Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eripmav #62800:
sorry, nemyslel som to az tak vazne, tiez som sem kedysi nabehol a nechapal odkial dopravny vietor fuka.
VÚC je v mnohych ohladoch zlodejska banda. Tento system nefunguje a ani fungovat nebude. VÚC totiž má sprostredkovávat vsetko, co sa nedá urobit státom a obcou.
Mal by plnit ulohu koordinatora takychto cinnosti.
Dotacie a vstup sukromneho sektora budu casom v poriadku.
Najdolezitejsie je zatrhnut chodenie na Nivy a odstavovat ich na ZP, Komisarkach, v okoli Patronky, Cintorine Ruzinov a podobnych lokalitach, cim sa enormne zvysia vykony dpb - zvysia sa peniaze do neho vlozene.
Nekombinuj na nespravnych miestach - mestska doprava ma iny charakter a povahu ako medzimestska - ci sa ti to paci alebo nie.
Reply on: Sommelier #62799:
adolescentnost a pubertalnost je to iste, len jedno po slovensky a druhe nie. Ja se teda pousmejem nad terminom adolescentna pubertalnost, alebo pubertalna pubertalnost, alebo adolescentna adolescentnost ?
Mne je jedno kto bude dopravu prevadzkovat, ale dolezite je kto ju bude DOTOVAT, to naozaj nikto nevidi rozdiel, ci to ide z penazi Bratislavy, alebo VUC??? - staci len jednoducha pravna zmena formy petrzalky ako mestska cast ci samostatne mesto...
Reply on: eripmav #62797:
beriam tvoju adolescentnú pubertálnost a nechávam to s úsmevom.
Ako si napísal, každé mesto je povinné zabezpečit dopravu pre svojich obyvatelov do okolitych miest.
Snivaj dalej, ale preco si myslis, ze by v petrzalke musela zacat premavat SAD a nie trebars Citytransport s.r.o. ? Alebo 10 spolocnosti ?
Reply on: eripmav #62794:
Daj si otazku aky ma vplyv na spotrebu zastavovanie na kazdej zastavke , cca 500m a co je to zastavenie po cca 3km .
Dalej sposob tarifneho odbavenia , 1. casove , 2 kilometricke.
Cas odbavenia zastavky pri casovom a kilometrickom.
Predstavme si situaciu, ze Petrzalka sa v isty den, po odsuhlaseni referendom a vsetkych potrebnych ukonoch stane samostatne MESTO. Takze dopravu tam prestane zabezpecovat DPB. Ale tato povinnost, kedze vacsinou pojde o "medzimestsku" dopravu prejde na Bratislavsky VUC, ktory prevadzkuje a dotuje SAD Bratislava. Teda do Petrzalky zacne premavat SAD - ludia budu moct sediet a cestovat samozrejme lacnejsie - cesta z Petrzalky, aj z uplneho konca je do centra tak do 5km - to je pri sucasnej tarife SAD 10 korun!!! Oproti sucasnej 14-18Sk este usetria, budu moct sediet a nebudu sa bat ze ikarus280 sa rozpadne...
Reply on: eripmav #62794:

Ja sa bavím o dlhších trasách, lebo ako môžeš pochopiť, trasu patrónka - RM nie je veľmi využívaná, všakže.
Cesstovné vyjde v prímestskej SAD od 20 do 50 Sk.
Ja sa nebavím o cene cestovného, ale o nákladoch (to si ale ešte asi nepreberal).
Opotrebenie je dané napríklad spôsobom jazdy brzda - plyn, ktorý je pri DPB výraznejší.
Reply on: pete #62792:
Chcel som povedat, ze bardejov musi svojim obyvatelom zabezpecit aj dorpavu mimo svojho mesta. Rovnako aj Presov, lenze v mensej miere, takze tvoje oddelenie dopravy len v ramci mesta od ostatnej dopravy sposobuje nezmyselnost tvojich zaverov.
Reply on: Sommelier #62791:
Kto je lepsie platiaci??? Cena cestovneho SAD na trase PATRONKA - RACIANSKE MYTO je 10korun!!! V DPB zaplati za to clovek 14 korun, ak to stihne za 10 minut (63 akurat). Cena cestovneho v SAD na kilometer je NIZSIA ako v DPB. Nerozumiem tomu, ze kto ma nizsiu trzbu a kto vyssie opotrebenie...
Reply on: eripmav #62790:

Domáca úloha:
Čo je to hromadná doprava.
Čo je to decentralizácia.
Čo je to SAD.
Reply on: eripmav #62790:
A co tym chcel pan povedat?
Reply on: eripmav #62788:
rozdiel v kvalite sposobuje
kratsia jazdna doba na jednotku = nizsie naklady,
dlhsia trasa = vyssia trzba
mensia zataz na vozidlo
lepsie platiaca klientela
Reply on: pete #62787:
Bardejovsky obyvatelia nevyuzivaju ziadne dorpavne sluzby MIMO SVOJHO MESTA??? - asi ano. A urcite menej nez napriklad Presovcania. Vsetci tu maju chorobu delit hromadnu dopravu osob na MESTSKU a nejaku MEDZIMESTSKU. Lenze to je zasadny nezmysel... Zajtra sa oddeli Petrzalka, Ruzinov, Stare mesto, Nove mesto, Karlova Ves - UZ MAME V BRATISLAVE MEDZIMESTSKU DOPRAVU!!! Hura! Hura! A nech tam zavedu linky SAD, uz sa na to tesim...
Reply on: Vladimír #62784:
tak sa láskavo pozri na prístup DPB, ktorý po hroziacej kríze sprevádzkoval cca 20 (opravte ak mýlim) odstavených a na poly rozobratých vozidiel a za posledné roky okrem 280 nevyradil nič a ani nič nedostal (sorry sa sory a spol).
Takze ja si myslim, ze pristup DPB je na Slovenske pomery v mnohom hrdinsky.
Reply on: Vladimír #62784:
No ved to by nebol problem, ze "mestsku" dopravu dotuje mesto a "medzimestsku" dotuje kraj, keby ten kraj (VUC) nemal peniaze na dopravu aj v tom meste, ale platil len tu mimo mesta - to je hlavny problem, ktory sposobuje ten radovy rozdiel v kvalite napriklad medzi Stupavou a Petrzalkou. Je sa nemienim rozpravat o tom co je "mestska" a co "medzimestska" a co "stupavska" doprava, ja poznam len hromadnu dopravu osob, a myslim ze nie len mne, ale aj cestujucim je jedno ci je medzi mestami, v mestach, po dedinach, medzi dedinami, alebo po poliach a lukach, medzi poliami, medzi lukami, medzi dedinami a mestami, a neviem kde este...

