Tieto nové CP električiek sú úplne naprd..
Ten preklad liniek 4 a 12, hlavne cez víkend. Z Karlovej Vsi pod Nový most idú v priebehu 6min. oboje linky a potom 14min. nič. V opačnom smere idú oboje linky v priebehu 4min. a potom 16min. žiadna.
Včerajšie cestovanie do Ružinova..
Trolejbus 33 z DD meškal, keď prišiel na Molecovu, električka 9 odchádzala (išla o 2min. skôr) Keby však vodič ostal na zastávke trčať, kým nedostane na predzvesti signál voľno, bez problémov by som ju stihol. (Mimochodome, prečo nemožu vodiči električiek ostať trčať na zastávke pred predzvesťou, ale prečo sa musia jak takí truľovia posúvať, aby o pár sekúnd opäť zastavili?)
Električka 12 prezmenu prišla o 2min. neskôr, keďže 14 na ňu na Šafarikovom námestí nenapája počkal som na 4, ktorá meškala niečo vyše minútu, vďaka čomu mi ušla 8 do Ružinova. Nakoniec mi šla električka 9, na ktorú som kľudne mohol ísť z domu o 20min.
Celkový čas Hany Meličkovej - Slovanet (48 min.)
Taký je obraz cestovania linkami odvšadiaľ všade s nahovno intervalmi. Keď jedna ujde, mám proste smolu.. Sakra, jak to vo mne bublalo, keď som si spomenul, ako v diskusiách ľudia do mňa dr.ali, keď som obhajoval systém málo liniek a dobré intervaly... ? ☠
vsak o tom to je, 30 rokov a kolko tych elektriciek uz tuto hranicu prekrovilo alebo sa k nej nezadrzatelne blizi ?
bude mat potom esto peniaze na vymenu 100 elektriciek naraz ? pochybujem
vsak aj vo viedni, ktora je podstatne, ale podstatne bohatsie mesto (regionalny HDP bratislavy je asi 10 miliard usd a viedne asi 80 miliard usd) sa menia elektricky priebezne a prvy 150 ulfov sa priebezne dodavalo do tusim 1997 az po 2005. teraz sa zakontrhaovalo dalsich 150 ULFov.
najvacsia smola bratislavy je ozaj v tom, ze v deviatej petiletke sa mali v BA diat divy t.j. zmena rozchodu, stavba metra a to tak nejako uz nebude
Električky majú životnosť štandardne stanovenú na 30 rokov. Tento vek cca majú, pokiaľ ma pamäť neklame iba kačice, ktoré sa však robia na K2S (podľa pôvodných plánov mali byť do konca budúceho roka všetky K2S), a vozy T3 do čísla 7715, z ktorých "pôvodný", bez GO je iba 7706, a 7602 + 7610. ☺
Ale to je jasné, ja som len pripomenul Ikeovi fakty, aby nemal skreslené Info.
Btw, IMHO, tie električky sú na tom vďaka údržbe a prístupu všetkých kompetentných na tom ešte dosť dobre.
Autobusy, to už je iná kapitola. Tie sú na tom vďaka (ne)údržbe a prístupu kompetentných dosť zle; ale to nie je ten hlavný problém. Ide o to, ako všetci píšete(me) a veľmi dobre vieme, že obnova vozového parku je u autobusov absolútne nedostatočná pod hranicou minima. Kapacita autobusov je často prekračovaná, vďaka čomu sú rámy, resp. nosné konštrukcie extrémne namáhané, čo prispieva k ich častému lámaniu, zvlášť, ak autobus prekročil minimálne raz, ak nie dva krát svoju optimálnu životnosť udávanú výrobcom. ☠
Zastávka SAD pod stanicou by bola dobrá vec aj pre blízkosť CMO, len je otázka, kde ju hlavne v smere na Pražskú umiestniť. To s tým 1, 2, 3 a 4, zdá sa mi to zmätočné. Väčšinou sa totiž tieto čísla používajú na odlíšenie zastávok vzdialených od seba niekoľko 100 metrov aj v jednom smere.
Re #68123 aquila: Čo sa týka Brna a Ostravy, tam sú lepšie dotácie. Ale prečo nakupovať vozy dokáže DP mesta Prešova a nie DPB s dotáciou 1 mld. Sk je asi prípad pre Paľbu, alebo Reportérov, ak nie rovno orgány činné v trestnom konaní.
a nezda sa ti to byt za poslednych dajme tomu 10 rokov zalostne malo ? najma ak priemerny vek elektriciek je niekde cez 20 rokov ? a hlavne co je 10 elektriciek za 15 rokov z poctu okolo 250-300 cize to mas mizerne 3-4% obnova za 15 rokov. aj keby to bola rocna obnova tak je to svinsky malo nieto za 15 rokov ...
Hééééj? Už asi spíš, ale radšej si pozri katalóg vozidiel. ? ?
T6A5 3. série, #7947 - 7956, v počte 10 kusov, vyrobené v rokoch 1996 - 1997, dodané v roku 1997. Začali jazdiť s vlkmi v premávke niekedy k 1. júlu +- mesiac.
