ako komu, pravdupovediac mne imhd.sk fachá tiež nejak divne. Na načítanie stránky čakám minútu a keď ma to nebaví tak to vypnem tak potom nevidím, či to tam je.
Re #45306 si: "pre vacsinu ludi prestupovanie nie je lakave" a to odkiaľ viete? A ak by to tak už aj bolo, prečo potom? Bolo by prestupovanie podľa Vás lákavé keby bol hustý interval s riedkou a ľahko pamätateľnou sieťou liniek?
Re #45310 si: "A prestup _je_ nepohodlny, aj ked rovno zabezpecis pri prestupe priamu navaznost liniek... a ked uz teraz musis na neakej ceste aspon raz prestupovat a po zmene by si musel este viackrat, tak iste vies ako ti na to velka cast cestujucich zareaguje... (je to uz odskusane a zneprijemnovanim cestovania odliv cestujucich nezastavis)"
Tak podľa tohto sa zdá, že sme v pätovej situácii. Lebo prestup nie a na kvalitné intervaly bez prestupov nemáme. Tak MHD zanikne...
Re #45313 tomas1: v Lamači sú s prepáčením nejakí oslopanci asi. To druhé je Aprília Žartovná a tá toho tiež veľa nevie. To, že krepí používajú skratku na diskusii nie je relevantné. Súkromný článok nejakého fasíka spolu s analýzou ťažkých machrov z Nového dňa (z roku 2001) sú tiež veľmi "smerodajné". Na ktorom materiály vydanom dopravným podnikom je skratka DPMB??? Áno každému kto to používa napíšte, že to má zle. Veď to spravili aj kolegovia tu z fóra Vám.
Re #45330 si: 81-71 asi hovoril o vlakoch miesto busov zvážajúcich ľudí z regiónu do práce v BA.
Keby mi chodila priama linka z Ostredkov do Devínskej Novej Vsi, tak nemám najmenší dôvod chodiť na autobusovú stanicu. Ale keďže vidím, že by frekvencia v tejto relácii nenaplnila ani SOR B7,5 Lili v hodinovom intervale, tak nemám dementné požiadavky ? .
No to je úžasný argument. V Petržalke zase zastavujú vlaky od Rajky aj od Kittsee, netreba tam vybudovať terminál metra, lanovej dráhy a zubačky priamo do Tesca, Kauflandu, LIDLu a na hrad?
Vo Viedni vystúpia cestujúci na tej stanici, na ktorej vlak končí, pretože, ak si to Vaša ctihodnosť nevšimla, Südbahnhof aj Westbahnhof sú pre klasickú železnicu stanicami hlavovými.
Pre zabránenie zúčasteneia sa situácie na Šancovej môžeš do Polusu i do Ružinova cestovať električkou.
Z akej väčšiny smerov? Ako by sa od takého Zvolena do Vajnor dostal? A od KE? Že by Poľanou išiel, či Horehroncom? samozrejme, že väčšina cestujúcich vystupuje na hlavnej stanici a nie vo Vajnoroch ani na Predmestí.
Tie argumenty sú úplne scestné. Ani v PRahe, keď budem chcieť ísť na Jižní Město, nevyleziem z vlaku vo Vršoviciach. lebo je to odtiaľ prstom po mape bližšie, ale idem na Wilson na metro.
P.S.: Dúfam, že si so svojím IGK zabral na parkovisku pri Poluse aspoň tri parkovacie miesta a kúpil si si všetko to, čo si si mohol aj v Trnave kúpiť ale z Polus je to lepšie ? .
Lenže správnym riešením pre zníženie počtu liniek nie je zrušenie päťky ale spojenie 12 a 14 späť do jednej linky. Umožnilo by to cestovanie bez prestupu, umožnilo by sa zvýšenie efektivity obehu náležitostí atď. Lenže ing. W. kdesi započul znamenitú vetu "Neprenáša sa meškanie" a už bolo rup-cvak...
Elektricka trakcia je lacnejsia. Staci si porovnat naklady na jednu prevezenu osobu na jeden kilometer, tam vychadza elektricka takmer o polovicu lacnejsie ako autobus. Samozrejme, v idealnom pripade.
To je uplna pravda. Ale asi je to o peniazoch, elektricky a trolleybusy su drahsie nez autobusy, a mozno aj nafta ako taka je vyhodnejsia nez elektrina. Raz som pocul, ze ZS preferuje dieselove lokomotivy pred elektrickymi lebo ich prevadzka je lacnejsia.
To mi je uplne jasné, plný súhlas. Ja som to skôr myslel dopravu z regionu.
Ale to, že Hl. stanica sa z provizoria nedočkala planovanej definiívy, to je fakt škoda.
co sa tyka hlavovej stanice na trnavskom myte, ma to jedno velke proti - sucasna hlavna stanica je vhodny prestupovy uzol (aspon co sa zeleznic tyka) lebo sa odtial dostanes (zeleznicou) lubovolnym smerom. Stanicu na trnavskom myte by zrejme obchadzali (alebo by sa na nu dostavali dost problematicky) vlaky prichadzajuce od lamaca (co su napriklad aj medzinarodne rychliky)...
Vyzera to tak ze si budeme musiet pocat. Ale co je to za zvrhlost obmedzovat aj elektricku trakciu? Ja by som prave co najviac presunul zataz z autobusov na elektricke drahy. Ale aj tu je diskusia vitana.
Čo sa týka Hl. stanice, podla mna problém je aj to, že sa nepostavila ako definitíva o kúsok dalej ako bolo plánované. Stanica nevyhovuje normám, pretože jej kolajnice a nastupištia su v obluku a navyše je tak trochu od ruky. Zostalo z toho trvalé provizórium, škoda.
Mozno sa to zlepší raz, ak sa postaví hlavová stanica BA - Filiálka, no zatial to vyzerá tak, že Ďurkovský s jeho družinou tam chcú postavit baráky. Dúfam že železnice nakoniec svoj zámer uskutočnia, napokon pozemok je ich. Na tejto stanici by boli ovela lepšie možnosti prestupu vzhladom na susedstvo s dopravným uzlom Trnaské Mýto. Stanica by bola defakto v centre, kde by človek mal omnoho viac možností čo sa týka MHD. Kto by chcel ist do Krasňan, Rače a pod. proste by vystupil skôr, napr. na ŽST Predmestie alebo ŽST Rača.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fobust
Elektricka trakcia je lacnejsia. Staci si porovnat naklady na jednu prevezenu osobu na jeden kilometer, tam vychadza elektricka takmer o polovicu lacnejsie ako autobus. Samozrejme, v idealnom pripade.