Reply on: untrop #60509:
Nie, tam ich je 12. ? Tie počty na schodoch okolo 8 - 10 ľudí sú reálne Keď už niekto ( z tudiskutujúich) nechce uveriť donebavolajúcu preplnenosť 21 v rannej špičke, alebo niektorých petržalksých liniek ráno, alebo dlhodielové linky, alebo neviem ešte aké všetky linky; tak aspoň ten prepravný substrát (ináč sa to nazvať ani nedá), ktorý sa vozil pondelok 10.4 v náhradnej doprave autobusmi za trmavaje počas nehody ****tár šofér; alebo všeobecne substrát, ktorý sa vozí s NAD počas mimoriadnych udalostí v elektičkovej doprave v prepravných špičkách. To sú také obsadenosti tých vozidiel, že či by aj konštruktéri neboli náhodou prekvapení. Vtedy počítajte ľudí na schodoch, keď ani neviete, že či tá noha na ktorej stojíte je vaša. ? ?
NN
(20.04.2006; Hospodárske noviny; s. 14; Podhorová Zuzana)
Väčšina dopravných podnikov, ktoré prevádzkujú mestskú hromadnú dopravu, končí v strate aj napriek štedrým dotáciám, ktoré sa pohybujú v stovkách miliónov korún. Z rozpočtov šiestich najväčších slovenských miest vlani radnice vyčlenili pre hromadnú dopravu spolu viac ako dve miliardy korún.
Najväčšie dotácie čerpá Dopravný podnik Bratislava. Hlavné mesto vlani doň nalialo viac ako 1,4 miliardy korún. Aj napriek najvyšším dotáciám v krajine prehĺbil podnik stratu o 36 miliónov na 180 miliónov korún. Dopravný podnik Bratislava prepravil vlani štvrť miliardy osôb, za čo zinkasoval takmer 970 miliónov korún. Jeho autobusy mali v minulom roku priemerný vek takmer jedenásť rokov, trolejbusy o dva roky viac. Ľudia sa v Bratislave premiestňovali na takmer osemnásťročných električkách.
[...]
Jediný ziskový dopravný podnik MHD majú spomedzi šestice najväčších slovenských miest Žilinčania. Dopravný podnik mesta Žilina vlani prepravil 15,6 milióna osôb, za čo utŕžil 113,7 miliardy korún a zarobil 724 miliónov korún. Žilinčania sa zároveň vozia na najnovších autobusoch, najstaršie jazdia po bratislavských uliciach.
- u toho zilinskeho je asi zle desatinna ciarka u obratu a malo to byt 11.3mld, inak by to bol dost nizky zisk pri takom obrovskom obrate (ktory je btw. neuveritelne vysoky)
tak ci tak co k tomu dodat - defenestrovat bratislavskych byrokratov na DPB a nenechat tam jedineho cloveka nezabezpecujuceho technicku prevadzku (vodici/servis) a nahradit vsetko zilincanmi