Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 81-71 #57999:
ja som pocul o metre pod kamennym 😃
Ty koxo, nestačím sa diviť čo všetko sa tu dozvedám o rozchode, ako to je podvozkami a stabilitou, lietajú tu také extrémne protiklady, že si fakt môžem vybrať... Diskutujúci (aspoň tí ktorých príspevky sú maximálne subjektívne) by si mali spytovať svedomie či to čo písali naozaj tak je alebo je to len ich domienka.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: aquila #58002:
"ked uz mesto pre seba zabere cely stary most"
Aké zaberanie? V súčasnosti vari vedie po starom moste diaľnica alebo letisková ranvej? Nie je tam náhodou miestna komunikácia, ktorá patrí pod mesto?
Reply on: aquila #58034:
to ze su stabilnejsie nieje pravda...a na 1435 je vacsia sanca vykolaju 🙂
Reply on: Richie #58031:
prechod v liberci a BA bol za komunistov naplanovany kvoli tomu, ze CKD sa nechcelo kvoli "par" elektrickam do liberca a BA vyrabat extra elektricky a nanovo ich testovat (resp pri vyvoji novych pocitat aj s uzkym rozchodom).

to bolo o zjednoteni vsetkych elektrickovych trati v CSSR aby proste boli nizsie naklady 😉

teraz je to v principe jedno. su elektricky aj na 1000mm aj na 1435 mm.

vec sa ma len tak ze na 1435 je vacsia ponuka a vozy su stabilnejsie.

naprikald v takych kosiciach, keby bol 1000mm rozchod tak tam tusim ani elektricky uz nepremavaju podla toho v akom stave je zvrsok :))
Reply on: Andy #58024:
hej snivalo 😉 resp. sa ti to nejako zlialo dokopy 😉 nechce sa mi to tu znovu rozpisovat, kedze je to uz bezpredmetne 😉 len poviem, ze nikdy som nehovoril o premavke elektriciek v zeleznicom tunely, to by sa ani nedalo aj keby mali klasicky rozchod 😉

Re #58023 BigMac: dalsi elektrickar, co nevie diskutovat a musi hned urazat. ach jaj 😉

btw. nehovoril, som ze NIC nevyriesi. ale je to len blba elektricka a nie NOSNY system 😉 a este aj tu blbu elektricku chcu dorvat urovnovym riesenim.

ohladne rychlodrahy staci ist aj na bratislavsky magistrat 😉

1435 sme uz vyrisieili, ze v BA uz nikdy nebude 😉

Re #58025 CeCo: mas to kusok pomylene, elektricky ani na klasickom rozchode by v principe nemohli chodit v zeleznicom tunely. ked nic ine elektricky idu tusim na 750V ale zeleznica v BA ide na 25kV a 50 Hz. aj ked napajanie je riesitelne, ale potom zase problem so synchronizaciou .. a hlavne do filialky sa pocita s rychlovlakmi TGV/ICE, ktorym by akosi elektricky zavadzali 😉

o osud petrzalky sa neboj, urcite by sa pouzivala aj nadalej a to z toho isteho prozaickeho dovodu, preco by nemohli ist elektricky do tunelu.

do petrzalky je totiz dovedene 15 kV a 16 2/3 Hz napajanie (pouzivane najma v rakusku a nemecku), a skratka rakuske vozne nemozu ist dalej ako po petrzalku (teda ak sa nenapoja na nezavislu trakciu alebo na 25kV 50 Hz 😉 )

ide o to ze pri filialke predlozil REMING aj jej vyuzitie na NDS s tym, ze v koridore petrzalskej rychlodrahy by isla klasicka zeleznica a boli by zastavky fililalka, nivy, petrzalka centrym a dalsie ako u rychlodrahy s tym ze by sa to napajalo jednak na trat v petrzalke ale aj za nou smerom do madarska.

ale vyhral projekt dopravoprojektu, tak sa len spoji tunelom fililka s petrzalkou a tam uz nema (logicky) zeleznica ulohu NDS ale len doplnkovu.

