Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Mám otázku na webmajstra. Koľko má kilometrov električová trať číslo 5 z Komisárok na dúbravskú konečnú Pri kríži. Na tejto stránke je v sekcii ak sa nemýlim "prevádzkové údaje" v kolónke najdlhšie trate pri linke električkovej linke č.5 uvedených 39 km, no na www.cp.sk mi to po zadaní linky z Komisárok na zastávku Pri kríži vyhodilo pri linke č. 5 19 km s údajom 52 minút (viem že minúty sedia). Za odpoveď vopred ďakujem!
Ako som tu už písal, som rád, že sa ohladne Petržalky ľady pohli. Prečo z mhd ubudlo cestujúcich? Dôvodom môže byť aj cena lístkov. Mhd by mala byť popularizovaná skvalitňovaním kultúry cestovania, čo sa v súčastnosti už napríklad deje zavádzaním hlásenia staníc v električkách (konečne!!!), aby sa časom zmenil pomer individuálnej automobilovej dopravy v prospech mhd. Plusom bratislavskej mhd je napríklad aj dodržiavanie cestovných poriadkov, takže na tie sa dá už spoľahnúť. Nezaškodilo by ani múzeum mhd v Bratislave. Čo sa týka električkovej dopravy, osobne proti nej nič samozrejme nemám. Pod pojmom nosný systém si však predstavujem najrýchlejší typ mhd, ktorý je vedený samostatne mimoúrovňovo a obsluhuje mesto v dôležitých bodoch. Je to kostra, na ktorú nadväzujú ostatné typy mhd. Tento pojem však súčastná električková sieť v Bratislave nemôže spĺňať. Tá skôr plní funkciu obsluhy územia v krátkych úsekoch.
Reply on: Jonny #41833:
Zaujimave, ze ked ti tu tr3mp napisal, aby si nam povedal tvoju konkretnu viziu metra, tak si presiel ku konstruktivnemu argumentu, ze sme vsetci elektrickofili 🙂

Povedz mi, kolko tvoji skutocni odbornici z metra vybudovali za 30 rokov. Velku nulu. Tiez som sa radoval na metro - ved malo byt v roku 1995, aj v roku 2000 a stale som sa tesil. A potom som zacal navstevovat mesta, kde nemaju metro a vedia to riesit aj inak - a efektivnejsie.

Jozefst & yale: Pisete sice pekne nazory a da sa s nimi v podstate suhlasit, ale... Z coho vychadzate, ze sa v najblizsich 10 rokoch situacia mesta natolko zmeni, aby sa zacalo budovat nieco trvale? Nemysleli ste si pred 10 rokmi to iste? Za uplynulych 10 rokov stratila MHD najmenej 1/3 cestujicich, co si myslite, kolko cestujucich strati MHD v najblizsich 10 rokoch? Uz aj to je dost neskoro, ze elektricka ma byt az v roku 2008. Ak budeme donekonecna pozerat niekde k vysnenym dialavam, utecie nam zivot ani nevieme ako a ku splneniu sna ani nedospejeme. Nehovorim, ze netreba mat sny, ale musia to byt sny vychadzajuce z reality.

