Dobre urobili, že sa sťažovali, mohli si vydobyť aj premávku cez víkend, určite by ju nevyužívali len oni domáci (veď na pôvodnej 43-ke sa cez víkend uživilo aj kĺbové vozidlo ak sa nemýlim). Určite by bola škoda len tak, hoci len dočasne, zrušiť obslužnosť určitého širšieho územia práve preto, že je naň ťažší prístup.
yale: To čo píšeš by bolo všetko super ale zabudol si k tomu napísať koľko by to všetko stálo.. A aj tak pochybujem že by sa to oplatilo. A keď spravíš metro pod električkovými trasami tak potom môžeš zrušiť celú povrchovú MHD a cesty sa uvoľnia pre IAD. A tým neskutočne drahým metrom sa ti nikto voziť nebude..
Druhá a jediná pravdepodobná možnosť...Takýto dopr. systém si budú aj naďalej niektorí iba predstavovať, v hlavičke budú mať všetky (neexistujúce) trasy metra a v realite celá MHD zanikne..
K tomu P+R: vyskúšaj si to. Ja som osobne dokonca urobil experiment s Tescom Zlaté Piesky, ale výsledok je dosť negatívny
K trase B: rieši dopravu z Petržalky, rýchlu dopravu na Hlavnú stanicu a Trnavské Mýto - perspektívne Filiálku. Ideálne by bolo zachytiť ešte Ružinov pred Miletičovou. Umožní odbúrať vysokú frekvenciu mestskej dopravy na Štefánikovej aj Šancovej, poskytuje konečne priame prepojenie centra so stanicou v severojužnej osi, Hlavná stanica by fungovala ako prestupný bod na autobusy smer Patrónka, Lamač, DNV. V podstate by sa zóna bez autobusov MHD rozšírila až po úroveň stanice. V samotnej Petržalke by vďaka rýchlosti nosného systému cez centrum bola táto možnosť ďaleko atraktívnejšia ako električka, teda rozšírila by sa aj atrakčná zóna trasy - mnohí cestujúci v súčasnosti prechádzajúci Dunaj dopravou cez Nový Most by sa radšej po priečke priblížili k nosnému systému a pokračovali ním, teda znížil by sa aj dopravný nárok cez Nový Most. Trasa prechádza zásadnými prestupovými bodmi v centre (električky na Kamennom nám., Hodžovo nám.) aj ďalej od centra (Hlavná stanica, Trnavské Mýto). Výrazné zvýšenie atraktivity lokalít po celej trase (v súvislosti s pripravovanou výstavbou Hlavnej stanice nárast jej významu aj z iných dôvodov ako dopravných), aktívna zábrana odchodu mestotvorných funkcií z centra. Predstav si, aké možnosti by vznikli, ak by si sa za 10-11 minút dostal napr. z lokality Technopolu na Hlavnú stanicu. Na túto rýchlu, kapacitnú a za každého počasia dostupnú trasu by sa samozrejme prispôsobila doplnková doprava.
Problémy trasy: vzdialenosť od Račianskeho Mýta, zrejme na hrane atraktivity a cestujúci z Rače do centra by asi neprestupovali z električky, prestupovali by tí na Hlavnú stanicu. No a samozrejme druhý problém - nepokrytá autobusová stanica (resp. stanica Pribinova až cca 600m od stanice). Toto sú ale veci, s ktorými by sa dalo žiť. Takisto pripojenie letiska nevidím ako prioritu nosného systému, to by skôr mala riešiť železnica, charakter dopravy z letiska je viac na expresnú linku bez lokálnych zastávok.
K tej X43..V pondelok som bol na Železnej+Kolibe a na lesnej ceste zo Železnej na Kamzík ma ten bus obchádzal(3507)..Až som sa divil lebo celkom v pohode zvládal ten kopec..Aspoň to tak vyzeralo ?
Ad l.82: Táto linka bola predtým ako chodila na Hbf. dobre využívaná, ale tiež si myslím že sa dá nahradiť..Úsek Petržalka-Malá scéna však bude chýbať(tiež bývam v okolí Záporožskej ? )
Ad. tram Siemens Combino: Niekto tu písal že táto tram má rovnaké jazdné Eigenschaften ako T3...Zaujíma ma, ako je to s inými low-floor trams??? Majú niektoré aj lepšie vlastnosti ako T3?(samozrejme že okrem ULF-tá to má úplne inak vyriešené)
no ono tam bolo oznámenie /na každej zastávke/, ale minulý týždeň to dali dole /mala sa X43 rušiť/, ale 5 minút pred dvanástou sa rozhodlo, že sa bude jazdiť ďalej a nikoho už nenapadlo vrátiť oznámenia späť...
A ináč práve pre tých ľudí, čo tam bývajú sa to obnovilo, sťažovali sa a sťažovali...
Priznám neviem, keďže pre pravdepodobnosť krátkeho intervalu, bude veľmi záležať od jazdnej doby. No niečo také už urobil fobust, teda aspoň myslím, že je to jeho výpočet. Pozri www.imhd.sk/ba/index.phpw=3825242e29ef353234252d1f2b1f25292e25332529321f252e362934212e3225342c21ef392b2e212c23
Skús sa privykať na to, že reagovať treba vecne a nie urážlivo, buď nad vecou a uvidíš, pomôže ti to.
K tvojmu príspevku: petržalská električka usporí mojím odhadom asi 25-30 autobusov.
Keď už sme pri tom, v tej štúdii je pomerne nejasný posun v kalkulácii počtu vozidiel, takže asi sa nedá reálne uvažovať o počte vozidiel podľa štúdie. Projekt uvažuje o potrebe 44 električiek, pretože sa tvári, ako keby bolo potrebné nanovo obsadzovať všetky linky, vrátane segmentov mimo Petržalky. Faktom však je, že tieto linky už viac-menej existujú, len bez zachádzania do Petržalky.
Vieš urobiť kvalifikovaný odhad, koľko bude skutočne potrebných nových električiek?
Linku a-82 v úseku Hbf. - Mile Tyčova nahrádza t-201, v úseku Mile Tyčova - Šafaříkovo námestie a-50, v úseku Hbf. - Šafaříkovo námestie ju nahradí d-13.
Ľudia čo sa budú chcieť dostať na Hlavnú stanicu z oblasti Malej scény sa na HS dostanú L1, neskôr L13. Z oblati ASMN L210, z oblasti Miletičovej L201, a z Trnavského mýta je spojov neúrekom. Takže z tohto pohľadu nieje až taká potrebná.
no ved niekde musia zredukovat vozokm, keby dosli len s tym bordelom v petrzalke a povedali ze tym nic neusetria (nebodaj este najazdia viac) tak by ich asi ukamenovali
zo smeru od Malej scény nepôjde nič na Landereovu. Po Landererovej pôjde z ASMN po Landererovej a Most Apollo L88.
Dosť ťažké sa bude inak dostať na zastávku Prístav zo smeru od Malej scény. Tu pripadá do úvahy L70, potom prestup cez cestu na L88, potom ďalší prestup cez cestu na budúcej zastávke na Moste Apollo na L87. Dosť zložité...
inTony
Dosť ťažké sa bude inak dostať na zastávku Prístav zo smeru od Malej scény. Tu pripadá do úvahy L70, potom prestup cez cestu na L88, potom ďalší prestup cez cestu na budúcej zastávke na Moste Apollo na L87. Dosť zložité...