Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Presbourg #55606:
ale o peniazoch sa musíme baviť lebo to je to jedine čo brzdí stavbu NDS. Pozri aj ja by som chcel hned tunel popod stare mesto a Dunaj s vyustením na radialy ale kým sa na to vezmu peniaze na dokončenie toho celeho uplynu desaťročia. Preto v 1.etape petržalka + most na čo mesto peniaze má a o dalších par rokov tunel napr šafko - trnavske mýto atd. Výhodu to má v tom že sa to bude dať používať omnoho skor ako s navrhovaným tunelom
Reply on: Presbourg #55606:
to s cim dosli zeleznice bol zeleznicny tunel ciastocne kopirujuci trasu NS v petrzalke (kedze tam je jediny nezastavany priestor kadial sa to da viest, tak si mozes domysliet preco asi), predpokladam ze to ze na zeleznici nebudes mat zastavku kazdy kilometer ti je jasne a vystavbu dalsich kolaji by si muselo mesto zaplatit (spolu s celopu tunelovou rurou a infrastrukturou) a to mozes rovnako spravit aj o 10 20 alebo 50 rokov...


Ja by som si rada pokecala na temu:Nocne spoje z 31.12.05 na 1.1.06.
Vymrzla som jak pes,pekny zaciatok roka.
Reply on: drink #55591:
"existuje pomerne presná predstava, ako by to (napríklad) v roku 2016 mohlo vyzerať v prípade električiek" - bohužiaľ, nič oficiálne neexistuje. Rovnako bohužiaľ neexistuje realistický rozpočet, koľko by stálo moderné ľahké metro v trase B. Tie strašiaky, ktoré sa hádžu sú nepodložené hausnumerá. A naopak, bez tej podzemnej trasy v centre nebude električka nijakým nosným systémom.

Ale uvediem dosť realistický model:
- mesto začne natruc stavať petržalskú električku, štát sa poteší že si to mesto rieši samo, samozrejme neprispeje ničím (možno niečo dá na opravu Starého mosta).
- mesto narýchlo zmení plány tak, aby to utiahlo samo - zmení plán na obyčajnú povrchovú električku s "preferenciami".
- samozrejme, nebude na nové električky, niečo sa získa preriedením starých liniek, dokúpi sa k tomu niekoľko starých T3 alebo K2 z iných miest; ak nejaké úplne nové električky prídu, bude ich iba zopár a cestovať nimi bude rovnaký zážitok, ako dnes "chytiť" na trolejbusovej linke 21Tr.
- petržalská trať nebude nijakým motivačným faktorom pre prechod občanov z IAD na MHD, keďže sa nejedná o nijaký nový celok, rýchlo upadne na úroveň ostatných radiál
- o nejakom modernom P+R samozrejme v prípade "nosnej električky" nemožno uvažovať.

Alternatívou by mohlo byť napríklad
- do konca volebného obdobia namiesto rozbiehania trucpodnikov použiť časť úverovaných prostriedkov napr. na nákup trolejbusovej techniky z Banskej Bystrice, transformovať niekoľko vyťažených autobusových liniek na trolejbusové
- po voľbách nové vedenie bude musieť formulovať svoj názor na riešenie MHD v Bratislave a tak, aby získalo podporu štátu, najlepšie v spolupráci so železnicami, tak aby vznikol nielen NS MHD, ale aj S-bahn a aby bolo možné racionálne pripájať všetky prístupové body do mesta a regiónu.
Reply on: Technopol #55604:

dobre dam ti protiotazku co dalej ked budeme mat pomaloelektriku to ju chces pustit dalej do mesta?a potom sa budeme tvarit ze je vsetko o.k?a delej co?Co sa tyka tych penazi to si moze zato mesto samo lebo nechcelo stavat stavbu za ktoru by sa zarucil aj stat takze teraz na tu ich pomaloelektricku im nikto neda ziadnu garanciu takze asi nebude ani ta momaloelektricka.Keby niekto stal (garant)za mestom tak si mohlo mesto pozicat aj väcsu sumu a mohlo mat poriadny nostny system.O financiach sa uz nebudem viac bavit.Jo?
Reply on: PvvS #55602:

