Dnes som videl dokument z Severnej K. a mali tam teda vozy staré, Ikáče, Ziu, T3 ale aj T6 avšak neboli hnilé. Všetko v nových plechoch, s novou farbou.
Re #44566 Papyr: Nie len 9 - 10mld z rozpočtu. Cca 2,5 - 3 mld vyberú od ľudí.
Re #44567 m@rtin:
1)Presne o tom hovorím. Ale je lepšie zdražovať každý rok, dva o malú sumu ako o rokov 7 o 66%. Pozvolné zvyšovanie cien je v orientácii na zákazníka oveľa lepšie ako skokové.
2)Tak toto je populizmus, nie to čo ja hovorím.
3)4160 = 5408Sk U nás 6000. To aké kupóny cestujúci najčastejšie kupujú, by som rád videl štatistiku na i-nete, len pre overenie. Už som od teba počul všeliaké klamstvá. Okrem toho ja som hovoril o jednorazovnom cestovnom. DPP nedáva možnosť cestujúcemu ktorý ide 25minút kúpiť si lacnejší lístok ako ten za 20Kč.
4)Praha dotuje zo 70% v Bratislave sú dotácie 1,4mld a výber na cestovnom je cca 1mld - 19%DPH čiže 810mil. Pomer je teda 60:40
5)Áno služby DPB sú horšie ako služby DPP. Avšak za tie peniaze čo do DPP idú by to mohlo vyzerať oveľa lepšie. DPP je jeden veľký tunel, presne tak ako DPB. Len pri tom obrovskom príleve peňazí v Prahe ostane viac aj pre komfort cestujúcich.
6)No teraz ste sa tymi cenami dorovnali. Dúfam, že DPB sa bude v službách snažiť dorovnať vám.
7) Nič to nestojí. Jedny dopredáš a vytlačiť dáš ďalšie. Automaty len preprogramuješ. A ako som už písal, vo firme orientovanej na zákazníka sa zdražuje pozvoľna každý rok nie raz za čas skokovo. Ak by DPP mal konkurenciu tá toho okamžite využije a pretiahne väčšinu zákazníkov.
Ja so zdražovaním súhlasím, len si myslím, že ho treba robiť pozvoľne nie skokovo. Tak ako som na začiatku napísal. Nedal som na výber NEzdražovať/zdražovať ale zdražovať po zvolne alebo skokovo. Tá cena v Prahe bola nereálna, silne dotovaná, dlhodobo neuržatelná. emohli ste spraviť nič lepšie aby ju zdihnúť a lepšie dns o 6 korún ako o dva roky o 11 korún. Len dúfam, že sa poučíte a nebudete ďalíšch 7 rokov čakať kým opäť upravíte ceny cestovných lístkov.
Re #44575 81-71: Ale prosím ťa vieš o tom hovno.Na nové busy ti žiadna vláda nedá peniaze. Most, dialničný úsek (obi dva) to je dohromady 12mld do cestných stavieb od roku 2003. A aj severná tangenta pôjde od štátu. Veď mesto dostalo na výber najprv dáme na most alebo tangentu, obidve naraz nie. Aj na rýchlodráhu chce vláda dať, len aby poslanci pred voľbami nechceli prihrievať polievočku pred antibratislavsky naladeným Slovenskom. Zloženie rozpočtu Prahy a Bratislavy je uplne iné a Praha z rozpočtu platí oveľa viac vecí ako Bratislava.
Re #44590 tr3mp: Neviem o tom, že by mesto splácalo dlh na most. Jedine vyplatí tých 400mil ale pôžičku od EB bude splácať štát. Ono sa to volá štátna záruka, ale znamená to, že to bude platiť štát.Aspoň mám taký pocit, teraz si ma normálne vykolajil.
Re #44602 si: Áno tie svetelné križovatky, ktoré keby boli skôr, napríklad na Bratskej pri Terne v Petržalke, tak dnes žije mladý 20 ročný chalan a 7 ročné dievča.Presne tie svetelné križovatky.
Re #44633 fobust: Ale stála a DPB si to dá u T-mobilu riadne zacálovať. Keď slúbili, že uhradia zvýšené nároky na prepravu, tak nech platia.
Re #44651 si: Aj paneláky na Hviedzoslavovom námestí a Hlavnom námestí a bohvie kde ešte.
