A môžeš mi povedať prečo by mal DP hl. mesta Rakúska, krajiny s úradným jazykom nemeckým, písať vo vozidlách určených prioritne pre dopravu Rakúšanov ten názov po anglicky?
Noo vazne to je po nemecky my sme to nevedeli ze to je po nemecky ktory ..... narod ma uz le v kazdom slove ei,w.Ale tam ide o to ze to tam maju napisat internacionalne.
Re #55426 Technopol: Vyhybkami to asi nebude, vsak vacsinu co poznam su pekne vyhrievane, a taktiez som dnes videl ako ich precistovali a posypali (-: ale daco som pocul ze ked nejaka elina prejde cez velky zavej tak ma sneh v podvozku a tam voda a elektrina moc nejdo dokopi.
ale aj tak skor dokazem verit tomu, ze bude postaveny tunel pod dunajom 2x (zvlastne pre VRT a zvlast pre metro), ako ze sa bude pokracovat zo safka dalej ...
teda ak by si cakal na metro, tak by si ICE nevidel (TGV neuvidia tak skoro ani vo viedni )
osobne to vidim, ale nakoniec tak, ze mesto si postavi elektricku po safko, kde ju zakonzervuje.
ZSR postavi eurokoridor a tym to hasne .. zase sa bude v bratislave len lepit ..
To viem ze mesto nechce aby sa staval tento koridor z dovodu ze koridor ide v ich riestore pre metro porzi UP.Tam to je.Len mam pocit ze ten nas prepacte mi za vyraz primator tu nechce nic co by zlepsilo dopravu.Mam ale dojem ze si sj tak nic nepomoze lebo pozemky na trnavskom myte su ZSR.A za druhe ked nieco navrhne Brusel Blava si nepomoze co zabudla za sme sa stali clenmi Eu a tym sme stratili aj niektore kompetencie.Asi ano. ?
Hej, zhodujeme sa, rozdiel je len v tom, čomu neverím ja a čomu Ty. Ja neverím, že sa podarí presadiť výstavbu dvoch dvojkoľajných tunelov popod Dunaj až na Filiálku, bez ktorých je železničná trať pre ICE a TGV ťažko použiteľná pre MHD. Hoci by bola zaujímavá predstava čakať na vozidlo DPB, pričom by cez zastávku prešlo TGV z Paríža ?
ohladne U4, tam je mimo koncov vlastne temer kompletne podurovnove riesenie. z velkej casti v "otvorenom" zareze ked to tak poviem.
centrom ide U4 vyslovene v podzemi. zhruba od stanice karlplatz ide v zareze.
inak ja si osobne predstavuje bratislavsku rychloelektricku ako U6, kde mimochodom jazdia elektricky a nie metra
ohladne tvojej predstavy vystavby elektricky. ak by to vyslo, tiez som neni proti, ale pochybujem, ze to tak pojde a zostane to na bode ze budu chciet tak ci tak stavat tunel pod dunaj a na tom to zamrzne.
ohladne vyuzitia zeleznic, myslim ze to je viac nez dobry navrh
a tiez si myslim, ze by nebolo zle ho skombinovat.
v podstate by zatial stacilo keby sa okrem stanice filialka urobili aj nivy (miesto tam je) a je to v pohode ..
no vidis, tak nakoniec sa zhodujeme plus minus
len ako hovorim, realita je ina a bude velmi ina.
ja osobne neverim, docasnemu napojeniu na safku ... bojim sa ze to bude minimalne do roku 2035-2040 to trvale ..
Nie je podľa teba trochu absurdné pri výstavbe metra používať ako jeden z dôležitých argumentov to, že raz za rok je kalamita? Lebo ja ti zas môžem argumentovať, že raz za pol roka niekto zavolá, že v metre je bomba a je kolaps jak vyšitý. ?
U4: Ak som dobre rátal, z 20 staníc je 7 podzemných, zvyšné sú vystavené poveternostným vplyvom. Na km presne to neviem, ale pod zemou je určite menej ako 50%. O U6 vravíš Ty, že je pod zemou 25%. Obávam sa, že mi uniká, v čom mám mylné info o U4 a U6 (nemyslím to ironicky, fakt neviem).
Moja predstava budovania rýchlodrážnej električky (ak by sa budovala) je nasledovná:
- mimoúrovňová trať v Petržalke, definitívny prechod Dunaja Starým mostom, dočasné napojenie na Šafárikovom námestí
- hneď po predchádzajúcej etape vybudovanie podzemného úseku Šafárikovo nám. - Hlavná stanica. Vjazd do tunela v priestore súčasného výstupišťa busov na šafku. Zároveň prestavba križovatky, na mimoúrovňovú pre električky
- vybudovanie podzemného úseku Hlavná stanica - Miletičova, + prestavba, či úprava úseku Miletičova - Ružinov
- dostavba úseku Ružinov - Letisko
- dostavba podzemného úseku Podhradie - Mlynské nivy - Trnavské mýto - Kukučínova s napojením na Račiansku.
