TeBeCe: Podľa toho dodatku (dodatok číslo 2 tabuľka na konci) je v Bratislave 285 prístreškov. Ale to je detial.
Som zvedavý kam to budú umiestňovať. Mohlo by ich byť aj viac.
Andy: Ty si tu nedávno kritizoval, že tie navádzacie tabule nemajú podsvietenie aj toho textu. Teda nemyslím displeju ale značky. Vtedy som nemal čas reagovať a potom už bolo neskoro. Smerovníky síce nie sú vybavené osvetlením, ale za to autá povinne áno. Ak by nám to vadilo na týchto smerovníkoch, potom by sme mali dať osvetľovať aj všetky ostatné značky.
Mňa skôr škre, že podsvietenie nemajú tie smerovníky pre chodcov.Tie čo bol taký humbuk, že sú iba po Slovensky, že čo majú robiť cudzinci.
Ja som mal minule pocit, že sa to rôzni tabuľu od tabule. Akoby v niektorých tie senzory fungovali a v iných nie. Možno fungujú všade, len pri niektorých sú ožiarené pouličným osvetlením. ? Ale fakt je ten, že nie všetky už v noci svietili akoby ich jediným životným poslaním bolo vypáliť okoloidúcim dieru do sietnice...
Dnes som videl dokument z Severnej K. a mali tam teda vozy staré, Ikáče, Ziu, T3 ale aj T6 avšak neboli hnilé. Všetko v nových plechoch, s novou farbou.
Re #44566 Papyr: Nie len 9 - 10mld z rozpočtu. Cca 2,5 - 3 mld vyberú od ľudí.
Re #44567 m@rtin:
1)Presne o tom hovorím. Ale je lepšie zdražovať každý rok, dva o malú sumu ako o rokov 7 o 66%. Pozvolné zvyšovanie cien je v orientácii na zákazníka oveľa lepšie ako skokové.
2)Tak toto je populizmus, nie to čo ja hovorím.
3)4160 = 5408Sk U nás 6000. To aké kupóny cestujúci najčastejšie kupujú, by som rád videl štatistiku na i-nete, len pre overenie. Už som od teba počul všeliaké klamstvá. Okrem toho ja som hovoril o jednorazovnom cestovnom. DPP nedáva možnosť cestujúcemu ktorý ide 25minút kúpiť si lacnejší lístok ako ten za 20Kč.
4)Praha dotuje zo 70% v Bratislave sú dotácie 1,4mld a výber na cestovnom je cca 1mld - 19%DPH čiže 810mil. Pomer je teda 60:40
5)Áno služby DPB sú horšie ako služby DPP. Avšak za tie peniaze čo do DPP idú by to mohlo vyzerať oveľa lepšie. DPP je jeden veľký tunel, presne tak ako DPB. Len pri tom obrovskom príleve peňazí v Prahe ostane viac aj pre komfort cestujúcich.
6)No teraz ste sa tymi cenami dorovnali. Dúfam, že DPB sa bude v službách snažiť dorovnať vám.
7) Nič to nestojí. Jedny dopredáš a vytlačiť dáš ďalšie. Automaty len preprogramuješ. A ako som už písal, vo firme orientovanej na zákazníka sa zdražuje pozvoľna každý rok nie raz za čas skokovo. Ak by DPP mal konkurenciu tá toho okamžite využije a pretiahne väčšinu zákazníkov.
Ja so zdražovaním súhlasím, len si myslím, že ho treba robiť pozvoľne nie skokovo. Tak ako som na začiatku napísal. Nedal som na výber NEzdražovať/zdražovať ale zdražovať po zvolne alebo skokovo. Tá cena v Prahe bola nereálna, silne dotovaná, dlhodobo neuržatelná. emohli ste spraviť nič lepšie aby ju zdihnúť a lepšie dns o 6 korún ako o dva roky o 11 korún. Len dúfam, že sa poučíte a nebudete ďalíšch 7 rokov čakať kým opäť upravíte ceny cestovných lístkov.
Re #44575 81-71: Ale prosím ťa vieš o tom hovno.Na nové busy ti žiadna vláda nedá peniaze. Most, dialničný úsek (obi dva) to je dohromady 12mld do cestných stavieb od roku 2003. A aj severná tangenta pôjde od štátu. Veď mesto dostalo na výber najprv dáme na most alebo tangentu, obidve naraz nie. Aj na rýchlodráhu chce vláda dať, len aby poslanci pred voľbami nechceli prihrievať polievočku pred antibratislavsky naladeným Slovenskom. Zloženie rozpočtu Prahy a Bratislavy je uplne iné a Praha z rozpočtu platí oveľa viac vecí ako Bratislava.
Re #44590 tr3mp: Neviem o tom, že by mesto splácalo dlh na most. Jedine vyplatí tých 400mil ale pôžičku od EB bude splácať štát. Ono sa to volá štátna záruka, ale znamená to, že to bude platiť štát.Aspoň mám taký pocit, teraz si ma normálne vykolajil.
