Schody bývajú väčšinou jediné miesto, na ktorom sa dá prostriedok MHD využiť, takže takéto niečo by som netrvdil. Je to len napísané v prepravnom poriadku, aby nemohli tvoji pozostalí zažalovať DPB, keď sa prepadnú schody a zabiješ sa. A myslím, pravdepodobnosť, že sa niečo také stane nie je nulová.
Ja som si uz auto kupil , zo spomenutych dovodov ,ale aj kopec dalsich...v najblizsich dnoch zacnem vyuzivat ? ? P.S. neviete preco je 7904-03 a nie 7903-04 ako to byva zvykom? ?
Off topic: Ja ešte k tým maršrutkám...
Jednak som si myslel, že to tak dopadne, lebo robiť trasy po trasách intervalovo najfrekventovanejších liniek, to chce mnoho manažérskeho talentu.
Ale iné som chcel: podľa mňa mali tie maršrutky premávať v noci. A verím tomu, že minimálne v piatok a v sobotu by boli ziskoví aj pri desaťminútových intervaloch (možno aj pri nižších). Toto by som videl ako alternatívu k našej "nočnej" MHD a k taxikárskej lobby. Ja osobne by som za túto možnosť s veľkou radosťou zaplatil aj tých počiatočných 25 Sk,-. ?
Akurát keď som to chcel Citylinku navrhnúť, zrušili stránky aj spoločnosť. Fakt smola... ?
Ehm, ospravedlňujem sa za neuhladený a myšlienkovo nesúrodý obsah príspevku, ale ponáhľam sa... ?
Myslím, že vzhľadom na to, že majú nahradiť kĺbaky také nehrozí.
Re #60460 E499.3056: Lenže tabuľkové obsaditeľnosti nemusia hlavne pri SU 15 zodpovedať realite. Rovnako ako SOR, v ktorom stojí 55 ľudí, si tiež neviem moc dobre predstaviť, pokiaľ nebudú natlačený na sebe ako sardinky, a to doslovne.
Exyzxyz > potom aj jedlo a spanok je droga... mesto ani dpb nerobi MHD pre ludi atraktivnou - prave naopak... A mna nebude dlho bavit cestovat na 4 prestupy, vylisovany v 21ke, na ktorej bude kratky Solaris a potom cakat 30 minut na 92ku, ktora aj tak nedojde... A takto nezmyslam len ja... ale vsak mestu a dpb je to jedno, pokial maju chcechtaky....
u nas cosi ako P+R nefunguje... u nas je to skor P+W (park and wait) popripade P+BA (park and be angry)
zakazane je vselico, ale realne je v spicke na kazdych schodoch aspon zo 10 cestujucich a v klbe aj viac nez tych menovanych 15, to uz mas o neakych cca 50 cestujucich vo voze viacej ako je jeho teoreticka obsaditelnost obsaditelnost a to myslim ze nie je malo.... a som zvedavy ako ta zozeru za ziva ked im dolezies rano na zastavku s jazvecikom (solaris) a povies im ze ti je luto, ale sa nezmestia, a dalsi voz bude zas jazvecik do ktoreho sa nezmestia (a bude tych nezmestenych na zastavke este viac)
"Oni proste maju ine priority. Mne osobne je lepsie ked mi dojde nemodernizovany autobus a casto, ako ked nadavam a raz za pol hodinu mi dojde preplneny modernizovany. Nemam konkretne nic proti modernizacii, ale myslim si ze najlepsim meradlom uspesnosti DP je spokojnost cestujucich (su sice narocni)."
Ano, všetci vieme, o čom to je. Spokojnosť cestujúcich by mala byť základná méta; prvá príčina a posledný dôsledok. Všetko nasvedčuje tomu, že toto si uvedomujú aj mnohí z DPB. Možno aj podaktorí z magoriátu. A aj tak to je pre nás dnes iba sci-fi.
DPMB (Brno, ČR) obsadil tušim minulý, či skôr rok 2004 v ankete firma (podnik; inštitúcia) roka vysokú ****. Umiestnil sa niekde do 3. miesta. Generálny riaditeľ DPMB dokonca tušim vyhral anketu manažér roka.
