Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: tr3mp #61206:
pod toto sa podpisem. len bohuzial ani ta prva faza sa nestihla... niekedy vela demokracie skodi a skoda ze sa to v 90tom stoplo, mohli aspon tunel pod dunajom vykopat ...

ale tunak sa viacero veci robi totalne nesystemovo .. ako napriklad, preco by nemohli predat FN mickiewiczovu, popripade aj kramare a nedostavaju razsochy ? ale to som OT 🙂
viete o tom ze jazdi L X1 ???jej trasa je Zatisie,Trnavske myto,Legionarska,Jesenskeho,PKO,Molecova a jazdi na nej7787+88
Reply on: fobust #61243:
Vlak. Cesta totiž nesmerovala len na Krym, ale mala za cieľ ošotoušiť čo najväčší kus UA, takže smerovanie bolo Čop-Ľvov-Kyjev-Simferopoľ-Jalta (s výjazdami do Alušty a Simferopoľu)-Sevastopoľ-Bachčisaraj-Simferopoľ-Ľvov-Čop (inou cestou). Cez deň mestá, cez noc presuny vlakom, akurát 3 noci v Jalte a 1 noc v Sevastopoli spánok na pevnine:-).
Reply on: Sommelier #61207:
si tam nastrkal veľa zastávok...
Reply on: si #61268:
Ved ja som nehovoril, ze vyssie napatie by bolo zle, ja len vravim, ze na 750 by prechadzat zmysel nemalo, a na vyssie ta bezpecnost nepusti 🙂 Velmi dobre totiz viem, ze pri vyssom napati a rovnakom vykone tecie drotom mensi prud, takze tvoje argumenty nespochybnujem 🙂
Ale tie elektrifikovane zeleznicne trate nie su vedene prostriedkom ulic a podobne, ale vo vyhradenych koridoroch, zvacsa dost nepristupne oddelenych od zvysku intravilanu (minimalne nejakym tym vyvysenym nasypom s burinou, kombinovanym s dost sirokym pasom okolo trate, kde nic nie je a nesmie byt) 🙂 Do ulice ti nikto 3kV dat nedovoli, ani ked to bude tak vyrazne oddelene ako na useku vozovna Krasnany - Hybesova 🙂

Re #61269 fobust: Viac-menej suhlasim 🙂
Reply on: Beus #61266:

Dovlím si dokonca tvrdiť, že meniť napájací systém zo 600 V js na 750 V js je rovnako neopodstatnené ako meniť rozchod 1000 mm na 1435 mm.
Reply on: Beus #61266:
na 3 kV- by som supol akurat kolajovu dopravu (tam su tie spickove prudy este o nie maly kusok vyssie ako u trolejbusov 🙂 ), pri trolejoch ma velmi ani nenapadlo menit trakcne napatie (aj ked z relativne nizkeho napatia vyplyvaju obdobne problemy)

