K dĺžke električkových súprav. Naša vyhláška dovolí najdlhšiu električku alebo súpravu električiek 40 metrov, vrátane spriahadiel. Nové článkové vozy majú pri dlhom prevedení iba málo nad touto hodnotou, napr. v Bazileji sú 7-článkové kĺbové Combina o dĺžke cca 43 metrov. Treba však poznamenať, že v Braislave je šírka električiek 2,5 metra a vo Vami spomínaných mestách je 2,2 až 2,3 metra, čo obmedzuje obsaditeľnosť. Takže až tak tragicky by som to nevidel. 40 metrov stačí, ak bude vozidlo široké 2,5 metra.
Nechajte ich biele a aspon sa usetri farba:) Mne sa zda ze v tej ankete mala kombinacia zlto-zelena najmenej percent. Ale myslim ze najlepsie by bolo aj tak zaklad biela + nejaka ina farba, napr ta cervena alebo oranzova...
Inac v Zeneve alebo aj v Berne maju v mhd vacsiu kapacitu vo vozidlach. Teda v Zeneve chodia 2 vozne 1klbove spolu, alebo dokonca tam maju dvojklbove elektricky takze ten vozen je o polovicu dlhsi ako tie nase najdlshie 1klbove. Dokonca mali aj 6klbove elktricky ale tam tie vzdialenosti medzi tym uz boli mensie. Nevedela som ze existuju aj take dlhe kym som to neuvidela:) a v Berne mali 4klbove. No ale u nas by take dlhe moznoze boli zbytocne,v mhd tu chodi asi menej obyvatelov, ale zase by pri takych dlhych vozidlach stacilo chodit menej casto:D aj ked to je asi pre cestujucich vacsia nevyhoda:) no ja len tak medzi recou:) pa
Dobre, ale ruku na srdce - Tebe sa paci ta kombinacia zlto-zelena na bielom podklade ??? Mne nie. A zrejme nie som sam. OK, berem - nech si DPB zaraba reklamami, aj SPP nech ma reklamu, ale teda nech si na tej reklame uz daju zalezat !!! A nie ze tam nacapia zlty pas s napisom SPP a tym to hasne cele. V horsom pripade tam vzadu este su aj nejake farebne stvorceky. Ak chce mat SPP reklamu - OK - dajme autobusy cele do kombinacie zlta-biela a tam napisy SPP (ak to je fakt taky financny prinos od SPP). Ak chceme zdoraznit, ze tie busy su ekologicke - dajme na biely podklad zelene pasy, ale v tom pripade uz tam nepchajme zltu ! A napisy SPP dajme na biely podklad. Ako fakt uz ta detska Haribo reklama na 7105, alebo byvale Timbuktoo boli krajsie, ako tieto fadne SPP karosy. Ved tie autobusy dotvaraju vzhlad mesta pre panajana, tak nech aj nejak vyzeraju ! Ved uz klasicky nater na starych ŠM-kach bol krajsi ako tieto SPP reklamy. Ja osobne by som bol za klasicky biely nater s cervenymi pruhmi. A ked teda reklama - tak celovozova a PEKNA ! Nie ten hnus co je na Karosach teraz... To sa predsa nemoze nikomu pacit, ani samotnemu SPP, len oni to maju u riti.
Ale verim, ze keby sa chcelo, vymysli sa aj estetickejsi vzhlad reklamy pre SPP.
No oficialne mozno Citylink skoncil vdaka zlemu trasovaniu alebo nezaujmu, ale podla mojho nazoru ide skor o daku lobby taxikarov, kedze Citylink nedostal licenciu na prevadzkovanie spojov cez noc (asi je v BA dostacujuca nocna MHD).Ved si to len predstavte, ze by ste z Hl. stanice isli do Petrzalky do oblasti Antolska minimalne za 10 nasobne nizsiu cenu ako taxi, a to by si este veselo mohli pridat nocnu prirazku...no hej,ale o taxikaroch tu je ticho, proste dobreho kseftu sa oni nezbavia a zdravej konkurencie na Slovensku sa asi tak skoro nedockame.
Podľa mňa by sa Slovenská autobusová firma presadila asi v Rusku a v Ázii kde sú staré šroty ale možno aj v Afrike. No ja keby som mal založiť autobusovú firmu tak by som ju nazval Presburg. A ešte som sa chcel vyjadriť ,že Citylink ktorý už neexistuje sa zamieril na zlé trasy. Podla mňa by to mohol ešte raz skúsiť na linke ktorá by mala podla mňa úspech asi 90% a to linka Dlhé Diely - Tesco Lamač. Plno ľudí by ju podla mňa využili. Ale podla mňa by ani tie autobusy nepostačovali a mohla by ísť takto Kuklovská potom ako 32 ale pri Molecovej by zabočila smerok k Dúbravke v Dúbravke okolo zimného štadiónu a potom tadiáľ do Tesca a späť. ?
