SPOJENIE ZAHORSKEJ BYSTRICE A MARIANKY - LINKA MHD 37 a 505. Zahorska Bystrica a Marianka su takmer spojene a peso je mozne prejst pomerne rychlo cez jedno pole s potokom, ktore ju delia. Pri nepriaznivom pocasi po turistickej znacke - to je vsak trochu obchadzka. Je zvlastne,ze linka c. 37 a 505 do Marianky nezachadza. Prejde cez riedko obyvanu oblast medzi Lamacom a Zahorskou Bystricou a uz nezajde tych 1,1 km (vzdialenost medzi koncom Zahorskej Bystrica a zaciatkom Marianky). Uz prebiehajuca vystavba tuto medzeru medzi dedinami aj tak vyplni. Myslim, ze ked autobus MHD zachadza tak daleko od Lamaca, mohol by obsluzit obidve dediny.
NN
(20.04.2006; Hospodárske noviny; s. 14; Podhorová Zuzana)
Väčšina dopravných podnikov, ktoré prevádzkujú mestskú hromadnú dopravu, končí v strate aj napriek štedrým dotáciám, ktoré sa pohybujú v stovkách miliónov korún. Z rozpočtov šiestich najväčších slovenských miest vlani radnice vyčlenili pre hromadnú dopravu spolu viac ako dve miliardy korún.
Najväčšie dotácie čerpá Dopravný podnik Bratislava. Hlavné mesto vlani doň nalialo viac ako 1,4 miliardy korún. Aj napriek najvyšším dotáciám v krajine prehĺbil podnik stratu o 36 miliónov na 180 miliónov korún. Dopravný podnik Bratislava prepravil vlani štvrť miliardy osôb, za čo zinkasoval takmer 970 miliónov korún. Jeho autobusy mali v minulom roku priemerný vek takmer jedenásť rokov, trolejbusy o dva roky viac. Ľudia sa v Bratislave premiestňovali na takmer osemnásťročných električkách.
[...]
Jediný ziskový dopravný podnik MHD majú spomedzi šestice najväčších slovenských miest Žilinčania. Dopravný podnik mesta Žilina vlani prepravil 15,6 milióna osôb, za čo utŕžil 113,7 miliardy korún a zarobil 724 miliónov korún. Žilinčania sa zároveň vozia na najnovších autobusoch, najstaršie jazdia po bratislavských uliciach.
- u toho zilinskeho je asi zle desatinna ciarka u obratu a malo to byt 11.3mld, inak by to bol dost nizky zisk pri takom obrovskom obrate (ktory je btw. neuveritelne vysoky)
tak ci tak co k tomu dodat - defenestrovat bratislavskych byrokratov na DPB a nenechat tam jedineho cloveka nezabezpecujuceho technicku prevadzku (vodici/servis) a nahradit vsetko zilincanmi