Jonny: priemerna jazdna doba eliny cez centrum (Safko - Trnko) je 10 minut. Viem ze linke 78 to moze trvat aj dvojnasobok, ale elina predsa nestoji v zapche. Usetri sa maximalne 5 minut.
prečo hneď píšeš extrém, ja som tu pred nedávnom spomenul linku A, nie naviac zaťaženú linku C, je vidieť, že ak nemáš argument, pletieš úplne iné údaje a zrovnávaš odlišné veci.............................
A k staniciam eliny by som povedal iba tolko, že to je dost nepravdepodobné, inak ak by to bolo, dost rýchlo by to asi dáky blbečkovia roz**bali, len takú stenu v zapustenom variante ťažko. Inak to si predpokladal aj s klímou v tej zastávke ? ? ? ?
K L93: to je dosť smutné, že za úspech pokladáš to, ked je linka tak vyťažená že sa do nej ledva zmestia ludia...Ja by som za úspech skôr pokladal to, keby boli také intervaly, aby ľudia mohli kultúrne cestovat a nevyseli by von z dverí...
Mne sa zdá, že si ako Zachar, vidíš len čísla, choď sa niekedy aj previezť ? Nemyslím si, že viem o MHD úplne všetko, ale vidím, že ty vieš o tom menej ako....................
Ja žiadne prírastky obyvatelstva zo socializmu nerátam, chod sa pozriet do Helsiniek ?
Neber moje meno do huby. BMko má viac rozumu ako ty. Oveľa viac...
Re #41732 Jonny: No to máš pravdu. Cčko v Prahe má interval 105 sekúnd v špičke pokiaľ si pamätám a jedna súprava má kapacitu 1000 ľudí. Za hodinu je to 34 súprav čiže 34.000 ľudí. Ak mi ukážeš miesto, kde je v Bratislave potrebná taká prpravná kapacita, môžme začať stavať metro.
Re #41734 Martin Fundárek: Jedine ak by si DPB prenajímal vozy iba na výkony a údržbu by robilo mesto. Ale to nerobí. Je jedno, že DPB vlastní mesto jednoducho je to akciovka, ktorá zarába na tom, že preváža ľudí a tak nemôže takto zamestnávať ľudí. Aj keď možno sa to zmenilo, takto to bolo ešte pred zavedením aktivačného príspevku. Vtedy museli nezamestnaní naklusať povinne ak odmietli o podporu prišli. Ale teraz už aj štátne lesy a.s. zamestnávajú ľudí. Problém je však v tom, že do aktivačných prác nemôžeš nikoho nútiť a pri 3% nezamestnanosti ti to nikto robiť nebude. Tie 3% sú tí, ktorým sa robiť, nechce, robia načierno alebo sú mafiáni.
Re #41766 drink: Ráno v špičke chce prejsť medzi 7.00 a 8.00 na ľavý breh v MHD 22.000 ľudí. Cez mosty má byť zachovaný 9 liniek busov. Pri kĺbových vozidlách (150 osôb) a intervale 10 minút by zvádli previesť 8100 ľudí. Električka pri 40metrových vozoch (kapacita 400 ľudí) a intervale 90s by dokázala odviesť 16.000 ľudí, čiže podčiarknuté a sčítané 24.100 ľudí. Čiže maximálne postačujúce, nikto však nehovorí, že interval busov nemôže byť 8 minút a voz električky by nemohol mať 45 metrov.
Re #41781 Jonny: Ako prosím, interval liniek cez víkend 8 minút???!!! ? Práve si potvrdil, že o MHD nevieš absolútne nič. Nevraví, že lepší interval by nepritiahol do električiek viac ľudí, ale z 20 na 8. To si prehnal.
To, že lepší interval môže pomôcť je vidieť na L93 cez víkend. Pri 12 minútovom intervale boli vozy skutočne napráskané. Po zavedení 10 minútového intervalo koľko ľudí sedelo toľko aj stálo. Dnes je však L93 plná takmer tak ako kedysi. Bol tu úspešný krok DPB a spôsobil, že ľudia nehali autá doma.
Re #41783 Jonny: Vieš mi prosím vysvetliť aký rozdiel je medzi prepravou nad Dunajom a pod Dunajom?
Re #41785 Jozef: Prosím zabudni na socialistické prírastky obyvateľstva. Bratislava v priebehu roku 2004 prišla o 5 tisíc obyvateľov.
Re #41798 Jony: V roku 2030 má mať Bratislava niečo nad 500.000 obyvateľov. Čiže ešte stále metro nebude potrebné. A nepredpokladám, že počas ďalších 15 rokov počet obyvateľov vzrastie aspoň na 750.000 aby to metro začalo byť efektívne.
