Reply on: Jonny #41833:
Zaujimave, ze ked ti tu tr3mp napisal, aby si nam povedal tvoju konkretnu viziu metra, tak si presiel ku konstruktivnemu argumentu, ze sme vsetci elektrickofili Povedz mi, kolko tvoji skutocni odbornici z metra vybudovali za 30 rokov. Velku nulu. Tiez som sa radoval na metro - ved malo byt v roku 1995, aj v roku 2000 a stale som sa tesil. A potom som zacal navstevovat mesta, kde nemaju metro a vedia to riesit aj inak - a efektivnejsie.
Jozefst & yale: Pisete sice pekne nazory a da sa s nimi v podstate suhlasit, ale... Z coho vychadzate, ze sa v najblizsich 10 rokoch situacia mesta natolko zmeni, aby sa zacalo budovat nieco trvale? Nemysleli ste si pred 10 rokmi to iste? Za uplynulych 10 rokov stratila MHD najmenej 1/3 cestujicich, co si myslite, kolko cestujucich strati MHD v najblizsich 10 rokoch? Uz aj to je dost neskoro, ze elektricka ma byt az v roku 2008. Ak budeme donekonecna pozerat niekde k vysnenym dialavam, utecie nam zivot ani nevieme ako a ku splneniu sna ani nedospejeme. Nehovorim, ze netreba mat sny, ale musia to byt sny vychadzajuce z reality.
Ak si myslite, ze by sa tu vacsina z nas rada nepovozila metrom v BA, tak sa mylite. Ibaze ak si mame vybrat, ci pojde z vrecak danovych poplatnikov a cestujucich cca. 100 mld. alebo 4 mld., tak si vyberiem tie 4 mld. Ano, za 4 mld. sa nespravi podzemna elektricka v useku Safarikovo nam. - Trnavske myto, ale aj bez toho plne nahradi planovanu trasu metra. Okrem toho ak si porovnam cas cesty z Trnavskeho myta do Petrzalky elektrickou a metrom, tak nakoniec mozno bude elektricka aj rychlejsia, lebo ide priamo a nie oblukom cez Hlavnu stanicu a Suche myto. A nemusim ani 2 minuty stat na eskalatoroch cestou do metra. Takze v niektorych pripadoch metro naozaj rychlejsie byt nemusi. Otazka je, ci za otaznych par minut zrychlenia cesty stoji investovat niekolkonasobne viac penazi...
drink
Myslím, že električka do Petržalky by sa nemusela prerábať na metro, radšej by som videl železničné prepojenie Petržalka - centrum pod Dunajom. Podľa mňa bude stúpať význam prímestskej dopravy - počet obyvaťeľov BA asi veľmi stúpať nebude, ale pozrite sa na dediny a mestá v okolí 30 km (Aj AT a HU).