Nielen zvislé čapy, ale aj silentbloky nápravy, ložiská v ramenách a pod. Čo sa týka tlmičov, tak takú súčiastku na svojom IGK nemám, takže mi nemá ako odísť
Nie sú všetci šotouši. Však bežný človek vezúci sa v MHD nenadáva na vodičov v autách.. Bežný človek si skôr hovorí, že by v tom aute chcel radšej sedieť ako sa tlačiť v MHD...
Čo sa týka Mlynskej doliny: V smere na Patrónku sa začali tvoriť zápchy už pred výstavbou diaľnice. A tá stavba samotná v zásade tento smer nijako nebrzdí.
Ale teda dlhsie som tu nebol, no vydim stale sa tu rozoberaju riadne chobotiny.
Stale su tu ludia, ktori stavaju metro v cenach z roku 1992.
Stale sa tu hada o blbostiach, ktore nikto nevyriesi a za argumenty sa pouzivaju osobne pocity.
A uz davno sa tu nehladaju konkretne riesenia, a aj ked niekto nieco navhrne, tak miesto zmysluplnej kritickej diskusie sa postupne objavia urazky a osocovanie.
Zapchy na estakade na Novy most byvaju rano pravidelne a bus je tam vyrazne rychlejší. Je rychlejsi aj na Novom Moste, vdaka kusku bus pruhu na nom a zvyku PZ SR (vdaka za to) kontrolovat jazdu po nom.
Ja sa fakt nehcem hadat, lebo neviem o com presne sa hadate. (Tu citam prispevky uz len sporadicky aj to od ludi co poznam ze maju nejako to IQ, takze precitanie tvojho prispevku na prehlad nestaci) Chcem len malu poznamocku. Potom co zakonne poistky mozu poskytovat aj ine poistovne ako ta jedina vtedy statna, tak v mnohych plati system, ze cim menej za rok najazdis na aute tym je ta poistka lacnejsia.
Ak nemas elektricenku lahko preratuvat. Ak ju vsak mas a kupis si rocnu na 1. pasmo, stoji ta to 16,40 na den a to je bezkonkurencna cena. To su pri tvojich vypoctoch 4 km na den. To uz radsej pesi a uplne zdarma. Dokonca usetrim na lekaroch, lebo budem zdravsi.
Tento tvoj postoj voci MHD dava len priestor takym, ktori chcu pre MHD este viac skrtit financne toky.
Re #67029 fobust: Ty si pisal o zapchach, ale vies si predstavit, ze by zapchy neboli?Si len porataj kolko ludi sa zmesti do autobusu a potom si vyrataj, kolko aut na semafore mas, pokial ti ludia co by mohli byt v buse idu osobitne autom.
Re #67030 Andy: Zapchy su rozne a hocikde, napriklad pravidelne na Štefanikovej rano smer hl.st, Dostojevskeho rad poobede a kopec dalsich,ranna spicka od ZST Vinohrady...je to az az a vsetko autá osobne, Mlynska Dolina, to je kamionova doprava, zvacsa tranzit, ale v ziadnom pripade nemozem suhlasit, ze kvoli stavbe, totiz kamione takmer nehybne stavajú od Auparku az po Patronku na semaforoch pričom v celej dlzke nieje obmedzenie kvoli stavbe, skor ide o velke mnozstvo tranzitu na neumerne malej ceste, tam by sa zisla minimalne trojprudovka, ale to uz je o inom, snad sa to podari vyriesit tunelom, uvidime.
Re #67033 S499.1023: Nie som ziadny zeleny aktivista, ale skor pritel MHD a zastanca logiky, naopak, zeleni aktivisti maju na svedomi prave presny opak, vid napriklad Mlynska Dolina, protesty voci trolejbusom, budovanie dialnice...
Re #67034 Andy: Takze vsetci co chodia MHD su šoutousi?
Re #67035 S499.1023: Budem velmi rad co si tym myslel, totiz v tej relácii mas bus pruh na viadukte v blizkosti Auparku, dalej na Novom Moste a v neposlednom rade aj na Pražskej ulici, takze skutocne budem velmi rad ako si to myslel...
Re #67038 fobust: Tak radsej ostatn skutocne u toho, ze tade nejazdis, lebo tvoje uvahy su trosku milne, cez skolsky rok totiz zapchy viackrat v tyzdni byvaju od zastavky Dvory az po Zochovu a velmi casto az po Nám. 1. Mája, bus pruhy v tomto pripade vyznamne napomahaju rychlejsiemu posunu autobusov, co je citi a ver tomu, ze auta tam su dlhsie v zapchach. Mimochodom, tie zapchy castokrat byvaju sposobene aj tym, ze na Novom Moste byvaju casto retazove havarky kde v 95 % su zucastnenymi osobne autá.
Re #67040 tr3mp: Tak so Štefanikovou sa zhodneme, ale asi tam v danej lokalite nebyvas, totiz v oblasti Dvorov, Auparku a Noveho Mosta byva zapcha dost casto v dost dramatickych rozmeroch, vdaka castym nehodom na Novom Moste, da sa povedat ze cez skolsky rok aj 2-3x tyzdenne v rannej spicke a vtedy maju busy viditelne navrch.
Re #67044 Spectre: V matematickych vypoctoch mi absentuje zavazna vec a to je amortizacia, totiz to jazdenie na jednotke a na dvojke v zapchce nieje len o spotrebe ale aj vyssom opotrebovavani,nezanedbatelna vec su vytlky ktorych je v Bratislave neurekom, jedine, ze by si mal dakeho znameho, ktory ti robi servis zadarmo, totiz zvisle capy a tlmice niesu zrovna najlacnejsie a v bratislavskych podmienkach mozu lahko odchadzat dennym jazdenim.