Re #44602 si: Áno tie svetelné križovatky, ktoré keby boli skôr, napríklad na Bratskej pri Terne v Petržalke, tak dnes žije mladý 20 ročný chalan a 7 ročné dievča.Presne tie svetelné križovatky.
Re #44633 fobust: Ale stála a DPB si to dá u T-mobilu riadne zacálovať. Keď slúbili, že uhradia zvýšené nároky na prepravu, tak nech platia.
Re #44651 si: Aj paneláky na Hviedzoslavovom námestí a Hlavnom námestí a bohvie kde ešte.
Re #44655 KLF: Niekto chce tričko s týmto logom a číslom prideleného vozu. ? ? To sa mi lúbi, lepšie ako tá rovnošata.
re 81-71: Vidím, že cyklicky vedená debata, je u teba v plnom rozsahu možná. Z toho by sa dali absurdné drámy písať.
Este doplnim - ked si urobis od Prahy mysleny poludnik a myslenu rovnobezku, tak kompletne cela autobusova doprava zo severovychodneho kvadrantu (Liberec, Hradec, Krkonose) konci na stanici Cerny most. Takze Cerny most berie nielen sidlisko Cierny most a prazske periferie typu Pocernice, Bechovice, Kyje, ale aj dve krajske mesta a ich kraje.
81-71: dalsim Tvojim silnym argumentom je Cerny most: takze vela ludi tam nebyva. Dobre, dajme tomu, ze nie. A preco porovnavas terminal rydzo MHD (T.myto) s terminalom MHD a primestskych Abusov, ktory ma uplne inu koncepciu a navyse riesi trosku sirsie prepravne vztahy?
81-71: tak ako je to teda podla Teba s tou stratou a dotaciami DPP? Raz su vysoke dotacie, inokedy strata, ktora sa potom prudko rychlo meni na vynosnu dlhodobu investiciu?
Re #44691 81-71: Pretože ľudia z centra nemajú veľmi prečo chodiť do Petržalky. Určite nie v takom počte, aby vyťažili metro.
Re #44692 81-71: Černým mostom a Radlickou si tu za opodstatnenosť metra aj do oblastí, kam si to dopravné nároky nevyžadujú, argumentoval len a len ty.
"Ale stále nerozumiem, prečo píšeš iba počet obyvateľov Petržalky a nie aj BA1" - pretože som porovnával s Prahou. Pri Prahe som tiež neuvádzal počet obyvateľov centra. Rozumieš?
asi taký, že na Trnaskom Mýte ešte máme aj prestupný uzol, vrátane staníc v centre - eliny, t-busy...narozdiel od takej napr. Radlickej v Prahe. Tak ako tu niekto argumentoval opodstatnenostou Černého mosta "lebo je tam busový terminál"
nikde nepostavíš metro za pár rokov celé, ani vo Švajčiarsku. Ale stále nerozumiem, prečo píšeš iba počet obyvateľov Petržalky a nie aj BA1, kedže hlaná stanica je tam. ? ani v Prahe nebola hned cela trasa. Ak nerátame daleký výhlad, odmysli si stanice Petržalka Juh, a od Trnavskeho Mýta dalej, tie čísla o moc iné nebudú
"Ak sa to zráta, je to cca 290 000" - Ja som snažil počítať čo najmenej obyvateľov, tak som rátal len mestské časti Prahy, cez ktoré metro prechádza, nie celé obvody ako Ty. V prípade, že by som rátal celé pražské obvody, tiež som sa mohol dostať k omnoho vyšším číslam.
"a to etš nerátam centrum a Trnvské Mýto ako dôležité body na prestup z iných časti BA" - Ako mám tomuto rozumieť? Keď postavíš ľubovoľný systém len v určitej časti územia a existuje nejaký aj iný systém, vždy budú nejaké dôležité body na prestup z iných častí. Môžeš mi teda vysvetliť súvis tejto poznámky s Tvojou argumentáciou?
Zrejme si nečítal môj príspevok dôkladne, hovoril som o porovnávaní v DOHĽADNEJ DOBE. A v dohľadnej dobe (čo sú v bratislavských podmienkach roky až desiatky rokov) budeme radi, v prípade stavby metra, ak postavíme úsek z Petržalky na hlavnú stanicu. Takže nemožno hovoriť o zavádzaní z mojej strany.
OK, rozumieme si, ale prosím, spomen aj druhú stanu mince. My sa tu bavíme o trase B v Bratislave, ktorá mala ísť z Janíkovho Dvora cez Petržalku (Bratislava 5) cez centrum (Bratislava 1) až po Trnavské Mýto a vo výhľade až na letisko M.R. Štefánika (Bratislava 2).Ak sa to zráta, je to cca 290 000 a to etš nerátam centrum a Trnvské Mýto ako dôležité body na prestup z iných časti BA. Takže prosím, nerátaj len Petržalku, nie je to seriózne, takéto zavádzanie ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
untrop
to je asi opačne nie? veď ten kostol je v smere do rače na pravej strane