Oni vedia preco kupili Solarisy(tusim Jazveciky??) aj ked podla mna to neni najstastnejsie riesenie...Aj ked si myslim ze Karosy a Solarisy je trozku rozdiel aj v kvalite...No to ja posudit neviem...Ja som bol jednoznacne za 18m autobusy...Lebo 15m autobusy su obmedzene svojou dlzkou a tazsie sa otacaju...Cize plne s 18-kami s galioshom plne suhlasim...
Re #58010 Matej Balog: Mne tiez nesedia Solarisy...A nechapem preco tie Solarisy ked uz nemozu byt v Petrzalke...Ved aj tak sa budu menit vypravy... A za to ze to chcu dat na 96 ... Ved Petrzalke by sa hodili... Ved vkuse dostavame vody z Juraku...Vid 4811-4819 tusim resp. 4956-8 to su iba tie ktore poznam...
Re #58013 Richie: V niecom mas pravdu...No na 1435mm je sirsi vyber vozidiel aj ked nemyslim ze DPB planuje kupovat nejake vozidla v najblizsom case... Okrem 7957/8 ... A Andyho (58014) nepocuvaj... On tiez furt rype (vid Rugger ho chce kill , no to je vzajomne... ? )
Re #58017 aquila: O metre sa porozpravaj s R.A.T.P. ten ta vyvedie z omylov...
Re #58021 Vladimír: Nerataj vysledny 93+94 s 95 lebo to nema nic spolocne aj ked to su nosne linky...A na 95 je 4-minutovy interval velmi malo...Nech sa mudrlanti z Vysokych miest skusia povozit rano v tlacenici L95 a potom nech nieco vymyslaju...
Re #58025 CeCo: Ved ZST Petrzalka sa aj tak skoro nepouziva..Chodi odtial za den asi 5 vlakov..A to je to najmodernejsia zeleznicna stanica na Slovensku...
Re#58033 aquila:
Ktory bol ten dalsi elektrickar, co nevie diskutovat a musi hned urazat?
MAM PROSBU:Podaruje mi niekto nejake stare materialy tykajuce sa MHD??(stare cestaky,a ina)DAKUJEM ? ? ?
Re #57995 galiyosha: Aj 14T ms svoje vady...Tazko prechadza oblukmi,je dost "leniva" ako sa hovori...Mimoúrovnove riesenie Safka si neviem predstavit ? ? ...Ja by som v Petrzalke videl najradsej 16T.. Ja preferujem tradicne Skodovky...Nech do Petrzalky nejak specialne zrekonstruuju a upravia T3 napriklad a spriahaju do trojsuprav...A usetria mnoho penazí kedze to je lacnejsie...Aj ked ide aj o istu revitalizaciu vozoveho parku mozme nakupit z inych miest TeTrojky- ... A k tým mimourovnovym krizovatkam: Ak to spominate v kombinacii s Tram...Tak spravte 100% preferenciu a mate ... Sice do toho nerozumiem ale setrim ... ? ? ?
Re #57996 CeCo: Nechcem Ti do toho kecat ale linka 82,81,85,86 je od 5,9,2005 zrusena...A co ma 191 spolocne s Patronkou?? Mozno som zle pochopil..Aj ked tvoje definicie su dost dobre...
Re #58001 CeCo: HH .. Sak hovorim ze je to od veci... Ale mimoriadne dobre si to zhodnotil... Keby si to skorej o 3/4 roka tak by im to mozno aj pomohlo... Ani mne sa to docela nepaci , mozno to tu raz rozoberem... No ja som hlavne na TRAM-vaje
http://www.dpml.cz/historie.php aj tu najdeš prečo...