to si nemohol ani prehliadnut lebo to je v zeitung-u takze ty ho urcite nemas.... ?
Pre tých čo su za tunel, ano TUNEL JE NAJLEPŠIA VARIANTA ale ak chcete postaviť dráhy pod zemou potrebujete na to OBROVSKU SUMU PEŇAZI ktoru Bratislava nemá a tak skoro mať nebude a ked aj postavíte tunel pod Dunaj za čo budete stavať dalej? a kým ta dalšia podzemna časť nebude hotova ako budu dovtedy premavať električky? A ešte kým sa postavý tunel a spol dovtedy treba udržovať vozový park a naklady na prevádzku autobusov čo je ďalšie ekonomicke minus. PRETO , ANO TUNEL JE NAJLEPŠIA VARIANTA ALE MUSITE MAŤ NA ŇU PENIAZE
Reply on: Presbourg #55600:
ako sa to rieši všade vo svete v mestách s 500 kob?
Reply on: Presbourg #55601:
nalistuj , asi sem to prehlidl
Reply on: PvvS #55599:

....... to som ja nepovedal to povedal pockaj len si to nalistujem povedal to pan Jan Zachar.Ale co ti o tom mozes vediet...
Reply on: aquila #55597:

Nechaj ich uz tak mi mame svoju predstavu a oni svoju a mam dojem ze sa nikdy nezhodneme.Tak je sem zbytocne pisat.My sme ti "sprosti" co to chcu riesit tak ako sa to riesi vsade na svete.
Reply on: Presbourg #55598:
No uz sem myslel ze se neobjevis.

6-7 vozu je nesmysl, pokud to nebude mit zcela oddeleny koridor i v centru a jinde, tak to musi mit delku max. 40m . A 3*T3 uz je moc. i 2*K2 presahuje o 2 metry
Reply on: Ámos #55556:

Takze ak som ta dobre porozumel tak tunel by bol zle rozhodnutie?Tak potom su asi vsetci na svete podla teba sprosti ked stavaju tunele lebo pokial viem tak kazde mesto riesi vsetko tunelom ci uz auto.dopravu alebo MHD.Niekto musi ist pod zem a jediny sposob je tunel.Ja na tvojom mieste by som vsetkym mestam poradil aby nestavali tunele ved to je upne onicom stavat tunele.Ale ved dobre ked most tak most.Este jedna vec ma zaujima asi si si vsimol ze som clovek ktory pozera aj do buducnosti tak ma zaujima ked uz to budeme mat tu pomaloradialu do bronxu a pojde to po moste ako to bude vyzerat v centre ked sa tam dotrepe z bronxu elektricka ktora bude mat (ako uviedol magistrat)6-7 voznov.To bude potom paradne cestovanie v centre doprajem ti aby si isiel na niektorych miestach za nu.O.k?Uz sa prestante tvarit ze v centre je to ruzove a moze mat mesto aj 500 000 obyvatelov.Ved nakoniec netvrdim to ja ale tvrdi to aj sam magistrat ze v centre to musi ist pod povrch.Takze neviem naco sa priecite.Ked ste magistrati tak aspon snim drzte a stojte si za slovom.O tam pocte obyvatelov nepozeraj to ze ma Ba tolko obyvatelov kolko ma ale aj ti co sem prichadzaju za skolou a pracov a tych moze byt cca 200 000.Jo?Pozri ja nemusim mat za kazdu cenu metro mne by pokojne stacila aj elektricka ak by v niektorych usekoch chodila v utneloch(centrum usw.)Mne je uplne jedno ci pride vlak akebo pekna moderna elektricka (6-7 voznova)len vravim nech je v tunele a nech ju nic nebrzdi a nech som doma cim skôr.Len uz vas prosim nepiste o preferencii elektricky lebo ste uz ubohi neviem uz kto to tu napisal ze aby mala na krizovatkach prednost aby mala vzdy zelenu len zasa sa niekto pozeral iba po horizont a nemyslej na opstatnych napr na take auto to tam moze trcat aj honimu ne?A k tomu "Ty bastard fasisticky" to sa tak doma nazyvate?to je potom pekne.
Reply on: si #55594:
nehovorim o modle metro. ja tu ani o metre nehovorim, ale o nosnom dopravnom systeme.

