Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
A chválim tie spojenia na stanicu a ASMN, snáď to už konečne tým batožinovým krikľúňom zavrie ústa! ?
Ešte by to chcelo aj iné ciele...aby už aj ostatní krikľúni boli ticho. Ja som dnes v diskusii na SME presviedčal slečnu z Ovsišťa o výhodách spojenia 88 + 206 na Hodžovo nám./SAV oproti jej vysnenému a nenahraditeľnému bezprestupovému spoju 84. Snáď to pomohlo... ?
Reply on: d3k0 #49066:
V takej oblasti by mohla. Jedná sa prakticky o tri a pol zastávky Jasovská (vlastne tu sú aj 91 a 191), Žehrianska, Dolnozemská a Bzovícka (tu je aj 92, ale ten shit nepočítam). Ak to použijú ľudia z tejto oblasti ako prípoj na 95 a 93 (čo asi aj budú), tak si myslím, že to je reálne. Ak sú tam kapacitné nároky vyššie, tak trieskam nezmysly.
Re #49065 galiyosha: Z čisto môjho pohľadu mi to náramne vyhovuje! ? Ale zase je pravda, že väčšina pôjde na 59 radšej ako na 94, čo vlastne vyprázdni 94 a dosť naplní asi už aj tak plnú 59. Tam budú tlaky na zhustenie intervalov. Môžu to vyriešiť tak, že Račiždorfské mýto zase vynechajú, ale to by už asi ľudí fakt naštvali (keď už to raz dali). Tak teraz neviem...som rozpoltená osobnosť! ?
Starý most tak skoro opravovať nezačnú:

Starý most nebudú rekonštruovať v tomto ani v budúcom roku. Hovorca primátora Milan Vajda o tom informoval po tom, čo sa tým po otvorení Mosta Apollo začali znepokojovať mnohí Bratislavčania. "V júni na ňom úspešne prebehla dynamická skúška, ktorá potvrdila jeho prevádzkyschopnosť," vysvetlil. Zmeny sa na moste uskutočnia až pri plánovanej výstavbe koľajového systému MHD, zatiaľ sa však nevie, kedy ju spustia.

Autor: (TASR)

Takže električka v roku 2008 určite nebude. Som si mohol myslet, že aj táto kasta bude len kecat. No čo, Durkovskeho reči o začiatku výstavby koncom roku 2005 respektíve začiatkom roka 2006 a sprevadzkovani električky do Petržalky v roku 2008 boli opat take klamstvo ako kazde volby.
Dalšie komunalne volby klopu na dvere, tak prečo opat dakomu nenaletiet? Ktoze nam zasa bude klamat o nosnom systeme?Zeby Durkovsky? Jedno je iste, ten, kto by nepostavil svoju kampan na klamstve o nosnom systeme a jeho spustení, asi by nevyhral komunalky v BA...ale ktovie, mozno dakoho Durkovsky zblbol trolejbusmy na Dlhé Diely, z ktorých nakoniec tiež nebude 15 kusov ale iba 6 a to až o rok, akoby sa išla budovat trat z jedneho konca BA na druhý ? jo, jo všetko je tunel
Reply on: El Sergio #49063:
Zvladne 6-minutova kratka 99 to iste, co 6-minutova dlha 98? (hovorim o navrhovanych intervaloch). Ad trasa 68 - ak chceme, aby bol dobry prestup na ruzinovsku radialu (a aj z nej), asi nic lepsie nevymyslime...

Re #49064 galiyosha: Krasne vysli niektore doterajsie spojenia na ASMN (vid novinky) 🙂 Hlavne co sa tyka vikendu je to teraz omnoho lepsie - a to ani nemusi chodit 78... 🙂
Reply on: d3k0 #49062:
Fu, tak to, že 59 stojí obojsmerne na Račianskom mýte, som ani nevedel. Tak to už vážne nechápem, čo si mysleli. Že vlky tú linku dobrovoľne prestanú používať alebo čo...
Reply on: pele #49056:
A na zástavku Znievsau ťa priniesla víla Amálka? A na 90 čakať nebolo treba? 11 minút 90 bol rovnaký papierový čas ako 11 minút 95 + 88.
Rozmýšľam nad tým, či je vhodné, aby mala linka 68 priebežnú konečnú. Predsa len, keď stojí v zápchach na Šustekovej a Miletičke, niekedy to dosť nabehne a potom sa to nestíha naspäť a je to trochu bordel. ?
Ale na druhej strane, kde ju inde otočiť, že áno... Napadlo ma obratlisko na ST Aréne, ale to je asi nejako nerealizovateľné. No čo, vlkä musia počítať s istými meškaniami. Linka 68 za to stojí! ?
98 a 99 jednoznačne vymeniť, 98 nemá čo zvážať! Na to je tu 99! ?
Len aby ma neobvinili, že som zaujatý proti Lúkam VIII. Ja by som sa už asi obvinil... ?
Reply on: Beus #49060:
Preco to stoji na Racku, to veru neviem 🙂 Chcel som len Mladu gardu 🙂 Tym smerom ide stvorminutova 94, ktora by mala stacit...
Reply on: Spectre #49058:
Za nenosne linky v Dubravke povazujem 20, 22 a 35 - predsa len je tam rozdiel oproti 34 a 83... Podobne aj v DNV...

