Je to myslene pravdepodobne ako poukazanie na revizorov - businessmanov, ktory by casom vazne mali chodit v oblekoch, vzhladom na skutocnost, ze leto je nielen pre bary, ale aj pre nich sezona a okradaju dopravny podnik (co robia vlastne stale) ale zneuzivaju aj nevedomost turistov.
Vsimol som si jednu vec. Teda, lepsie povedane ako spravny Biskupican, Vrakuncan ak chcete Dolnohoncan... ?
No, niekto v DPB rozhodol o tazkych dojazdoch trolejbusovych liniek t.j. 201 a 202 do vozovni. Uplne perfekt, dobre to je, vyuziva sa to a tak podobne.
Lenze
Ked sa clovek pozrie do cestovnych poriadkov, velmi lahko a jednoducho zisti, ze posledna 201 a 202 prichadzajuca na Cilizsku v uz pomerne neskorsich hodinkach (menovite 23:40 a nejake drobne +/-) uz ako dojazdove nejdu.
Je nejaky objektivny dovod preco nie ?
Nezdá sa vám trochu aktuálna otázka v ankete divná? Čo má spoločné turizmus a dodržiavanie prepravnej tarify ? Platit maju predsa všetci. To mi pride podobne divné ako keby som sa opýtal, či za to, že sa u nás platí za dialnice škodí turizmu...
Ako ti mozno napovie skutocnost, ked uz sa o tych nickoch bavime, doprava je jeden z mojich ciastocnych zaujmov. Ale by the way, naozaj sa ti vrucne ospravedlnujem, ze som zle identifikoval skratku, pretoze podobnych prehreskov by som sa vazne nemal dopustat.
Chápal bych, kdybys měl hokej třeba ve zkratkách AMAT (Palermo) nebo ATAC (Roma), ovšem znát označení DP ve vlastní zemi- to je tedy faux pas! Zvlášť když máte jen 4- DPB, DPmŽ, DPmP a DPmK...
Tak abyste se, pánové, nehádali o cenách autobusů, mohu poskytnout něco z legislativy- úřední vyhláškový ceník ministerstva dopravy pro účely výpočtu prokazatelné ztráty: http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/841C2815-1BC3-4BC9-A1B8-8072B3AD72B5/0/Ceny_busu.doc
Jsou to sice ceny úřední (a tedy nereflektující zvláštní obchodní podmínky v jednotlivých případech), ovšem pro základní orientaci je to dobré a o 11 mil Kč tam nic není. O té nálepce na Agorách DPP pro linku 100 vím taky, bůhví, v čem konkrétně to navýšení spočívá, ovšem povšiml jsem si jedné zajímavé věci- tyto autobusy jsou v Praze poslední, kde ty nálepky s cenou jsou- od té doby kde nic tu nic! To by taky mohlo o něčem svědčit...
Namiesto Piros Gyors mozes na Slovensku oznacit zrychlenu variantu linky 37 napriklad ako R37
Re #48341 S499.1023: Si mi pripomenul -
V nedeli pujdeme na velikou turu
po cervene znacce z Kauflandu do Carrefouru
(Jaromir Nohavica - Ostrava cerna)
Treba si uvedomiť, že číslovanie liniek v skutočnosti vôbec nie je podstatné, pretože "domáci" sa to aj tak za chvíľu naučia naspamäť a "hostia" si to aj tak budú musieť vyhľadať, pretože ja by som, napríklad, v cudzom meste neveril tomu, že napr. 137 pôjde podobne ako 37. Jedine budapeštiansky systém s červenými "Gyors" linkami by som prijal, lenže BUSE nevie farby ? .
Re #48078 hroch: No, terazky som bol v Hannoveri. Veľa pekná MHD, pre BA ako stvorená, ale práve tie automaty ma tam celkom iritiovali. Síce mali touchscreen aj brali karty, LENŽE ani jedna z mojich kariet im nechutila, bo berú len debetné karty nemeckých bankových ústavov a bankovky to nebralo a ja som samozrejme mal akurát papieráky...
Re #48081 hroch: Myslím, že pôvodne boli písmenkové okružné a čísielkové radiálne alebo naopak...
Re #48136 hoppusmark: Veľa dobrý príspevok, plný súhlas!
Re #48138 hoppusmark: Presne tak. Žiadna linka nie je sama o sebe "odvšadiaľ všade", to je len súbor liniek. Linka 78 je približne rovnako vyťažená v celej trase, takže by bolo nezmyslom ju kúskovať, naopak si myslím, že by bolo vhodné, aby premávala aj cez víkendy.
Re #48191 majo18: To je samozrejme absolútny nezmysel, vodiči sú strážení palubným počítačom a nesmú jazdiť s náskokom. To, čo tu hlásaš, je blud, výmysel a klamstvo.
Re #48200 MARTON: Chudáci študenti s Družby vládzu denne do noci chlastať, tak môžu aj prestúpiť s x kg batožinou, tak isto ako študenti z Mlynov.
Re #48204 majo18: Si niekedy skúsil porozmýšľať nad takou eventualitou, že ten podľa Teba o 4 minúty predbehnutý bus je v skutočnosti o 8 minút zmeškaný predchádzajúci a preto sa ten vodič snaží urýchliť výstup a nástup cestujúcich?
Re #48218 AAA: Správna úvaha vychádzajúca z nesprávnych podkladov a teda vedúca k nesprávnym záverom. Pri dodržiavaní cestovného poriadku v celej trase (čo je pravidlom) nemôže 14 prísť na Jesenského o 4 minúty skôr...
Re #48221 Andy: Že by dodatočne niekto prišiel na to, že asfalt dilatuje viac ako betón?
Re #48251 NN: Si rozmýšľal nad fyzikou? Ako môže mať 15 m autobus v reále vyššiu kapacitu ako 18 m?
Re #48265 TeBeCe: Nazvať letištnú rýchlodráhu rýchlovlakom, to chce naozaj novinára na svojom mieste ? . Už som čakal ICE v Petržlenke ? . Inak, skutočnosť je taká, že CAT je zúfalo prázdny a nevyužívaný a stratový a neúspešný (nieto divu, nie je integrovaný a je drahý a oveľa rýchlejší než S-Bahn nie je), tak sa snažia s ním napchať, kde sa dá... No a keďže 1014 už nie sú veľmi spoľahlivé, nechválil by som deň pred večerom...
Re #48269 fobust: Nikdy sa to tak nerobilo...
Re #48302 Corgon: Počuj, petert, mamľas jeden dysgrafický, ne.er ma už!!!
Re #48321 Sommelier: Hmm, možno si scestovaný, ale ak nepoznáš DPMPrešova, tak o slovenskej MHD nevieš nič
? .
Niktov im nechce brať zľavy v sedle (aj keď si myslím, že o to, z čoho majú platiť električenku, sa má starať štát) ale v špičke by naozaj svoju každodennú Tour de Hypermarket absolvovať nemuseli...
Ja osobne radsej idem peso cez cele mesto ako by som mal cakat (teoreticky 12 - 15 minut) na elektricku - napr. na spominanu linku c. 1.
Myslim ze je dost moznosti ako sa dostat na niektoru z nosnych liniek, a teda hocikde do mesta.
Kami
Myslim ze je dost moznosti ako sa dostat na niektoru z nosnych liniek, a teda hocikde do mesta.