Jedine spravodlive rozdelenie penazi povazujem v prepocte na obyvatela - kazda obec rovnako na obyvatela, kazde ine povazujem za diskriminaciu. Este vyssi stupen decentralizacie a spravodlivosti povazujem, vybrate dane ostavaju na vybratom uzemi (FO, nie PO).
Reply on: eripmav #62779:
Tak iny pripad. Presov dotuje MHD sumou priblizne 100mil Sk rocne. V Bardejove by sa dala slusna MHD dosiahnut pri dotacii 10mil rocne. Bardejov je 3x mensi ako Presov.
Podla tvojich rovnych prepoctov by mali byt dotacie asi 20mil pre BJ a 60mil pre PO. Myslis si, ze by to bolo spravne? (koho by tie spoje navyse v BJ vozili? Ako by sa ludia zo zrusenych spojov v PO dostali do prace?)
Reply on: eripmav #62782:

a kolko pretazenych nakladakov Ti tadial chodi ?
aky je pristup zelůeznice ?
Odfusoval zakazku predosly stavitel, alebo ju spravil tak, že tu cestu budu pamatat deti bradatych deti ?

V takom Hong Kongu, v 200 metrovych barakoch, kde je hustota mrte vyssia ako v Amsterdame,
v mestách, kde je totálne iné podložie, mosty, pracovná sila, dane,...

to nemá s poctom obyvatelov nic spolocné

Apropo - náklady na udrzbu komunikacii sa aj tak pocitaju na tolko - na kolko je a podla stávajúcich priorít.

VÚC, štát, mesto, MČ, ObÚ - títo všetci maú v dopravnom rozpočte peniaze, ktoré musia čo najefektívnejšie minúť a rozhodne nepočítajú s počtami obyvatelov.
Reply on: eripmav #62774:
Nevyberáš si tak trochu extrémne prípady? Napríklad s tou Stupavou, ktorá je na hlavnom ťahu a "zbiera" všetky prúdy zo Záhoria smerom do Bratislavy.
V tom prípade DPB poskytuje ešte silnejšiu dopravu, veď aj si účelovo vyberieme, že bývame akože v blízkosti uzla SAV / Kooperativa, istotne máme viac ako 14 spojov za hodinu.

Keď tak bažíš po SAD, vyber si koncovú obec, kam ide autobus ráno, naobed a večer...
Reply on: eripmav #62765:
Ešte raz. Nie že niektorým mestám dopravu dotuje ten a iným zase ten... Mestskú dopravu si dotuje mesto, medzimestskú dotuje kraj.
O stupavskej MHD sa nerozprávajme. Hovorme o tom, čo je v pravom slova zmysle MHD.

Re #2766 S499.1023: Áno, lenžne obávam sa, že tragika stavu autobusového parku je neospravedlniteľná. Tak, s prepáčením, úboho nevyzerajú ani autobusy v Nitre, kde sú dotácie na MHD nie nižšie alebo výraznejšie nižšie, ALE NEPOROVNATEĽNE nižšie. Stav autobusov v BA nie je o peniazoch, je o pristupe. Preto nemôžem nad súčasným stav vyroniť slzu, akurát len vyjadriť zhnusenie.

Re #62768 eripmav: Tak je to centralizované prerozdeľovanie a čo? Hrajeme sa na slovíčka? Hlavne že je to logickejšie a spravodlivejšie ako si sám napísal, ak som správne pochopil.
Reply on: eripmav #62781:
to je krávovina. Nalial by si do systému zbytočne veľa zbytočných peňazí, ktoré by sa stratili v nezábudkove...
Bratislava sa nemá čo starať o dopravu (vzdialenejších) okolitých miest a dedín.
V konečnom důsledku je na to mnoho dôvodov. Hromadná doprava pravdepodobne nebude nikdy zisková.

MHD prepravuje pacientov na perifériu - kde sa draci - súkromní dopravcovia cenovo pobijú o klienta, ktorého tam DP uráčil doviesť - to je celé a to je všetko.

Tvojim zlučovaním a centralizáciou budovaniu socialistického zriadenia česť.
Reply on: Sommelier #62780:
OK, naklady na udrzbu komunikacii PRERATANE NA JEDNEHO OBYVATELA zavisia od hustoty obyvatelov - je predsa jasne, ze cesta iduca k 10 ludom ma ine naklady na jedneho ako cesta iduca k 1000 ludom. opotrebenie, pocasie su predsa faktory ktore sa nedaju ovplyvnit...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.