Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #67978:
jedalen je dobry priklad: novy zamestnanec moze stat 20000/mesacne, nech sa v jedalni stravuje 200 deti - to je sto korun na mesiac - teda 4-5 korun na jeden obed. Mozno to je vela, mozno nie - ale novy zamestnanec zrychli vydaj obeda... tak ako vybrate myto umozni stavat nove dopravne stavby. Mozno by ludia prestali pre tych 5 korun chodit na obed - potom by sa zmensil rad - tak ako by sa znizili zapchy na cestach. Ak by uplne prestali chodit, tak im asi nebude ostavat nic ine, ako vratit cenu naspat a toho noveho zamestnanca nenajat, tak ako tunel nepostavit, ked tam teda ti ludia nebudu chodit, ak by si mali zaplatit naklady na jeho stavbu!
Ja nechcem IAD ZAKAZAT, ja to chcem spoplatnit - ked niekto chce chodit z Borinky IAD a robi 16 hodin, tak nech si zaplati uzivanie cesty, alebo sa da na to MHD. A MHD by sa zvysenim zaujmom logicky posilnilo. Keby zacal byt dopyt po linke z Borinky do Bratislavy, co by isto zacal, po zrealneni nakladov na cesty, tak by sa urcite zlepsila dostupnost MHD.
Reply on: eripmav #67979:
prosim pochop ze TUNEL SITINA NIE JE DOLEZITY Z HLADISKA IAD ALE Z HLADISKA TRANZITNEJ DOPRAVY!!!! uz ti to pisem 100x, ze bez toho tunela sme tu na urovni Rumunska. Aby krajina mohla byt v EU, musi splnat urcite kriteria, medzi inymi aj infrastrukturu... A to aby dialnica ustila v meste, isla okolo zoologickej zahrady a medzi panelaky, je to iste, ako keby si dnes mal pocitac 286 (Slovensko) a chcel by si na nom sprevadzkovat DSL internet (EU)...
Dalej je tu DPH, zatial co cestujuci plati trojmesacne 1000 sk (vratane DPH), tak vodic auta musi zaplatit auto 19% z ceny auta je odost viac ako 19% z ceny elektricenky + zaplatit poisku 19% + platit benzin 19% z ktoreho cast ide statu...
a z tych 3xDPH co plati sofer + cast z ceny benzinu, sa stavaju tieto stavby...
zatial co cestujuci MHD plati DPH len raz v elektricenke... takze nic tu extra zvyhodnovane nie je
Reply on: eripmav #67975:
ako vyzera situacia v
1.) statom dotovanej IAD (sucasny stav):
ludia si nakupia auta, lebo je to lacnejsia ako MHD a lacnejsie je to preto, ze pouzitie cestnej komunikacie je ZADARMO a platia teda len cast nakladov (na palivo a vozidlo) a neplatia naklady na infrastrukturu, ktora ale moze tvorit aj raz tolko, nez vyssie spomenute naklad na palivo a vozidlo (10mld Sk na dialnice je realita, nie moj vymysel!) V tomto systeme sa vytvori pochopitelne silny dopyt po IAD, ktory skonci nekonecnymi zapchami ako na Patronke - tie sa riesia dalsim dotovanim zo statu - stavbou tunelov ako Sitina - cize dalsie dotovanie IAD, aby mohli nadalej a este viac zadarmo chodit. Takze este viac ludi ide do IAD a su dotovany este viac (lebo stavby su coraz drahsie - mimourovnove krizovatky, tunely, treba rozsirovat cesty na ukor okolitych objektov...)
2.) v trhomov prostredi to vyzera tak, ze vytvoria sa zapchy - mudry spravca komunikacie, spravajuci sa trhovo a mudry stat, ktory nezvyhodnuje jeden druh dopravy (IAD) na ukor ineho (MHD, zeleznica) neda len tak peniaze na nejaky tunel, a spravca komunikacie ju spoplatni na taku uroven, aby neboli zapchhy a zaroven bola vyuzita kapacita komunikacie - z vybratych penazi zacne stavat napriklad tunel Sitina. Alebo sa nejde sukromny investor, ktory uvidi - aha je tu nejaka Patrkonka, ktora je spoplatnena a ludia tam zufaju - ja postavim tunel, ktory bude spoplatneny menej a ludia budu jazdit nim, lebo v trhu sa pokojne moze stat, ze spoplatnenie Patrkonky by bola tak vysoke, ze postavit tunel by bolo dokonca ziskove, lebo zjavne dopyt velmi vysoko prevysuje ponuku...
