Reply on: samuliak #67985:
Realny priklad: prejazd po moste Apollo (co je zlomok z cesty do prace) je 15 korun, dotacia na jednu jazdu DPB je 5 korun! - cerpane z http://bendzala.blog.sme.sk/c/38422/Dotuje-alebo-znevyhodnuje-stat-hromadnu-dopravu-osob.html
eripmav
1 mechanicke urcite nie
2 samozrejme elektronicke. to ze na slovensku je deformovane myslenie (a nie len na slovensku) je mozno fakt. Ked niekomu poviem, ze ma platit za listok do kina, tak je to vporiadku. A ked niekomu poviem, ze by mal platit za prejazd cestou? kde je rozdiel - obe je sluzba, ma nejake naklady, a mala by mat nejaku cenu. Samozrejme, ze ak tu bolo desiatky rokov pouzitie cesty zadarmo, zmena bude neprijemna a kruta, ale navrati trhovy a prirodzeny stav veci - kde je hromadna doprava efektivnejsia, lacnejsia a vo vyhode. Mimochodom myta boli zname a vyuzivane od cias Rimonov, az po nedavne casy o com jasne svedcia nazvy ako "trnavske myto", "racianske myto", "suche myto"... cesty zadarmo je nezmysel, v rozpore s trhom, ktory deformuje dopravu v prospech IAD a ktory tu zaviedli nejaky socialisti po druhej svetovej vojne... je to katastrofa, ktora sposobuje rozmach IAD a najlepsie to vidno v USA, kde nemaju ani spotrebnu dan na paliva vo vyske, ktora by to aspon ciastocne kompenzovala.
3 pokial ide o chodnik, nevsimol som si este ZAPCHY NA CHODNIKOCH. Ak sa zacnu tvorit, tak treba zacat uvazovat nad spoplatnenim chodnikov. Co som si vsimol su iba nelegalne a zadarmo parkujuce IAD na chodnikoch ☠ ! Zapch na cestach su znak, ze dopyt vysoko prevysuje ponuku, a treba to riesit - treba stavat nove cesty a zaroven znizit zapchy - a obe spravodlivo riesi spoplatnenie daneho useku - poplatok znizi zapchu a navrati plynulost - a zaroven vytvori zdroje na stavbu, priamo a len od uzivatelov, ktori ju potrebuju. Pokial by na cestach neboli zapchy, tak netreba nic nove stavat a tak netreba nic spoplatnovat - alebo ked, tak len na urovni, ktoru treba na udzbu.