Re #58030 R.A.T.P.: tak nejako, dokonca pri zahradnickej este je aj vykopova jama 😉 aj ked ta s tym priamo nesuvisela sa mi zda 😉

kazdopadne bratislavska rychlodraha bola na programe dna IX. petrocnice s tym, ze do jej dokoncenia ju mesto mieru malo aj dostat 😉

taktiez mas pravdu ze VAL bola zhovadilost na Ntu, zbytocne sa vyhodilo niekolko stoviek milionov na projekty. hlavne VAL je total mimo, to uz je lespia aj elektricka.

ale zase vieme preco, Siemens, magisteriat .. mno vsak viac snad netreba 😉 v Siemensi vedeli ako stimulovat 😉

inak ohladne metra bol aj zaujimavy napad (uz fakt neviem, ktory rok), kde sa ponukli v ramci deblokacii ruskeho dlhu tu vybudovat tazke metro rusi. v principe by to BA nestalo dokopy nic => rozumej okolo 1 miliardy, ale to je zanedbatelna ciastka.

len problem bolo zase s tym, ze mesto nebolo dostatocne stimulovane.
Reply on: Richie #58031:
pre metrovy rozchod je potreba vyorbit specialne podvcozky co uz ich asi prestalo bavit ?
vysvetlite mi uz niekto, preco sa v liberci rozhodli prejst na rozchod 1,435m? hovorili ste mi ze to nema ziadne vyhody.
Reply on: aquila #58022:


V prvom rade sorry za male chyby v predoslom prispevku
(ma byt 1000mm a nie 100mm..., preskocili aj nejake pismenka).

Co sa tyka Mlynskych Niv, to mala byt docasna trasa
metra, zacali ju budovat myslim niekedy v 1986 a coskoro na to zistili, ze by to bolo velmi honosne provizorium
aj s vozmi NDR LEW 250 (malo byt specialne vyrobene pre BA -
odvodene z LEW 270 co beha este v Berline, ale so sirkou skrine 2700 mm

http://www.stadtschnellbahn-berlin.de/index.php?http://www.stadtschnellbahn-berlin.de/baureihen/br270/index.html

), tak stavbu stopli. Dnes z nej mame
najazd na Stary most(v polovicnom profile- ktory teraz dokoncia kvoli rychlo eline).

No a depo na Mlynskych Nivach - prepojenie urovnove zo stanice Mlynske Nivy CEZ CESTU do depa :-))

Ano, pravda je ,ze keby porevolucna vlada nestopla vystavbu,
dnes tu podzemka existuje.

Skoda, ze ked sa vyberal variant lahkeho metra, tak
radnica urednostnila neskutocne drahy system VAL.
Osobne som rad, ze sa VAL nevali nasim podzemim!!!!
Poznam to z Francie, draha hracka pre velke deti.
To uz radsej 81-71 !!!

Skoda, ze sa vtedy magistrat nezaoberal ponukou CKD
na lahke metro, ponukali 2 varianty:
S vozom na ocelovych kolajach
dlzky 60 m (4-or vozova suprava), alebo druhy variant
podpovrchovu tram. Boli to ochotny vybudovat az
po Hl.St. za nejakych 9 mld Kcs.

Asi neboli dostatocne stimulovani (financne...)
Reply on: CeCo #58025:
A o tomto som tu viedol príliš veľa viet, lenža v BA to nevedie nikam,,,!!! a nechcú ani vedieť tvoriť koľajovu ekologickú dopravu tak ako vo Wienn a inde v Osterreich.Len sa tu viudíme pekne vo svojich znervoznených tátošov. Proste za tými hranicami to končí, lebo tunak si to nechceme v žiadnom prípade pripustiť. Myslím, že treba viac rozhádzať peniaze cestovaním za zahraničnou kultúrou ako zanedbanou Svetovou Slovak Gold DP- 1980... Skoda -tunak o tom blábosať. Radsej deťom pustím ich oblubene http://www.bahntv-online.de/btvo/html04/start.php?top=6
Aqiula: ak chces argumentovat v prospech metra, nepouzivaj, prosim Ta, argumenty proti nemu. To iste plati aj o argumentaci v "prospech" zeleznice. Vdaka vopred
Aqiula: zmena rozchodu by ako naco bola dobra? Doporucujem navstevu Rumunska, tam jazdia po metrovej kolaji motorove lokomotivy na horskych zelezniciach rychlostou 100km/h. To je v meste malo?
Aqiula: preco si series do huby? Rozpocet na rok 1990 si netreba nikam (do Prahy) chodit pytat. Leta pane 1989 totiz bol prijaty zakonom, rovnako ako kazdy iny statny rozpocet, takze je lahko vyhladatelny v Zbierke a jeho cislo bude wyz/89Zb. Vedia dostojny panko?
Reply on: Vladimír #58021:


