Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #67975:
Myta v BA boli velmi davno a boli pre to, pretoze cez BA viedlo vela obchodnych miest, a kedze vtedy nepoznali peniaze, musel obchodnik nechat cast tovaru na mieste, ktoremu sa hovorilo myto... neskor sa zacali davat peniaze, ale potom sa to zrusilo, nie preto lebo to "nejaky blbec zrusil" ale pre to ze to asi bolo neefektivne... Verejne veci su v DPH, od toho to DPH... Mna napriklad nebavilo stat v skolskej jedalni v rade na obed... chces mi nahovorit ze jedinym riesenim by bolo zdvihnut ceny obedov? ☺ ano, teoreticky by bolo menej ludi v rade, necakali by, jedalen by viac zarobila a mohla by si dovolit lepsie obedy... lenze aka by bola realita? vsetci by sa na jedalen vyprdli a ta by skrachovala... v doprave by sa mylne zdalo ze by presli na MHD, ale to je nemozne... nie kazdy co je v BA (v spicke ma BA az 900 000 ludi) je z BA a do mesta sa musi nejako dopravit... Predstav si ze si 16h v robote, byvas v dome v Borinke, zastavku SAD mas 6km, ale mas v garazi auto... kazdy kto ma zdravy rozum pouzije auto.... IAD sa neda vylucit... IAD-e moze konkurovat MHD, ale to by najprv ti co to maju v kompetencii museli pochopit...
Reply on: Sommelier #67976:
no sak tu 😉
Reply on: KLF #67974:
že si to chceš so mnou slovne rozdať...
Reply on: Ike #67971:

1 mechanicke urcite nie
2 samozrejme elektronicke. to ze na slovensku je deformovane myslenie (a nie len na slovensku) je mozno fakt. Ked niekomu poviem, ze ma platit za listok do kina, tak je to vporiadku. A ked niekomu poviem, ze by mal platit za prejazd cestou? kde je rozdiel - obe je sluzba, ma nejake naklady, a mala by mat nejaku cenu. Samozrejme, ze ak tu bolo desiatky rokov pouzitie cesty zadarmo, zmena bude neprijemna a kruta, ale navrati trhovy a prirodzeny stav veci - kde je hromadna doprava efektivnejsia, lacnejsia a vo vyhode. Mimochodom myta boli zname a vyuzivane od cias Rimonov, az po nedavne casy o com jasne svedcia nazvy ako "trnavske myto", "racianske myto", "suche myto"... cesty zadarmo je nezmysel, v rozpore s trhom, ktory deformuje dopravu v prospech IAD a ktory tu zaviedli nejaky socialisti po druhej svetovej vojne... je to katastrofa, ktora sposobuje rozmach IAD a najlepsie to vidno v USA, kde nemaju ani spotrebnu dan na paliva vo vyske, ktora by to aspon ciastocne kompenzovala.
3 pokial ide o chodnik, nevsimol som si este ZAPCHY NA CHODNIKOCH. Ak sa zacnu tvorit, tak treba zacat uvazovat nad spoplatnenim chodnikov. Co som si vsimol su iba nelegalne a zadarmo parkujuce IAD na chodnikoch ☠ ! Zapch na cestach su znak, ze dopyt vysoko prevysuje ponuku, a treba to riesit - treba stavat nove cesty a zaroven znizit zapchy - a obe spravodlivo riesi spoplatnenie daneho useku - poplatok znizi zapchu a navrati plynulost - a zaroven vytvori zdroje na stavbu, priamo a len od uzivatelov, ktori ju potrebuju. Pokial by na cestach neboli zapchy, tak netreba nic nove stavat a tak netreba nic spoplatnovat - alebo ked, tak len na urovni, ktoru treba na udzbu.
Reply on: Sommelier #67973:
Ty si psycho.. 😉 ? ? ? ?
Ale ukaz mi, kde som pisal, ze sa chcem s Tebou stretnut.
Reply on: KLF #67970:
a to si sa chcel pred 15 minútami so mnou stretnúť a diskutovať ! Jéééééé.
Keď niečo tvrdím, tak to tvrdím na základe niečoho.
Poviem ti jednu vec - som vždy krok pred Tebou a v diskusii a argumentácii ma vždy doháňaš. Copy - Paste.
Reply on: eripmav #67968:
pozoooor. Spoplatniť môžeš len niektoré úseky. A čo tá patrónka ? Koľko má napojení a odpojení ? Spoplatňujú sa diaľnice od rampy k rampe a centrá miest, nie bežné mestské (aj keď preťažené) komunikácie.
Reply on: eripmav #67958:
k tym mytam na uzloch...
1) ak budu mechanicke, za co, ako ich postavas
1a) potom sa stanu uzlami aj mimo spicky, lebo by boli kolony
2) ak elektronicke, kto si to zoberie na zodpovednost... skus pred 300 000 sofermi povedat, ze spoplatnujes cestu... nedozijes sa dalsieho dna
3) podla tvojho uvazovania o verejnych priestoroch by mal mat kazdy chodnik rampu a pustit ta az ked tam vhodis 10korunu... vecer 15sk a v cene mas aj osvetlenie... za prechod pre chodcov by si mal tiez platit... aby sa pokryli naklady za malovanie...
pochop ze su veci, ktore sa spoplatnit jednoducho nedaju...
Reply on: Sommelier #67967:
Pozri si svoje prispevky dozadu... tak pol roka. Ano - mal si konflikt s mnoho ludmi odtialto. A vravim - zas ja si tu pisem, alebo som v inom kontakte s viac ludmi aj mimo toto forum a zdielaju moj nazor, tak neviem. Ale to je jedno. Aby si zas netvrdil, ze sa dakym ohanam. 🙂 Lebo sopmenut nejake meno je u Teba ohananie sa. 🙂
Si lamer... zjavne mas problemy sam so sebou... mozno s rodinou ? Fakt nemienim s Tebou o nicom serioznom diskutovat, s tym nerataj a tieto momotiny si tu mozme pisat aj nadalej ak ta to naplna. 😛 Ale myslim, ze tym spamujeme forum, ale ako chces.
Rozhodne necakaj, ze s tebou budem viezt nejaku plodnu diskusiu. To sa s tebou ani neda... A zmen si nick na Homimo (HOvno MIsto MOzgu). ?
Reply on: KLF #67965:

#67647
#65707
z dispatchera
#47575
Len mi z toho vychádza, že pokiaľ niekoho spomínaš tak často, že ťa to asi muselo svrbieť....
Duševne slabý ? A to je ako výhoda, či to nejak konkrétnejšie súvisí s témou ?
Reply on: Sommelier #67961:
presne tak, treba zacat postupne - prevy krok nie je vstup sukromnych investorov, ale spoplatnenie usekov postavenych statom, s tak nastavenou cenou (postupne) aby pokryla naklady. Moze sa zacat napriklad spoplatenim usekov kde sa tvoria zapchy (teda logicky tam kde najviac dopyt prevysuje ponuku) - tym sa zaroven znizia tie zapchy, lebo si to ludia rozmyslia, ci budu platit 20 korun za prejazd patrkonky, alebo pojdu autobusom, a zaroven sa tym ziskaju peniaze na nove dopravne stavby - je to vynikajuce riesenie - znizi zapchy a zaroven vytvori zdroje, ktore by pochadzali z IAD a teda je to spravodlive a nie deformacne dotovanie, ktore znevyhodnuje MHD.
Reply on: KLF #67960:
konflikt ? V rámci slušnej diskusie, ktorá neskončí hlúpymi verbálnymi útokmi na osobu a rodinných príslušníkov ?
Kto Ti na to dáva právo ?
BTW: aj my dvaja sme boli schopný prehodiť pár rozumných slov, pokiaľ sa neobjavil zásadný názorový rozpor. A ako vidíš, sme schopní komunikácie naďalej. ☺
Reply on: S499.1023 #67962:
no, ale pokial nebudu dopravne stavby trhovo spoplatnene, doplaca na to MHD. Pretoze IAD vyuziva zadarmo dopravne stavby, co moze tvorit vacsie naklady nez na pohonne hmoty (napriklad JEDEN PREJAZD mostom apollo ma naklady 15 KORUN!!!). Uzivatel IAD dostane pri kazdej ceste do prace zadarmo sluzby v hodnote niekolko desiatok az sto korun, pri dlhsej ceste aj stovky korun. Uzivatel MHD dostane aj s dotaciami daleko menej, kedze jeden autobus vyuzije cestu daleko menej v prepocte na jednu dopravenu osobu, a elektricky a vlaky, no tak tie absolutne nic.
Reply on: Sommelier #67964:
V zaludku mi nelezis, to by som sa pogrcal. Len sa zamyslam nad tym, co musis byt za dusevneho slabocha... Hm.
?
Reply on: KLF #67963:
áno, tie dva výstižné, boli adresované Tebe. Krásne počiny. Zle som sa ráno v sobotu vyspal a nechal som sa vyprovokovať - ostatne iné si nechcel dosiahnuť, ale páčilo sa mi ako som ti ležal v žalúdku ? d3k0vi som sa cez mail za svoj počin ospravedlnil.
Reply on: Sommelier #67957:
P.S.: neviem ci si postrehol, ale tebe zmisli tiez nejake prispevky a to vyrazne dlhsie. 😉 😉 🙂 🙂
Reply on: eripmav #67959:
Sorry, ja som zástanca a priaznivec MHD, ale to o tých "trhových spoplatneniach" sú príšerné drísty...
Reply on: eripmav #67959:
sakra ! Na vstup súkromných investorov do verejných stavieb treba skúsenosti a určitý vývoj. Neporovnávaj diametrálne odlišný systém fungovania ekonomiky ! Jasné, že to bude aj u nás, ale všetko je potrebné zvažovať - a učiť sa to robiť. Inak to budú ďalšie a ďalšie tunely a dopadne to zle.
To tak skoro nemôžeš (nielen) od Slovenských pomerov vyžadovať !
Reply on: Sommelier #67957:
Prave som si pozrel dozadu tvoje prispevky... ty si tu mal konflikt skoro s kazdym. Ze neviem argumentovat - Ok - tvoj nazor. Zvyknem sa s ludmi bavit na urovni na akej ich mam. ? ?
Reply on: Ike #67952:

Ja netrdim, ze stavby ako apollo, sitiny, einsteinova nemali stat, ale mali by byt podla mna trhovo spoplatnene. Mohli sa trebars aj stavat zo sukromnych zdrojov. V NY je napriklad tunel medzi Manhattanom a Staten Island spoplatneny a ziskovi (splaca si svoje naklady na stavbu) - a je to jedna z mala naozaj 8 prudovej cesty, ostatne, vacsina je uzke 4 prudove (2 v jednom smere) na Manhattane...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.