A ešte k tomu rozchodu. 1000 mm prináša menšie opotrebovanie oblúkov, koľajníc, okolkov atď. Prejazd vozidiel je rýchlejší. Úzkorozchodná trať je proste vhodná do mesta, lebo električky majú klukaté trate po meste = menšie oblúky... ?
na 1435 mm mas logicky inak polozene tazisko ale zase ine odstredive sily .. to beriem.
ale aj tak je najpodstatnej zvrsok s tym ako sa on staraju v BA je jedno aky je tam rozchod
Re #58036 Martin Fundárek: ved prave, ked mesto chce vyhradit tento most ciste len pre elektricku, preco to uz nestavaju v definitivnom variante a neporiesia aj bosaku aj safku mimourovnovo ?
Re #58039 Martin Fundárek: mne chut nieco urobit nechyba, tomu ver ale robim to pre seba, napriklad v tom, ze nevyuzivam MHD v BA, lebo nie som sebevrah a snazim sa natolko, aby som ju ani nemusel vyuzivat
ohladne magisteriatu, nema zmysel cokolvek pisat. staci si zobrat diskusiu ohladne rychlodrahy, vsak je to fraska
inak s vladou som plus minus spokojny, len skoda, ze nestihli dotiahnut privatizaciu carga, rozvodov etc ... a zhodou okolnosti, na vladu mozem hovorit co chcem. pokial mi neznarodia majetok (co sice s fickom hrozi), tak je to odvysle len a len odo mna
Re #58040 petert: pekna ironia vcelku som sa zasmial
Ja som pocul o hocicom, ale momentalne je v kurze obycajna petrzalska elektrickova radiala s trvalim prepojenim cez stary most...a samozrejme vsetko povchove.
asi najpodstatnejsou vyhodou prerozchodovania trati (v kombinacii so zmenou geometrie kolajnic a kolies a nemalou kopou dalsich veci) je moznost zaviest prevadzku hybridov - teda niecoho co beha po meste ako elektricka a za mestom to prelezie na zeleznicnu trat a riesi to aj regionalnu dopravu...
Nech teda ZSR si zmeni postupne trakciu na 15Kv aby to mohli rakušania pre ich úspech potiahnuť sem i za filialkou. Začať s nimi spolupracovať.O tom je úspech v europskom spoločenstve. Rušne mame dosť zastaralé, potrebuju generalky, pre ich poruchovosť, kde tu zhorené stykače a pod. S Bahny su však aj deiselove. Ale funguje to , no žial nie u nás.
"ja mestu nebudem nic pisat, nemam dovod"
Dôvodov máš dosť, aspoň podľa toho, čo si tu za posledné mesiace popísal. Len Ti chýba chuť niečo urobiť. Typická slovenská vlastnosť - nadávať niekde v krčme pri pive na vládu, na starostu, na čokoľvek, ale pohnúť ani prstom. To je jedna z vecí, ktoré ma na slovenskej náture s..ú.
Ty koxo, nestačím sa diviť čo všetko sa tu dozvedám o rozchode, ako to je podvozkami a stabilitou, lietajú tu také extrémne protiklady, že si fakt môžem vybrať... Diskutujúci (aspoň tí ktorých príspevky sú maximálne subjektívne) by si mali spytovať svedomie či to čo písali naozaj tak je alebo je to len ich domienka.
"ked uz mesto pre seba zabere cely stary most"
Aké zaberanie? V súčasnosti vari vedie po starom moste diaľnica alebo letisková ranvej? Nie je tam náhodou miestna komunikácia, ktorá patrí pod mesto?
prechod v liberci a BA bol za komunistov naplanovany kvoli tomu, ze CKD sa nechcelo kvoli "par" elektrickam do liberca a BA vyrabat extra elektricky a nanovo ich testovat (resp pri vyvoji novych pocitat aj s uzkym rozchodom).
to bolo o zjednoteni vsetkych elektrickovych trati v CSSR aby proste boli nizsie naklady
teraz je to v principe jedno. su elektricky aj na 1000mm aj na 1435 mm.
vec sa ma len tak ze na 1435 je vacsia ponuka a vozy su stabilnejsie.