A ešte tu bol jeden argument, trošku zastretý ale npodceňoval by som ho. Že v metre je v lete príjemne a cez zimu teplo. Kto však hovorí, že stanice v Petržalke nemôžu byť uzatvorené, čiže s presklenou časťou aj do kolajiska, s tým, že električka by mala určené kde zastaví a okrem dverí na električke by sa otvorili aj tie na presklennej časti. Presne tak ako sa to uvažovalo pri systéme VAL.
Ja si myslím, že rýchlosť prechodu električky centrom, hlavne v dopravných špičkách je zúfalá a rozdiel s podzemným riešením z hľadiska rýchlosti by bol markantný...........
Poď sa pozreť do BA na dopravnú špičku, to je zábava, hlavne medzi Petržalkou a centrom mesta, niekedy musím nechať odísť aj 5 autobusov pokial sa do dákeho nacpem tak, že celú cestu sa modlím aby som nevypadol.........
Jonny: podla teba by bolo lepsie keby sa v tejto etape postavilo v Petrzalke a ukoncilo murom na Bosakovej? Na rozdiel od eliny, take riesenie by znemoznovalo vyuzivanie stavby po etapach.
Ake su ciele stavby?
1. kapacitna preprava - aj vyhladovo (10 rokov) staci obycajna elektricka
2. rychlost prepravy - mimo centra, na segregovanej trati je rychlost prakticky rovnaka. Co sa tyka centra, za kolko prejde cetrom elina a za kolko podzemka? Nespochybnujem vyznam zakopania pod zem, len to netreba precenovat.
3. prechod cez Dunaj - ci tunel, alebo most, to nie je take dolezite.
Ono by stačilo kdyby si viděl pražskou dopravu v ranní a odpolední špičce a pak by Ti to stoprocentně došlo, už v součastnosti nejvytíženější linka C jaksik přestává stíhat, jezdím na ní každé ráno a i při minimálních možných intervalech se jezdí jako v dobytčácích (jeden vagon M1 pojme až 300 cestujicich). Linka D bude Cčku odlehčovat, navíc se do budoucna plánuje rekonstrukce Nuselského mostu a část Cčka nebude jaksik fungovat. To však jako argument pro novou trasu nestačí...tím důvodem je maximální dopravní vytíženost jižní části města, kde obsluhují pouze autobusové linky...musíš to zkrátka vidět ?
Pozri, to je síce super, ale ani Praha nemá na všetko a musí si brat úver od EIB. A nikdo tu nehovorí o takom luxuse ako je v Prahe (stavať 4. trasu metra pre také mesto!). Koľko trás metra v Prahe má byt? Viedeň je má 1,8 milióna´, je o dosť väčšia, peňazí má určite viac a nešafári s nimi tolko...
Neviem o čom točiš, ale neva, už som si u teba zvykol. Fakt, ked mi ešte raz napíšeš čo si chcel povedať, kľudne odpíšem. Jedine, že si mal dáku nočnú moru...
starec, ako správny metrofil viem o tejto a o ďalších stránkach o pražskom metre. Inak ak by si chcel vediet existujú aj knihy ked už chceš dakoho učiť.
Otazka: Chces mat radsej aspon tu elektricku, ktora moze ist o par rokov aj pod zem, alebo nechces mat nic, lebo na to "nieco" nemame peniaze aby sme to cele postavali. Navyse, za 20 rokov mozeme kludne posunut kolajnice, a vypravit tam vozidla na 1435ke, normalne tazke supravy, ku ktory vybudujeme samozrejme v meste siet pod povrchom. Osobne si vsak myslim ze to netreba, sucasna elektricka na velkost Bratislavy a jej demograficky vyvoj bohate staci.
cestovatel:A ty si trubka ropovodná zabrzdená.My nemáme žiadneho generálneho,lebo NIE SME DPB!Jozef:Flora-Želivského nie je práve najlepší príklad.Sú to 2 zastávky električkou (povedzme,že 3,ak ideš až za križovatku).Ak započítame aj zostup do diery a výstup z nej,je električka v tejto relácii JEDNOZNAČNE výhodnejšia.Ja nie som proti metru,ja som proti metru v BA?.A používať príklad Prahy sa dosť dobre nedá,lebo Praha dáva do MHD ročne 8,5 mld. neinvestičných dotácií a ďalšie desiatky miliárd investičných.Na to žiadne iné mesto v postsovietskom regióne nemá a ešte dlho nebude mať.Jonny:Chudák metro na Černý Most a na Jihozápadní Město.Nie je pod zemou,stojí v zápchach...Vidím,že si ešte stále nepreviedol pochopenie významu takého slovka ako SEGREGOVANÝ.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
fADRNY