Poznám x ludí, ktorí na toto električkofilné fórum prestali prispievať z jednoduchého dôvodu. Nehovorím, že všetci, ale je tu istá skupinka ludí (nebudem menovať), ktorí budú vždy negovat jednu trakciu a električka bude za každých okolností najlepšia. Nech sa páči, ja vám názor neberiem, ale na túto tému sa s vami baviť je ako bojovať proti veterným mlynom, z ďaleka to nepripomína konštruktívnu debatu ?Mne sa tu zdá skôr vtipná určitá skupinka ludí, oni vedia presne ktorí z tohto fóra spravili uzavretú spoločnosť, ktorá sa hrá na najväčších odborníkov a je to dost komické a v konečnom dôsledku to dopadne raz tak, že tu nikto okrem vás prispievat nebude. Stačí si len porovnat počet prispievatelov dáky čas späť.
Ámos Keynes
1. odsek: Je jedno ako sú jednotlivé úseky liniek metra vyťažené. Prosím nezabúdaj, že Bratislava má 430.000 obyvateľov na 368km štvorcových, Praha 1,2 milóna obyvateľov na 420km štvorcových. jednoducho tie súpravy by si pri intervale 2,5 minúty nenaplnil, vozili by vzduch a interal by sa v špičke musel upraviť na dobrých 8 - 9 minút. Večer by to bolo aj 25 minút. A nie, že "teoreticky rátať kapacitu k intervalu nie je šťastné". Štastné to nie je pre teba, lebo to vyvracia potrebu Metra v Bratislave. Prepravná kapacita osoby/hodinu sa vždy používala neviem prečo by sa mal začať používať iný údaj, len aby to vyhovovalo metrofilom. ráno je istý dopyt na prepravu cestujúcich za hodinu a tak musíš aj rátať pri výstavbe dopravných systémov. Nie že dopyt je 22.000 ľudí ale DPB dokáže prepraviť až 51.000 ľudí. Super a voziť budeme vzduch.
2. odsek: Áno po semafor na Šafku. Ale na to Šafko sa ja električkou dostanem v roku 2008. Ty sa tam metrom dostaneš v roku 2025. A v roku 2025 má byť nosný systém na báze električiek po celom meste v takom či podobnom variante ako v Petržalke. Pri tvojej predstave sa dostanem v roku 2025 na Kamenné námestie a potom budem musieť prestúpiť na tú tebou omielanú pomalú električku.
3. odsek. Prosím rozlišuj medzi Prahou a Bratislavou. Na rozdiel od Bratislavy je metro v Prahe využívané. C-čko je ráno narvané. Okrem iného Praha je na druhom mieste čo sa veľkosti električkovej siete týka. Takisto ti tu bolo povedané, že v roku 1974 kedy sa spojazdnil prvý úsek Prahe moc obyvateľov nepribudlo. A tiež na Barandov stavali električku a nie metro.