naprikald v takych kosiciach, keby bol 1000mm rozchod tak tam tusim ani elektricky uz nepremavaju podla toho v akom stave je zvrsok :))
hej snivalo resp. sa ti to nejako zlialo dokopy nechce sa mi to tu znovu rozpisovat, kedze je to uz bezpredmetne len poviem, ze nikdy som nehovoril o premavke elektriciek v zeleznicom tunely, to by sa ani nedalo aj keby mali klasicky rozchod
Re #58023 BigMac: dalsi elektrickar, co nevie diskutovat a musi hned urazat. ach jaj
btw. nehovoril, som ze NIC nevyriesi. ale je to len blba elektricka a nie NOSNY system a este aj tu blbu elektricku chcu dorvat urovnovym riesenim.
ohladne rychlodrahy staci ist aj na bratislavsky magistrat
1435 sme uz vyrisieili, ze v BA uz nikdy nebude
Re #58025 CeCo: mas to kusok pomylene, elektricky ani na klasickom rozchode by v principe nemohli chodit v zeleznicom tunely. ked nic ine elektricky idu tusim na 750V ale zeleznica v BA ide na 25kV a 50 Hz. aj ked napajanie je riesitelne, ale potom zase problem so synchronizaciou .. a hlavne do filialky sa pocita s rychlovlakmi TGV/ICE, ktorym by akosi elektricky zavadzali
o osud petrzalky sa neboj, urcite by sa pouzivala aj nadalej a to z toho isteho prozaickeho dovodu, preco by nemohli ist elektricky do tunelu.
do petrzalky je totiz dovedene 15 kV a 16 2/3 Hz napajanie (pouzivane najma v rakusku a nemecku), a skratka rakuske vozne nemozu ist dalej ako po petrzalku (teda ak sa nenapoja na nezavislu trakciu alebo na 25kV 50 Hz )
ide o to ze pri filialke predlozil REMING aj jej vyuzitie na NDS s tym, ze v koridore petrzalskej rychlodrahy by isla klasicka zeleznica a boli by zastavky fililalka, nivy, petrzalka centrym a dalsie ako u rychlodrahy s tym ze by sa to napajalo jednak na trat v petrzalke ale aj za nou smerom do madarska.
ale vyhral projekt dopravoprojektu, tak sa len spoji tunelom fililka s petrzalkou a tam uz nema (logicky) zeleznica ulohu NDS ale len doplnkovu.
Re #58030 R.A.T.P.: tak nejako, dokonca pri zahradnickej este je aj vykopova jama aj ked ta s tym priamo nesuvisela sa mi zda
kazdopadne bratislavska rychlodraha bola na programe dna IX. petrocnice s tym, ze do jej dokoncenia ju mesto mieru malo aj dostat
taktiez mas pravdu ze VAL bola zhovadilost na Ntu, zbytocne sa vyhodilo niekolko stoviek milionov na projekty. hlavne VAL je total mimo, to uz je lespia aj elektricka.
ale zase vieme preco, Siemens, magisteriat .. mno vsak viac snad netreba v Siemensi vedeli ako stimulovat
inak ohladne metra bol aj zaujimavy napad (uz fakt neviem, ktory rok), kde sa ponukli v ramci deblokacii ruskeho dlhu tu vybudovat tazke metro rusi. v principe by to BA nestalo dokopy nic => rozumej okolo 1 miliardy, ale to je zanedbatelna ciastka.
len problem bolo zase s tym, ze mesto nebolo dostatocne stimulovane.
aquila
to bolo o zjednoteni vsetkych elektrickovych trati v CSSR aby proste boli nizsie naklady
teraz je to v principe jedno. su elektricky aj na 1000mm aj na 1435 mm.
vec sa ma len tak ze na 1435 je vacsia ponuka a vozy su stabilnejsie.
naprikald v takych kosiciach, keby bol 1000mm rozchod tak tam tusim ani elektricky uz nepremavaju podla toho v akom stave je zvrsok :))