No, musím s orlominerálkou súhlasiť. Viedenské riešenie "všetko na prevesoch" som vždy obdivoval a výhovorky so statikou (fobust vie) mi prišli dosť pritiahnuté za vlasy... Akurát rozdiel medzi rakúskym a SK zákonom - Rakúšan MUSÍ strpieť za náhradu domový záves.
Sorry, si úplne mimo. So Sommelierom sa práve začína dať konštruktívne diskutovať a Ty sa tu prejavuješ ako malé decko - hystericky kopeš okolo seba a vreštíš, lebo slobodní ľudia odmietajú Tvoj rozkaz, aby sa diskutovalo o električkách.
To by bola defacto už zmena systému. Tam by som šiel cestou širšej skrine (2.8 metra) a samozrejme na 1435-ke. Aj tak by si na novovybudovanej trati nemohol používať aj Kachny, takže s prevádzkového hľadiska je to jedno. Otázne je, kedy by sa takýto systém prebudoval v celomestskom rozsahu a koľko by takáto sranda stála.
Dnes je trend všeobecne k NP vozidlám. Napriek tomu že s tým čo si napísal v podstate súhlasím, zaujímal by ma názor na NP koncpepcie (existujú aj NP s otočnými podvozkami).
Električka vo Viedni je užšia o 20 cm. Vo dvoch koľajách je to 40 cm. To je veľa????
V Prahe sú všeobecne širšie ulice? Napríklad také nábržie okolo Karlovho mosta? Alebo Malá Strana?
Plácáš nesmysly, Citaro se vyrábí DLE PŘÁNÍ ZÁKAZNÍKA i ve verzi se zvýšenou podlahou v zadní části vozidla, i ve verzi 100% NP. Není důvod, aby si německý dopravce kupoval třídveřovou klobásu se 100% nízkou podlahou, když vzadu nemá dveře...
Môj názor: VYSOKÁ podlaha, vysoké peróny, v meste do zakopania pod zem používať skladaco-výklopné schodíky. Vozidlo štandardné nemecké Stadtbahnové (tuším B80 sa to volá?), 1000 mm verzia je k dispozícii. Na rýchlodráhe úrovňový bnástup, neporovnateľne lacnejšie na nákup aj prevádzku ako NP vozidlá, možnosť vyššieho výkonu, otočné podvozky atď....
Prepáč, pred chvíľou som sa vrátil zo Solingenu, kde som v trolejbusoch Berkhof Premier AT 18 Traxis a Van Hool AG 300 T Kiepe, obidvoch vytvorených z autobusov, s JEDNOU hnacou nápravou, absovloval také jazdy serpentínami, na aké žiadna 15Tr len tak mať nebude.
Andy, Beus, Sommelier, skyline29: Strašné nezmysly o 22Tr a 25Tr, o tunelovaní a zániku ŠO, o záujme a nezáujme zákazníkov tu trepete všetci. Nechajte si to od niekoho vysvetliť.
S499.1023