Reply on: si #61268:
Ved ja som nehovoril, ze vyssie napatie by bolo zle, ja len vravim, ze na 750 by prechadzat zmysel nemalo, a na vyssie ta bezpecnost nepusti Velmi dobre totiz viem, ze pri vyssom napati a rovnakom vykone tecie drotom mensi prud, takze tvoje argumenty nespochybnujem Ale tie elektrifikovane zeleznicne trate nie su vedene prostriedkom ulic a podobne, ale vo vyhradenych koridoroch, zvacsa dost nepristupne oddelenych od zvysku intravilanu (minimalne nejakym tym vyvysenym nasypom s burinou, kombinovanym s dost sirokym pasom okolo trate, kde nic nie je a nesmie byt) Do ulice ti nikto 3kV dat nedovoli, ani ked to bude tak vyrazne oddelene ako na useku vozovna Krasnany - Hybesova
Re #61269 fobust: Viac-menej suhlasim
si
PS:ked sa ti to cele zda tak divne ze vyssie trakcne napatie nie; tak troska z ineho sudka; vies o tom ze neviem do akeho (asi vzdialeneho) datumu budu musiet vyrobcovia aut prejst na vyrobu vozidiel s 24 V miesto 12 V ? (dovodom su prave vysoke prudy pretekajuce vodicmi a z toho dovodu v danom prostredi vyssie riziko poziaru )
PS: viem ze 3 kV a 24 V su znacny (bezpecnostny) rozdiel, ale nedalo mi to
PS2: 3 kV- o.i. aj preto lebo na takom nam uz aj behaju neake tie vlaciky takze v kombinacii s vhodnym rozchodom a zvrskom by sa na to teoreticky dalo pustit aj neaku tu gorilu ? ? ? ?
PS3: priamo v intravilane mesta mame aj zeleznicne trate napajane 25 kV~ 50 Hz a akosi az tak velmi to nikomu nevadi (aj ked beriem ze take trate nie su na pesej zone a pod.