Re #49059 Spectre: No, hovor Petrzalcanom, ze je zhovadilost nenechat ich mackat sa... Je sice pekne tuzit po trolejbuse alebo elektricke, teraz tam vsak nic take nie je... Urcite je momentalne pre mesto realnejsie kupit par autobusov a posilnit intervaly ako rovno stavat trate po trase 93... Z dlhodobeho hladiska vsak mas pravdu.
Uff...vcera som sa vratil z chaty z Tatier, a dnesok som skoro cely zabil citanim asi osmich stovak prispevkov, co mi zatial poprichadzali...:) (a to som ich este obcas riedil aj na chate, ale vsetko som nestihal) 🙂

V skratke: Navrat ku staremu systemu nikdy viac, jednoznacne podporujem toto nove, prehladnejsie linkovanie, len zopar drobnosti, co tu uz odzneli, by to snad chcelo vylepsit..:)
Pridavam sa ku hlasom za vzajomnu vymenu konecnych L98 a L99 (cize 98 Antolska a 99 Jasovska), presne tak ako to bolo v povodnom navrhu, a ako je to aj logicke z hladiska funkcie tych dvoch liniek (nejdem opakovat predrecnikov) 🙂
A tiez je asi kapanek diskutabilne ukoncenie L87 v Ovsisti...ale tiez nemam ziaden konkretnejsi lepsi navrh...:/
No v kazdom pripade sa mi zda uz trocha (dost) prehnany vikendovy interval L87 - 30 minut...ved je to vysmech linky...tym z nej spravili linku dost nepouzitelnu, atraktivita intervalu veskera zadna, takmer na urovni SAD Horne Dolne 🙂 A to je pritom linka, velmi vyhodnou a rychlou trasou bez zbytocnych nadchadzok spajajuca Vrakunu s Petrzalkou. Pri tomto intervale nou cez vikend nepocestuje fakt asi nikto, a pritom upravou na povodnych 20 minut by sa jej atraktivita vyrazne zvysila, a stalo by to max. 2 vozy do vikendovej vypravy navyse, co snad nie je az taky narast vozokm, ze by sa to nedalo z tych nasetrenych este odhryznut...

d3k0: odborna otazka: Ake su argumenty za a proti obojsmernemu zastavovaniu L59 na Racku? Ja som totiz doteraz vzdy pri tejto poziadavke rusil dotycneho tym, ze by to bolo proti koncepcii a zmyslu tejto linky, a tudiz ze nie je dovod to zaviest. A teraz som zmateny, ze sa to zrazu zaviedlo...:)
Reply on: d3k0 #49054:
Autobusové linky s takýmito intervalmi sú prevádzkovo a ekonomicky dosť zhovadilosť. V tomto prípade sa oplatí nasadiť buď trombelus, alebo miestami, vzhľadom na ďaľší rozvoj oblasti, rovno tramvaj.
Reply on: d3k0 #49055:
Nosné môže byť iba jedno, alebo druhé 🙂 🙂 🙂 Rátajme...

Električky - 3 linky, interval každej 12 min, následný int. 3 min

kapacita dupláku je trebárs 2x 160 vlkä = 320 vlkä (označujme napr. jednotkou "vä"
počet spojov za hodinu pri násl. int. 3 min je 20
hodinová kapacita je teda 320x 20 = 6400 vä

Smradobusy - 2 linky, následný int. dajme tomu tých 4 min (sedlo nerátajme)

kapacita klobásovitého smradobusu bude napr. 150 vä
počet spojov za hodinu vychádza 15
hodinová kapacita by bola 150x 15 = 2250 vä

6400 vä vzhľadom k 2250 vä tvorí pomer 2.844:1

Smradobusy podiel 26 % vä z celku
Tramvaje 74 % vä z celku

(Rátame samozrejme iba linky do centra, nie 20, 22 a pod.)

Prakticky vzaté sa teda tam, kde chodia tramvaje, nedá vyhlasovať smradobus, aj keby to bola neviemaká linka, za nosný systém 🙂
Reply on: d3k0 #49054:
a možno keď zmenia eliny 11 ani nebude, ale niečo iné ?
4 galiosha


Pohni mozgom dievcatko (alebo chlapcek) a prebud sa z tej rozpravky. To co tu pises ze 11-12minut? To akoze na tej zastavke Strecnianska sa len tak zrazu zjavim??? Cize pekne prirataj 5min, pretoze tolko to peso trva na spominane zastavky... + dalsie minuty na cakanie 95 a 88. A znovu sme pri tej polhodinke.

