Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Jonny: Nech tu v debate neomieľame stále to isté, skús mi, prosím, napísať Tvoju predstavu budovania nosného systému v Bratislave. Zaujímalo by ma najmä nasledovné:
a.) etapizácia výstavby (napr. 1. etapa Janíkov dvor- Trnavské mýto, obdobie výstavby etapy, približná cena v Sk)
b.) popis trás NS v cieľovom stave pre určitý rok (napr. 2030, vyplýva z bodu a.), intervaly jednotlivých trás NS (špička, sedlo, víkend), kapacity súprav => prepravná kapacita
c.) doplnková doprava - predstavuješ si ju len ako zvoz k NS, alebo bude slúžiť v určitých smeroch ako nosný systém (napr. západná časť Petržalky - centrum, resp. východná časť Petržalky - Ružinov), aká bude v prípade druhej možnosti jej prepravná kapacita?
d.) aký bude demografický vývoj Bratislavy v najbližších 30 rokoch? Koľko obyvateľov bude mať BA v roku 2020, koľko v 2030?

Ďakujem
Jonny: Manila, vravi Ti to cosi? CKD DS, RT8D5, uz si videl take? Tiez sa to nazyva METRO, jazdi to v zdvojenych supravach 30300+30300mm dlhych, obsaditelnost 250+250 a jazdit to vie ako v tuneli, tak aj po estakade a aj povrchovo. Adresu webu sice neviem, ale skus nejaky google apod, tam sa to iste kdesi zjavi.
ja som sice ani nenapisal, ani nepovedal o ziadnom oslovi vobec nic, ale toto este nevylucuje moznost, ze si to myslim... Ale ak sa Jonny bude i nadalej prejavovat so svojimi slaboduchymi argumentami, tak ma len v uz jestvujucej myslienke utvrdi a asi skusim aj prejav pisomny 🙂 😉 😃
Reply on: Jonny #41781:
Ak by mali skoro vsetci sediet, tak realny interval pre celu raciansku radialu je 5 minut, teda 15 na jednu linku. Vcera som isiel v case najvacsieho vikendoveho naporu a bez problemov som sa zmestil do kacice, netlacil som sa a ani som nestal na schodoch. Velmi by ma zaujimalo, odkial beries tie cisla, ked prax je trosku ina. Asi za naplnenu elektricku povazujes to, ked vsetci sedia a nikto nestoji.

Brno je o dost mensie? A na to si ako prisiel? Dufam, ze po Papyrovom porovnani ti je to uz jasne 🙂 Takze opat ti mozem napisat len to, ze sa chod povozit linkou 8 do Brna 😛

Ako si prisiel na to, ze 100 mld nestoji usek Janikov dvor - TM? Tunel pod Dunajom budu hrabat zadarmo krtkovia alebo kto?

A "inak OK?" Ked inak OK - t.j. ze si zobral moj argument, ze sa metro robilo pre 700-tisicovu az milionovu Bratislavu, kde bude mat auto len par ludi - tak potom automaticky negujes vsetky tvoje dalsie argumenty.

Re #41798 Jonny: O 30-40 rokov? Pred 30-40 rokmi sa hovorilo, ze BA bude mat milion obyvatelov. A kde je ten milion teraz? Takto isto mi mozes aj ty tvrdit, ze BA bude mat za 30-40 rokov milion obyvatelov a neuverim ti ani slovo. Staci si pozriet ako sa menil pocet obyvatelov BA za poslednych 10 rokov...
Reply on: Jonny #41825:
Ak mi povie jeden clovek, ze som osol, nemusim na to dbat. Ak mi to povedia dvaja, je cas sa nad sebou zamysliet. A ak traja, je cas nieco na sebe zmenit. Tebe to povedalo 9 ludi, opakovane, a nezmenilo sa nic.
Reply on: Jonny #41818:
Mily Jonny. Uz som tu raz tuto rovnicu pouzil, ale prepravna kapacita trate rovna sa kapacita 1 supravy krat interval.

Comu z tejto rovnice si neporozumel? Ked mam vecer nizky dopyt po doprave, znizuje sa mi prepravna kapacita trate. Pri zachovanej kapacite supravy (metro=vysoka kapacita supravy) sa LOGICKY predlzi interval! Takze nie "Teoreticky rátať kapacitu k intervalu nie je šťastné", ale je to NUTNE! K tym 25-30 minutam intervalu VECER sa takto dopracujes!

Druha moznost je vykaslat sa na celkovu prepravnu kapacitu a jazdit v kratkom intervale s kapacitnymi supravami, ktore ale budu prazdne a ich premavka bude vela stat. Takto to robi Praha, ktora si postavila metro do uplnych riti.