Myslim, ze v bode 2 si sa trochu sekol - podla mna zoberu 2 kratke elektricky viac ludi nez 1 dlhy autobus... Bus Ikarus 435 zoberie 160ludi, co je tolko isto ako jedna elektricka T3 (takze 2 elektricky = 2x vacsi interval pri zachovani hodinovej kapacity).

Zda sa to byt divne, ale T3 ma o polovicu menej sedadiel, ktore zaberaju viac miesta nez miesto na statie. Takisto tam odpada klb, vyvysenia nad kolesami a ine, takze celkova kapacita je pri mensich rozmeroch vyssia.

Takze tym sa vyriesi kapacita.

K bodu 1:
To fakt neviem, ako to chcu spravit. Jediny zmysel by mi to davalo, keby sa petrzalska elektricka postavila na rozchod ako vlaky, pustili nan masiny s rovnakym rozchodom a premavali by ako integrovana doprava. To by vsak:
1, Bolo drahe ako hovado
2, Nova ZST Petrzalka by sa takmer prestala vyuzivat (vlaky by totiz mohli premavat priamo po tejto trase az na Filialku; okrem toho sa po vstupe SR do Schengenu odpadla nutnost colnic atd.)
3, Urcite by to narazilo na odpor niektorych manazerov zo ZSR (to su ti, ktori maju na starosti infrastrukturu - utiekli by im ksefty).

Ale ako napad by to bolo fajn, mat takuto integrovanu rychlolinku (nieco medzi elektrickou a Schnellbahnom vo Viedni; podobne napr. Wiener Lokalbahn); raz za pol hodinu by sa tam vlozil nejaky rychlospoj do Viedne/Trnavy/Senca... a medzitym by premavali supravy elektrickoveho formatu v ramci BA...

C.
Reply on: aquila #58022:
K tej poslednej vete - pokiaľ sa pamätám, furt si tu nadával, načo chce mesto stavať električku, keď sa bude stavať to železničné prepojenie a že v tom tuneli by mohli jazdiť električky. Alebo sa mi to snívalo?
Aqiula: preco si series do huby? Tvrdis, ze jedna radiala elektricky v Petrzalke nic nevyriesi. Dajme tomu, ze nie. A kolko toho vyriesi rovnaka trat metra, vedena v plus-minus rovnakom smere, s rovnakym (ak nie mensim) poctom stanic? Co konkretne? Nebude tam jazdit elektricka, ale suprava metra a v tej ako cestujuci budes tisko ejakulovat do nohavic? Tu elejtricku za Dunajom mozem poslat do zvysku mesta, tu supravu musim otocit a poslat spät... Elektricka opät vo vyhode 😃
Reply on: R.A.T.P. #58019:
tak tak, presne si to napisal.

v prvej faze to bolo kusok okresane a pocitalo sa aj s docasnym depom/tocnou tam kde je teraz poistovna. popripade to potiahnut na nivy.

s tym 1000mm som si fakt nebol isty 😉 dik za upravu 🙂

Re #58021 Vladimír: ad metro, ono v BA sa oficialne nikdy nepocitalo s metrom, ale s rychlodrahou 😉 kedze metro mohla mat len praha 😉 to len porevolucni papalasi to zacali nazyvat metro.

a ako bolo spomenute, keby to neboli stopili bratislavsky VPNkari v90tom roku tak je postavena minimalne hruba stavba a _tunel_ pod dunaj. co by tam uz pustili, by bol ten mensi problem. cize keby to neboli stopli, by to nebolo blaznovstvo a minimalne by mala bratislava nieco ako mali v 60tych rokoch vo viedni => U-Strassenbahn, teda podzemnu elektricku. co by pre potreby BA dostatocne postacovalo.

