Uff...vcera som sa vratil z chaty z Tatier, a dnesok som skoro cely zabil citanim asi osmich stovak prispevkov, co mi zatial poprichadzali...:) (a to som ich este obcas riedil aj na chate, ale vsetko som nestihal)
V skratke: Navrat ku staremu systemu nikdy viac, jednoznacne podporujem toto nove, prehladnejsie linkovanie, len zopar drobnosti, co tu uz odzneli, by to snad chcelo vylepsit..:)
Pridavam sa ku hlasom za vzajomnu vymenu konecnych L98 a L99 (cize 98 Antolska a 99 Jasovska), presne tak ako to bolo v povodnom navrhu, a ako je to aj logicke z hladiska funkcie tych dvoch liniek (nejdem opakovat predrecnikov)
A tiez je asi kapanek diskutabilne ukoncenie L87 v Ovsisti...ale tiez nemam ziaden konkretnejsi lepsi navrh...:/
No v kazdom pripade sa mi zda uz trocha (dost) prehnany vikendovy interval L87 - 30 minut...ved je to vysmech linky...tym z nej spravili linku dost nepouzitelnu, atraktivita intervalu veskera zadna, takmer na urovni SAD Horne Dolne A to je pritom linka, velmi vyhodnou a rychlou trasou bez zbytocnych nadchadzok spajajuca Vrakunu s Petrzalkou. Pri tomto intervale nou cez vikend nepocestuje fakt asi nikto, a pritom upravou na povodnych 20 minut by sa jej atraktivita vyrazne zvysila, a stalo by to max. 2 vozy do vikendovej vypravy navyse, co snad nie je az taky narast vozokm, ze by sa to nedalo z tych nasetrenych este odhryznut...
d3k0: odborna otazka: Ake su argumenty za a proti obojsmernemu zastavovaniu L59 na Racku? Ja som totiz doteraz vzdy pri tejto poziadavke rusil dotycneho tym, ze by to bolo proti koncepcii a zmyslu tejto linky, a tudiz ze nie je dovod to zaviest. A teraz som zmateny, ze sa to zrazu zaviedlo...:)
V skratke: Navrat ku staremu systemu nikdy viac, jednoznacne podporujem toto nove, prehladnejsie linkovanie, len zopar drobnosti, co tu uz odzneli, by to snad chcelo vylepsit..:)
Pridavam sa ku hlasom za vzajomnu vymenu konecnych L98 a L99 (cize 98 Antolska a 99 Jasovska), presne tak ako to bolo v povodnom navrhu, a ako je to aj logicke z hladiska funkcie tych dvoch liniek (nejdem opakovat predrecnikov)
A tiez je asi kapanek diskutabilne ukoncenie L87 v Ovsisti...ale tiez nemam ziaden konkretnejsi lepsi navrh...:/
No v kazdom pripade sa mi zda uz trocha (dost) prehnany vikendovy interval L87 - 30 minut...ved je to vysmech linky...tym z nej spravili linku dost nepouzitelnu, atraktivita intervalu veskera zadna, takmer na urovni SAD Horne Dolne A to je pritom linka, velmi vyhodnou a rychlou trasou bez zbytocnych nadchadzok spajajuca Vrakunu s Petrzalkou. Pri tomto intervale nou cez vikend nepocestuje fakt asi nikto, a pritom upravou na povodnych 20 minut by sa jej atraktivita vyrazne zvysila, a stalo by to max. 2 vozy do vikendovej vypravy navyse, co snad nie je az taky narast vozokm, ze by sa to nedalo z tych nasetrenych este odhryznut...
d3k0: odborna otazka: Ake su argumenty za a proti obojsmernemu zastavovaniu L59 na Racku? Ja som totiz doteraz vzdy pri tejto poziadavke rusil dotycneho tym, ze by to bolo proti koncepcii a zmyslu tejto linky, a tudiz ze nie je dovod to zaviest. A teraz som zmateny, ze sa to zrazu zaviedlo...:)
galiyosha
Na 94 je v špičke odhadom nie 10, ale takých 12 alebo 13 autobusov. Na 93 to bude ešte o polovicu viac. Na 59 by to mohlo stíhať asi 6.
Keby si zrušil 94 a polovicu jej autobusov presunul na 93, interval by si stiahol nanajvýš o minútu (dlhšia trasa). Začínal by si ale mať problémy s kapacitou obratísk. Netuším, aká je teraz v špičke situácia na Hlavnej stanici, ale obávam sa, že by sa z nej musela spraviť priebežná konečná. A Vyšehradská tiež nie je nafukovacia, neviem, či by to zvládla. Presunutím zvyšných 6 autobusov na 59 by si možno skutočne dosiahol 10 minútový interval. A povedzme, že vozokilometre by ostali približne rovnaké. Čo sme ale vlastne dosiahli?
94 sme zrušili. 59 bola už pred reorganizáciou pomerne vyťažená, pričom mala 8minútový interval. Ten sa teraz predĺžil na 10 minút a -- hoci pri skrátenej trase -- by sme ním chceli obslúžiť aj cieľové oblasti zaniknutej 94. Nejako sa mi nezdá, že by tie autobusy boli nafukovacie. A, čo je najdôležitejšie, keď 59, ktorá je z tohto hľadiska nezaujímavá, zanedbáme, pre hlavný prepravný prúd na Zochovu nám z Panónskej cesty ostáva namiesto dvoch autobusov s preloženým dvojminútovým intervalom jeden s intervalom trojminútovým. A tie autobusy už teraz tak trochu nestíhajú.
Máš pocit, že by to skutočne bolo nejaké zlepšenie?
Osobne ale opakujem, že existenciu linky 59, navyše v jej pôvodnej trase, považujem za rovnako nepochopiteľné, ako to, že onehdá prežila ako "úplne nesystémová" veľkú bordelizáciu (spolu so zmutovanou 54/78). Osobne si myslím, že skôr či neskôr ju buď budú musieť zrušiť úplne alebo na nej opäť zaviesť hustý interval. Na čo netuším, odkiaľ zoberú vozy a vozokilometre...