Je sice pekne, ze Prahe zavidis jej metro, ale ty sa s nim nemusis vozit. Ja ano.
Reply on: BMko #41823:
A mám pocit, že skôr ty si úchylný električkofil ?
Reply on: BMko #41823:
Kolko vlkov máš v Lille, Helsinkách, Toulouse, Rennes, Catania, Ženeva, Norimberg???A podaktoré z nich majú ovela menej vlkov ako BA............
Metrofilny džoni: uz ma nebavi citat tie tvoje metrofilne uchylnosti, s ktorymi nas tu chces zavadzat. Knihu ktoru som ti odporucil si asi ani nevidel. Tak jemne ti nasepkam, ze rec o metre zacni v ba zacni vraviet a pisat ked bude mat blava viac vlkov ako milion.
amos: prevadzkova rychlost elektriciek podla d1/1 je 50km/h. Na rychlodrahe sa uvazuje az 70km/h.
Reply on: Jozef #41813:

Zmeň si nick na iný, lebo jeden Jozef tu už pred tebou je.
Reply on: Ámos Keynes #41819:
"Okrem iného Praha je na druhom mieste čo sa veľkosti električkovej siete týka" Prosím, mohol by si mi sem napísať zdroj odkial si to čerpal? Fakt, vážne, to by ma zaujímalo, lebo ja mám iné údaje
Reply on: Jonny #41818:

1. odsek: Je jedno ako sú jednotlivé úseky liniek metra vyťažené. Prosím nezabúdaj, že Bratislava má 430.000 obyvateľov na 368km štvorcových, Praha 1,2 milóna obyvateľov na 420km štvorcových. jednoducho tie súpravy by si pri intervale 2,5 minúty nenaplnil, vozili by vzduch a interal by sa v špičke musel upraviť na dobrých 8 - 9 minút. Večer by to bolo aj 25 minút. A nie, že "teoreticky rátať kapacitu k intervalu nie je šťastné". Štastné to nie je pre teba, lebo to vyvracia potrebu Metra v Bratislave. Prepravná kapacita osoby/hodinu sa vždy používala neviem prečo by sa mal začať používať iný údaj, len aby to vyhovovalo metrofilom. ráno je istý dopyt na prepravu cestujúcich za hodinu a tak musíš aj rátať pri výstavbe dopravných systémov. Nie že dopyt je 22.000 ľudí ale DPB dokáže prepraviť až 51.000 ľudí. Super a voziť budeme vzduch.

2. odsek: Áno po semafor na Šafku. Ale na to Šafko sa ja električkou dostanem v roku 2008. Ty sa tam metrom dostaneš v roku 2025. A v roku 2025 má byť nosný systém na báze električiek po celom meste v takom či podobnom variante ako v Petržalke. Pri tvojej predstave sa dostanem v roku 2025 na Kamenné námestie a potom budem musieť prestúpiť na tú tebou omielanú pomalú električku.

3. odsek. Prosím rozlišuj medzi Prahou a Bratislavou. Na rozdiel od Bratislavy je metro v Prahe využívané. C-čko je ráno narvané. Okrem iného Praha je na druhom mieste čo sa veľkosti električkovej siete týka. Takisto ti tu bolo povedané, že v roku 1974 kedy sa spojazdnil prvý úsek Prahe moc obyvateľov nepribudlo. A tiež na Barandov stavali električku a nie metro.
Reply on: Ámos Keynes #41814:
Neviem kto tu čím trpí, ale pochybujem o tvojich číslach na celom úseku. Totižto nie všetky stanice a úseky liniek v Prahe sú rovnako vyťažené, príkladov by bolo vela či už na linke A, B alebo C. Rozlišuj čas a úsek. Teoreticky rátať kapacitu k intervalu nie je šťastné.

"Premávková rýchlosť navrhovanej električky a metra by bola rovnaká!!!" Toto je tiež zavádzajúce, pretože by to bolo iba na časti úseku po semafór na Šafku. Kedže to má byt napojené na povrchovu električkovú trat v centre tak nemôžeš také čosi napísať, to nie je pravda.