Reply on: eripmav #67975:
Myta v BA boli velmi davno a boli pre to, pretoze cez BA viedlo vela obchodnych miest, a kedze vtedy nepoznali peniaze, musel obchodnik nechat cast tovaru na mieste, ktoremu sa hovorilo myto... neskor sa zacali davat peniaze, ale potom sa to zrusilo, nie preto lebo to "nejaky blbec zrusil" ale pre to ze to asi bolo neefektivne... Verejne veci su v DPH, od toho to DPH... Mna napriklad nebavilo stat v skolskej jedalni v rade na obed... chces mi nahovorit ze jedinym riesenim by bolo zdvihnut ceny obedov? ☺ ano, teoreticky by bolo menej ludi v rade, necakali by, jedalen by viac zarobila a mohla by si dovolit lepsie obedy... lenze aka by bola realita? vsetci by sa na jedalen vyprdli a ta by skrachovala... v doprave by sa mylne zdalo ze by presli na MHD, ale to je nemozne... nie kazdy co je v BA (v spicke ma BA az 900 000 ludi) je z BA a do mesta sa musi nejako dopravit... Predstav si ze si 16h v robote, byvas v dome v Borinke, zastavku SAD mas 6km, ale mas v garazi auto... kazdy kto ma zdravy rozum pouzije auto.... IAD sa neda vylucit... IAD-e moze konkurovat MHD, ale to by najprv ti co to maju v kompetencii museli pochopit...
Reply on: Sommelier #67976:
no sak tu 😉
Reply on: KLF #67974:
že si to chceš so mnou slovne rozdať...
Reply on: Ike #67971:

1 mechanicke urcite nie
2 samozrejme elektronicke. to ze na slovensku je deformovane myslenie (a nie len na slovensku) je mozno fakt. Ked niekomu poviem, ze ma platit za listok do kina, tak je to vporiadku. A ked niekomu poviem, ze by mal platit za prejazd cestou? kde je rozdiel - obe je sluzba, ma nejake naklady, a mala by mat nejaku cenu. Samozrejme, ze ak tu bolo desiatky rokov pouzitie cesty zadarmo, zmena bude neprijemna a kruta, ale navrati trhovy a prirodzeny stav veci - kde je hromadna doprava efektivnejsia, lacnejsia a vo vyhode. Mimochodom myta boli zname a vyuzivane od cias Rimonov, az po nedavne casy o com jasne svedcia nazvy ako "trnavske myto", "racianske myto", "suche myto"... cesty zadarmo je nezmysel, v rozpore s trhom, ktory deformuje dopravu v prospech IAD a ktory tu zaviedli nejaky socialisti po druhej svetovej vojne... je to katastrofa, ktora sposobuje rozmach IAD a najlepsie to vidno v USA, kde nemaju ani spotrebnu dan na paliva vo vyske, ktora by to aspon ciastocne kompenzovala.
3 pokial ide o chodnik, nevsimol som si este ZAPCHY NA CHODNIKOCH. Ak sa zacnu tvorit, tak treba zacat uvazovat nad spoplatnenim chodnikov. Co som si vsimol su iba nelegalne a zadarmo parkujuce IAD na chodnikoch ☠ ! Zapch na cestach su znak, ze dopyt vysoko prevysuje ponuku, a treba to riesit - treba stavat nove cesty a zaroven znizit zapchy - a obe spravodlivo riesi spoplatnenie daneho useku - poplatok znizi zapchu a navrati plynulost - a zaroven vytvori zdroje na stavbu, priamo a len od uzivatelov, ktori ju potrebuju. Pokial by na cestach neboli zapchy, tak netreba nic nove stavat a tak netreba nic spoplatnovat - alebo ked, tak len na urovni, ktoru treba na udzbu.
Reply on: Sommelier #67973:
Ty si psycho.. 😉 ? ? ? ?
Ale ukaz mi, kde som pisal, ze sa chcem s Tebou stretnut.
Reply on: KLF #67970:
a to si sa chcel pred 15 minútami so mnou stretnúť a diskutovať ! Jéééééé.
Keď niečo tvrdím, tak to tvrdím na základe niečoho.
Poviem ti jednu vec - som vždy krok pred Tebou a v diskusii a argumentácii ma vždy doháňaš. Copy - Paste.
Reply on: eripmav #67968:
pozoooor. Spoplatniť môžeš len niektoré úseky. A čo tá patrónka ? Koľko má napojení a odpojení ? Spoplatňujú sa diaľnice od rampy k rampe a centrá miest, nie bežné mestské (aj keď preťažené) komunikácie.
Reply on: eripmav #67958:
k tym mytam na uzloch...
