Z dneska:
3,1,2006
1/7-7785/6
3-7084
5/13-7109,7955/6,7841/2
11/4-7901/2,/6-7843/4
12/3-7828/7
14/12-7104,7115
17-7055
29-3510(suzobak ursinyho-13,50)
68-4510,4804
84/1-4952,4210
87/5-1613,1804
93/10-4802,4842,4837
94/8-4806(suzobak farskeho-14,30),4940(klasika)
95/1-4846,/6-4841,/11-4814,/15-4945,/16-4944,4213,4801,4849,4209,4954
96-2704
98/6-1621,1622,1803,1509,1806,1915
99/1-4074,/3-3640,/4-3623,/5-3145,3606,4100(klasika)
? ? ? ? ?
3,1,2006
1/7-7785/6
3-7084
5/13-7109,7955/6,7841/2
11/4-7901/2,/6-7843/4
12/3-7828/7
14/12-7104,7115
17-7055
29-3510(suzobak ursinyho-13,50)
68-4510,4804
84/1-4952,4210
87/5-1613,1804
93/10-4802,4842,4837
94/8-4806(suzobak farskeho-14,30),4940(klasika)
95/1-4846,/6-4841,/11-4814,/15-4945,/16-4944,4213,4801,4849,4209,4954
96-2704
98/6-1621,1622,1803,1509,1806,1915
99/1-4074,/3-3640,/4-3623,/5-3145,3606,4100(klasika)
? ? ? ? ?
yale
- do Petržalky posiela pre istotu 5 liniek, čo nie je príliš v súlade s myšlienkou taktovej rýchlodrážnej prevádzky nosného systému, ale skôr klasický bod-bod.
- uvažuje s potrebou 44 nových vozidiel, ak ale počítame s tým, že sa niektoré existujúce linky potiahnu do Petržalky, nebude potrebné ich plne vykrývať novými vozidlami, len vykryť nárast spôsobený predĺžením trasy existujúcich liniek.
- rovnako počíta v nulovom variante (t.j. v podstate realizovanie trasy obdobnej ako 95ka autobusmi) s potrebou nárastu na existujúcich radiálach a píše, že v nulovom variante vzniká potreba 46 autobusov a 29 električiek nad súčasný stav, zatiaľčo petržalská linka potrebuje "len" 44 električiek.
Čiže ako keby naozaj počítali s dosť masívnym nárastom električkovej dopravy aj na starých tratiach. Máme dve možnosti,
1. buď počítame že štúdia má pravdu, ten nárast nastane a potom naozaj treba 44 električiek a nastane problém s priepustnosťou v centre a v ďalších kritických bodoch, a toto už nejaká preferencia nevyrieši,
2. alebo nárast nastane len zhruba v rozsahu náhrady 95ky a čiastočne ďalších autobusových liniek električkami, v centre sa potom negatívne neprejaví, v tom prípade ale naozaj netreba viac ako 15 nových vozidiel a je jasné, že do Petržalky budú chodiť rôzne typy električiek, nielen nové vozidlá - a máme tu klasickú radiálu.
Takže čo z toho je realistické?