Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #67952:

1. Podla mna by sa kazdy mal podielat na plateni si svojho pohybu, aj vo svojom meste - aspon ciastocne. Najma IAD uzivatelia by si mali platit svoj pohyb - sluzba vyuzitie cesty je ako cokolvek ine - mala by sa podla mna spoplatnit - a jednoducho trh hovori - ze ked dopyt prevysuje ponuku (co je jednoznacne dopravna zapcha - jednoducho dopyt po pouziti cesty je vyssi ako ponuka a moznost cesty...), treba zvysit cenu - treba sa spravat trhovo - rady v masiarstvach uz tiez niesu - dopravne zapchy su tiez len prejav toho ze nie je absolutne ziadny trh v oblasti dopravy - vyuzivania ciest - uznavam, ze tvorit zapchy nie je rozumne - tak treba ist na to inak - treba spoplatnit - spravat sa trhovo - a zaroven spravodlivo - ked nieco vyuzivam, musim si zaplatit: predstavujem si to tak, ze napriklad poplatok za prejazd uzlom Patronka 20 korun, uzol Sancova-Prazska 20 korun, Racianske myto 20 korun najma v dopravnej spicne, autobus by samozrejme zaplatil napriklad 2-3 krat tolko, kedze zabera miesto tak 2-3 aut... - samozrejme cena by sa odvijala cisto trhovo - teda od dopytu, ponuky a zisk by isiel na zvysovanie ponuky - investicie do ciest... technologie uz davno su vymyslene, pri velkosti nasich evidencnych cisel by urcite vpohode fungovalo aj elektronicke rozpoznanie EC, nemuseli by byt ziadne cipy...
3a - tvdis ze rozsirenie ciest nie je mozne a v 5 tvrdis, ze v NY tiez nie je kde stavat cesty - tak predsa je NIECO SPOLOCNE. New York je najvacie mesto krajiny USA a zaroven najvacsia vynimka, v NY nema auto vacsina ludi, nebudem predsa spajat NY so zvyskom USA, NY je svetla vynimka a mozno aj dobry vzor pre nas - ze v trhovom prostredi sa moze darit MHD a dokonca dari (inak metro v NY bolo zalozene sukromnou firmou a prosperovalo...)
3b vymozitelnost prava ide, mne je jasne, ze v Rusku je to asi este horsie ako u nas... ale v USA sa do bus pruhu alebo carpool pruhu neodvazi nikto kto je sam v aute, a ani tam nestoja policajti - len postih je 2 tyzdne verejnoprospesnych prac, pokuta $5000, a zobratie vodicaka a podmienecne odsudenie. Vsetko ide - bud prisnym postihom ktory staci raz za cas, alebo napriklad kamerou a automatickym postihom kazdeho...
Reply on: KLF #67950:
asi sa naozaj musíš niekým oháňať. Vieš, ono ty si nikdy nebol schopný argumentovať. Nie každý to nadanie má. Uznávam. Momentálne po tom všetkom tu nie je vhodná doba na to, aby som sa ja s Tebou stretol, pretože na to nevidím najmenší dôvod...
#67798
#65096
a príspevky typu smrť tvojej rodine a podobne boli z tohto fóra vymazané.
Pozdravujem ťa a máš môj obdiv.
Reply on: Sommelier #67944:
Vražda je môj vzdialený príbuzný, preto ho poznám, ale mňa hlavne fascinuje to meno v spojitosti s profesiou - nomen omen ? .
Reply on: KLF #67855:
zápchy sú tam kôli prejazdu križovatkou s Bajkalskou. A tam Ti ďalšie pruhy nepomôžu - pretože v tomto mieste nie je problém s ich počtom v strednej časti - ale na okrajoch. Momotina č. 3.
Reply on: Mike #67823:
prvý odstavec - písal som aj ja a môžem s Tebou súhlasiť.
Druhý odstavec... Tak, ešte som za celý svoj život nepočul o spoločnosti, ktorá by v extrémne krátkej dobe vymenila celé vedenie - aj stredno úrovňový management.
Vieš čo by to znamenalo ? Uvedom si následky svojich myšlienok, keď ich prevedieš do reality.
A opäť - asi aj ty disponuješ predstavou, že 200 odborne vzdelaných a skúsených ľudí v oblastiach súvisiacich s dopravou nájdeš skandovať pred Olejkárskou "My Chceme prácu !!!"
Reply on: S499.1023 #67941:
Perspektivne by sa tam mozno 3 pruh ujal. Alebo mozno uz tolko tu spominany BUS pruh ? Vsimni si, ze na Trnavskej je kusok BUS pruh. Tam to je 3-prudove. No ale ten stredovy pas je tam zbytocny. Za komancov tam aspon pekne tulipany rastli... 🙂
Snad raz ta elektricka...
Reply on: eripmav #67940:
Naco sa rozsirovala Prazska v 1972, naco sa vobec stavali dialnice, a vobec, naco nieco take ako mosty... to mesto nepotrebuje...
vidis vsetko prilis cierno-bielo...