rychloelektricka v petrzalke je OK, tam by bolo blbost stavat nieco ako metro. tu len hovorim o meste a jeho neschopnosti.

mesto to nepostavi ani za 5 rokov samo. pocitaj ze to bude najskor v roku 2015. a mozno ani vtedy nie, ked mesto preserie uver na ine nakupy (co realne hrozi)

jedine co som tu chcel naznacit, ze mesto mohlo vyuzit projekt zeleznic vo svoj prospech a usetrit miliardy korun a mohlo byt postavene konecne riesenie a realny NOSNY dopravny system a nie nejaka zaplata.

Re #55595 drink: aspon, ze tu niekto priznal, ze napojenie petrzalky na safko to nikdy nosny system nebude 😉 dakujem za uprimnost

no nic ospravedlnujem sa vsetkym elektrickarom za moj iny nazor a tymto koncim s prispievanim sem. nejako ma zacalo viacej bavit hadzat hrach na stenu 😉

mam to stastie, ze sa ma MHD v bratislave az tak priamo netyka a nemusim sa na ten bordel spoliehat a dufam v nieco co nikdy nebude, len mi to je len ako rodenemu bratislavcanovi luto do akeho marazmu sa mesto prepada. tot vsjo.
Reply on: drink #55595:
...možno uzemním a možno zmením ?
Reply on: aquila #55593:
Ja tomu nehovorím NOSNY DOPRAVNY SYTEM, ja tomu hovorím električka.

"kazdy vie, ze keby ta slavna petrzalska radia s napojenim na safko uz teraz stala tak kolabuje" - hodili by sa nejaké čísla.

Budem rád, ak na tomto "električkárskom" serveri bude prezentovaných viac "neelektričkárskych" názorov, možno zemním časom ja ten svoj.
Reply on: aquila #55593:
radsej budem mat nieco, co sa postavi (hadam) za 5 rokov a potom sa 20 rokov s tym nic robit nebude (a bude sa to volat dlhe provizorium), ako stavat dalsich 25 rokov tu tvoju modlu (metro) a dovtedy nechat po petrzalke behat autobusy...
Reply on: Ámos #55585:
bez urazky ale si fest mimo, ale nehorazne. hlavne co sa uveru tyka 🙂 s prepacenim ale len magor co nema pojem o businesse moze take nieco vyplaznut z ust ako si povedal ty ohladne uveru.

o tom s a s tebou uz nemienim dalej bavit, lebo o tom nemas ani najmensiu sajnu.

ohladne tunelu tiez si velmi velmi mimo. ale v tomto sa stotoznujem plne s yale. toto je elektrickarsky server, ktory tu prezentuje elektricku ako modlu a nevie prekrocit svoj tien.

a to co prezentuje drink ze to bude perfektne riesenie na 50 rokov presne reprezentuje tento nazor. pricom kazdy vie, ze keby ta slavna petrzalska radia s napojenim na safko uz teraz stala tak kolabuje.

napojenie na safko nie je NOSNY DOPRAVNY SYTEM, ale len zaplata a predlzenei uz tak docela problematickej elektrickovej dopravy. lebo po napojeni na safko sa minimalne do roku 2030 nic na sturovej ani dalej menit nebude 🙂
Reply on: untrop #55589:

Pre mňa je tiež priorotou NDS a z Petržalky to bude (na 99%) rýchloelektrička až po prekážku Dunaj. Tunel aj Most je jedno obi dve su dobre( to ani netreba v podstate riešiť ). Tu nastava ekonomicke hladisko ktore hovorí pre Most a investície ušetrene (ak by sa staval tunel) sa daju využiť na NDS niekde inde na jej zlepšenie .
Reply on: yale #55579:
Aby sme mohli porovnávať električku vs metro, bolo by potrebné porovnávať napríklad stav v určitom roku v prípade výstavby metra so stavom v prípade rozvoja električiek (a mať pritom samozrejme na mysli aj ostatné druhy dopavy). Existuje pomerne presná predstava, ako by to (napríklad) v roku 2016 mohlo vyzerať v prípade električiek. Pridaj predstavu o metre a porovnávajme.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.