TAM BUS nie je "okopírovaný" MAN a MERCEDES, ale licenčný MAN SL 222. A keďže toto vozidlo vzniklo na základe jednotného nemeckého autobusu , ktorý vyrábal aj Mercedes pod označením O 305, je len logické, že si si ho mohol pomýliť. Lenže vývojový potenciál MANu a MERCEDESu je toršičku niekde inde, než nejaký NOVOPLAN.
Tak načo sem chodíš s myšlienkami (ktoré hneď vzápätí sám sebe vyvraciaš), keď o nich nechceš diskutovať? Že by po veľkom množstve TDKK a malom množstve TDPK nastávalo aj obdobie TDBK?
Prečo by mesto, ako 100% akcionár DPB, malo sovjmu vlastnému podniku platiť za reklamu? Keď bude mesto chcieť, budú všetky autobusy oranžové s hráškovozeleným nápisom LITTLE BIG SHIT.
Ja osobne dosť pochybujem o tom,či by malo význam produkovať čisto slovenské autobusy.Slovenský trh je extrémne malý a chudobný a pochybujem,že by sa dokázali presadiť v zahraničí,kde dominujú rôzne megakorporácie.Bola by to zase iba fabrika,živoriaca na hranici existencie a v konečnom dôsledku by došlo k problémom s kvalitou a náhradnými dielmi.Pozrite sa na problémy Ikarusu,a pritom to bola obrovská firma,a nie nejaký začínajúci nováčik z eastern Europe.Vozy vyvynuté v ČR,alebo v Poľsku sú pre nás aj cenovo aj kvalitou postačujúce...Jediné,čo tu zlyháva je legislatýva,ktorá vlastne mestské dopravné podniky likviduje...
Tu je môj návrh na vybudovanie vozovne Dúbravčie. Je to nič moc ale na pozretie to aspoň torchu stojí. http://www.infomhd.wz.cz/ Možno urobím i model budovy!
Možno by stačilo sa dohodnúť s výrobcom autobusov ako napríklad Man či Mercedes a iné. Možno ste niektorý nevedeli ale Tam Busy sú vlastne okopírované Many a Mercedesy raz som si pomýlil na jednej fotke Mercedes s Tam Busom. ?
celkom zaujimavy clanok, kiez by to fungovalo aj v BA (kde by sa to podla mna uzivilo este jednoduchsie):
Mestskej doprave konkurujú súkromníci
NITRA - Mestská autobusová doprava a taxíky majú v Nitre konkurenciu. K mikrobusom - šarkanom, ktoré sa objavili v meste už pred niekoľkými mesiacmi, pribudol v máji nočný autobus. Jazdí dvakrát do týždňa.
S myšlienkou zaviesť nočné spoje prišiel Slavomír Turčáni. "Uvažoval som nad tým už dlhšie. Ja sám som sa ocitol v situácii, keď by som nočný autobus uvítal. Vracal som sa domov z nočného podniku a taxíky boli obsadené," hovorí.
Doprava by mala byť pre cestujúcich zadarmo, náklady na prevádzku nočného autobusu by mala zaplatiť reklama. Na obrazovke, ktorá je v autobuse, sa budú propagovať aj akcie, ktoré sa konajú v Nitre.
Nočný autobus jazdí v piatok a sobotu. "Nemyslím si, že sme konkurenciou taxikárom a Slovenskej autobusovej doprave už vôbec nie, veď tá v noci nejazdí," hovorí Turčáni.
Nočný autobus je podľa neho zameraný na cieľovú skupinu ľudí od 15 do 30 rokov. Pre prípad, že by niekto z cestujúcich robil problémy, vodič má pri sebe vysielačku, ktorou okamžite privolá súkromnú bezpečnostnú službu.
Primátor Ferdinand Vítek tvrdí, že o nočných spojoch uvažovalo aj mesto. "Počíta sa s nimi v návrhu nového cestovného poriadku, ktorý zatiaľ nebol predložený na schválenie zastupiteľstvu - poslanci na to nemajú pred voľbami vôľu. Navrhnuté sú dve nočné linky."
Nočné spoje požadujú (pre svojich zamestnancov) aj investori, ktorí prichádzajú do priemyselného parku, kde plánujú zaviesť štvorzmennú prevádzku.
Konkurenciou pre mestskú autobusovú dopravu sú mikrobusy - šarkany. Niektorí mestskí poslanci kritizovali, že šarkany porušujú zákon, keď zberajú svojich klientov na autobusových zastávkach. Jeden z poslancov sa pýtal, či to neovplyvňuje hospodársky výsledok mestskej autobusovej dopravy. "Ovplyvňuje, no nie v dramatickej miere," odpovedal mu primátor. Vtedy po Nitre jazdili štyri mikrobusy s nápisom šarkan, teraz ich je šesť a ich počet má ešte rásť. Do každého sa zmestí osem cestujúcich.
Pôvodne stála jazda šarkanom 12 korún, v apríli sa zvýšila na 15. Blíži sa tak k cene klasického cestovného lístka - 16 Sk. Zdraženie šarkanov spôsobilo pokles počtu klientov. "Ľudí zvýšenie ceny prekvapilo, ale postupne sa k nám vracajú," tvrdí konateľ spoločnosti Marián Filo.
citelis