Re #44655 KLF: Niekto chce tričko s týmto logom a číslom prideleného vozu. ? ? To sa mi lúbi, lepšie ako tá rovnošata.
re 81-71: Vidím, že cyklicky vedená debata, je u teba v plnom rozsahu možná. Z toho by sa dali absurdné drámy písať.
Este doplnim - ked si urobis od Prahy mysleny poludnik a myslenu rovnobezku, tak kompletne cela autobusova doprava zo severovychodneho kvadrantu (Liberec, Hradec, Krkonose) konci na stanici Cerny most. Takze Cerny most berie nielen sidlisko Cierny most a prazske periferie typu Pocernice, Bechovice, Kyje, ale aj dve krajske mesta a ich kraje.
81-71: dalsim Tvojim silnym argumentom je Cerny most: takze vela ludi tam nebyva. Dobre, dajme tomu, ze nie. A preco porovnavas terminal rydzo MHD (T.myto) s terminalom MHD a primestskych Abusov, ktory ma uplne inu koncepciu a navyse riesi trosku sirsie prepravne vztahy?
81-71: tak ako je to teda podla Teba s tou stratou a dotaciami DPP? Raz su vysoke dotacie, inokedy strata, ktora sa potom prudko rychlo meni na vynosnu dlhodobu investiciu?
Re #44691 81-71: Pretože ľudia z centra nemajú veľmi prečo chodiť do Petržalky. Určite nie v takom počte, aby vyťažili metro.
Re #44692 81-71: Černým mostom a Radlickou si tu za opodstatnenosť metra aj do oblastí, kam si to dopravné nároky nevyžadujú, argumentoval len a len ty.
"Ale stále nerozumiem, prečo píšeš iba počet obyvateľov Petržalky a nie aj BA1" - pretože som porovnával s Prahou. Pri Prahe som tiež neuvádzal počet obyvateľov centra. Rozumieš?
asi taký, že na Trnaskom Mýte ešte máme aj prestupný uzol, vrátane staníc v centre - eliny, t-busy...narozdiel od takej napr. Radlickej v Prahe. Tak ako tu niekto argumentoval opodstatnenostou Černého mosta "lebo je tam busový terminál"
nikde nepostavíš metro za pár rokov celé, ani vo Švajčiarsku. Ale stále nerozumiem, prečo píšeš iba počet obyvateľov Petržalky a nie aj BA1, kedže hlaná stanica je tam. ? ani v Prahe nebola hned cela trasa. Ak nerátame daleký výhlad, odmysli si stanice Petržalka Juh, a od Trnavskeho Mýta dalej, tie čísla o moc iné nebudú
"Ak sa to zráta, je to cca 290 000" - Ja som snažil počítať čo najmenej obyvateľov, tak som rátal len mestské časti Prahy, cez ktoré metro prechádza, nie celé obvody ako Ty. V prípade, že by som rátal celé pražské obvody, tiež som sa mohol dostať k omnoho vyšším číslam.
"a to etš nerátam centrum a Trnvské Mýto ako dôležité body na prestup z iných časti BA" - Ako mám tomuto rozumieť? Keď postavíš ľubovoľný systém len v určitej časti územia a existuje nejaký aj iný systém, vždy budú nejaké dôležité body na prestup z iných častí. Môžeš mi teda vysvetliť súvis tejto poznámky s Tvojou argumentáciou?
Zrejme si nečítal môj príspevok dôkladne, hovoril som o porovnávaní v DOHĽADNEJ DOBE. A v dohľadnej dobe (čo sú v bratislavských podmienkach roky až desiatky rokov) budeme radi, v prípade stavby metra, ak postavíme úsek z Petržalky na hlavnú stanicu. Takže nemožno hovoriť o zavádzaní z mojej strany.
OK, rozumieme si, ale prosím, spomen aj druhú stanu mince. My sa tu bavíme o trase B v Bratislave, ktorá mala ísť z Janíkovho Dvora cez Petržalku (Bratislava 5) cez centrum (Bratislava 1) až po Trnavské Mýto a vo výhľade až na letisko M.R. Štefánika (Bratislava 2).Ak sa to zráta, je to cca 290 000 a to etš nerátam centrum a Trnvské Mýto ako dôležité body na prestup z iných časti BA. Takže prosím, nerátaj len Petržalku, nie je to seriózne, takéto zavádzanie ?
Max:
Píšu to proto, protože vysvětluju, že nejde o žádnou ztrátu, ale náklady na provoz a investování do rozvoje firmy.
