rozdiel v kvalite sposobuje
kratsia jazdna doba na jednotku = nizsie naklady,
dlhsia trasa = vyssia trzba
mensia zataz na vozidlo
lepsie platiaca klientela
Bardejovsky obyvatelia nevyuzivaju ziadne dorpavne sluzby MIMO SVOJHO MESTA??? - asi ano. A urcite menej nez napriklad Presovcania. Vsetci tu maju chorobu delit hromadnu dopravu osob na MESTSKU a nejaku MEDZIMESTSKU. Lenze to je zasadny nezmysel... Zajtra sa oddeli Petrzalka, Ruzinov, Stare mesto, Nove mesto, Karlova Ves - UZ MAME V BRATISLAVE MEDZIMESTSKU DOPRAVU!!! Hura! Hura! A nech tam zavedu linky SAD, uz sa na to tesim...
tak sa láskavo pozri na prístup DPB, ktorý po hroziacej kríze sprevádzkoval cca 20 (opravte ak mýlim) odstavených a na poly rozobratých vozidiel a za posledné roky okrem 280 nevyradil nič a ani nič nedostal (sorry sa sory a spol).
Takze ja si myslim, ze pristup DPB je na Slovenske pomery v mnohom hrdinsky.
No ved to by nebol problem, ze "mestsku" dopravu dotuje mesto a "medzimestsku" dotuje kraj, keby ten kraj (VUC) nemal peniaze na dopravu aj v tom meste, ale platil len tu mimo mesta - to je hlavny problem, ktory sposobuje ten radovy rozdiel v kvalite napriklad medzi Stupavou a Petrzalkou. Je sa nemienim rozpravat o tom co je "mestska" a co "medzimestska" a co "stupavska" doprava, ja poznam len hromadnu dopravu osob, a myslim ze nie len mne, ale aj cestujucim je jedno ci je medzi mestami, v mestach, po dedinach, medzi dedinami, alebo po poliach a lukach, medzi poliami, medzi lukami, medzi dedinami a mestami, a neviem kde este...
Jedine spravodlive rozdelenie penazi povazujem v prepocte na obyvatela - kazda obec rovnako na obyvatela, kazde ine povazujem za diskriminaciu. Este vyssi stupen decentralizacie a spravodlivosti povazujem, vybrate dane ostavaju na vybratom uzemi (FO, nie PO).
Tak iny pripad. Presov dotuje MHD sumou priblizne 100mil Sk rocne. V Bardejove by sa dala slusna MHD dosiahnut pri dotacii 10mil rocne. Bardejov je 3x mensi ako Presov.
Podla tvojich rovnych prepoctov by mali byt dotacie asi 20mil pre BJ a 60mil pre PO. Myslis si, ze by to bolo spravne? (koho by tie spoje navyse v BJ vozili? Ako by sa ludia zo zrusenych spojov v PO dostali do prace?)
a kolko pretazenych nakladakov Ti tadial chodi ?
aky je pristup zelůeznice ?
Odfusoval zakazku predosly stavitel, alebo ju spravil tak, že tu cestu budu pamatat deti bradatych deti ?
V takom Hong Kongu, v 200 metrovych barakoch, kde je hustota mrte vyssia ako v Amsterdame,
v mestách, kde je totálne iné podložie, mosty, pracovná sila, dane,...
to nemá s poctom obyvatelov nic spolocné
Apropo - náklady na udrzbu komunikacii sa aj tak pocitaju na tolko - na kolko je a podla stávajúcich priorít.
VÚC, štát, mesto, MČ, ObÚ - títo všetci maú v dopravnom rozpočte peniaze, ktoré musia čo najefektívnejšie minúť a rozhodne nepočítajú s počtami obyvatelov.
Nevyberáš si tak trochu extrémne prípady? Napríklad s tou Stupavou, ktorá je na hlavnom ťahu a "zbiera" všetky prúdy zo Záhoria smerom do Bratislavy.
V tom prípade DPB poskytuje ešte silnejšiu dopravu, veď aj si účelovo vyberieme, že bývame akože v blízkosti uzla SAV / Kooperativa, istotne máme viac ako 14 spojov za hodinu.
Keď tak bažíš po SAD, vyber si koncovú obec, kam ide autobus ráno, naobed a večer...
Ešte raz. Nie že niektorým mestám dopravu dotuje ten a iným zase ten... Mestskú dopravu si dotuje mesto, medzimestskú dotuje kraj.
O stupavskej MHD sa nerozprávajme. Hovorme o tom, čo je v pravom slova zmysle MHD.
Re #2766 S499.1023: Áno, lenžne obávam sa, že tragika stavu autobusového parku je neospravedlniteľná. Tak, s prepáčením, úboho nevyzerajú ani autobusy v Nitre, kde sú dotácie na MHD nie nižšie alebo výraznejšie nižšie, ALE NEPOROVNATEĽNE nižšie. Stav autobusov v BA nie je o peniazoch, je o pristupe. Preto nemôžem nad súčasným stav vyroniť slzu, akurát len vyjadriť zhnusenie.
Re #62768 eripmav: Tak je to centralizované prerozdeľovanie a čo? Hrajeme sa na slovíčka? Hlavne že je to logickejšie a spravodlivejšie ako si sám napísal, ak som správne pochopil.
to je krávovina. Nalial by si do systému zbytočne veľa zbytočných peňazí, ktoré by sa stratili v nezábudkove...
Bratislava sa nemá čo starať o dopravu (vzdialenejších) okolitých miest a dedín.
V konečnom důsledku je na to mnoho dôvodov. Hromadná doprava pravdepodobne nebude nikdy zisková.