Ja cestujem autobusom aj autom, podla prilezitosti... do akej skupiny ma zaradis? medzi MHD alebo IAD? udaj 40% a 60% je relativny...

k tvojim bodom (aby si chapal, chcem diskutovat, nie sa hadat)
1. Neviem preco by si kazdy obyvatel mal platit pohyb po svojom meste, taku blbost som v ziadnom meste nevidel. Londyn je iny pripad, je tu velke mnozstvo aut, necistot a ine riesenie neexistuje... U nas nic take daleko nehrozi
2. Hlavne tahy v meste by mali byt dvojprudove, pre osobne auta... BUS pruh na dvojprudovej ceste, ktora byva permanentne zapchata je luxus, vodici by sa pozabijali, zapchy by boli nechcem vediet pokial, az von z mesta.
prepac pristup "nech stoja v kolonach aspon zistia ze mhd je lepsia" mi pride ako naschval tvorenie kolon...
3.a) rozsirenie ciest ti je prd platne na miestach, kde to jednoducho nejde
b)su miesta na ktorych by policajt nemohol stat, a ak by tam stal, zdrziaval by MHD rovnako ako keby to bol univerzalny pruh
4. To si toho vela neprecestoval... To sa porusuje aj inde, a podla mna v extremnom pripade, keby na semafory na Racianskom Myte boli zapchy po Zohor (trosku prehanam, dobre) by som sa nikomu necudoval keby sa pchal do krizovatky... zial soferi su aj hovada
5. v NY nestavaju stavby, lebo NIE JE KDE... za prve, za druhe nie je preco, kedze vsade vedie metro... a porovnavat najvacsie mesto krajiny, kde ma kazdy clovek dve auta a ktora nepodpisala Kjotsky protokol sa mi nezda velmi adekvatne
6.Je na dobrej urovni, ako sa to vezme...
-Keby sa napostavil most apollo, nemohlo by sa uvazovat nad vycistenim Stareho mosta od IAD,
-Keby nebol most Sitiny, kamiony nadalej devastuju ulice Bratislavy, zaroven by to bola hovadska vizitka hlavneho mesta statu EU, ze nema ani poriadny prietah (o obchvate nehovoriac) a Dialnica tam usti medzi domy.
- Dialnica Einsteinova - to iste co Sitiny... Ty si nechodil 4 roky do skoly vedla Einsteinovej ked tam nebola dialnica... Kamiony jazdili pod oknami, steny praskali, nebolo pocut profku... nehovoriac o tom aky nebezpecny bol prechod od zastavky pri Inchebe ku skole... takze tolko ti poviem...
Vraviet ze tieto stavby su zbytocne - to je nevzdelanost...
Reply on: Mike #67822:
ale to je 10 smradľavých rokov ! Ako niekto môže takéto situácie porovnávať ? A za sociku bolo čo ? A za prvej republiky sa zastával kto koho ?!?
A mrsknúť to na hlavu jednej osobe je skutočne populisticky krátkozraké a chudácke. A najmä kontraproduktívne. Prstom ukazujú chudáci a ľudia, ktorí sú nesamostatní, neschopní prijať vlastnú zodpovednosť.
Reply on: Sommelier #67947:
Aj bych ti vedel normalne odpovedat na tvoje otazky a protiargumentovat, ale neurobim to. Po poslednej vymene nazorov mi dosli 4 (styri) mailu tu od ludi co sa pozname, ze ty si daky nie kompletny. V tom zmysle.
Takze bud vyjdes z anonymity (mne je jedno ci ochutnavas vina v cesku, ci co robis) a rozdame si to slovne, alebo serem na teba. Fakt mi to bolo poradene aj od cloveka co tu ma do tohoto co povedat, takze poslucham.
Reply on: S499.1023 #67943:
Tento je ešte lepší: http://360.yahoo.com/profile-MblGWWQiequseqWFyLvcnEFojIOlrg--?cq=1

Za zmienku stojí veta "Tu nájdete neskôr moje múdre myšlienky :-)", po jej napísaní už nič nepribudlo.
Reply on: Ike #67819:
...ale v tom zozname, čo treba a čo sa robiť nemá by si mohol pokračovať do nekonečna. Začnime u seba a hneď na to u malých, škôlkarov a školopovinných detí.
Reply on: KLF #67811:
sa stále musíš niekým a niečím oháňať ?
Kvalitné predstavy. Tento tvoj názor, že jeden človek je schopný zmeniť celú spoločnosť je momotinou číslo 2 (a začínam Ti ich počítať).
Kde zoberieš za stávajúcich platobných podmienok a súčasnej imigračnej politiky SR kvalitnejších ľudí ? Pri dlhodobo klesajúcej nezamestnanosti ? Koľko ľudí z východného bloku dostalo v DPB robotu ?
Ak zoženie peniaze, kde zoženie ľudí ? Kapacity, vzdelaných, skúsených, ľudí čo chcú ?
Budú pršať ?
Premena je dlhodobý proces, plný súvislostí a nikto neverí na zázraky a niekto nevie čarovať.