Ak si myslite, ze by sa tu vacsina z nas rada nepovozila metrom v BA, tak sa mylite. Ibaze ak si mame vybrat, ci pojde z vrecak danovych poplatnikov a cestujucich cca. 100 mld. alebo 4 mld., tak si vyberiem tie 4 mld. Ano, za 4 mld. sa nespravi podzemna elektricka v useku Safarikovo nam. - Trnavske myto, ale aj bez toho plne nahradi planovanu trasu metra. Okrem toho ak si porovnam cas cesty z Trnavskeho myta do Petrzalky elektrickou a metrom, tak nakoniec mozno bude elektricka aj rychlejsia, lebo ide priamo a nie oblukom cez Hlavnu stanicu a Suche myto. A nemusim ani 2 minuty stat na eskalatoroch cestou do metra. Takze v niektorych pripadoch metro naozaj rychlejsie byt nemusi. Otazka je, ci za otaznych par minut zrychlenia cesty stoji investovat niekolkonasobne viac penazi...
Prvá etapa "rýchlobežnej" električky by mala viesť z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie. Ak sa má vybudovať NS pre celú Bratislavu, tak v druhej etape by sa malo pokračovať centrom. Tu je však háčik v tom, keďže opäť búrať domy v Bratislave kvôli čomusi sa už neoplatí. Zbúranie podhradia kvôli hlúpemu projektu mosta SNP stačilo. Mnohí možno s tým označením hlúpy nebudete súhlasiť, lenže ono to hlúpy projekt bol, keďže zničil časť starobylého centra. Za tým si stojím. Takže druhá etapa nosného systému pôjde pod centrom pod zem. To by zatiaľ dopravu mestom zrýchlilo. V ďalšej etape sa ráta s napojením Dúbravky, Rače, Ružinova atď. Tu sa už opäť pravdepodobne ráta s vyvedením električky na povrch. Je tu viacero možností ako ďalej. Napojenie na už existujúce električkové trate, neviem. To by električky vzhľadom na malé vzdialenosti zastávok spomalilo. Rušiť niektoré už existujúce zastávky kvôli zväčšeniu vzdialeností medzi zastávkami sa mi zdá nie dobrým riešením. Ďalšou možnosťou je vybudovanie mimoúrovňovej estakády. No neviem kde už je na niečo také priestor. Treťou možnosťou je vedenie trate v tuneloch a nevyústenie na povrch, k tejto alternatívre sa určite nepripustí. Takže ako teda ďalej, aby bol nosný systém najrýchlejším typom mhd v Bratislave? Alebo tu budeme mať provizórne riešenie, len aby sa nepovedalo?
Musím povedať, že som sklamaný z toho, že sa na tomto fóre vedie planý ideologický boj "električka vs. metro" - a o ničom.

Môj názor:

Bratislava potrebuje nosný systém, ktorý bude spoľahlivo premávať na vlastnom telese, oddelenom od ostatnej dopravy vrátane chodcov, ktorý bude mať dostatočnú kapacitu, komfort, bude premávať v dostatočnom takte a jeho trasa bude určená
hlavnými dopravnými požiadavkami. Stanice resp. zastávky systému budú zároveň prestupnými bodmi pre doplnkovú dopravu, ako aj pre regionálnu, medzimestskú a medzinárodnú dopravu) a budú rozvojovými bodmi pre budovanie infraštruktúry v príslušných lokalitách. Musí existovať jednotný informačný systém, aby cestujúci mali v každom bode celého dopravného systému jasnú predstavu, ako a za akých podmienok sa dostanú do iného bodu. Systém musí byť moderný, efektívny a dostatočne atraktívny tak, aby spôsobil zásadný obrat vývoja pomeru IAD:MHD.
Za týchto podmienok sa nebudem sporiť o tom, či je to električka, metro, alebo niečo medzi. Povrchová električka v centrálnej časti mesta takýmto systémom však nikdy nebude, to musí byť jasné aj jej najväčším zástancom.

Realita je podľa mňa taká, že petržalský projekt je pokusom o riešenie problému Petržalky, nie o budovanie nosného systému. Nepochybne prispeje k rozvoju tejto mestskej štvrte, ale predstava ďalšej etapy spomínaná v projekte je tak nerealistická (predpokladá zrušenie a náhradu 1/4 trasy prvej etapy - po cca. 10 rokoch), že mi z nej vychádza iba jeden záver - že navrhovaná "prvá etapa" je aj etapou poslednou a električkový triangel na Šafárikovom námestí bude trvalým provizóriom, riešenie nosného systému sa odkladá do neurčita a bolo obetované v mene riešenia parciálneho problému (časti) Petržalky.

