Prečo by mesto, ako 100% akcionár DPB, malo sovjmu vlastnému podniku platiť za reklamu? Keď bude mesto chcieť, budú všetky autobusy oranžové s hráškovozeleným nápisom LITTLE BIG SHIT.
Ja osobne dosť pochybujem o tom,či by malo význam produkovať čisto slovenské autobusy.Slovenský trh je extrémne malý a chudobný a pochybujem,že by sa dokázali presadiť v zahraničí,kde dominujú rôzne megakorporácie.Bola by to zase iba fabrika,živoriaca na hranici existencie a v konečnom dôsledku by došlo k problémom s kvalitou a náhradnými dielmi.Pozrite sa na problémy Ikarusu,a pritom to bola obrovská firma,a nie nejaký začínajúci nováčik z eastern Europe.Vozy vyvynuté v ČR,alebo v Poľsku sú pre nás aj cenovo aj kvalitou postačujúce...Jediné,čo tu zlyháva je legislatýva,ktorá vlastne mestské dopravné podniky likviduje...
Tu je môj návrh na vybudovanie vozovne Dúbravčie. Je to nič moc ale na pozretie to aspoň torchu stojí. http://www.infomhd.wz.cz/ Možno urobím i model budovy!
Možno by stačilo sa dohodnúť s výrobcom autobusov ako napríklad Man či Mercedes a iné. Možno ste niektorý nevedeli ale Tam Busy sú vlastne okopírované Many a Mercedesy raz som si pomýlil na jednej fotke Mercedes s Tam Busom. ?
celkom zaujimavy clanok, kiez by to fungovalo aj v BA (kde by sa to podla mna uzivilo este jednoduchsie):
Mestskej doprave konkurujú súkromníci
NITRA - Mestská autobusová doprava a taxíky majú v Nitre konkurenciu. K mikrobusom - šarkanom, ktoré sa objavili v meste už pred niekoľkými mesiacmi, pribudol v máji nočný autobus. Jazdí dvakrát do týždňa.
S myšlienkou zaviesť nočné spoje prišiel Slavomír Turčáni. "Uvažoval som nad tým už dlhšie. Ja sám som sa ocitol v situácii, keď by som nočný autobus uvítal. Vracal som sa domov z nočného podniku a taxíky boli obsadené," hovorí.
Doprava by mala byť pre cestujúcich zadarmo, náklady na prevádzku nočného autobusu by mala zaplatiť reklama. Na obrazovke, ktorá je v autobuse, sa budú propagovať aj akcie, ktoré sa konajú v Nitre.
Nočný autobus jazdí v piatok a sobotu. "Nemyslím si, že sme konkurenciou taxikárom a Slovenskej autobusovej doprave už vôbec nie, veď tá v noci nejazdí," hovorí Turčáni.
Nočný autobus je podľa neho zameraný na cieľovú skupinu ľudí od 15 do 30 rokov. Pre prípad, že by niekto z cestujúcich robil problémy, vodič má pri sebe vysielačku, ktorou okamžite privolá súkromnú bezpečnostnú službu.
Primátor Ferdinand Vítek tvrdí, že o nočných spojoch uvažovalo aj mesto. "Počíta sa s nimi v návrhu nového cestovného poriadku, ktorý zatiaľ nebol predložený na schválenie zastupiteľstvu - poslanci na to nemajú pred voľbami vôľu. Navrhnuté sú dve nočné linky."
Nočné spoje požadujú (pre svojich zamestnancov) aj investori, ktorí prichádzajú do priemyselného parku, kde plánujú zaviesť štvorzmennú prevádzku.
Konkurenciou pre mestskú autobusovú dopravu sú mikrobusy - šarkany. Niektorí mestskí poslanci kritizovali, že šarkany porušujú zákon, keď zberajú svojich klientov na autobusových zastávkach. Jeden z poslancov sa pýtal, či to neovplyvňuje hospodársky výsledok mestskej autobusovej dopravy. "Ovplyvňuje, no nie v dramatickej miere," odpovedal mu primátor. Vtedy po Nitre jazdili štyri mikrobusy s nápisom šarkan, teraz ich je šesť a ich počet má ešte rásť. Do každého sa zmestí osem cestujúcich.
