízorov....a nech nehovoria, že v stánku im predali lístky pre deti....
Proste, každý sa chce voziť v moderných a drahých vozidlách ale všetci zadarmo...takto sa naozaj dostaneme veeeeľmi ďaleko....offffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Ja som si nevšimol, že by niekto v tých vyjadreniach požadoval MHD zadara. Sa pozastavovali nad vulgárnosťou revízorov, problémami z lístkami na letisku,...
Považuješ za normálne, že turista vinou dopravcu strávi na letisku 30 minút zháňaním lístka? Ale radšej nepíš nič ďalšie, Tvoje názory zhrniem do slov nášho známeho klasika Miloša Čikovského: "Cestujúci je povinný sa pred jazdou informovať."
❤
Takuto tendencnu spravu tu iba fanatik deko mohol dat.
Za 1. bol piatok, to je vzdy viac cestujucich v MHD, hlavne poobede.
Za 2. ten den bez aut NIC ale VOBEC NIC nepriniesol !
(bol som vtedy aj na Vajnorskej - elektrickou, ja som autom nesiel).
Takze nesirit demagogiu, bolo viac ludi kvoli dnu bez aut.
Ahaaa, takže z týchto všetkých príspevkov mi vychádza jediné: turista môže všetko aj cestovať zadara....tak to nám potom naozaj pomôžu, keď ich tu bude chodiť viac...škoda, že to revízori neriešia ako v USA...zavolajú políciu a keď sa Vám niečo nepáči, dostanete zákaz vstupu do krajiny.
"kto ma pravo na ich vymenu ? Predstavenstvo a volici."
- Však dobre, ja mám zase právo pomenovať IMHO vinníka. ? Ďalší príklad, z práve diskutovanej témy. Ak hlava spoločnosti dopustí, že na letisku majú turisti D L H O D O B O takéto problémy s CL, tak podľa mňa jednoznačne ten človek nemá žiadnu kontrolu nad podnikom. Dohodnúť sa s prevádzkami na letisku, umožniť predaj vodičom aspoň na tej zastávke... Koľko Sk stojí vyriešenie takej banality?
K Ďurkovskému - tam už to také jednoznačné nie je. Ide aj o zodpovednosť kalície, strany, jednotlivých poslancov... No ale on tam má hlavné slovo.
Pokiaľ by všetci rozmýšľali ako ty, tak sa nikdy nič nezmení. Však turisti majú dosť peňazí, tak nech je tých 1400 základná cena dopravy z letiska nie? ?
Vo Viedni si nemal do automatu drobne? A to nosis len 100 eurove bankovky a ostatne je pre teba drobne? Navyse na automate vo Viedni si mozes okrem anglictiny a ostatnych jazykov nastavit aj slovencinu.
Uz aj OLO ma svoje BUSE , alebo nieco podobne. Dnes rano som videl ich mensi nakladiacik a na celnom skle transparent na ktorom kravloval text PLASTOVY ODPAD ? Snad im tam niekto nenastupi ? ? ?
vzdy som fascinovany ako technika ovlada ich, a oni nie techniku... Pokial viem, otacanie tercikov v buse systeme je na zaklada dvojkovej sustavy 1 a 0, teda nie je problem naprogramovat to (ak sa chce), alebo v inych mestach kde sa pouziva buse nemaju linky 500 a vyssie?
a ja nemyslim inverzne cislo linky, ale inverzny ciel...
proste, ked sa chce, da sa...
a tiez nechapem ani tym teplomerom... je tam miesto na 40 znakov pomaly a z toho 7 miest je medzera a tarifa je 001/002 (zbytocne 2 znaky)
potom to vyzera takto (: = medzera)
Hlavna stan::::::::::001
namiesto toho aby to bolo
Hlavna stanica:::::::::1
preboha, je to programovatelna technika, tak kde je problem
Trochu ma mrzí, že zahraniční turisti si otvárajú ústa na úroveň MHD....mne sa osobne už viackrát stalo, že vo Viedni som nevedel kúpiť lístok na električku - v stánku ho nemali, do automatu som nemal drobné a ešte ku všetkému tam takmer nikto nevedel anglicky. A ani ochota od vodiča tam nebola žiadna.
Ozaj a k tomu článku ešte: keď už američan nevie, že keď si kúpi lístok na 10 minút, že skutočne platí 10minút, tak už niet čo dodať. Hádam len toľko, že takých turistov tu ani nechcem. ? Ono podľa mňa si zo západu zvykli, že sme ich stále obdivovali a myslia si, že v SR si môžu dovoliť všetko, ale nie je to tak. Takže zahraniční turisti odkaz pre Vás: nehrajte sa na dementov, ani v USA, Poľsku, Bulharsku, Rumunsku, Rakúsku ani niekde nie je MHD zadarmo tak prečo by mala byť práve na Slovensku????
toto je velmi smutne... uz by sa konecne ludia tam hore mohli spamatat, alebo odist... sme 17 rokov po neznej a doprava tu je taka zla, ze za Slovenskeho statu bola lepsia...
Nehovorim o vozovom parku ale globalne
- nezmyselne zakony
- same vyhovorky
- chybajuci zdravy "sedliacky" rozum
- schopnost prisposobit sa cestujucim a pochopit ze MHD je tu pre lludi, nie ludia pre MHD
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
jandro