Naco odpisujes a zabijas tak svoj aj moj cas? Najprv si to premysli...ach.......
Reply on: Anndy008 #49027:
V podstate to tak funguje aj inde - v Dubravke su nosne elektricky + 34/83 (4-min nasledny interval), v DNV je nosnou 21 (4 min), na Dolnych honoch 201 a 202 (4 min).
Reply on: galiyosha #49051:
Dni linky 59 su spocitane - akonahle bude linka 11 Janikov dvor - Komisarky, uz ziadna 59 nebude 🙂

Troska sci-fi na zaver - ako by podla mna mali vyzerat intervaly v rannej spicke, aby sa cestovalo aspon trochu kulturne:
93 - 3
94 - 3
68 - 4
80 - 4
88 - 4 (prechod na sola)
98 - 6
Reply on: inTony #49029:
No kiez by si mal 100% pravdu. Som za rychloeliny. Uvidime v roku 2006 ako to cele dopadne a mozno zacnu stavat. Dovera je na 30%. ? ? ?
Reply on: NN #49036:
prepac ale asi cestujeme inou MHD. Tiez jazdim z Jungmannovej (sice nie po SAV ale na Zochovu ) ale tie vozy rozhodne nie su prepchatejsie ako pred zmenou. Skorej sa to tak otocilo ze 84 je plnsia ako 83, ale stale o nic viac ako pred zmenou! Tym samozrejme nehovorim, ze plnost tych vozov je povedzme nejak kulturna, ale to nebola ani predtym!
Reply on: marko #49049:
No v prvom rade by som chcel vidieť v Petržalke linku, ktorá v špičke nie je až tak vyťažená. 🙂 Späť ale k téme. Ak nájdeš v mojich úvahách nejakú logickú chybu, oprav ma, prosím.

Na 94 je v špičke odhadom nie 10, ale takých 12 alebo 13 autobusov. Na 93 to bude ešte o polovicu viac. Na 59 by to mohlo stíhať asi 6.

Keby si zrušil 94 a polovicu jej autobusov presunul na 93, interval by si stiahol nanajvýš o minútu (dlhšia trasa). Začínal by si ale mať problémy s kapacitou obratísk. Netuším, aká je teraz v špičke situácia na Hlavnej stanici, ale obávam sa, že by sa z nej musela spraviť priebežná konečná. A Vyšehradská tiež nie je nafukovacia, neviem, či by to zvládla. Presunutím zvyšných 6 autobusov na 59 by si možno skutočne dosiahol 10 minútový interval. A povedzme, že vozokilometre by ostali približne rovnaké. Čo sme ale vlastne dosiahli?

94 sme zrušili. 59 bola už pred reorganizáciou pomerne vyťažená, pričom mala 8minútový interval. Ten sa teraz predĺžil na 10 minút a -- hoci pri skrátenej trase -- by sme ním chceli obslúžiť aj cieľové oblasti zaniknutej 94. Nejako sa mi nezdá, že by tie autobusy boli nafukovacie. A, čo je najdôležitejšie, keď 59, ktorá je z tohto hľadiska nezaujímavá, zanedbáme, pre hlavný prepravný prúd na Zochovu nám z Panónskej cesty ostáva namiesto dvoch autobusov s preloženým dvojminútovým intervalom jeden s intervalom trojminútovým. A tie autobusy už teraz tak trochu nestíhajú.

Máš pocit, že by to skutočne bolo nejaké zlepšenie?

Osobne ale opakujem, že existenciu linky 59, navyše v jej pôvodnej trase, považujem za rovnako nepochopiteľné, ako to, že onehdá prežila ako "úplne nesystémová" veľkú bordelizáciu (spolu so zmutovanou 54/78). Osobne si myslím, že skôr či neskôr ju buď budú musieť zrušiť úplne alebo na nej opäť zaviesť hustý interval. Na čo netuším, odkiaľ zoberú vozy a vozokilometre...
Reply on: pele #48970:
A čo takto pohnúť mozgom, ísť na zástavku Strečnianska alebo Lúčanka (podľa toho, na ktorú to máš bližšie), nastúpiť na 95 a na Námestí hraničiarov presadnúť do 88? Bez čakania na prestup 11 - 12 minút, vzhľadom na hustý interval oboch liniek čakanie na prestup nie je nijako tragické a na rozdiel od 90, ktorá chodila v ideálnom prípade raz za 15 minút, ide 95 každé 3 minúty, takže ani ušlý autobus nie je žiadna tragédia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.