ad filialka, clovece, ty to tu vobec citas ? tunel pod dunaj & filialka v sucasnej podobe nebude NDS a ani na to nema aspiraciu, moze len ulahcit doprave a najme do znacnej miery medzimestskej. ako aj cez polnym, ktori aj tak to zapichnu v petrzalke 😉
Prepáčte mi moju nevedomosť, ale ako tu čítam tie plamenisté prejavy niektorých jedincov o tom, ako železničná tunelová spojka Petržalka - Filiálka bude spĺňať funkciu NDS v Petržalke, vynárajú sa mi v hlave minimálne nasledujúce otázky:

- ako si títo nadšenci predstavujú obsluhu Petržalky touto spojkou? To cestujúci pôjdu busom z Betliarskej až kamsi na Einsteinovu alebo na ŽST Petržalka, aby prestúpili do vlaku a previezli sa cez Dunaj tunelom?

- ako si predstavujú kapacitu tohto dopravného spojenia? Dnes po jednej strane Petržalky ide nosná 93+94 v špičke v 2-3min. intervale, po druhej trase zas 95 v 4min. intervale. Ten výsledný, povedzme 1-2min. interval prevezmú na seba vlaky? To budú jazdiť tak často?

Ad Metro: Myslím, že ten, kto prvý raz toto bláznovstvo nahlas vyslovil, ani netušil, akú škodu na tomto meste spáchal.
Neviem ako teraz, ale dnes o 13:00 h bol na Patrónke v oboch smeroch vylepený starý CP L49. Jediný nový, čo som tam videl bol CP 21-ky...

Pri NOU je na zastávke v ozname o L211 priamo uvedené, aby ľudia smerom na Kramáre išli pešo pod kopec alebo na zastávku "Pri suchom mlyne" a za tým je zvýrazneným písmom uvedené, že autobus bol nahradený ekologickým trolejbusom...

Minibus (1900) na L44 má už vonkajší bočný digitálny transparent. Všimol som si ho len zvnútra, ale spredu už nie je plastová tabuľka. Myslím, že tá nová zachádzka na Guothovu je celkom dobrá, no tým sa jej trasa (najmä na/z Jaskov rad) stáva ešte zložitejšou.

Chválim, že na L66, 68, X50, 201 , 211
a asi aj iných od dnes zmenených sa na vnútorných transparentoch ukazujú správne zastávky novej trasy.

Myslím, že na X50 môže premávať naozaj iba SOR. Na Trenčianskej ul., ktorá je pomerne úzka je sú na kraji cesty odparkované autá, a tak musel ísť dosť opatrne...
Reply on: aquila #58017:


Metro BA, zaciatok vystavby 1988, zastavenie prac 1990.

Projekt z Luky Juh na Hl.St. : naklady 12 mld. Kcs,
9 stanic (Luky Juh, Luky Sever, Haje Juh, Haje Sever, Petrzalka Centrum, Dunaj, Prior, Obchodna, Hl.St.), vsetky stanice
mali byt ostrovne, v Petrzalke zapustene pod povrchom.

Na prijekt sme mali odsuhlasenych 5 mld Kcs.
Z tejto sumy sa dal realizovat len usek Luky Juh -
stanica Dunaj. Kvoli znizeniu financii (z 12 mld na 5 mld Kcs)
sa musel upravit aj projekt.Hlavne v Petrzalke,
okrem stanice Luky Juh a Dunaj (mali ostrovne nastupista),
boli vsetky Petrzalske stanice riesene s bocnymi nastupistami
(kolaje boli len v jednom tuneli, namiesto dvoch tratovych
tuneloch pri povodnom variante s ostrovnymi nastupistami)
a boli v zareze, teda bol tam pristup denneho svetla.
Otacanie suprav v smere do mesta sa malo realizovat kolajovou spojkou hned za stanicou Petrzalka Centum.
Na prepravu mali sluzit 5 vozove supravy typu 81-71 z Ruska.


Metro na 100mm existuje, v Spanielsku,
mesto Bilbao :

http://www.urbanrail.net/eu/bil/bil-urbinaga1.jpg

http://www.urbanrail.net/eu/bil/bil-moyua-station.jpg

mesto Valencia:

http://www.urbanrail.net/eu/val/val-almassil1.jpg

http://www.urbanrail.net/eu/val/val-mislata1.jpg

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.