A o tom to je, že sa ty dokážeš osoptiť na 2 osoby.
Reply on: eripmav #67940:
Zase pozor s tým ospevovaním New Yorku. Autobusová doprava ja tam katastrofálna, síce hustá sieť, ale hrozne sa to vlečie, zastávky sú niekedy na každom bloku, vyhradené pruhy sú len občas (pričom mohli by byť všade, ulice sú široké), a hlavne nastupuje sa len cez predné dvere, a každý si musí pri vodičovi buď skontrolovať alebo kúpiť lístok!! To posledné je ale problém skoro všade v USA... Môžem dosvedčiť na základe osobnej skúsenosti, že jazda autobusom v New Yorku je niečo dosť frustrujúce.
Reply on: S499.1023 #67943:
Však ja nič proti nemu. Ale takto si vymýšľať, podľa mňa je to žena... ? ❤
Reply on: S499.1023 #67895:
Vražda je veľká kapacita ☺
Reply on: tomas1 #67939:
Zobrazovanie mailu si vypol preto, lebo je to MLAMODYJ, ktorý sa hanbí, že je MLAMODYJ. Stačí si prehnať slovo "samuliak" Googlom a vylezú veľmo zaujímavé výstupy. Najviac sa mi páčila na DF "fony.sk" táto reakcia: hehpán samuliak má asi nejaké skryté poslanie.. lebo ak nie, tak potom jeho príspevkom či tu alebo na fóre vôbec nerozumiem:).
Inak má ešte hodnotnejš blog tu: http://samuliak.blog.sk/
? ? ? .
Reply on: samuliak #67910:
Počuj Hedvigo, sa pozri na svoje príspevky trochu dozadu, odtiaľ Tvoj majlík nezmizol. ? ? ?
Reply on: KLF #67930:
To je jasné. Ale v okamihu, keď tam pridáš jazdný pruh na úkor stredového pásu, už v živote tam električku nedostaneš. Na Trnavskej je dosť miesta na rozšírenie o tretí pruh z vonkajšej strany, okrem toho to IMHO po otvorení diaľnice nie je potrebné.
Reply on: Ike #67838:

- elektronicke vyberanie myta sa uz pripravuje dokonca aj na slovensku (pre mesto bude asi idealne mikrovlnne - s branami na ceste a vysielacmi a kazdom vozidle) - v mestach ako Londym uz davno myto v centrach funguje - dokonca na principe vizualneho elektronickeho rozpoznania evidencneho cisla vozidla... V dialnicnej znamke je zahrnute akurat tak zlomok nakladov - vyber z dialnicnych znamok pokryva mozno 1% nakladov na udrzbu a stavbu dialnic!
- nechcem tvorit "NASCHVAL" kolony IAD, chcem len aby boli verejne priestranstva adekvatne spravodlivo vyuzivane - ked cestuje MHD 60% ludi, tak asi si zasluzi urcitu cast ulice.
- ze nikto bus pruh nebude dodrziavat je len slovenska specialita, a myslim, ze jedna kamera alebo jeden policajt by to razom zmenili na kazdom useku a este by vyzbierali peniaze, za ktore by sa mozno neskor dalo rozsirit cesty...
- BLOKOVANIE KRIZOVATIE je dalsia specialita SLovenska a Bratislavy - vsade inde vo svete plati a vodici to vedia - a ono to plati aj na slovensku - ze vodic nema vstupovat do krizovatky, ked nevidi ze moze plynulo prejst! - tiez pokutovat a dosledne dbat na dodrziavanie zakona a zapchy IAD nijak neobmedzia MHD v krizovatkach.
- New York je podla mna vzorom ako moze fungovat MHD - a teda ja neporovnavam, ja hovorim, ze by sme si mali brat priklad - v NY nestavaju ziadne megalomanske stavby pre IAD a su tam zapchy a neda sa tam parkovat - a nikto to neriesi! radsej daju do MHD. Takze nech nikto neriesi zapchy a necha ich tak - a radsej vyhradi bus pruhy aj trebars z dvojprudovej Sancovej nech je jeden bus pruh!
- MHD v Bratislave podla mna nie je na prd, moze byt aj lepsia, ale je na celkom dobrej urovni. A keby sa namiesto tunela Sitiny a mostu Apollo pre IAD dalo 10 miliard do MHD, tak tu mohlo jazdit 1000 novych autobusov, alebo kilometre novych elektrickovych trati aj s elektrickami... To ze MHD je na prd je prave dosledok politiky, ktoru kritizujem - jednostranne dotovanie IAD prostrednictvom stavieb pre IAD - most apollo, tunel sitiny, dialnica einsteinova, severna tangenta... vsetko stavby pre IAD - same nepriame dotovanie IAD na ukor MHD!
Reply on: S499.1023 #67895:
"Pokiaľ si myslíš, že to nie je tvoj blog,..."
Mňa by zaujímalo prečo si tak rýchlo vypol zobrazovanie majlíka, keď sa o tom začalo hovoriť... chaaa, chaaa..... ? ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.