1) ak budu mechanicke, za co, ako ich postavas
1a) potom sa stanu uzlami aj mimo spicky, lebo by boli kolony
2) ak elektronicke, kto si to zoberie na zodpovednost... skus pred 300 000 sofermi povedat, ze spoplatnujes cestu... nedozijes sa dalsieho dna
3) podla tvojho uvazovania o verejnych priestoroch by mal mat kazdy chodnik rampu a pustit ta az ked tam vhodis 10korunu... vecer 15sk a v cene mas aj osvetlenie... za prechod pre chodcov by si mal tiez platit... aby sa pokryli naklady za malovanie...
pochop ze su veci, ktore sa spoplatnit jednoducho nedaju...
Reply on: Sommelier #67967:
Pozri si svoje prispevky dozadu... tak pol roka. Ano - mal si konflikt s mnoho ludmi odtialto. A vravim - zas ja si tu pisem, alebo som v inom kontakte s viac ludmi aj mimo toto forum a zdielaju moj nazor, tak neviem. Ale to je jedno. Aby si zas netvrdil, ze sa dakym ohanam. 🙂 Lebo sopmenut nejake meno je u Teba ohananie sa. 🙂
Si lamer... zjavne mas problemy sam so sebou... mozno s rodinou ? Fakt nemienim s Tebou o nicom serioznom diskutovat, s tym nerataj a tieto momotiny si tu mozme pisat aj nadalej ak ta to naplna. 😛 Ale myslim, ze tym spamujeme forum, ale ako chces.
Rozhodne necakaj, ze s tebou budem viezt nejaku plodnu diskusiu. To sa s tebou ani neda... A zmen si nick na Homimo (HOvno MIsto MOzgu). ?
Reply on: KLF #67965:

#67647
#65707
z dispatchera
#47575
Len mi z toho vychádza, že pokiaľ niekoho spomínaš tak často, že ťa to asi muselo svrbieť....
Duševne slabý ? A to je ako výhoda, či to nejak konkrétnejšie súvisí s témou ?
Reply on: Sommelier #67961:
presne tak, treba zacat postupne - prevy krok nie je vstup sukromnych investorov, ale spoplatnenie usekov postavenych statom, s tak nastavenou cenou (postupne) aby pokryla naklady. Moze sa zacat napriklad spoplatenim usekov kde sa tvoria zapchy (teda logicky tam kde najviac dopyt prevysuje ponuku) - tym sa zaroven znizia tie zapchy, lebo si to ludia rozmyslia, ci budu platit 20 korun za prejazd patrkonky, alebo pojdu autobusom, a zaroven sa tym ziskaju peniaze na nove dopravne stavby - je to vynikajuce riesenie - znizi zapchy a zaroven vytvori zdroje, ktore by pochadzali z IAD a teda je to spravodlive a nie deformacne dotovanie, ktore znevyhodnuje MHD.
Reply on: KLF #67960:
konflikt ? V rámci slušnej diskusie, ktorá neskončí hlúpymi verbálnymi útokmi na osobu a rodinných príslušníkov ?
Kto Ti na to dáva právo ?
BTW: aj my dvaja sme boli schopný prehodiť pár rozumných slov, pokiaľ sa neobjavil zásadný názorový rozpor. A ako vidíš, sme schopní komunikácie naďalej. ☺
Reply on: S499.1023 #67962:
no, ale pokial nebudu dopravne stavby trhovo spoplatnene, doplaca na to MHD. Pretoze IAD vyuziva zadarmo dopravne stavby, co moze tvorit vacsie naklady nez na pohonne hmoty (napriklad JEDEN PREJAZD mostom apollo ma naklady 15 KORUN!!!). Uzivatel IAD dostane pri kazdej ceste do prace zadarmo sluzby v hodnote niekolko desiatok az sto korun, pri dlhsej ceste aj stovky korun. Uzivatel MHD dostane aj s dotaciami daleko menej, kedze jeden autobus vyuzije cestu daleko menej v prepocte na jednu dopravenu osobu, a elektricky a vlaky, no tak tie absolutne nic.
Reply on: Sommelier #67964:
V zaludku mi nelezis, to by som sa pogrcal. Len sa zamyslam nad tym, co musis byt za dusevneho slabocha... Hm.
?
Reply on: KLF #67963:
áno, tie dva výstižné, boli adresované Tebe. Krásne počiny. Zle som sa ráno v sobotu vyspal a nechal som sa vyprovokovať - ostatne iné si nechcel dosiahnuť, ale páčilo sa mi ako som ti ležal v žalúdku ? d3k0vi som sa cez mail za svoj počin ospravedlnil.
Reply on: Sommelier #67957:
P.S.: neviem ci si postrehol, ale tebe zmisli tiez nejake prispevky a to vyrazne dlhsie. 😉 😉 🙂 🙂
Reply on: eripmav #67959:
Sorry, ja som zástanca a priaznivec MHD, ale to o tých "trhových spoplatneniach" sú príšerné drísty...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.