DP si může vybrat a nebýt ztrátový, ale za cenu, že přestane stavět metro, nakupovat nové vozy a držet současný hustý provoz na maximu. Pak si já jako Pražan radši za určitý nadstandart připlatím. Jako cestující si v Praze jako dobytek nepřipadám, v Bratislavě ano. A to i přesto, že v Bratislavě zůstane jízdné dražší i po červencovém pražském zdražení.
81-71:
Ty mi pořád nerozumíš. Já moc dobře vím, kolik turisti pro Prahu znamenají, ale nevidím jediný důvod, proč nechat cenu 12Kč za lístek stejnou, když se jí většina cestujících směje (že je tak nízká). Cílem podnikatele je vytvořit zisk nebo minimalizovat ztrátu a žádný podnikatel, který je ve ztrátě, nebude své výrobky prodávat 80% spotřebitelům za cenu, které se oni sami smějí. Ano DP je služba lidem a nikde ve světě není zisková, to máš pravdu, ale nikde ve světě není "snad" tolik dotovaná jako v Praze.
Papyr:
Tak v tom se shodneme oba. Já si také myslím, že protahovat metro z Dejvické je v SOUČASNÉ době a blízké budoucnosti hloupost. Ale tvrdím, že když už se něco má stavět, tak ať je to to menší zlo a v tomto případě je to metro. Rychlodráha je neuvěřitelná hloupost, proč, to už jsme tu popisoval.
Trasa B v smere na Černý Most prechádza Prahou 3 (70 936 ob.), Prahou 9 (42 745 ob.) a Prahou 14 (39 529 ob.), čo je spolu 153 210 ob. To nerátam ešte Dolní a Horní Počernice a ďalšie mestské časti a prímestské obce spádové k tejto trase.
Podobne južná časť trasy C priamo obsluhuje územie s cca 250 000 ob. + nepriamo ďalších ľudí.
Petržalka mala k 26. 5. 2002 117 227 ob., plus ostatné tri pravobrežné mestské časti (cca 5 000 ob.) - nič viac tu nie je. Medzihraničná dochádzka ešte dlhé roky nebude významná z hľadiska vyťaženia metra v Petržalke.
A ešte jeden dôležitý rozdiel perspektívne najvyťaženejšej trate bratislavského metra B oproti Prahe. Veľké sídliská typu Jihozápadní, Jižní a Severní město sa nachádzajú na relatívnej periférii mesta. Napr. Jižní město: z Muzea na Roztyly je to 7km (začiatok), na Háje 14 km (koniec). Ale tých 7 km to nie je z centra ani na koniec Petržalky. Jej začiatok s centrom dokonca priamo susedí. Hlavnou výhodou metra sú pritom rýchlosť a kapacitnosť:
Rýchlosť sa na takej krátkej vzdialenosti nestihne prejaviť (najmä pre prestupujúcich), naviac jedna trasa električky môže viesť v koridore metra rovnako rýchlo a bezkolízne. Podzemné vedenie električky v centre je určite reálnejšie ako vybudovanie toho istého podzemného prechodu centra + podzemný prechod Dunaja (keďže je to tá istá stavba a ešte niečo naviac). A pokračovania do ostatných mestských častí? To je aj v prípade, že by sa metro budovalo, veľmi vzdialená budúcnosť, nehovoriac o tom, že pri urbanistickej štruktúre sú v návrhu metra súbehy s električkou a keďže nemožno predpokladať, že Bratislava v budúcnosti dosiahne milión obyvateľov, takýto súbeh by nemusel uživiť obe trakcie. Takže pri porovnávaní rýchlosti nemá v dohľadnej dobe zmysel hovoriť mimo úseku Petržalka - centrum.
Vyššia kapacita metra nemusí byť len výhodou, naopak, v prípade Petržalky som presvedčený, že je vhodnejšie mať niekoľko trás, ktoré lepšie obslúžia územie, ako jednu trasu metra, ku ktorej bude nutný návoz cestujúcich, aby sa uživila (a aby obyvatelia Hájov necestovali do Ružinova alebo z Dvorov k Novému mostu alebo na Zochovu náhodou rýchlejšie autobusom ako metrom.
inak, ak už som taký velký demagóg, napíš kolko obyvatelov obsluhuje metro v úseku Černý most-Kolbenova, poprípade po stanicu Invalidovna ? a potom napíš, koľko ludí by obsluhovala trasa B v Bratislave ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
81-71