Počuj, ekozmrde. Vyrátajme si tých tvojich 5km do práce. Raz za čas potrebujem ísť služobne na samotnú Ölstraße. Z môjho parkoviska pri dome je to na parkovisko na ölstraße s IGK rovných 4.5km. Keby som mal ísť sockou, tak musím ísť na ASMN a tam prestúpiť na inú socku, keďže priama linka mi nechodí. Dokopy je to mierne cez 10 min., takže potrebujem lístok za 18,- Sk. 18,- x 2 = 36,-. Mám staršie IGK vyššej strednej triedy s motorom GTI o objeme 1905ccm, ktoré si cucne v meste rado aj 10l/100km. Pri cene nejakého chcankoidného benzínu dajme tomu 41Sk to vychádza 4.1Sk/km, takže cesta ma stojí pri týchto nákladoch na PHM do 40Sk. Neuvažujem o klobúčení, alebo extrémne ekonomickej technike jazdy, keďže na krátke trasy si studený motor vždy čo-to cucne. Rovnako tak neuvažujem poistky a pod., pretože tie platím rovnaké, ako keď s tým jazdím cez víkend na výlet a cez týždeň používam socku.
Kde sa teda stala chyba? Mám IGK, ktoré využívam jednako na dlhšie trasy, ale aj na presuny do centra. V prípade dlhších trás po meste, napr. Ružinov->Dúbravka sa mi viac finančne oplatí socka. Pri presune do centra mi vďaka nutnosti polhodinového lístka lepšie vychádza IGK. A to je rozožraté benzínové IGK s veľkou spotrebou. Nejaké kinderká, prípadne diesle a plyňáčiky na tom budú čo do nákladov na PHM oveľa výhodnejšie.
...Toto celé iba na margo blbečkov, ktorí idú 5km do centra sami v IGK. Samozrejme nerátam argument čo do kultúry prepravy (resp. v prípade IGK kultúry dopravy ). Inak aj keď vytváram zápchy, považujem sa za slušného vodiča. Dnes som pustil 2x trolejbus s tým, že sa jednalo o miesta kde nemal prednosť. Autobus však púšťam iba na základy vyhlášky (t.j. zo zastávky a pruhu)...je to totiž menejcenný dopravný prostriedok a musel by som prepínať ventiláciu, keďže rozbiehajúci sa vrak spraví za sebou obvykle pekný obláčik ?
"Na Panónskej po zastavkú Aupark som nikdy žiadnu dopravnú zápchu nevidel, ani som o žiadnej nepočul" - zápchy tam bývajú len zriedka, ale bývajú - v prípade nehody na Novom moste alebo na estakáde ponad Einsteinovu. V takom prípade by mohol byť ten autobus rýchlejší ako auto.
Druhá možnosť, ako môže byť MHD (ale v kombinácii s peším presunom) rýchlejšia ako IAD, je zápcha na Štefánikovej. Už som tam párkrát zažil také spomalenie dopravy, že som vysadol z autobusu na Hožovom nám a pri SAV som stihol predchádzajúce poradie tej istej linky (a nebola to 93 so superkrátkym intervalom).
Ale nechajme to tak, takáto debata nikam nevedie ...
Jeden BUS pruh je na Novom moste a tuším pokračuje aj na Staromestskej až po zastávku Zochova. Nepamäzám už presne. Buspruh je prerušený na odbočke pri Konkatedrále. Ak nie, tak si to zle pamätám.
Napriek tomu že inkriminovanými úsekmi pravidelne nejazdím, tak:
- na tom 50 metrovom úseku nebýva stojaca zápcha áut, ale pomaly sa hýbuca. Vzhľadom na dĺžku BUS pruhu 50 metrov jeho význam slabý. Ušetrí autobusu možno dve-tri minúty, za ktoré ho pohodlne predbehnem behom troch zastávok.
- Na Panónskej po zastavkú Aupark som nikdy žiadnu dopravnú zápchu nevidel, ani som o žiadnej nepočul
Ak by som chcel byť perfekcionista, tak bus pruh je na:
- zjazde z Nového mosta na Staromestskú (asi 50 metrov)
- na Panónskej ceste až po zastávku Aupark
Tak to mi, milý aktivista, vysvetli, ako môže byť relácia Dvory - Kramáre rýchlejšia MHD ako autom, keď tam nikde nemáš segregovaný buspruh ani koľajovú dopravu? Jediné vysvetlenie by bolo, že nevieš jazdiť ? .
Akože trochu chápem tvoje myšlienky, ale prečo sa šotouši na ľudí využívajúcich IAD pozerajú ako na nejakých zákerákov, ktorí spôsobujú zápchy? Proste chodia IAD, lebo je to pre nich výhodnejšie. Keby to pre nich nebolo výhodnejšie, tak by chodili MHD. Darmo niekomu budeš nahovárať, že mu cesta MHD bude trvať o 5 minút kratšie, keď ostatné výhody aj tak budú prevažovať nad nevýhodami.
Vieš, čo ma dokáže úplne s prehľadom posadiť do auta? Kecy nejakého priblblého nazelenalého aktivistu o tom, aký som debílek.
Takže sa zamysli nad tým, čo melieš.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
S499.1023
Takže sa zamysli nad tým, čo melieš.