Ved ja som nehovoril, ze vyssie napatie by bolo zle, ja len vravim, ze na 750 by prechadzat zmysel nemalo, a na vyssie ta bezpecnost nepusti Velmi dobre totiz viem, ze pri vyssom napati a rovnakom vykone tecie drotom mensi prud, takze tvoje argumenty nespochybnujem
Ale tie elektrifikovane zeleznicne trate nie su vedene prostriedkom ulic a podobne, ale vo vyhradenych koridoroch, zvacsa dost nepristupne oddelenych od zvysku intravilanu (minimalne nejakym tym vyvysenym nasypom s burinou, kombinovanym s dost sirokym pasom okolo trate, kde nic nie je a nesmie byt) Do ulice ti nikto 3kV dat nedovoli, ani ked to bude tak vyrazne oddelene ako na useku vozovna Krasnany - Hybesova
na 3 kV- by som supol akurat kolajovu dopravu (tam su tie spickove prudy este o nie maly kusok vyssie ako u trolejbusov ), pri trolejoch ma velmi ani nenapadlo menit trakcne napatie (aj ked z relativne nizkeho napatia vyplyvaju obdobne problemy)
PS:ked sa ti to cele zda tak divne ze vyssie trakcne napatie nie; tak troska z ineho sudka; vies o tom ze neviem do akeho (asi vzdialeneho) datumu budu musiet vyrobcovia aut prejst na vyrobu vozidiel s 24 V miesto 12 V ? (dovodom su prave vysoke prudy pretekajuce vodicmi a z toho dovodu v danom prostredi vyssie riziko poziaru )
PS: viem ze 3 kV a 24 V su znacny (bezpecnostny) rozdiel, ale nedalo mi to
PS2: 3 kV- o.i. aj preto lebo na takom nam uz aj behaju neake tie vlaciky takze v kombinacii s vhodnym rozchodom a zvrskom by sa na to teoreticky dalo pustit aj neaku tu gorilu ? ? ? ?
PS3: priamo v intravilane mesta mame aj zeleznicne trate napajane 25 kV~ 50 Hz a akosi az tak velmi to nikomu nevadi (aj ked beriem ze take trate nie su na pesej zone a pod.
My vieme, ze by si najradsej videl v trolejoch 3kV, nemusis na to tak otvorene narazat Ale 1) norma nedovoli do ulice viac ako tusim 1kV, 2) vozidla sa vyrabaju na 600 a 750 V a 3) prechadzat zo 600 na 750 by velky vyznam nemalo, kedze to nie je ziaden vyrazny rozdiel... len by ostali komplet vsetky vozidla elektrickej trakcie nepojazdne, a musel by si nakupovat nove alebo nakladne prerabat vyzbroje
no, tak nejak ? ale co uz... takto sa im aj tak vsetci smeju...napriek "strachu", ktory vyvolavaju. a biedni turisti... aj ked nie jeden turista ide nacierno nasxval ?
minimalne ta na dolnych honoch ma vykonnostnu rezervu (povodne plany boli zatrolejovat toho na dolnych honoch a v podunajskych biskupiciach viac), ale tam hra rolu aj vzdialenost od meniarne kedze trakcne napatie je len 600 V, prudy vysoke (ked sa tych vozidiel stretne na useku viacero a vsetky chcu rozbiehat tak to ide do tisicov A - 15Tr(M) ma 2x100, t.j. 200kW trakcne motory, tie si pri 600 V pri plnom odbere cucnu dokopy cca 340 A + v zime neake to kurenie ) a tak akosi plati ze cim dlhsi kabel, tym ma vacsi odpor a tym je na nom aj vacsi ubytok napatia
Jasné, to si pamätám veľmi živo. Bol to november 2004. Ten kritický pondelok po mimoriadnej nedeľnej výluke hrozilo, že ani v rannej špičke trolejbusy na Dolné hony , resp. skôr z Dolných honov nepôjdu vôbec. O. K. asi bude treba prirátať novú meniareň. Alebo zväčšiť výkon tých zvyšných dvoch.
neuveríš, ale úplne si trafil klinec po hlave, presne tak sme tú celú trasu s kolegovcami diskutovali. Pridal si záložáky, za čo Ti patrí česť a chvála.
Myslím, že to dokazuje, že sa to dá vymysliet a že to bude fungovat.
Ešte bude treba doriešiť nástupište smerom z mesta, lebo nechceme polorpazdne tbusy nechat otacat az na Cilizskej.
si: ak mam byt uprimny, 78 bola dobry spoj, ktorým sa často dalo dobre cestovat. Lenze tak ako si to popisal ty - Holicska - Cilizska, to mi setrne nepripada. Zachadzka do Ruzinova - rovnaka strata ako v pripade teoretikov napojit elektrickou vrakunu a Biskupice od Ruzinova.