Pôvodne stála jazda šarkanom 12 korún, v apríli sa zvýšila na 15. Blíži sa tak k cene klasického cestovného lístka - 16 Sk. Zdraženie šarkanov spôsobilo pokles počtu klientov. "Ľudí zvýšenie ceny prekvapilo, ale postupne sa k nám vracajú," tvrdí konateľ spoločnosti Marián Filo.
Lenže nechcem vedieť čo stojí vývoj nového autobusu. A mal by byť aspoň trochu kvalitný..
Btw Solarisy nie sú až také drahé. Sú lacnejšie ako Citelis (aspoň podľa toho cenníka autobusov na busportale- to som bol prekvapený). Podľa mňa kde je vôľa, tam je aj cesta, a ak by v Bratislave bola vôľa, tak sa nájdu peniaze aj na 18m solarisy.
Ešte dávno asi v roku 1998 som čítal o autobuse Novoplane vtedy sa ešte podroboval homologizácii a písali tam ,že je navrhnutý pre dopravné podniky zo zastaralím parkom ako dnes je DPB a ,že aj pre tie Dp ktoré nemajú veľa peňazí na nákup nových autobusov. Vtedy stál autobus 1 500 000 Sk Keď pripočítam hore dole pár rokov teraz môže stáť tak 2 000 000Sk plus to prerobenie na plyn takých 700 000Sk Tak to máme za autobus len 2 700 000 Sk Ale tieto Novoplany niesú nízkopodlažné ale len znížené. Keby tak DPB vyvyjal s Novoplanom autobus ktorý by bol nizkopodlažný a plynový ako to robil s automobilkou SOR ( ale vtedy bol len nízkopodlažný nie plynový ) a v takej cene ako má Novoplan tak by mohol obnoviť ten starý park autobusov. Keď to tak počítam pri tej cene zhruba za novo vyvynutý plynový nizkopodlažák Novoplan by 22 kusov stálo len 59 400 000Sk Stále by to bolo menej než Solarisy ale o to my tu nejde len to som chcel ,že by DPB mohol mať miesto Karos nové spoločne vyvynuté nízkopodlažné Novoplany.
Prototyp vyvynutí so Sorom a s DPB: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&typ=sor_bn12&no=0&id=27302aeef2f9f21f21
Starý Novoplan zhruba 2 000 000Sk (nenízkopodlažný) :http://www.sao.sk/c-12.html ?
No,Solarisy by mohli zostať biele,bolo by to vždy lepšie,než tá zelenožltá katastrofa.Ale,ja vychádzam z toho,že DPB by mal mať svoje vlastné farby -ako to tu už niekoľkokrát bolo spomenuté-.A farby Bratislavy sú červená a biela....Apropos,má aj SPP takúto diskusnú stránku?Asi by aj priamo im bolo potrbné doručiť niektoré príspevky o kvalite ich anti-reklamy.A čo sa týka nasadzovania Solarisov,tiež mi ako najvhodnejšia príde 88.Hneď potom 74 a aspoň v špičke aj 20.Ja len dúfam,že čoskoro sa dočkáme aj kĺbovej verzie.A hoci mnohí tu boli proti,tak si myslím,že ak by to aj neboli Solarisy,určite by aj 18 metrové Citelisy boli lepšie než nič.Navyše Citelisy sa narozdiel od Solarisov v 18 metrovej CNG verzii vyrábajú.
Ja som skutočne počul, že plnička na Prístavnej má definitívne skončiť, možno už niekedy v teýchto dňoch.
Ten výhazd z ASMN, a spod Nového mosta na Trnávku, či Jurák nie je až taký horibilný, dnes to robia linky 21, 37, 91, 70.
Ten víkend je taký diskutabilný, niekto vidí tú 88 prázdnu, niekto ju vidí plnú... Ja som počul že cez víkend na L37, ale možno iba keď bude rekreačná doprava (záhradkárska sezóna).
Frenky: no súhlsaím s tou L20, neviem, prečo to niekto nechce vidieť a všetky dlhšie vozy sa jej vyhýbajú... ?
Ja som Solarismi na 88 cez víkend problém nemám, iba pochybujem, či je to skutočne najlepšie miesto, kde by mohli byť umiestnené.
PS: Keby tam boli cez víkend Solarisy, tými šrotmi by sa vozil niekto iný, akurát by sa pritom musel opierať o dvere, ktoré môžu hockedy vypadnúť a na 88 je väčšia šanca, že si sadne.
