"Na Panónskej po zastavkú Aupark som nikdy žiadnu dopravnú zápchu nevidel, ani som o žiadnej nepočul" - zápchy tam bývajú len zriedka, ale bývajú - v prípade nehody na Novom moste alebo na estakáde ponad Einsteinovu. V takom prípade by mohol byť ten autobus rýchlejší ako auto.
Druhá možnosť, ako môže byť MHD (ale v kombinácii s peším presunom) rýchlejšia ako IAD, je zápcha na Štefánikovej. Už som tam párkrát zažil také spomalenie dopravy, že som vysadol z autobusu na Hožovom nám a pri SAV som stihol predchádzajúce poradie tej istej linky (a nebola to 93 so superkrátkym intervalom).
Ale nechajme to tak, takáto debata nikam nevedie ...
Jeden BUS pruh je na Novom moste a tuším pokračuje aj na Staromestskej až po zastávku Zochova. Nepamäzám už presne. Buspruh je prerušený na odbočke pri Konkatedrále. Ak nie, tak si to zle pamätám.
Napriek tomu že inkriminovanými úsekmi pravidelne nejazdím, tak:
- na tom 50 metrovom úseku nebýva stojaca zápcha áut, ale pomaly sa hýbuca. Vzhľadom na dĺžku BUS pruhu 50 metrov jeho význam slabý. Ušetrí autobusu možno dve-tri minúty, za ktoré ho pohodlne predbehnem behom troch zastávok.
- Na Panónskej po zastavkú Aupark som nikdy žiadnu dopravnú zápchu nevidel, ani som o žiadnej nepočul
Ak by som chcel byť perfekcionista, tak bus pruh je na:
- zjazde z Nového mosta na Staromestskú (asi 50 metrov)
- na Panónskej ceste až po zastávku Aupark
Tak to mi, milý aktivista, vysvetli, ako môže byť relácia Dvory - Kramáre rýchlejšia MHD ako autom, keď tam nikde nemáš segregovaný buspruh ani koľajovú dopravu? Jediné vysvetlenie by bolo, že nevieš jazdiť ? .
Akože trochu chápem tvoje myšlienky, ale prečo sa šotouši na ľudí využívajúcich IAD pozerajú ako na nejakých zákerákov, ktorí spôsobujú zápchy? Proste chodia IAD, lebo je to pre nich výhodnejšie. Keby to pre nich nebolo výhodnejšie, tak by chodili MHD. Darmo niekomu budeš nahovárať, že mu cesta MHD bude trvať o 5 minút kratšie, keď ostatné výhody aj tak budú prevažovať nad nevýhodami.
Vieš, čo ma dokáže úplne s prehľadom posadiť do auta? Kecy nejakého priblblého nazelenalého aktivistu o tom, aký som debílek.
Takže sa zamysli nad tým, čo melieš.
Možno by chodili, keby mali v čom, ale iste si si všimol, že kapacita využitia MHD je ráno výrazne prekročná.
Stále sa hovorí o nejakých "takých zápchach" v BA. Môže mi prosím niekto povedať, kde sú v BA "také zápchy"? Tých 10 min. na nábreží, 5 minút vo Vrakuni počas rannej asi hodinovej špičky a 15 minút na Mlynskej doline s 10 min. na Lamačskej nerátam ako "takú zápchu", ale normálne zdržanie (mimochodom na Mlynskej doline zapríčinené stavbami). To si každý radšej odsedí v aute 15 min. mimo zápchy a 15 min. v zápche, ako trištvrte hodinu mimo zápchy v preplnenej MHD nalepený na dverách.
Alfa a omega toho že ľudia z MHD v BA utekajú je bod 7.
"Pokiaľ niekto nerozumie výhodám MHD v prepchatom meste, to na tom portály je pravdepodobne buď iba z dôvodu zvedavosti alebo obhajoby IAD."
Výhodám MHD nerozumie, resp. ich nechce uznať v prvom rade mesto a v druhom rade samotný DPB, resp. ľudia ktorí sú v ňom na vyšších miestach. A to je realita a zospodu sa to zmeniť nedá a nevyčítaj mi že som to neskúšal. Totiž pri prístupe zdola máš jedinú možnosť - asimilovať, t.j. zolejnatieť a spoluvytvárať skazu verejnej osobnej dopravy, hoc so šľachetným úmyslom, ale výsledok nebude zlepšenie MHD, ale opak.