Môj názor je, že je potrebné už teraz zvoliť vhodnú koncepciu nosného systému a od začiatku ho budovať bez provizórií a tak, aby priniesol riešenie, ktoré zásadne zmení spôsob fungovania MHD v celej Bratislave, vrátane centrálnej oblasti mesta. Nie riešiť veci tak, že "postavíme si toto provizórium a potom uvidíme"...
Amos: ten metrofilny pan, ktoreho priezvisko zacina na LUNA a konci na CEK je ani nie tak metrofilny ako financomil vreckohlboky, z kazdeho kseftu cosi kvapne a hlavne dokonaly politicky chameleon trpiaci riaditelskym syndromom. Je jedno kde, dolezite je byt riaditelom. Moze byt akakolvek firma ci ustanovizen. Metro a.s., lahodky, dom kultury, materska skola, pekaren, ustav pre choromyselnych & slaboduchych, je to jedno, ved on je predsa vyuceny riaditel...
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Kami #41801:
Segregovaná trať je pekná vec, ale kde na ňu vezmeš miesto (okrem Petržalky, prípadne novostavieb Ružinov-letisko či Dúbravka-okraj DNV)? Dá sa urobiť preferencia, ale segregácia ťažko - budovať mimoúrovňové križovatky niet kde. A aj s tou preferenciou je to miestami diskutabilné - napríklad na križovatke s Molecovou by urobil preferenciu fungujúcu aj v rannej špičke iba čarodejník.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Papyr #41826:
Prepravná kapacita sa rovná kapacite jednej súpravy krát počet súprav, čiže hodinová sa rovná kapacite jednej súpravy DELENEJ intervalom v minútach a to celé krát 60.

Inak, páni "metrobijci" - pri hodnotení vhodnosti a nevhodnosti metra pre Bratislavu vychádzate z pražského metra, čo nie je najvhodnejší etalón. Je to totiž málo flexibilný a ťažkopádny systém v duchu hesla "nas mnógo". Nie je nikde napísané, že kapacita súpravy metra musí byť rovnaká ako dnes v Prahe - koniec-koncov, aj pražské metro začínalo s nižším počtom vozidiel v súprave (najprv tuším tri, potom štyri, dnes päť). Takisto nemusí interval narásť na dvojnásobok pri znížení dopytu na polovicu, stačí mať súpravy tvorené spriadhnutými jednotkami a tie rozdeliť. To, že sa to v pražskom metre tak nerobí, neznamená ešte, že sa to nedá. Takže pri päťminútovom intervale - čo je na večernú dopravu bohato dosť - môže mať metro pokojne prepravnú kapacitu povedzme 2400 osôb za hodinu.
Súhlasím však s názorom, že metra by sme sa nedočkali, tak sa holt musíme uspokojiť s električkou.
Jonny: skus to z opacnej strany problemu. Ta zla, hnusna, skareda, odporna elektricka tu jazdi od roku 1895, pozname jej negativa i pozitiva. Co keby si namiesto nezmyselneho obhajovania metra a odsudzovania vilamosov zacal ich negativa potlacat a vyhody vyzdvihovat? Nebolo konstruktivnejsie? Alebo to uz smrdi moznym kompromisom a ten je pre Teba nepripustny? A ako je to s tym Volgogradom, Krivoj Rogom a Manilou? Alebo aj tam lobovali cingacofili a metrofobovia?
Jonny: väcsina tramofilov neznamena proti mensine metrofilov nic ine len to, ze je tu väcsina ludi, ktori maju realnejsi usudok a nie su privelki optimisti, resp snilkovia. Bratislava nepotrebuje metro, elektricky, trolejbusy, autobusy. Ba potrebuje fungujucu dopravu, hoc aj rikse, ale fungujuce tak, aby si sa dostal z A do B rychlo, lacno, bezpecne, ekologicky, pohodlne a jednoducho. Toto su hlavne kriteria buduceho NS a NIE rozchod a napätia napajacej siete, ci sposob privodu prudu do vozidla.
Jonny: o akom "urcitom case" to melies? Tato skupina ludi si tu tliacha svoje uz dlho, urcite dlhsie ako Ty. Aj ked bude na skodu plurality nazorov a hlavne na skodu folkloru, ked zacnes toto forum bojkotovat; na strane druhej nik Ta sem nenuti chodit, spokojne si zaregistruj domenu www.metrofil.sk a zriad si privatnu diskusiu. Ked Ti skocia racionalne argumenty, to vzdy zahajis hru na urazeneho? Hladaj dalsie pre, potom ja zacnem vytahovat proti a uvidime, kam sa misky vah naklonia...
aj pred 20 rokmi tu su take iste vozidla aj istý cas este budu ,
ja si myslim že metro tu postavia ale nabude urcite nedostavane
(možno aj ANO)
Reply on: Ámos Keynes #41838:
Presne tak. A tie lepsie vozidla tam budu, a budu aj na ostatnych usekoch elektrickovej siete, lebo na ne budu peniaze. Keby sa dnes zacalo stavat tazke metro prazskeho typu, tak za tych 20 rokov ani nebude dokoncene, ani nebudu peniaze na pekne vozidla na ostatnych castiach siete MHD. Ved koniec koncov, jedno take obdobie mame prave za sebou.
Reply on: BMko #41836:
Ak ho toto nepresvedčí tak už neviem. Presne takto nejako by to mohlo vyzerať v centre BA o nejakých 20 rokov. Samozrejme len s lepšími vozidlami.
Reply on: BMko #41835:
Na poslednom stretnutí v Astorke už pán Lunáček pritákaval, metro je nereálne, treba stavať električku to úplne stačí, treba nájsť kompromis a spojiť výhody metra s výhodami električky. ☺ Strach o stratu miesta robí svoje a možno mu krivdím a jednoducho zmenil názor. Aj ja som bol za metro a názor som zmenil.
Reply on: Jonny #41833:
My tu len tvrdime, ze metro na Slovenske pomery nie je vhodne. Je tu vela pro nez za metro. Ty co maju hlavu pomiatnutu metrom od cias ery komunizmu su tazky metrofili a evidentne patris medzi nich. Lebo metro a Blava do kopy neide, mozno ked velkost mesta presiahne cez 1000000 obyvatelov, ale po slovensky to by si sa asi utrtkal k smrti aby si to tu v BA za niekolko rokov dosiahol. Zobud sa, o metre sa mozme zacat bavit a uvazovat, ked bude BA aspon velka ako Praha, dovtedy zabudni. Boli by to nadarmo investovane peniaze na vozenie vzduchu. Ak mas nieco proti elektrickam, tak laskavo jazdi len autobusmi.
PS: Kde si bol ked sa tato tema rozoberala na verejnych diskusiach v Astorke? Lebo takeho mudrlanta ako ty som tam nevydel iba ak by si bol ING. LUnacek, ten mal tiez podobne teorie.
Reply on: Jonny #41833:
Aj keď s Tebou väčšinou nesúhlasím, myslím úprimne, že by bola škoda, keby si prestal prispievať. Ja som bol pred desiatimi rokmi tiež za metro, ale zistil som že aj MHD je "umenie možného"...