Solarisy by mali zostať biele.. A mali by ísť na L88, tam by sa hodili najlepšie.
Matej Balog: Chceš sa voziť tými šrotmi, ktoré chodia na L88 cez víkend? Prečo máš stále potrebu aby tam cez víkend chodili kraťase?
Máš s tým naozaj taký problém keby tam boli solarisy aj cez víkend? ?
presne... alebo dat nejake normalne farby... ne kriklavo-zelene a kriklavo-zlte.... sak tie busy by sa skor hodili do Ziliny... aj tam by z nich boli zhnuseni...
Ten náter Solarisov je naozaj trapas.fuj,hnus,odpad,bodaj by ten SPP vybuchol.....Myslím,že keby bola zo strany SPP aspoň trochu vôľa,mohla by sa tá ich hnusná reklama prispôsobiť farbám mesta.Pokojne sa mohla použiť kombinácia červenej a bielej s čiernymi nápismi SPP....Rovnako aj v ČR majú mnohé plyňáky reklamu na plynárenské spoločnosti,ale ani jedna nieje tak nechutná a agresívna ako SPP...Nuž čo,tupá firma-tupá reklama.SPP sa naozaj nepotrebuje vylepšovať v oblasti reklamy,keďže má monopol.
Ja som počul, že vraj Prístavná sa už používať nebude, tak teraz neviem, ak áno, tak to naozaj problém nie je.
S tým aby boli krátke autobusy na 88 cez víkendy problém nemám, len som naznačil, že keby sa uvažovalo o Solarisoch na nej, tak by sa zrejme rozmýšlalo aj nad víkendom. S tou 20 neviem ako to cez víkend býva, tam sa tak nevyznám. ?
Pozri, to, ze plnicka je v Jurajovom Dvore nevadi, koniec koncov je aj na Pristavnej a to je z ASMN naskok. ? Ale inak suhlasim so vsetkym, co pises, len by som povedal, ze na vikend na 88 by podla mna stacili kratase.
Skor by nebolo na skodu, keby si DP premyslel Solarisy cez vikend v lete na 20tke. A to nevravim preto, ze byvam v DNV. ?
Myslím si, že na L88 by sa tie nové Solarisy naozaj hodili. Ja ňou chodím ráno v oboch smeroch z Bulíkovej (smerom na Nivy alebo na Hraničiarov) a v smere na Nový Most býva obsadená tak, že 15m autobus by preplnený nebol. Čo sa týka opačného smeru, je to trochu "náladové", ale poväčšinou sa to na Ekonomickej vyprázdni. Tým však nechcem povedať, že dovtedy by som si nenašiel meter štvorcový v autobuse len pre seba ?.
Sedlo: To by zvládli možno aj krátke vozidlá.
V poobedňajšej špičke sledujem pravidelne iba trať Nový Most - Bulíkova, no naplnenosť 15m vozidla by dosiahla prinajhoršom tesný nadpriemer po Kremnickú (od Nového Mosta). Potom je to už pomerne prázdne, výnimky sú veľmi zriedkavé. Dnes som však išiel aj opačným smerom a bolo to ešte prázdnejšie.
Aby som to teda zhrnul, na L88 by Solarisy kapacitne podľa môjho názoru úplne postačovali. Keby sa rozhodovalo o víkende, tu by som však bol na pochybých, či by boli potrebné, ale treba uznať, že krátke vozidlá bývajú podľa toho, čo som sa dopočul celkom plné (pri mne na Bulíkovej som to videl iba raz) pri konci trasy na západe Petržalky.
PS: Zmena intervalu by nebola s najväčšou pravdepodobnosťou potrebná, takže kĺbové vozidlá by mohli poputovať na iné miesta. Neviem však, či nebude prekážať, že plnička je v Jurajovom dvore a 88 jazdí skôr v Petržalke, zasahuje iba do oblasti Mlynských Nív.
Dobrý deň ako som už spomínal chcem vytvoriť stránku o tam busoch no zatiaľ mi to nejde je to aj vidieť na http://www.tambus.wz.cz/ Bol by som rád ak by ste my pomohli a to napríklad informáciami o Tam Busoch ak máte nejaké fotky tak fotky o Tam Busoch a iné zaujímavosti. Ďakujem. ?
citelis