Takže ja som ten debílek, ktorý každé ráno a poobede chodí trasu 5 km autom. Priznávam, som. Prečo? Lebo MHD stojí za jedno veľké smradľavé ho.... Agresívny revízori, vravy vozidlá, špina. Najviac ma ale dožiera NESYSTÉMOVOSŤ MHD, absencia SKUTOČNÉHO nostného systému. Mám variant autobus + prestup na autobus. Pripomínam, že pri prestupe musím ísť tamvým ošťatým, smradľavým podchodom a čakať musím pod rozbitým prístreškom. Nehovoriac o tom, že autobus je narvatý a stojí v zápche. To si v nej radšej postojím s autom ja sám. A navyše, som šikovný a zápchu krásne každé ráno obídem! A večer si troška postojím. Minule sa mi tam chcel vocpať autobus z pruhu pre priamy smer. Zastávka je ešte dobrých 300 metrov pred začatím zápchy v odbočujúcom pruhu. Mňa nezaujíma či a koľko mešká, pokiaľ nemá autobus vyhradený SVOJ jazdný pruh, platia pre neho na komunikácii TIE ISTÉ predpisy ako pre každého iného! A nemám dôvod a ani ho púšťať nebudem!!!! A ani by som nepustil, nech si tam počká a nie že sa predbehne a bude mi smrdieť, kto to má čuchať?! Keby ho ten debil predo mnou nebol pustil, tak by pekne blokoval križovatku! To aj ja môžem byť taký šikovný, obehnúť všetkých poctivo čakajúcich a potom sa tam tlačiť ako kretén. To, že je to 18 metrový autobus mu NEDÁVA právo sa takto chovať, ani to že mešká.
Naproti tomu, ak autobus opúšťa zastávku alebo vyhradený jazdný pruh na jeho konci, tak mu vždy, ak sa dá, umožním zaradiť sa, keďže sa tu jedná o niečo úplne iné.
Ano su rozne dovody, aj ja to chapem v podaktorych pripadoch, ale:
1.Nehovorim o vynimocnych situaciach, ked je niekto invalid alebo je chory a pod.
2.Napriklad relácia Petrzalka (Dvory)-Kramare je v rannej spicke o daco rychlejsia MHD-ckou ako autom (niekolko krat odskusane), taktiez relácia Petrzalka (Dvory) - Centrum (Sasinkova) to iste, MHD je rychlejsia
3.Ak niekto z autickarov vie, co je bicyba,nech sa pozrie na ich stranku a nech si kukne tie porovnania, kedy sa oplati ist MHD a kedy nie, su tam vzdialenosti aj cas.
4.Je mi jasne, ze vzdy budu urcite povolania, kde to je ziaduce (kravataci a pod.), ale vela ludi, je z tej strednej vrstvy a chodi autom do roboty alebo len-tak pokial jeho ciel je do 5 km, co chore, navyse ak ide sam autom a tvori neskutocne problemy, to je neuveritelne aka to je priestorova neefektivnost, cenova neefektivnost, o tej ani nehovorim a vlastne v drvivej vacsine aj casová...
5.Chapem, ze vela ludi chodi autom, lebo im to nemysli, pretoze je vrcholne nerozumne chodit na tak kratke trasy a stejne stat v zapche
6.Smutne na tom je to, ze keby chodili MHD, neboli by take zapchy, takze MHD by vyrazne lepsie fungovala a aj zivotne prostredie by bolo podstatne zdravsie.
7.Pokial niekto nerozumie vyhodam MHD v prepchatom meste, tak na tomto portaly je pravdepodobne bud iba z dovodu zvedavosti alebo obhajoby IAD.
Ale mna si sa nedotkol, ide predsa v prvom rade o diskusiu, takze si sem samozrejme mozes napisat co chces, ale taku momotinu som tu uz dlho nevidel a som alergicky na to, ked dakto preferuje IAD pred MHD v takom meste ao Bratislava, kde uz IAD sposobuje v dopravnom systeme mesta kolapsove situacie, nebyt debilkov, co zbytocne kazde rano chodia do roboty sami v aute max. 5 km trasu tak su tu neni take problemi ake su dnes...Nepoviem ked je dakto z Čunova alebo Vajnor, ano tak to este pochopim, ze doi centra neni dobre spojenie, ale aby dakto chodil IAD v ramci sirsieho centra, ktore je husto pokryte sietou MHD tomu nerozumiem...
Re #67018 Peťo1: OK, zrychlena elektricka, nieco ako expres, ale ako by si to riesil?Ved expres by dobiehol neexpresne linky, jedine ze by boli 4-kolajne trate, na kazdy smer 2 kolajnice a jedna by bola pre expresne linky ?
81-71
Re #67018 Peťo1: OK, zrychlena elektricka, nieco ako expres, ale ako by si to riesil?Ved expres by dobiehol neexpresne linky, jedine ze by boli 4-kolajne trate, na kazdy smer 2 kolajnice a jedna by bola pre expresne linky ?