Ad chrono 28 a spol. Božie mlyny (mlyny DPB)melú pomaly, ale isto. To sa s Tebou stavím, že raz bude skrátená; akurát že sa môže jednať o veľmi dlhodobý horizont. (Napr. keď budeme dôchodcovia) ? ? ?
ak by to niekto sledoval, tak to si uz rovno kupim auto... a v klbe nie je zakazane stat, a v spicke sa tam bezne zmesti 15 ludi.
Mike> no ved v tom je problem... ale len ciastocne... neviem ale stagnacia MHD zacala okolo roku 1997 (tak nejak to tu bolo v historii MHD napisane).
Ja stale tvrdim ze v dpb chyba chtic... aj ta L28 - medzi Devinom a Rivierou moze ist maximalne 30-40km/h lebo ma chronometraz podla tabuliek...
Nechapem ci je velky problem zobrat autobus, dat tam "sluzobna jazda" a tie zastavky odmerat. Zopakovat 3x, spravit priemer, vytlacit CP a vycapit ich tam.
Oni proste maju ine priority. Mne osobne je lepsie ked mi dojde nemodernizovany autobus a casto, ako ked nadavam a raz za pol hodinu mi dojde preplneny modernizovany. Nemam konkretne nic proti modernizacii, ale myslim si ze najlepsim meradlom uspesnosti DP je spokojnost cestujucich (su sice narocni).
"kapacita skoro ROVNAKA ako v klbovom vozidle." - zabudol si dodat ze papierova kapacita, kedze v klbovom vysokopodlaznom vozidle sa do kapacity nezapocitava plocha klbu, schodov a pod. Realna kapacita brutalne odlisna...
" ale ako vidim mesto sa nestara, dpb sa nestara" "a na celu MHD mozem vykaslat ked nikto nema zaujem ju zlepsovat"...
Minule mi bola potvrdená moja domnienka, že okrem peňazí je veľa možností na zlepšenie aj otázkou chcenia. To je priamo závislé od myslenia ľudí kompetentných. A to s mení iba veľmi pomaly. Tých 17 rokov je skutočne také prechodné štádium, že ako zdrojový kód - v myslení ľudí a následne navonok vládne neskorý socializmus.
Optimisti tvrdia, že prvé viditeľné jednoznačné zlepšenia v MHD - také, ktoré nebude treba vyhľadávať, ale budú zrejmé už na prvý pohľad prídu tak o 30 - 50 rokov (1 - 2 generácie), a séria kvalitatívnych a kvantitatívnych zlepšení až do stavu, ktorý sa nápadne priblíži našim predstavám o reálnej MHD príde asi o 60 - 80 rokov (viac generácií); a aj to iba za dobrých podmienok. ?
Ano, mozno to tak vyjde. Ale Solaris ma nizsiu spotrebu ako napr. Karosa (resp. Ikarus/Citelis v dieslovej verzii), NIE JE poruchova ak sa o nu budu starat...
Dopravny podnik ju kupil len kvoli vlastnostiam a nie kvoli cestujucim, co ci sa im paci, ci nahradia IKY alebo NIE! Takisto nekupil MAN pre nejakeho Vlada z Devinskej Novej Vsi... ?
A SU15M budu stacit, na L21 pojdu cez prazdniny a cez vikendy, kapacita skoro ROVNAKA ako v klbovom vozidle. A ta kvalita? No suprova!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike
Minule mi bola potvrdená moja domnienka, že okrem peňazí je veľa možností na zlepšenie aj otázkou chcenia. To je priamo závislé od myslenia ľudí kompetentných. A to s mení iba veľmi pomaly. Tých 17 rokov je skutočne také prechodné štádium, že ako zdrojový kód - v myslení ľudí a následne navonok vládne neskorý socializmus.
Optimisti tvrdia, že prvé viditeľné jednoznačné zlepšenia v MHD - také, ktoré nebude treba vyhľadávať, ale budú zrejmé už na prvý pohľad prídu tak o 30 - 50 rokov (1 - 2 generácie), a séria kvalitatívnych a kvantitatívnych zlepšení až do stavu, ktorý sa nápadne priblíži našim predstavám o reálnej MHD príde asi o 60 - 80 rokov (viac generácií); a aj to iba za dobrých podmienok. ?