To ma tiež napadlo. Ale minimálna osová vzdialenosť by bola zachovaná, aj keby mali obe vetvy spoločné koľajnice - tie bližšie k Baťovi. A väčšia osová vzdialenosť (pre smer Obchodná a z Obchodnej) by snáď vadiť nemala.
No ja by som tou desatinnou čiarkou pohol trochu ďalej. Ak by pri 15,6 milióna mali byť tržby 11,3 miliardy, každý cestujúci by musel zaplatiť vyše 700 Sk. Ono to bude asi 113,7 milióna a zisk asi tiež nebude 724 miliónov (skôr 724 tisíc).
este k tym revizorom trocha matematiky, stvrt miliardy prepravenych, 61000 chytenych ciernych pasazierov, panecku, skoro 2 stotiny percenta chytenych cestujucich... tak neviem bud su cestujuci v Bratislave neskutocne poctivi ze ich chytili nacierno cestovat len cca 0.02% alebo je uspesnost revizorov katastrofalna,
ked vezmeme v uvahu hyperoptimisticky scenar ze nacierno cestuju povedzme 2% vsetkych cestujucich, tak aj z tychto 5 milionov chytili len 61000 co robi smiesnych 1.2%, citane ludskou recou revizori chytia jedneho zo sto ciernych pasazierov, ak budeme pocitat s realistickejsimi 5-10% ciernych pasazierov zo vsetkych cestujucich, tak sa dostaneme pri 10% k uspesnosti jeden z patsto ciernych pasazierov
bravo revizori, este by mohli hodit cisla kolko revizorov vyhodili kvoli uplatkom nech sa pobavime na ich zmysle pre realitu
Revízori v Bratislave chytili v roku 2005 takmer 61-tisíc čiernych pasažierov. Pokutu 1400 korún viac než od polovice prichytených vymáhali súdne.
Revízori Dopravného podniku Bratislava v minulom roku vo vozidlách mestskej hromadnej dopravy prichytili takmer 61-tisíc cestujúcich bez platného cestovného lístka. Tí na pokutách, prípadne následných súdnych výdavkoch, zaplatili 66 miliónov Sk.
Približne 14 percent čiernych pasažierov zaplatilo pokutu priamo vo vozidle. Ďalších 30 percent tak urobilo v lehote 30 dní v doplatkovej kancelárii dopravného podniku na Olejkárskej ulici.
[...]
Revízor je oprávnený udeliť postih za cestovanie bez platného cestovného lístka vo výške 1400 Sk (prípadne 35 eur). Úhrada je jednotná pre všetky kategórie cestujúcej verejnosti.
Ak sa cestujúci do 30 dní dodatočne preukáže platným predplatným lístkom, platí len manipulačný poplatok 140 Sk. Pre každý typ platby má revízor osobitné potvrdenie. Po lehote 30 dní odstupuje dopravný podnik pohľadávku na vymáhanie advokátskej kancelárii, ktorá cestujúcim posiela upomienku pred žalobou.
Po vydanom platobnom rozkaze je vymáhaná čiastka zvýšená o poštovné a súdne trovy vo výške približne 3600 Sk. Ak dlžník neuhradí platobný rozkaz, prichádza k slovu exekútor a dlžná čiastka sa opäť predraží o 2500 až 4 000 Sk. Celkovo tak čierna jazda môže cestujúceho stáť až 10 000 Sk.
Neviem,kto tu rozsiril tu famu s problemami pri prejazde...ale je to podla mna blud.Kebyze vidite,po com jazdia Solarisy v Bielsku-Bialej,tak nase cesty zvladnu absolutne bez problemov. ?
Ano...uz to aj oni uznali.Ved predsa SOLARIS je moderny trend ?
Aj u nas v ZA krasne vrzgaju plasty na Citybusoch a celkovo aj podvozok je nejaky divny...ta jazda za moc nestoji.
Ale ked sadnem napriklad na 5103(SU 12) v KE dakde na sidlisku Nad Jazerom,najradsej by som sa viezol az na Bankov...skoda,ze vystupujem vzdy pri stanici ?
Na Solarise nevidim ABSOLUTNE ale absolutne vobec ziadnu zavadu...maximalne sedadlo za vodicom...nic ine ?
MHD je napriek dotáciám v strate
(20.04.2006; Hospodárske noviny; s. 14; Podhorová Zuzana)
Väčšina dopravných podnikov, ktoré prevádzkujú mestskú hromadnú dopravu, končí v strate aj napriek štedrým dotáciám, ktoré sa pohybujú v stovkách miliónov korún. Z rozpočtov šiestich najväčších slovenských miest vlani radnice vyčlenili pre hromadnú dopravu spolu viac ako dve miliardy korún.
Najväčšie dotácie čerpá Dopravný podnik Bratislava. Hlavné mesto vlani doň nalialo viac ako 1,4 miliardy korún. Aj napriek najvyšším dotáciám v krajine prehĺbil podnik stratu o 36 miliónov na 180 miliónov korún. Dopravný podnik Bratislava prepravil vlani štvrť miliardy osôb, za čo zinkasoval takmer 970 miliónov korún. Jeho autobusy mali v minulom roku priemerný vek takmer jedenásť rokov, trolejbusy o dva roky viac. Ľudia sa v Bratislave premiestňovali na takmer osemnásťročných električkách.
