Tá výluka je už dosť bežná, takže kvôli tomu sa mi nechce ísť von. S tým počasím si to uhádol. No napriek tomu asi pôjdem, lebo sedieť doma celý deň nie je moc zdravé.
Nechápem, podľa čoho usudzuješ, že by som mal byť vodičom autobusu ? možno niekedy v budúcnosti, ale v tomto podniku radšej nie. Ale trafil si presne to, na čo som poukazoval: keby som bol vodičom, tak tiež neviem, čo by som robil - vyhadzovať ľudí z vozu za to, že stoja na schodoch je nereálne, to mi potvrdí ako každý vodič (česť výnimkám, niektorí by to určite robili radi), tak každý cestujúci, ktorý pozná bratislavské pomery pri cestovaní, napr. takou linkou 21, ale platí to v špičke na väčšinu liniek. Takže ľudí by som vyhadzovať nemohol, ani by som nechcel a nerobil by som to keby som aj mohol, nedokážem si to predstaviť, aj zrealizovať to by bolo dosť obtiažne, tým pádom by som nerobil nič a každý deň by som jazdil a prepravoval stovky cestujúcich s tým, že kedykoľvek sa môže niekto prepadnúť cez schodíky, ja ako vodič by som to sotva zbadal a následne by som čelil viacerým obvineniam, došiel by som o vodičák a vykopli by ma z práce. Keby som si dovolil povedať niečo na adresu nevyhovujúceho technického stavu vozidla, tak by ma policajti udupali s tým, že som nemal s takým vozom výjsť z vozovne. Lenže prax v tomto podniku je holt taká, že dostaneš akýkoľvek voz schopný pohybu a môžeš byť rád, že to má volant a brzdy. Nemá zmysel sa niekde sťažovať, čo všetko na tom voze nefunguje, buď ťa pošlú do **** alebo ti dajú ešte omnoho horší voz, ak nejaký vôbec nájdu...
Tým som chcel poukázať len na to, že bratislavskí vodiči MHD to nemajú také ľahké ako sa niektorým cestujúcim môže zdať. Amen
Podla zastavkoveho CP je jazdna doba medzi zastavkami Pri Suchom mlejne a Slavicie udolie 0 minut. Znamena to, ze ked zrusili chodnik v Mlynskej doline, je tam doprava zadarmo??
Vodic nie je zodpovedny za zly technicky stav vozidla pri preberani, ale je zan zodpovedny vozmajster, ktory ten voz dovolil vypravit. to ale neznamena, ze ak je to evidentne viditelne a zretelny nedostatok, tak je povinny dat to vodic odstranit. to ze sa prepadnu schody by mal na starosti revizny technik, ktory dovolil vypravenie vozidla
Ak som spravne pochopil ty si sofer autobusu. Musim povedat ze sa ti velmi cudujem, pokial nechas ludi stat na schodoch dveri vo svojom autobuse, a uz vobec by som sa netesil na to, ze niekto sa tam prepadne. Celkom lahko sa totiz takemu vodicovi moze stat, ze bude celit trestnemu stihaniu pre zabitie z nedbanlivosti (trestne sadzba 1-5 rokov) alebo este horsie - vseobecne ohrozenie, kde nie je mozne ulozit ani podmienecny trest.
Nemyslim to v zlom, skorej naopak - napriklad odbory vodicov v MHD by sa mali tymto vazne zaoberat - vymoct si od dopravneho podniku zlepsenie technickeho stavu a napriklad aby sa zmensili intervaly na preplnenych linkach - lebo to uznavam ze vyhadzovat ludi nie je velmi prijemne. Ale malo by sa to nejak riesit. Sucasna situacia je najhorsia pre vodicov - oni si beru na seba vsetko riziko, preto ze dopravny podnik nema dost penazi na viac liniek a opravy vozidiel. Keby zacali vodici ludi vyhadzovat tak by sa mozno niekto na magistrate zobudil a zacal riesit katastrofalnu situaciu, takto je vedenie DPB aj magistrat spokojny, lebo spinava robota - porusovanie vyhlasky a tym cela zodpovednost je na vodicoch.
na druhej strane, to čo by mal vodič teoreticky spraviť, je v praxi realizovateľné len veľmi ťažko. Neviem ako ty, ale ja si neviem predstaviť vodiča (ani seba ako toho vodiča), ktorý by mal reálne na každej zastávke slušne žiadať cestujúcich, aby nenastupovali, resp. vystúpili z vozidla, pretože je prekročená max. obsaditeľnosť a on si nechce zobrať na zodpovednosť, keby sa náhodou niekomu niečo stalo. Veď by to boli jeho posledné slová! Na mieste by ho dav vlčákov ukameňoval, umlátil, ukopal, upálil, utopil, obesil, ukrižoval a napichol na vidle! A to by som zase ja ako vodič nechcel. A myslím, že by to nechcel zažiť žiaden vodič, preto radšej riskujú, že sa počas jazdy v preplnenom autobuse stane nejaké nešťastie... ?
máš pravdu, ten môj príspevok bol písaný ironicky. Aspoň vidíš, vidím, vidíme, ako to v tejto krajine, v tomto meste a v tomto podniku všetko pekne funguje - v teoretickej rovine, ale prax je úplne odlišná, skoro opak teórie. Najhoršie na tom je, že sa všetci tvária, že to nikomu nevadí. napr. ja už roky čakám na to, kedy sa nejaký ten prehrdzavený schodík prepadne aj s cestujúcim a dotyčný to neprežije. Nie, že by mi išlo o to aby sa nejaký nešťastník zabil, ale je to zrejme jediný spôsob ako dosiahnuť, aby sa niekto začal zaoberať problémom nevyhovujúceho technického stavu vozidiel a tento problém aj nejakým spôsobom riešiť... ?
Dost casto sa stava, ze vodic da signalizaciu na zatvorenie dveri, este ked vsetci nevystupili- to vtedy znamena, ze vodic uznal, ze vozidlo je moc prazdne a nesmiem vystupit? To sa mi stava dost casto.
Dalej mi povedz kolko vodicov tu signalizaciu pouziva a v kolkatich vozidlach vobec funguje...
Ked je vozidlo preplnene-lepsie je pockat na dalsi spoj, ale ten bude prazdny nebodaj? A kto ma cas cakat pri 20 minutovych intervaloch, ktore su bezne pri nasich autobusoch? Na taku MHD sa potom mozem zvysoka...
Dalej co si pisal,- "ak uz dvere takmer priliehali a ona tam vopcha ruku, je to jej chyba lebo vodic sa uz venuje vychadzaniu zo zastavkoveho boxu a musi sa venovat vyjazdu" - vodic sa nesmie pohnut, ked nema dokonale zatvorene dvere, aj keby tam vopchal niekto ruku-to nie je argument, ze sa musi venovat vychadzaniu zo zatstavky, nema co vychadzat, ked nema zatvorene dvere poriadne, sa uz uvedom a nepis blbosti chlapce
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
BMko