Ináč, keby sme veľmi chceli aj 7703 a 7704 sú úplne nové skrine, defakto nové vozidlá, akurát nerozšírili vozidlový park, lebo sú na základe starých.
"Dobrým HR managementom urobí z neschopných ľudí schopných."
Dobrým manažmentom firmy môžeš urobiť z pasívnych ľudí aktívnych, môžeš dokonca z "odkrúcačov hodín" urobiť makačenkov. Ale dosť pochybujem, že by sa manažmentom zmenil neschopný na schopného.
Konečne niekto, kto presne vystihol, čo sa stane pri spoplatnení vybraných úsekov. Spoplatníš Patrónku a zahltíš Karlovku. Spoplatníš Karlovku a zahltíš Devín. Keď už spoplatniť, tak vjazd do centra (Šancová-Karadžičova-nábrežie-Staromestská-Štefánikova vrátane menovaných ulíc), aby sa do centra zbytočne ned.bali tí, čo cezeň iba prechádzajú.
Mimochodom, podľa môjho odhadu sa po spojazdnení Sitín síce uvoľní Patrónka, zato začne byť zúfalo husto na Prístavnom moste.
Má to tri háky.
Po prvé, fixnosť zaradenia liniek: 34 by bola cez školský rok normál, cez prázdniny špičková. Vymieňali by sa pred a po prázdninách terčíky?
Po druhé, máš definované tri stavy (normál, expres, špič) - v skutočnosti ich bude viac, pretože by boli kombinácie, ako to už niekto napísal - obyčajné a inverzné zobrazenie na transparentoch sú však iba dva stavy.
Po tretie, zaradenie liniek ako také. Linka 4 by bola normál (pretože v úseku KV-Zátišie jazdí celý deň), alebo špič (lebo v úseku Zátišie-ZP nejazdí od 9 do 11 a od 19)? O zaradení liniek medzi expresné tu už písali iní.
myslim, ze nemas ani k comu ? podobny nazor je uz temer common knowledge ?
najvacsi paradoc je, ze jediny kto vlastne MHD v BA pomohol bol meciar
avsak je trestuhodne, ze mesto nedokazalo v podstate za poslednych asi 16 rokov v podstate urobit ziadny velky nakup vozidiel zo svojeho .
ked si clovek zoberie, ze obnova vozidloveho parku vlastne prebieha priebezne snad v kazdej MHD na slovensku, len v BA nie.
okey beriem, ze sa kupilo zopar malych SORov a boli nejake REKO, ale to je docela malo na to ze to je hlavne mesto.
to je hlavne o managemente na danych miestach. je skratka zaujimave, ze take brno alebo ostrava, ktore su mensie to zvladaju, ale BA nie ?
ano, niekto moze argumentovat, ze oni maju zopar vozidiel a tak staci vymenit par a maju novy vozovy park.
ale preboha to je na to to najtragickejsie, ze s vyse miliardovym rozpoctom nie je mozne najist rezervu na nakup novej techniky ? preco sa rocne nekupuje aspon tych 30 vozidiel ? a aj to by bola v pomere menej ako ostatne DP.
zaverom snad len dodam, ze sice som pravicovy volic, ale na 100% nedam a ani by som nedal hlas durkovskemu ako nominantovi SDKU/KDH a zrejme budem volit kohokolvek ineho , aj ked bude prisamvacku zo smeru. lebo to co sa deje v BA je otrasne nieco.
cim dalej mam ten dojem, ze tak nedodrbali mesto ani komunisti
Čo myslíte, bolo by správne keby prímestské busy SAD v smere na Záhorie (aj v opačnom smere samozrejme) mali zastávku aj niekde pod Hlavnou stanicou? Ja myslím, že by to bolo dobré hlavne pre tých, ktorí cez Bratislavu prechádzajú a prestupujú na vlak.
- Alebo tam už niekedy bola zastávka SAD?
A čo by ste povedali na odlíšenie zastávok (prestupných uzlov) číslami? Cestujúci, ktorí sa v BA nevyznajú by tak vopred vedeli či prestupujú na hrane alebo musia prechádzať pešo. Napr:
- Račianske mýto 1 (obojsmerná zastávka pre L21, 25, 210)
- Račianske mýto 2 (obojsmerná zastávka pre L61, 63, 204...)
- Račianske mýto 3 (jednosmerná smer CMO L31, 34, 39, 59)
- Račianske mýto 4 (zastávka L3, 5, 11 do/z Rače + 59 v smere do Rače).
V praxi by taká L39 v smere do Ružinova mala zastávku "Račianske mýto 2", zatiaľ čo v smere do Slávičieho "Račianske mýto 3". A L59 zas v smere do Rače "Račianske mýto 4", zatiaľ čo do Petržalky "Račianske mýto 3", no ja myslím, že by to bolo dobré. ?
AAA
Re #68123 aquila: Čo sa týka Brna a Ostravy, tam sú lepšie dotácie. Ale prečo nakupovať vozy dokáže DP mesta Prešova a nie DPB s dotáciou 1 mld. Sk je asi prípad pre Paľbu, alebo Reportérov, ak nie rovno orgány činné v trestnom konaní.