- ďaleký výhľad trať Lamač/Dúbravka - Patrónka - Hlavná stanica - Mlynské nivy - Slovnaft - Dolné hony
Zdôrazňujem, že je to moja predstava, ktorá nie je v súlade s územným plánom...
Pred troma rokmi som sa aj ja zaoberal využitím železničných tratí v Bratislave na mestskú dopravu, vo výhľade bol aj tunel popod Dunaj Keď už tu o tom debatujeme, prikladám grafickú časť návrhu ako prílohu.
Prvý obrázok je navrhovaný stav k 1.1.2003 (s nutnou postupnou dostavbou neexistujúcich zastávok), aj s linkovaním http://hrady.sk/imhd/sbahn2003.png
Druhý návrh je výhľad na rok 2015, obsahuje aj tunel popod Dunaj, aj trať Petržalkou. Reming sa teda celkom stotožnil s mojim návrhom ? Chýba mi tam odbočka na letisko (predsa len je to nedokončené), naviac je tam trať popod centrum, čo je to, čo mi na súčasnom návrhu ŽSR chýba najviac. Riešenie na obrázku (s doplnením odbočenia Kamenné nám. - Mlynské nivy) + trať na letisko + kvalitnú sieť rekonštruovaných a nových električkových tratí by som bral všetkými desiatimi. V návrhu nie sú zvýraznené podzemné úseky, to si ale dokáže miestaznalý podľa pomerov doplniť sám ? http://hrady.sk/imhd/sbahn2015.png
pokial viem tak nie je to len MC Nové mesto, ale predovšetkym primator Ďurkovský, ktorý si predstavuje, že na dnešnom kolajisku pri Kukurici bude obytna stvrt
co viem, tak sa koridor vysokorychlostnej trate pariz - vieden - bratislava zaradil medzi 30 prioritnych projektov EU.
naklady sa odhaduju na cca 14 miliard korun, s tym ze by sa urobilo dvojkolajove tunelove prepojenie popod dunaj, podzemna stanica Filialka, zdvojkolajenie trate od petrzalky a schopnost prijimat vysokrychlsotne vlaky ICE.
dalej je sucastou projektu napojenie na stanicu nove mesto, hlavnu stanicu (tunelmi) ako aj napojenie na letisko.
EU by financovala 90% nakladov.
problem je na strane mesta, ktore sa nechce dohodnut na ziadnej moznosti.
poukazujem na to, ze by sa mohol hned budovat NDS vo svojej finalnej podobe, ze by skratka mesto ZSR a stat spojili a mohol by sa (priklad) robit jeden dvojkolajovy tunel pre zeleznicu pod dunaj a jeden dvojkolajovy tunel pre metro/rychloelektricku, s tym ze jeden pre druhy by bol zachranny.
mesto by to zrejme vyslo drahsie ako terajsi plany, ale vysledok by stal za to...
preto narazam na malost MsU ...
inak MC nove mesto samozrejme chce pozemky vo fililake
pokial si pamätam tak boli 2 navrhy ako sa napojit na uz existujuce trate.Len sa nieco udialo a lezi to na mrtvom bode jednalo sa o to ze mesto vyhodi zbytocne peniaze ked zrekonstruje stary most lebo by to stlo najmänej 1,5mld a aj tak je definitivne naprojektovany tunel pod dunajom.Takze teraz sa asi uvazuje o tom ze nebudu nic robit so starym mostm. ?
Caute.Vedel by mi niekto napisat,ze ako sa skoncilo rokovanie mezi mestom a ZSR ide o stavbu BID Raca-Trnavske myto(tunel)-Nivy-Petrzalka(koniec tunela)-ZST-Petrzalka.Mozno to poznate pod nazvom Koridor Paris-Vienna-Blava.Pri posledku viem len tolko ze MC N.mesto robilo ako nepricetne nechcelo dovolit stavat podzemnu stanicu na Trnavskom myte ale neviem ako sa to dalej vyklulo.Ak vie niekto co sa deje dalej nech mi napise dik.
Ohľadom petržalskej električky, ako by sa mala napojiť na Šafárikovom nám.? Myslím ako by to bolo s parkom, obratiskom busov a zdvojkoľajnením Štúrovej. Sú nejaké zverejnené projekty? ? ? ?
Presbourg
pokial si pamätam tak boli 2 navrhy ako sa napojit na uz existujuce trate.Len sa nieco udialo a lezi to na mrtvom bode jednalo sa o to ze mesto vyhodi zbytocne peniaze ked zrekonstruje stary most lebo by to stlo najmänej 1,5mld a aj tak je definitivne naprojektovany tunel pod dunajom.Takze teraz sa asi uvazuje o tom ze nebudu nic robit so starym mostm. ?