Od štátu nie, lebo pán zberateľ ekonomických ocenení Mikloš, trvdí, že mesto sa má starať samé, keďže máme fiškálnu decentralizáciu.
Od EÚ nie myslím preto, lebo BA nemôže kvôli HDP príjmať dotácie.
Mám otázku...Na busportáli som sa niekoľkokrát dočítal,že "vozidlá boli kúpené s prispením financií z EU",alebo že "štát podporuje nákup CNG autobusov"....V BA však o tom nevieme vôbec nič,prečo?Keď mesto poskytlo 203 miliónov na nákup CNG Solarisov,nedalo sa ešte požiadať o pomoc z Európskej únie a taktiež od štátu?Určite by sa potom dalo nakúpiť Solarisov viac...Neviem aká je v tomto ohľade presná legislatíva,ale rád by som vedel,prečo to v ČR ide,ale u nás nie...
Sommelier: za prevadzkove dotacie SAD nekupis, v tom je ten tvoj optimizmus. Ked su obmedzene zdroje, je dobre vyuzit kapacity vsetkych dopravcov - teda vyuzit aj SAD na dopravu v meste. Ked sa podari zlepsit elektricky (radialy, nove elektricky PEPky), mozno obmedzit subeh menejcennych trakcii.
ZSR je spravca drahy, ma ramcove zmluvy na vystavbu infrastruktury za EU peniaze. Jazdit moze ZSSK, BRKS a hoci aj DPB.
V ramci uzla treba elektrifikovat DNV - Marcheg (bude), nove zastavky (dufam), Filialku (kto vie), prepojenie trati.
Dnes som sa bavil s vodicom 7717 a kukali sme tie odpruzene podvozky. Vravel mi, ze to je na tanky. Vraj tlmi to narazy celkom dobre, nerovnosti, skoky, prudsie brzdenie - pre cestujuceho je to vraj fajn. Ale je to vraj o 1 tonu (tak mi povedal) tazsie. Na T3 s tym ma vodic udajne dost problem zabrzdit. Idealne to vraj bolo dat na T6, lebo na T3 je to pritazke. Proste na hovno sa s tym vraj jazdi, ale komfort cestujuceho to zlepsuje.
Dobru noc, 4:20 mam nastup.
"Čo je NDS ? Čo tým chceš nazvať a kedy ?" #61084: "nový NDS (myslím tým zrýchlodrážnenú električku..."
"Čo dosiahneš rekonštrukciou radiál? Ostrovčeky väčšie nebudú a tým ani zásadné zrýchlenie ani zlepšenie."
Na ostrovčeky zvysoka dlabem. Pod rekonštrukciou mám na mysli predovšetkým zníženie počtu kolíznych bodov s IAD likvidáciou niektorých krížení a dôsledným vybavením ostatných semaformi s plnou preferenciou električky všade tam, kde je to možné, t.j. s výnimkou veľmi zložitých križovatiek typu Jozefa Čabelku a úseku KV-Tunel, kde pri rannej frekvencii spojov plná preferencia fungovať nemôže #51571). Zložité križovatky prestavať na mimoúrovňové, ak je na to priestor. Ďalej zlúčenie niektorých zastávok ležiacich príliš blízko pri sebe. Nuž a napokon podstatné skvalitnenie trate - odstránenie lomených oblúkov, prechodnice a pod.
"To ti ako stačí ?" Na začiatok by mi to bohato stačilo.
"pod zem je na existujúcich tratiach namiesto stavby nových vyhadzovanie paňazí na nesprávnu vec. Aj tak sa mesto musí obísť a to aspoň dva krát."
Pod zakopaním pod zem nemyslím pod Špitálsku a pod Obchodnú, ale polokruhy Šafko-Mierko-HlSt-Trnavské a Trnavské-Karadžičova-Dunajská-Nový most #46761, #46745).
"Autobus prejde z Gagarinovej na diaľnicu, aby sa dostal na letisko a odtiaľ do mesta ?"
Nie, aby sa dostal na letisko a šlus. Ak má chodiť do mesta, nie je dôvod ťahať ho na letisko. Letisko je pre smer Šamorín trochu od ruky, preto myslím, že by trasa na Nivy mohla byť zachovaná. Návrh ukončiť ju na letisku je len snahou vyjsť Ti v ústrety, keďže trasovanie SAD do centra odmietaš a napojenie na trolejbusy nepovažujem za vhodné zasa ja.
"Takže keď je niekto na niečo zvyknutý, nech to tak má ?"
Ľudia sú dosť konzervatívni a ak ich chceš naučiť na niečo iné, musíš ponúknuť dostatočnú kvalitu. Odstrašujúcim príkladom na prístup "však si ľudia zvyknú" je náhrada trate na Štefánikovej "priečnou osou". Tam to tiež na papieri niekomu vychádzalo, ale v praxi ... škoda rečí.
Ale samozrejme, nikde som nepisal o tom, že by železnice mal stavat jeden alebo druhy ci treti. To je otazka buduceho zriadenia. A mimochodom, trate maju spravcu a prevadzkovatela a dospela na to doba, aby sa rozlisovalo medzi ZSSK a ZSR, pretoze ten vlak moze postavit a prevadzkovat uplne ina spolocnost.
Cestujuci je tvor usmernovany moznostami, ktore sa mu ponukaju.