Mimochodom mal by si íst do Dopravného podniku Praha a poučiť ich s tvojími čislami a rentabilnosťou metra a možno stopnú stavbu úseku IV.C2 a budú si hlavu trieskat do steny prečo vôbec predlžovali metro zo Smíchovského nádraži, prečo stavali stanice ako napríklad Radlická atd, atd....a dalo by sa pokračovat na všetkých úsekoch a taký gól ako stanica Kolbenova pod. už ani spomínat nebudem.
Mne sa pražské metro páči a fandím dalšiemu rozširovaniu ako hocičomu čo sa točí okolo MHD hocikde inde. Chcem ti len ukázať, že treba brat veci zo širšia a nebrat veci čiernobielo. Treba niekedy mysliet dopredu. Ak by sa budovalo metro v Prahe podla tvojich kritérii tak by bolo v Prahe omnoho menej km tratí metra. (zato asi viac električkových tratí ) ?
Reply on: Jonny #41809:
A ešte jedno. Ak tá presklená stena je dosť nepravdepodobná, tak potom to tvoje metro stavať nemôžeme. Totiž posledne navrhovaný systém, na ktorý bola dokonca podpísaná aj nejaká predbežná zmluva presne s takýmto riešením uvažovala. Tá stena je kvôli samovrahom a tomu, že vlaky by boli bez vodiča.
Reply on: Jonny #41812:
Premávková rýchlosť navrhovanej električky a metra by bola rovnaká!!!!
Už dnes L4 medzi zástavkami Odborárska - Zlaté piesky dosahuje priemernú premávkovú rýchlosť viac ako 28km/hod a to električky môžu jazdiť maximálne len 55km/hod a musia stáť na križovatkách. Pokiaľ si dobre pamätám, tak pražké metro má priemernú premávkovú rýchlosť 37km/hod. Pražáci by mohli dať presný údaj.
Jonny #41812: ich maximalna rychlost je rovnaka. Metro ma priemernu rychlost do 40 km/h, elina 30 km/h. V centre sa bez zakopania neda vela urobit, ale na radialach zdaleka nie su vycerpane vsetky moznosti.
Reply on: Jonny #41809:
Nebral som extrém, lebo keby som ho bral, tak ti jednu súpravu na linke C zarátam s kapacitou 1500 ľudí. A to už nie je 34.000 ale 51.000 ľudí.
Ale dobre. Áčko má tuším 2,5 minúty, čiže je to za hodinu 24 vozov a pri kapacite vozu 1500 osôb je to 36.000 a pri kapacite 1000 osôb je to 24.000 ľudí. Pri 24.000 by to znamenalo aby metro bolo čo najviac rentabilné zrušenie akejkoľvek prepravy cestujúcich ponad Dunaj v autobusoch. Pre ľudí z Ovsišťa či z ulíc Rontgenova, Kapicova, Lenardova, Bohrova, Záporožská, Kremnická,... úplne skvelé riešenie voziť ich cez celú Petržalku na metro.
Samozrejme, že som predpokladal aj s klímou. A ku stanici by mohli byť pridružené rôzne služby(stánok), reklamné panely,... aby z nájomného prevádzku stanice zaplatili. Aspoň čiastočne. Kamerový systém, napojenie na PZ by problém s vandalizmom dosť vyriešila. Hádam nechceš kvôli vandalizmu znižovať komfort cestujúcich?! A stanice metra by vandali nerozbili?
A posledná vec, netrpíš nejakou tou dyslexiou? Dosť pochybujem, že dokážeš písané slovo v hlave spájať do ucelených faktov. Ako som napísal, pri intervale 12 minút sa do L93 cez víkend ľudia mali na posledných zastávkach (ŽST Petržalka až Dvory) dostať. DPB skrátil interval na 10 minút. Vozy ostali prázdnejšie a koľko ľudí sedelo toľko aj stálo. Vydržalo to tak cca pol roka a dnes je voz L93 naplnený tak akurát. Žiadne sardinky ale ani žiaden vzduch. Myslím si, že to úspech je, lebo o 150 ľudí za hodinu viac použilo MHD a nie svoj osobný gumokol.
re:Papyr-mal som na mysli prvú myšlienku na vybudovanie podzemky od L. Rotta z roku 1898 a do roku 1966, kedy sa začalo s realizáciou podzemnej električky, ktorej koncept sa zmenil na metro je 68 rokov. K skutočnej relizácii dalo by sa povedať číslo jedna došlo v období tridsiatich rokov, no tá bola zastavená.
re:Ámos Keynes-Čo sa týka tých prírastkov obyvateľstva, aj pri tomto som mal na zreteli skôr toto časové obdobie, aj keď samozrejme že v súčastnej dobe je ten prírastok veľmi slabý, ak vôbec nejaký je.
Reply on: Kami #41810:
No to je pekné, len pod zemou by to bolo o polovicu rýchlejšie. Všimni si len ako rýchlo ide metro a ako rýchlo elina, rozdiel by bol aj na radiálach a v centre sa to porovnat ani nedá

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.