PS:ked sa ti to cele zda tak divne ze vyssie trakcne napatie nie; tak troska z ineho sudka; vies o tom ze neviem do akeho (asi vzdialeneho) datumu budu musiet vyrobcovia aut prejst na vyrobu vozidiel s 24 V miesto 12 V ? (dovodom su prave vysoke prudy pretekajuce vodicmi a z toho dovodu v danom prostredi vyssie riziko poziaru 🙂 )
PS: viem ze 3 kV a 24 V su znacny (bezpecnostny) rozdiel, ale nedalo mi to
PS2: 3 kV- o.i. aj preto lebo na takom nam uz aj behaju neake tie vlaciky takze v kombinacii s vhodnym rozchodom a zvrskom by sa na to teoreticky dalo pustit aj neaku tu gorilu ? ? ? ?
PS3: priamo v intravilane mesta mame aj zeleznicne trate napajane 25 kV~ 50 Hz a akosi az tak velmi to nikomu nevadi (aj ked beriem ze take trate nie su na pesej zone a pod. 🙂
co bude tych 79 rkov autobusov to bude aj den otvorenych dveri vo vozovny ???? ano alebo nie a kedy
Reply on: si #61261:
My vieme, ze by si najradsej videl v trolejoch 3kV, nemusis na to tak otvorene narazat 🙂 Ale 1) norma nedovoli do ulice viac ako tusim 1kV, 2) vozidla sa vyrabaju na 600 a 750 V a 3) prechadzat zo 600 na 750 by velky vyznam nemalo, kedze to nie je ziaden vyrazny rozdiel... len by ostali komplet vsetky vozidla elektrickej trakcie nepojazdne, a musel by si nakupovat nove alebo nakladne prerabat vyzbroje 🙂
Reply on: untrop #61252:
no, tak nejak ? ale co uz... takto sa im aj tak vsetci smeju...napriek "strachu", ktory vyvolavaju. a biedni turisti... aj ked nie jeden turista ide nacierno nasxval ?
Reply on: Sommelier #61263:
neviem kde je dalsia meniaren, ale odhadom niekde v rozptyle hranicna - mileticova
Reply on: si #61261:
meniaren je na dh a potom az kde ?
SAD DS robí Nivy - odchod z Cintorína Ružinov za 12 minút, trolejbus tú istú trasu za 13 minút.
Reply on: Mike #61260:
minimalne ta na dolnych honoch ma vykonnostnu rezervu (povodne plany boli zatrolejovat toho na dolnych honoch a v podunajskych biskupiciach viac), ale tam hra rolu aj vzdialenost od meniarne kedze trakcne napatie je len 600 V, prudy vysoke (ked sa tych vozidiel stretne na useku viacero a vsetky chcu rozbiehat tak to ide do tisicov A - 15Tr(M) ma 2x100, t.j. 200kW trakcne motory, tie si pri 600 V pri plnom odbere cucnu dokopy cca 340 A + v zime neake to kurenie 🙂 ) a tak akosi plati ze cim dlhsi kabel, tym ma vacsi odpor a tym je na nom aj vacsi ubytok napatia
Reply on: si #61258:
Jasné, to si pamätám veľmi živo. Bol to november 2004. Ten kritický pondelok po mimoriadnej nedeľnej výluke hrozilo, že ani v rannej špičke trolejbusy na Dolné hony , resp. skôr z Dolných honov nepôjdu vôbec. O. K. asi bude treba prirátať novú meniareň. Alebo zväčšiť výkon tých zvyšných dvoch.
Reply on: Mike #61257:
neuveríš, ale úplne si trafil klinec po hlave, presne tak sme tú celú trasu s kolegovcami diskutovali. Pridal si záložáky, za čo Ti patrí česť a chvála.

Myslím, že to dokazuje, že sa to dá vymysliet a že to bude fungovat.

Ešte bude treba doriešiť nástupište smerom z mesta, lebo nechceme polorpazdne tbusy nechat otacat az na Cilizskej.

si: ak mam byt uprimny, 78 bola dobry spoj, ktorým sa často dalo dobre cestovat. Lenze tak ako si to popisal ty - Holicska - Cilizska, to mi setrne nepripada. Zachadzka do Ruzinova - rovnaka strata ako v pripade teoretikov napojit elektrickou vrakunu a Biskupice od Ruzinova.

Ale k tym trolejbusom... Hmmm. Sam vies, ze to na DH nie je az tak tragicke. Ako odchovanec 201 a 202 som presadol do 33 a 32 (az na Kuklovsku - denne) a spominal som na tie vrestiace rarohy typu 6608 a spol...
Keby sa k tomu pridala linka, odporucam kratka, s takym 5 - 10 minutovym intervalom - len na CR, bolo by to uplne OK. Najma ked budes prestupovat na tom istom nastupisti.
No a to, že 201 pojde inak - svoju funkciu si splni tak ci onak.
Reply on: Mike #61257:
a to si zabudol este na jeden drobny problem a to je napajanie trolejovej trate medzi cintorinom ruzinov a ondrejovovou; inkriminovany usek mal byt podla povodnych projektov napajany z planovanej vozovne pri UNS a bol len provizorne pripojeny k meniarni ktora je na dolnych honoch, pred cca 1.5 rokom im to tam v zime aj neak robilo problemy a trolejbusy chodili s obmedzeniami (208 nechodila k cintorinu ruzinov vobec) a nieco tam upravovali, mam vsak vazne obavy ze take zahustenie dopravy na trati by to neznieslo (aj dnes ked su v inkriminovanom useku 2 - 3 vozy tak velmi dobre pocut na MGcku ze napatie dost slusne klesa aj bez toho zeby museli naslapnut jazdu)
Reply on: Sommelier #61255:

"Ale už dnes máš ružinovský spojený s ASMN 3 minutovym intervalom 201,202,208, ktorý možeš ešte zlepšiť."
Ten interval je ráno iba v čase najväčšej špičky a hádam s výnimkou 208, na zvyšných dvoch linkách +-akurát zodpovedá dopytu z Dolhých honov a Gagarinky v zmysle, že sa tam tí ľudia zmestia.
A to "môžeš eše zlepšiť" mám chápať akože tak, že kdesi dozadu si spomínal že DPB dostane brutal dotácie, alebo na tej doprave zarobí nejako extra veľa $ a za to si kúpi 20 nových kĺbových trolejbusov? Lebo ináč ten interval za dnešnej situácie už nemôžeš zlepšiť.
Samozrejme, pokiaľ by sa spomínaný meganákup nových trolejbusov uskutočnil k tým kĺbovým aj asi 40 - 50 sólo; že by bol následný interval 201 + 202 v najväčšej rannej špičke 2 min., linka 208 4min., v ostatnej špičke 3 min. a v sedle linkový interval 8, príp. 7.5 min. Magistrát by, ako si želáš(me), výrazne navýšil vozokm. Taký buspruh ako je na Prievozskej by bol aj na Ml. Nivách, a na celej Gagarinovej. Tak ako je na čiližskej kĺnobvý abus ZV, boli by tam dva + ďalší ZV na cintoríne Ružinov, ktoré by v prípade výpadku prúdu okamžite nahradili trolejbusy, + aj bežné výpadky trolejbusov by sa normálne hradili autobusom.
Po splnení týchto všetkých podmienok som aj ja za to, aby prímestské linky od Maďarov boli ukončené na termináli "Cintorín Ružnov", kde by bol na jeden cestovný doklad bez nutnosti ďalšieho označovania prestup na v tej oblasti nosné trolejbusy smer centrum. ? ☺ ?
Reply on: Sommelier #61255:
nezabudaj ze na asmn je 201 len pocas vyluky ktora nebude trvat vecne (aspon dufam, lebo vzdy (mimo spicky) ked som nuteny vyuzit kombinaciu 68 + trolejbus na ceste z petrzalky na dolne hony tak na krizovatke kosicka-mlynske nivy vidim z autobusu na linke 68 cakajuceho na cervenu na krizovatke ako cez krizovatku prebehne 201tka a potom mozem na zastavke cakat cely radialovy interval (vecer 10 minut) na 202ku (a v nej si ani vecer len tak lahko nesadnem) takze si este aj s tym mojim dofakanym chrbatom ten prestup naozaj uzijem.... kdeze su tie dobre casy ked som na holicskej vliezol do prazdnej 78 a na cilizskej z nej vyliezol... a ani to netrvalo dlhsie 🙂 )
Reply on: si #61254:
ja viem, že je to podstatne.
Ale už dnes máš ružinovský spojený s ASMN 3 minutovym intervalom 201,202,208, ktorý možeš ešte zlepšiť.
Nehovoriac o tom, že niekoho može napadnút, že AHA, tam hore sú koľajnice, sláva, hurá a postaví sa odbočka a prepoja sa nivy, šafko tak sme doma parádne rýchlo, že ?

A v špičke nie sú tie intervaly tragické. Skor naopak, do mnohých základných smerov 5 minút.

A to za jednotné nástupište stojí - každodenná prechádzaka vestibulom AS, či parkoviskom na Bajkalskej možno niekomu ulahodí, ale to je podla mna strata.

A ako žolíka v rukáve mám víkendové a večerné príchody a odchody z Nív.

Tak a k dokonalosti stačí už len krôčik.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.