MHD prepravuje pacientov na perifériu - kde sa draci - súkromní dopravcovia cenovo pobijú o klienta, ktorého tam DP uráčil doviesť - to je celé a to je všetko.
Tvojim zlučovaním a centralizáciou budovaniu socialistického zriadenia česť.
OK, naklady na udrzbu komunikacii PRERATANE NA JEDNEHO OBYVATELA zavisia od hustoty obyvatelov - je predsa jasne, ze cesta iduca k 10 ludom ma ine naklady na jedneho ako cesta iduca k 1000 ludom. opotrebenie, pocasie su predsa faktory ktore sa nedaju ovplyvnit...
Idealne riesenie podla mna by bolo zlucit SAD Bratislava a DPB Bratislava, co by bolo vyrazne ulahcene napriklad zlucenim Bratislavy a Bratislavskeho VUC. Zlucenie SAD a DPB by bolo naozaj najlepsim riesenim, automaticky by bola jednotna tarifa a dotacie... Problem je samozrejme, ci by majitelom toho zluceneho DPB+SAD bola Bratislava, VUC alebo nejak spolocne... mozno idealne by bolo zlucenie aj VUC a mesta Bratislavy, s tym, ze okolite obce by sa mohli rozhodnut (referendom) ci chcu ist pod jednotnu Bratislavu, alebo pod Trnavu napriklad, som si isty, ze vacsina inteligentnych volicov, ktory najma cestuju do bratislavy kazdy den za pracou by privitalo jednotne SAD+DPB a aj urad radsej v bratislave ako trnave... Neskor by sa mohli pridat regionalne trate na zelezniciach...
Naklady na udrzbu komunikacii zavisia hlavne od hustoty obyvatelov. Ano da sa najst taky priklad, kde mesto s menej obyvatelmi ma vacsiu hustotu a tym aj nizsie naklady ako mesto s viacej obyvatelmi, ale vseobecne platne pravidlo, je, ze cim vacsie mesto, tym vyssia hustota obyvatelstva. Vranov ma vyssiu hustotu obyvatelstva a tak pravdepodobne nizsie naklady, ale vacsina velkych miest ma vysoku hustotu obyvatelov. A navyse pochybujem, ze taky obyvatelia Vranova pracuju len vo svojom meste, ale tiez aj Nitra a ine mesta, k nakladom na dopravu samozrejme patria aj komunikacie mimo miest, to tiez musi niekto platit...
No, dlhotrvajúcu predošlú debatu o vyrazení tých sadkárskych biznismanov z ASMN rozvíjať nechcem, ale nenájde sa mnoho rozumných dôvodov, prečo by DPB nemal prevziať výkony SAD z periférií do mesta.
Na začiatok stačí spoločná tarifa (SADky, ZSSK, DPB a trebars aj SKY) a ten, kto bude nakupovať vozidlá nebudú SADky, ale DPB.
To si myslíte, že prerozdeľovanie dotácii podľa počtu obyvateľov je správne ?
A je správne rozdeľovať podľa výkonu ?
No podla tvojich prispevkov mam pocit, ze si toho este vela nepocul, ale OK.
Len jeden priklad. Zober si taky Vranov nad Toplou, ktory ma asi 30tis obyvatelov a tvori ho asi 5 ulic. A zober si taku Nitru ktora ma 3x viac obyvatelov, a je to rozlahle mesto kde je plno ciest, plno uliciek atd. Myslis si, ze rocna udrzba vsetkych mestskych komunikacii v Nitre stoji len 3x viac ako vo Vranove?
Co sa tyka lepsich rieseni: napriklad Bratislava ako samostatne VUC (ale to neriesi problem komplexne a systemovo), riesi to, ze financie na dopravu v Bratislave by naozaj boli na dopravu v Bratislave. Komplexne riesenie je napriklad naozajstna decentralizacia - peniaze na obyvatela pre kazdu obec - a samostatne urcenie a dotovanie dopravcu.
Ja by som bol celkom rad keby v Bratislave bol standard dopravy ako v Stupave - miesto na sedenie najst je urcite realnejsie, ikarusy 280 uz velmi tiez SAD nema, interval na tak male mesto ako Stupava je vcelku dobry - rano medzi 7 a 8 : 9 spojov, medzi 6 a 7: 14 spojov za hodinu!!! Ked si predstavim ze by taketo SAD chodilo do Petrzalky, s takym intervalom a kvalitou (samozrejme umerne poctu obyvatelov...)
Nieee, nie je to tak, to sú autobusy do Borinky, do Rohožníka, do Malaciek, ktopré idú CEZ Stupavu. A idú aj cez Záhorskú.
Ale dobre, vymysli to lepšie.
Nie, nerozumiem. Ty si myslis, ze zo stupavy chodi autobus 10 krat za den??? pozri si napriklad www.cp.sk a potom zistis, ze zo Stupavy chodi autobus do Bratislavy castejsie nez zo Zahorskej Bystrice... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sommelier
a kolko pretazenych nakladakov Ti tadial chodi ?
aky je pristup zelůeznice ?
Odfusoval zakazku predosly stavitel, alebo ju spravil tak, že tu cestu budu pamatat deti bradatych deti ?
V takom Hong Kongu, v 200 metrovych barakoch, kde je hustota mrte vyssia ako v Amsterdame,
v mestách, kde je totálne iné podložie, mosty, pracovná sila, dane,...
to nemá s poctom obyvatelov nic spolocné
Apropo - náklady na udrzbu komunikacii sa aj tak pocitaju na tolko - na kolko je a podla stávajúcich priorít.
VÚC, štát, mesto, MČ, ObÚ - títo všetci maú v dopravnom rozpočte peniaze, ktoré musia čo najefektívnejšie minúť a rozhodne nepočítajú s počtami obyvatelov.