Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: marian555 #62733:
Vodic nema dovolene na dojazde na prazdno, oznaceny ako sluzobna jazda brat cestujucich, pokial mu to nie je nariadene dispecingom. nemam vela casu ale dalo by sa tu o tom polemizovat, preco tie dalsie sli na prazdno, popripade preco sa dispecing nesnazil o riesenie problemu. Nakolko tam bola, mozem povedat najlepsia dispecerska zostava.
Reply on: S499.1023 #62756:
Stat vybral peniaze a poslal im ich. Sak vieme co mame na mysli ?.
Reply on: pete #62754:
Od štátu samozrejme nič nedostali. Vybrali viac od platcov daní. Štát sám o sebe takmer žiadne peniaze nemá.
Reply on: marian555 #62733:
Za normalnych okolnosti (ked nemas v meste 30-tisicovy koncert) by ta zobral stanicny zalozak, ten vsak bol vypraveny na mimoriadnu L2 zo Zatisia na Hlavnu stanicu o cca 23.20, takze vas mali zobrat posilove L1.
Reply on: eripmav #62747:
A ty aj nieco vies o tej fiskalnej decentralizacii, alebo to tu len tak popamati triafas? To M v MHD je od slova mestska, preto MHD dotuju mesta. Tak ako primestsku dopravu dotuje VUC a ako celostatnu (zeleznice) dotuje stat. Kazde mesto s MHD ma dost penazi aby ju mohlo bez problemov financovat. Kazde krajske mesto malo v roku 2005 vysokoprebytkovy rozpocet (BB - 184mil; TN - 41mil; NR-235mil; PO - 30mil; KE - 56mil; BA-235mil). Vsetky mesta dostali od statu viac penazi ako planovali. Problem je ten, ze niektore mesta dopravu financovat nechcu.
Ziadny "hustotny" koeficient rozdelovania dani pre mesta nieje. Vacsie mesta dostavaju na obyvatela viac panazi ako male mestecka, prave aj kvoli MHD. Bratislava, ako hlanve mesto, ma ten koeficient najvyssi, dostava teda na obyvatela penazi najviac. Potom su Kosice, krajske mesta, okresne mesta atd...

Takze odporucam najprv nieco nastudovat a az potom vypisovat...
Reply on: eripmav #62749:
Este jeden detail k tomu obnovovaniu vozoveho parku v SAD Bratislava a SAD Trencin. Je otazne ako by novy vlastnici postupovali s obnovou keby to nemali zakotvene v privatizacnej zmluve. Vysoke percento (az tusim 50%) z kupnej ceny je viazane na obnovu vozoveho parku a je tam termin do kedy to ma byt preinvestovane. Preto taketo hromadne nakupy. Som zvedavy ci to budu takto hromadne obnovovat ked sa skonci zivotnost teraz nakupovanym vozidlam. Myslim ze obnova by bola aj bez toho ale nie taka radikalna.
Reply on: eripmav #62747:
Problémom bude zjavne aj vedenie, keďže nefunguje žiadna firemná kultúra.
Reply on: eripmav #62749:
A keď sme pri tom Trenčíne - práve tento víkend som tam strávil. V MHD - CP ako noty na bubon, po takte ani pamiatky, 35 liniek, z ktorých niektoré majú jednu jazdu denne, stav vozidiel taký, že môžu BA vrakom smelo konkurovať. Ďakujem, Bratislava je proti tomu západná Európa.
Reply on: eripmav #62749:
Počkaj,k počkaj, treba rozmýšľať, nie len slepo opisovať.
Áno, SAD-ky produkujú zisk, ale PO započítaní dotácie. Čo sa týka efektívnosti fungovania, mám iný názor SAD-ka nekompromisne svojmu vodičovi preruší výkon v ÚP, kde jej to vyjde, jazdí v časoch, ktoré sa jej hodia (a za iné si nechá tučno zaplatiť), neuznáva žiadne časové a sieťové predplatné, nepozná takt aťd. atď.
Je naozaj smutne sa pozerat ako nielen SAD Bratislava, ale aj ine SAD po celom Slovensku nakupuju nove autobusy a vymienaju kompletne vozovi park (posledne tusim Trencin, ze do par rokov chcu mat vsetky vozidla uplne nove). Dokonca su to sukromne spolocnosti a produkuju popri vsetkych investiciach ZISK! A vedla nich je ubohe DPB, ktore jazdi na ikarusoch 280 a nakupi 22 novych ani nie klbovych autobusov ani nie rocne, ale asi za poslednych 5 rokov... Pritom prevadzka SAD je casto menej efektivna ako mestskeho dopravneho podniku - kratsie vzdialenosti, viac cestujucich... Uz by bolo nacase spravit naozaj decentralizaciu - dat kazdej obci rovnako penazi na dotovanie dopravy osob, a nech si vyberie svojho dopravcu (dokonca by mohla byt aj konkurencia, kto ponukne obci vyhodnejsiu cenu a podmienky - nieco ako v Banskej Bystrici, aj ked tam, to asi nie je moc dobry priklad 😞 ), alebo prevadzkuje vlastny dopravny podnik...
Reply on: eripmav #62747:
sorry, koeficient pri prerozdelovanie je cim nizsia hustota, tym viac penazi na obyvatela na dopravu. Co je pochopitelne absolutne v rozpore s nazvom "decentralizacia" lebo to je centralne prerozdelovanie a je to pre bratislavu nevyhodne, lebo prilis velka hustota prave naopak moze znamenat vyssie naklady na dopravu...