[...]
Jediný ziskový dopravný podnik MHD majú spomedzi šestice najväčších slovenských miest Žilinčania. Dopravný podnik mesta Žilina vlani prepravil 15,6 milióna osôb, za čo utŕžil 113,7 miliardy korún a zarobil 724 miliónov korún. Žilinčania sa zároveň vozia na najnovších autobusoch, najstaršie jazdia po bratislavských uliciach.
- u toho zilinskeho je asi zle desatinna ciarka u obratu a malo to byt 11.3mld, inak by to bol dost nizky zisk pri takom obrovskom obrate (ktory je btw. neuveritelne vysoky)
tak ci tak co k tomu dodat - defenestrovat bratislavskych byrokratov na DPB a nenechat tam jedineho cloveka nezabezpecujuceho technicku prevadzku (vodici/servis) a nahradit vsetko zilincanmi
No neviem...Solarisi su mi sice sympaticke,ale mam trosku pocit,ze Citelisom mierne krivdite.Ale aj tak je to v podstate uplne jedno,pretoze dalsi nakup velkokapacitnych vozidiel bude pri vztahu mesta k MHD zase najskor o 9 rokov.A to uz bude opat vsetko uplne inak.
chlapčeee prosímm... L22!!! /ak zabezpečíš, že autá na Kramároch nebudú stáť popri ceste, troleje nebudú zavadzať na NOÚ a ešte mnoho ďalších prekážok, tak potom možno/... ?
L20 no ak vymyslíš dopravnú značku, že "pozor Solaris", ktorá bude znamenať pre oprotiidúcich vodičov - zákaz vchádzania na cestu, alebo okamžite sa stiahnutie z cesty, tak by sme ju hádam mohli aj na Technické sklo pustiť... ? ? ?
K tej vašej diskusii o solarisoch. Rozhodli sa v rámci možnosti dobre. Chyba nastala v tom, že DPB vypísal tender na 15 metrové CNG A-busy. A tudiž aj keď im Solaris ponúkol 18 metrové verzie, DPB to nemohol zmeniť, lebo by tým bolá celá súťaž spochybnená. Teda by musel vypísať úplne nový tender. Aj napriek tomu, že SU15 CNG bude menej kúskov, ako pri väčšom množstve SU18 za tú istú sumu, do niekoľkých rokov sa tento rozdiel vráti a budú omnoho efektívnejšie plynové autobusy ako naftové. Stačí zobrať kalkulačku a prepočítať si to. Takže radšej SU15 CNG ako SU 18! ?
V Presove uz veduci pochopil, aku chybu zrobili, ze zacali kupovat Citelisy. Ked sa to kupilo, stalo to a vrzgalo. Teraz to len stoji a stoji. A Solaris vzdy jazdi (ked nema P1-tku alebo nejaku havariu).
S tou 61 som to prepiskol,uznavam...Vladimir mal vzdy radsej Citybusy,tak ako ich ja nenavidim ?
Ale vazne...v PO je Solaris oblubenejsi nielen u vodicov...moj kamarat mi povedal,ze sa radsej nim zvezie ,nez s Citybusom/Citelisom,ja tiez...rovnako aj vsetci z mojej rodiny z PO a kamarati...csetkym sa viac paci Solaris ?
NN
(20.04.2006; Hospodárske noviny; s. 14; Podhorová Zuzana)
Väčšina dopravných podnikov, ktoré prevádzkujú mestskú hromadnú dopravu, končí v strate aj napriek štedrým dotáciám, ktoré sa pohybujú v stovkách miliónov korún. Z rozpočtov šiestich najväčších slovenských miest vlani radnice vyčlenili pre hromadnú dopravu spolu viac ako dve miliardy korún.
Najväčšie dotácie čerpá Dopravný podnik Bratislava. Hlavné mesto vlani doň nalialo viac ako 1,4 miliardy korún. Aj napriek najvyšším dotáciám v krajine prehĺbil podnik stratu o 36 miliónov na 180 miliónov korún. Dopravný podnik Bratislava prepravil vlani štvrť miliardy osôb, za čo zinkasoval takmer 970 miliónov korún. Jeho autobusy mali v minulom roku priemerný vek takmer jedenásť rokov, trolejbusy o dva roky viac. Ľudia sa v Bratislave premiestňovali na takmer osemnásťročných električkách.
[...]
Jediný ziskový dopravný podnik MHD majú spomedzi šestice najväčších slovenských miest Žilinčania. Dopravný podnik mesta Žilina vlani prepravil 15,6 milióna osôb, za čo utŕžil 113,7 miliardy korún a zarobil 724 miliónov korún. Žilinčania sa zároveň vozia na najnovších autobusoch, najstaršie jazdia po bratislavských uliciach.
- u toho zilinskeho je asi zle desatinna ciarka u obratu a malo to byt 11.3mld, inak by to bol dost nizky zisk pri takom obrovskom obrate (ktory je btw. neuveritelne vysoky)
tak ci tak co k tomu dodat - defenestrovat bratislavskych byrokratov na DPB a nenechat tam jedineho cloveka nezabezpecujuceho technicku prevadzku (vodici/servis) a nahradit vsetko zilincanmi