Ale k tym trolejbusom... Hmmm. Sam vies, ze to na DH nie je az tak tragicke. Ako odchovanec 201 a 202 som presadol do 33 a 32 (az na Kuklovsku - denne) a spominal som na tie vrestiace rarohy typu 6608 a spol...
Keby sa k tomu pridala linka, odporucam kratka, s takym 5 - 10 minutovym intervalom - len na CR, bolo by to uplne OK. Najma ked budes prestupovat na tom istom nastupisti.
No a to, že 201 pojde inak - svoju funkciu si splni tak ci onak.
a to si zabudol este na jeden drobny problem a to je napajanie trolejovej trate medzi cintorinom ruzinov a ondrejovovou; inkriminovany usek mal byt podla povodnych projektov napajany z planovanej vozovne pri UNS a bol len provizorne pripojeny k meniarni ktora je na dolnych honoch, pred cca 1.5 rokom im to tam v zime aj neak robilo problemy a trolejbusy chodili s obmedzeniami (208 nechodila k cintorinu ruzinov vobec) a nieco tam upravovali, mam vsak vazne obavy ze take zahustenie dopravy na trati by to neznieslo (aj dnes ked su v inkriminovanom useku 2 - 3 vozy tak velmi dobre pocut na MGcku ze napatie dost slusne klesa aj bez toho zeby museli naslapnut jazdu)
"Ale už dnes máš ružinovský spojený s ASMN 3 minutovym intervalom 201,202,208, ktorý možeš ešte zlepšiť."
Ten interval je ráno iba v čase najväčšej špičky a hádam s výnimkou 208, na zvyšných dvoch linkách +-akurát zodpovedá dopytu z Dolhých honov a Gagarinky v zmysle, že sa tam tí ľudia zmestia.
A to "môžeš eše zlepšiť" mám chápať akože tak, že kdesi dozadu si spomínal že DPB dostane brutal dotácie, alebo na tej doprave zarobí nejako extra veľa $ a za to si kúpi 20 nových kĺbových trolejbusov? Lebo ináč ten interval za dnešnej situácie už nemôžeš zlepšiť.
Samozrejme, pokiaľ by sa spomínaný meganákup nových trolejbusov uskutočnil k tým kĺbovým aj asi 40 - 50 sólo; že by bol následný interval 201 + 202 v najväčšej rannej špičke 2 min., linka 208 4min., v ostatnej špičke 3 min. a v sedle linkový interval 8, príp. 7.5 min. Magistrát by, ako si želáš(me), výrazne navýšil vozokm. Taký buspruh ako je na Prievozskej by bol aj na Ml. Nivách, a na celej Gagarinovej. Tak ako je na čiližskej kĺnobvý abus ZV, boli by tam dva + ďalší ZV na cintoríne Ružinov, ktoré by v prípade výpadku prúdu okamžite nahradili trolejbusy, + aj bežné výpadky trolejbusov by sa normálne hradili autobusom.
Po splnení týchto všetkých podmienok som aj ja za to, aby prímestské linky od Maďarov boli ukončené na termináli "Cintorín Ružnov", kde by bol na jeden cestovný doklad bez nutnosti ďalšieho označovania prestup na v tej oblasti nosné trolejbusy smer centrum. ? ☺ ?
nezabudaj ze na asmn je 201 len pocas vyluky ktora nebude trvat vecne (aspon dufam, lebo vzdy (mimo spicky) ked som nuteny vyuzit kombinaciu 68 + trolejbus na ceste z petrzalky na dolne hony tak na krizovatke kosicka-mlynske nivy vidim z autobusu na linke 68 cakajuceho na cervenu na krizovatke ako cez krizovatku prebehne 201tka a potom mozem na zastavke cakat cely radialovy interval (vecer 10 minut) na 202ku (a v nej si ani vecer len tak lahko nesadnem) takze si este aj s tym mojim dofakanym chrbatom ten prestup naozaj uzijem.... kdeze su tie dobre casy ked som na holicskej vliezol do prazdnej 78 a na cilizskej z nej vyliezol... a ani to netrvalo dlhsie )
ja viem, že je to podstatne.
Ale už dnes máš ružinovský spojený s ASMN 3 minutovym intervalom 201,202,208, ktorý možeš ešte zlepšiť.
Nehovoriac o tom, že niekoho može napadnút, že AHA, tam hore sú koľajnice, sláva, hurá a postaví sa odbočka a prepoja sa nivy, šafko tak sme doma parádne rýchlo, že ?