Reply on: citelis #62746:
Myslim ze jediny problem DPB je financovanie, z coho vyplyva zly stav vozidiel... Financovanie v zmysle dotovanie statom, VUC a obcami. A v sudruhovi Miklosovi nie je len problem ze by nechcel dat, on aj dava, dost penazi, napriklad VUC, lenze ta jeho akoze fiskalna chceloby-decentralizacia znamena, ze kompetenciu a financie na hromadnu dopravu maju VUC, takze v dnesnom stave by mesto Bratislava malo prestat dotovat a prevadzkovat DPB a hromadnu dopravu na uzemi mesta by mal zebezpecit Bratislavsky VUC - co je cisty nezmysel, ale tak to sudruh Miklos vymyslel, teraz je len zazrak ze to funguje a neviem kde Bratislava nachadza tu priblezne miliardu na dotaciu DPB, ktora ale zjavne nestaci a zrejme pochadza z vysokej dane z nehnutelnosti, ktoru ine mesta mozu mat aj desatinu, lebo nemusia platit verejnu dopravu. A to este nehovorim o takych veciach ako, ze sudruh Miklos v tej svoje akoze decentralizacii vymyslel rozne koeficienty na prerozdelovanie dani, takze bratislava, ani vuc bratislava nedostane tolko penazi na obyvatela ako mensie obce, lebo je tam nejaky koeficient, cim vacsia hustota obyvatelov, tym viac penazi (akoze kvoli choremi argumentu, ze nizsia hustota obyvatelov znamena viac cestovania, ale uz tym sudruhom na cele s Miklosom nedoslo, ze aj prilis velka hustota, zase znamena potrebu komplikovanych riesenie - ako podzemne komunikacie, tunely, velke krizovatky...)
No,ja mám takisto pocit,že jediným skutočným problémom v BA je extrémne zastaralý vozový park...Myslím,že ostatné veci sú plus-mínus v pohode...Cestovné poriadky sú kombinované,napr.34+83 a pod....cyklobusová linka....husté intervaly....kvitujem aj orientáciu na zemný plyn,hoci je pravda,že modernizácie najmä krátkych Karos robené v Starku sú "low quality",ale z eko-hľadiska OK. Ako už ale bolo spomínané vo veľa článkoch,mestská doprava by mala byť dotovaná štátom,pretože je skutočne verejným záujmom,aby bola na vysokej úrovni.Štát len trepe o tom,ako treba poskytnúť ľuďom adekvátnu náhradu za individuálnu dopravu,ale to je všetko.Keď treba poskytnúť prachy,súdruh Mikloš je hluchý a slepý.Takisto je nemysliteľné,aby bratislavčenia nedobrovolne dotovali zo svojich daní SAD Bratislava,hoci ju nepoužívajú a na DPB nie sú peniaze,hoci ju používajú nielen domáci.!
#62685 Eury: "by sa museli najprv vodici naucit na zastavke na znamenie ked tam niekto caka (a nemava jak zmysluzbaveny pajac..) aj dnes som siel 204 a vodic na zaciatku kramarov uuplne odignoroval chlapika,..."
- ale keby bolo na znamenie všetko, tak si myslím, že by vodiči získali väčší cit a takéto prípady by sa naopak ešte zredukovali. ? Takže počet ľudí nechaných na zastávke by sa možno ešte znížil.
______________________
Re #62690 hefec: Preprava zvieraťa - "Inak mohli to hadam dat aj za polovicu, ale co uz... "
- myslím že priemerný pes zaberie viac m2 ako priemerná osoba (musí mať okolo seba rezervu aby sa zabránilo oslintaniu ostatných a pristupeniu jeho chvosta a pod.), takže podľa mňa je základné cestovné v poriadku. ?
Reply on: S499.1023 #62742:
Ako kosican, musim potrvdit vsetky tvrdenia o Kosickej pseudo MHD, ktora chodi raz za polhodinu a vsetko naraz, podla hodiniek vodicov. Kosice su bordel, ved viem preco tam nerobim...
Reply on: Peon #62726:
Nie "Wagen halt" ale "Wagen hält" čiže "Vozidlo zastaví", proste signalizácia aktivácie dopytu na zastavenie vozidla, ekvivalent nápisu "Zastavíme".
Reply on: Vladimír #62704:
Ja prehlasujem košickú MHD tiež za horšiu na základe môjho známeho kritéria "radšej plesnivý bus často, ako nový Citelis raz za hodinu"
Reply on: ufo #62699:
Máš nejaké konštruktívne riešenie alebo len tak pxxuješ?
Reply on: Eury #62685:
A nebude to NÁHODOU tak, že ten chlapík krútil hlavou, že "Nie, s týmto trolejbusom nepôjdem"? Lebo ja to tak robievam.
Ale ak si myslíš, že je to tak, ako tvrdíš, napíš čas a číslo vozidla.
Reply on: Darro #62683:
Na niektoých K2 Classic je to prehodené preto, že staré K2 mali miesto tlačidiel prepínač (s nulou v strede a krajnými nearetovanými polohami (Pod prúdom - Bez prúdu). A keď ten prepínač nahrádzali tlačidlami, tak ich dali tak, ako dielenského napadlo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.