Ty koxo, nestačím sa diviť čo všetko sa tu dozvedám o rozchode, ako to je podvozkami a stabilitou, lietajú tu také extrémne protiklady, že si fakt môžem vybrať... Diskutujúci (aspoň tí ktorých príspevky sú maximálne subjektívne) by si mali spytovať svedomie či to čo písali naozaj tak je alebo je to len ich domienka.
R.A.T.P.
Metro BA, zaciatok vystavby 1988, zastavenie prac 1990.
Projekt z Luky Juh na Hl.St. : naklady 12 mld. Kcs,
9 stanic (Luky Juh, Luky Sever, Haje Juh, Haje Sever, Petrzalka Centrum, Dunaj, Prior, Obchodna, Hl.St.), vsetky stanice
mali byt ostrovne, v Petrzalke zapustene pod povrchom.
Na prijekt sme mali odsuhlasenych 5 mld Kcs.
Z tejto sumy sa dal realizovat len usek Luky Juh -
stanica Dunaj. Kvoli znizeniu financii (z 12 mld na 5 mld Kcs)
sa musel upravit aj projekt.Hlavne v Petrzalke,
okrem stanice Luky Juh a Dunaj (mali ostrovne nastupista),
boli vsetky Petrzalske stanice riesene s bocnymi nastupistami
(kolaje boli len v jednom tuneli, namiesto dvoch tratovych
tuneloch pri povodnom variante s ostrovnymi nastupistami)
a boli v zareze, teda bol tam pristup denneho svetla.
Otacanie suprav v smere do mesta sa malo realizovat kolajovou spojkou hned za stanicou Petrzalka Centum.
Na prepravu mali sluzit 5 vozove supravy typu 81-71 z Ruska.
Metro na 100mm existuje, v Spanielsku,
mesto Bilbao :
http://www.urbanrail.net/eu/bil/bil-urbinaga1.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/bil/bil-moyua-station.jpg
mesto Valencia:
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-almassil1.jpg
http://www.urbanrail.net/eu/val/val-mislata1.jpg