A v špičke nie sú tie intervaly tragické. Skor naopak, do mnohých základných smerov 5 minút.
A to za jednotné nástupište stojí - každodenná prechádzaka vestibulom AS, či parkoviskom na Bajkalskej možno niekomu ulahodí, ale to je podla mna strata.
A ako žolíka v rukáve mám víkendové a večerné príchody a odchody z Nív.
ale mozem ten cas pri presune vyuzit napriklad na oddych, vzdelavanie, alebo za urcitych podmienok aj pracu... akurat ze to nesmiem cestovat sposobom 20 minut sa veziem, potom 15 minut cakam kdesi na spoj a potom sa dalsich 20 minut veziem, na to je skor prijatelne sa viezt v kuse v jednom vozidle hodinu (viac); nehovoriac o tom ze po kazdom prestupe je vysoko pravdepodobne ze chvilu potrva kym si najdes plac na sedenie a stojac na jednej nohe (aj to nie vlastnej) toho asi vela nenaoddychujes/nenaucis sa/nenapracujes
Aj tie tvoje časové hodnoty boli vymyslene celkom presne, aj som ich celkom presne potopil pod čiernu zem.
Tvoj názor o vykopaní mnohých ľudí do IGK je mylný. Celé ako to je sa to oplatí.
To tvoje time is money nekomentujem, lebo čas strávený presunom z miesta na miesto nie je zabitý ani stratený. Time is money vtedy, ked niečo robíš - a to rozhodne neznamená, že keby si necestoval o 5 minút dlhšie, tak by si tých 5 minút pracoval a zarábal. To je totálne hlúpy argument.
Fajn, takže keď sa Jožko s niekým, kto už chodí do BA autom dohodne na nejakom šábese na benzín, tak to je ihned nárast IGK, lebo sa počet áut zvýšil o nula. Perfekt. Ale možno nula je viac ako nula.
Okrem toho by som na tvoju dohadovaciu fobiu zabudol, pretože zosuladit už len dvoch ludi (predpoklad že su kolegovia vynechavam), aby rano aj poobede spolu nasadli... Kolko ludi ma dnes monterkovu robotu od 8 do 16 ? Takže hromadne dohadovanie primestskych neprichadza v uvahu. Keby to bolo mozne, tak by sa to už prejavilo davno. Blbost. Kazdy den idu do ba Skodovky, felicie, favority s 4 az 5 clennou posadkou. Treba pouvazovat o specialnych pruhoch pre tieto automobily.
Presne tak. Pokial Jožko nepracuje v pešej dostupnosti ASMN (segment pod 10 prestupuje na ASMN do MHD. To znamená, že keď cestuje už len od Rajskej, tak čelí tiež nespolahlivosti MHD a to do Rovnakej miery ako keby prestupoval na periferii. A teraz, ked sa mu stane, že niečo zlyhá raz do mesiaca, tak sa mu to stane pri dlhšej trase MHD možno 1 a pol krát do mesiaca. Tiež vypapaný argument.
to je vec chapania funkcie revizorov.
v dpb maju zrejme funkciu nahanat pokuty. preto by sa mali zamaskovat aby vyzerali ako vlci a potom sa im rehotat do xichtu ked ich chytia.
v prahe maju zjavne preventivnu funkciu. teda svojim jasne viditelnym a predpokladam ze aj castym vyskytom zvysuju v ludoch mieru strachu pred chytenim a teda postupne aj mieru platenia za sluzby mdh.
hadam raz aj u nas bude cielom mat viac platiacich cestujucich miesto mat viac chytenych ciernych pasazierov.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
si
PS:ked sa ti to cele zda tak divne ze vyssie trakcne napatie nie; tak troska z ineho sudka; vies o tom ze neviem do akeho (asi vzdialeneho) datumu budu musiet vyrobcovia aut prejst na vyrobu vozidiel s 24 V miesto 12 V ? (dovodom su prave vysoke prudy pretekajuce vodicmi a z toho dovodu v danom prostredi vyssie riziko poziaru )
PS: viem ze 3 kV a 24 V su znacny (bezpecnostny) rozdiel, ale nedalo mi to
PS2: 3 kV- o.i. aj preto lebo na takom nam uz aj behaju neake tie vlaciky takze v kombinacii s vhodnym rozchodom a zvrskom by sa na to teoreticky dalo pustit aj neaku tu gorilu ? ? ? ?
PS3: priamo v intravilane mesta mame aj zeleznicne trate napajane 25 kV~ 50 Hz a akosi az tak velmi to nikomu nevadi (aj ked beriem ze take trate nie su na pesej zone a pod.