Myslím, že električka do Petržalky by sa nemusela prerábať na metro, radšej by som videl železničné prepojenie Petržalka - centrum pod Dunajom. Podľa mňa bude stúpať význam prímestskej dopravy - počet obyvaťeľov BA asi veľmi stúpať nebude, ale pozrite sa na dediny a mestá v okolí 30 km (Aj AT a HU).
Poznám x ludí, ktorí na toto električkofilné fórum prestali prispievať z jednoduchého dôvodu. Nehovorím, že všetci, ale je tu istá skupinka ludí (nebudem menovať), ktorí budú vždy negovat jednu trakciu a električka bude za každých okolností najlepšia. Nech sa páči, ja vám názor neberiem, ale na túto tému sa s vami baviť je ako bojovať proti veterným mlynom, z ďaleka to nepripomína konštruktívnu debatu ?Mne sa tu zdá skôr vtipná určitá skupinka ludí, oni vedia presne ktorí z tohto fóra spravili uzavretú spoločnosť, ktorá sa hrá na najväčších odborníkov a je to dost komické a v konečnom dôsledku to dopadne raz tak, že tu nikto okrem vás prispievat nebude. Stačí si len porovnat počet prispievatelov dáky čas späť.
Reply on: Papyr #41827:
máš pravdu, ked mi to povie 9 ludí, tak mi je jasné, že je tu väčšina ludi električkofilov..............

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.