To s tym sedenim nekomentujem.
Ani to zhananie zdrojov nekomentujem.
A tou zeleznicou vytvoris potrebne prepojenie, ktore tymto smerom nie je a je jedno čo hovorí existujúci projekt. Toto riesenie mu snad neodporuje ani ho nenarusa.
By the way o akom projekte hovoríš ?
Nezachadzam do detailov,
autobusy na nivy zachadzat nemusia,
celu dlzku tras pri elektricke ci pod trolejmi,
Systemom nakupovat elektricky a trolejbusy namiesto autobusov. To je celé.
Tiez sa mi zda ze si privelmi optimisticky pri znizovani nakladov SAD a zvysovani prijmov DPB. DPB funguje na hrane, takze na vsetko by si potreboval nakup novych vozidiel. Skor ako tebou navrhovane nove zeleznicne trate by som preferoval dobudovanie zeleznicneho uzla podla existujucich projektov.
V prvej faze budovania IDS som skor na ponechanie volby na cestujucom - nech si sam vyberie kde chce. Pokial viem, dost cestujucich smerom do BA vystupuje na skorsich zastavkach, naopak pri ceste domov vyuzivaju prevazne Nivy. Radi si proste posedia, poobede kvoli tomu aj cestuju dlhsie.
Po zeleznici sa mozu cestujuci zo vsetkych smerov prepravovat ekologickejsie a rychlejsie - aj v ramci mesta (o tom je IDS). Preto by som rozsirujuce investicie miesto MHD prenechal skor ZSR (vie si lepsie a lacnejsie zohnat zdroje), v MHD je dostatok havarijnych stavov + PEPka.
pod toto sa podpisem. len bohuzial ani ta prva faza sa nestihla... niekedy vela demokracie skodi a skoda ze sa to v 90tom stoplo, mohli aspon tunel pod dunajom vykopat ...
ale tunak sa viacero veci robi totalne nesystemovo .. ako napriklad, preco by nemohli predat FN mickiewiczovu, popripade aj kramare a nedostavaju razsochy ? ale to som OT
Vlak. Cesta totiž nesmerovala len na Krym, ale mala za cieľ ošotoušiť čo najväčší kus UA, takže smerovanie bolo Čop-Ľvov-Kyjev-Simferopoľ-Jalta (s výjazdami do Alušty a Simferopoľu)-Sevastopoľ-Bachčisaraj-Simferopoľ-Ľvov-Čop (inou cestou). Cez deň mestá, cez noc presuny vlakom, akurát 3 noci v Jalte a 1 noc v Sevastopoli spánok na pevnine:-).
Ved ja som nehovoril, ze vyssie napatie by bolo zle, ja len vravim, ze na 750 by prechadzat zmysel nemalo, a na vyssie ta bezpecnost nepusti Velmi dobre totiz viem, ze pri vyssom napati a rovnakom vykone tecie drotom mensi prud, takze tvoje argumenty nespochybnujem
Ale tie elektrifikovane zeleznicne trate nie su vedene prostriedkom ulic a podobne, ale vo vyhradenych koridoroch, zvacsa dost nepristupne oddelenych od zvysku intravilanu (minimalne nejakym tym vyvysenym nasypom s burinou, kombinovanym s dost sirokym pasom okolo trate, kde nic nie je a nesmie byt) Do ulice ti nikto 3kV dat nedovoli, ani ked to bude tak vyrazne oddelene ako na useku vozovna Krasnany - Hybesova
na 3 kV- by som supol akurat kolajovu dopravu (tam su tie spickove prudy este o nie maly kusok vyssie ako u trolejbusov ), pri trolejoch ma velmi ani nenapadlo menit trakcne napatie (aj ked z relativne nizkeho napatia vyplyvaju obdobne problemy)
PS:ked sa ti to cele zda tak divne ze vyssie trakcne napatie nie; tak troska z ineho sudka; vies o tom ze neviem do akeho (asi vzdialeneho) datumu budu musiet vyrobcovia aut prejst na vyrobu vozidiel s 24 V miesto 12 V ? (dovodom su prave vysoke prudy pretekajuce vodicmi a z toho dovodu v danom prostredi vyssie riziko poziaru )
PS: viem ze 3 kV a 24 V su znacny (bezpecnostny) rozdiel, ale nedalo mi to
PS2: 3 kV- o.i. aj preto lebo na takom nam uz aj behaju neake tie vlaciky takze v kombinacii s vhodnym rozchodom a zvrskom by sa na to teoreticky dalo pustit aj neaku tu gorilu ? ? ? ?
PS3: priamo v intravilane mesta mame aj zeleznicne trate napajane 25 kV~ 50 Hz a akosi az tak velmi to nikomu nevadi (aj ked beriem ze take trate nie su na pesej zone a pod.
My vieme, ze by si najradsej videl v trolejoch 3kV, nemusis na to tak otvorene narazat Ale 1) norma nedovoli do ulice viac ako tusim 1kV, 2) vozidla sa vyrabaju na 600 a 750 V a 3) prechadzat zo 600 na 750 by velky vyznam nemalo, kedze to nie je ziaden vyrazny rozdiel... len by ostali komplet vsetky vozidla elektrickej trakcie nepojazdne, a musel by si nakupovat nove alebo nakladne prerabat vyzbroje
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mego