No, zda sa ze cAPSLOCKovcov uz chvalabohu zrusili bez nahrady, ale uz po niekolky raz apelujem na vas, ostatnych spoludiskutujucich: Ked sa tu vyskytnu podobne dementne prispevky, NEREAGUJTE na ne, ich to potom prestane bavit. Ked im na kazdu ich somarinu niecim zmysluplnym odpoviete, len ich este viac vyburcujete k tomu, aby svoje nezmysly hnali do extremov (ako napr ta...ehm...ako to slusne..."basnicka"). Najprv troska zarozmyslajte, nez nieco napisete...niekedy sa viac oplati mlcat.
Podla mna toto je tema pre vodicov. Oni sa vlastne dobrovolne vystavuju riziku - ked toleruju to, ze cestujuci stoja na schodoch, alebo je autobus preplneny. Ked sa nahodou nieco stane, napriklad to co taham 30 metrov to dievca, vina bude na vodicovi. Pokial sa preukaze, ze autobus bol preplneny, alebo ze dievca vypadlo preto, ze stalo na schodoch - vodic ma smolu. A to nehovorim o tom, ze niekto moze z dveri vypadnut za jazdy a zahynut - potom bude mat vodic velmi tazke chvile, ked sa ukaze ze pocet osob v autobuse prekrocil povolenu hranicu a ludia stali kde nemaju.
Toto je doslova zapadoeuropska prax, ktora je u nas iba teoriou. Kazdopadne zaujimava uvaha, pokial chces narobit rozruch, tak sa skus s tvojimi postrehmi obratit na zodpovedne oddelenie magistratu ?
To ze vodic autobusu sa nesmie pohnut pokial stoja ludia v priestore dveri - na schodikoch SOM NEVYMESLEL JA, ale vyplyva to z vyhlasky o premavke na pozemnych komunikaciach a z technickych parametrov vozidiel - priestor schodikov autobusov nie je urceny na to aby tam stali osoby za jazdy, preto vodic - zodpovedna osoba musi na to dohliadnut, pokial tam niekto stoji a on nic neurobi VYSTAVUJE SAM VODIC SEBA MOZNEMU POSTIHU - moze dostat pokutu, zobrat mu vodicak, a ked niekto napriklad vypadne z dveri a zisti sa ze stal na schodoch - na vine bude zase len vodic autobusu. Lebo vyhlaska o premavke na pozemnych komunikaciach, ktoru dufam vsetci vodici dobre poznaju (ale svorne ignoruju) jasne hovori, ze za spolujadcov - cestujucich zodpoveda vodic, ma dohliadnut aby dodrziavali vyhlasku - konieckoncov cestujuci nemusia mat vodicak a namusia ani vyhlasku a technicke parametre vozidla poznat.
Co sa tyka maximalneho poctu osob vo vozidle - tu je vyhlaska este viac jednoznacna - hovori ze vodic ma dohliadnut na to, aby maximalny pocet prepravovanych osob nebol prekroceny. Potrebuje to dalsi komentar? Ak si bol niekedy v nejakom civilizovanom meste tak vies, ze vodici bezne ludi z autobusu vyhadzuju pokial je preplneny, nepocitaju ich vzdy (aj ked napriklad v londyne ano), ono sa to da aj odhadnut, ze ten autobus uz asi na toto stavany nie je.
Hmmm, prekvapuje ma krok DPB, neplanovana vyluka pocas skolskeho r. ... ?
Osobne si myslim, ze je podstatne viac havarijnych trati ako Racianska, kde by operativna vyluka mala svoje opodstatnenie. ?
A to si myslim, ze jeden prechod sa da spravit za vikend a podbijanie hadam aj v priebezne v noci ? ?
Čo si myslite,prečo DP robí z ludí čiernych cestujucich?Príklad:ked mi cesta do práce trvá menej ako 30min.t.j.18 sk.lístok,mám lepšie si kupiť lístok ako mesačník,a keď už mám ten lístok v ruke,tak ma to láka cvaknuť/necvaknuť.prečo nieje mesačný výhodnejší ako kupovanie lítkov?
to ale nebolo myslené ako urážka vodičom, iba ako konštatovanie. Pozri, ja tiež radšej cestujem autom ako tými starými črepmi, aké DPB používa. A tiež neznášam, keď mám v zime cestovať starým Ikarusom 280, a v lete zase plynovou Karosou. Napriek tomu sa po meste snažím cestovať výhradne MHD, občas sa mi to nepodarí a idem pešo, ale to sa nestáva často. Potom používam bicykel, aj keď len rekreačne. A autom chodievam iba na dlhšie cesty - keďže už patrím do toho klubu priateľov MHD (to však neplatí o SADistoch). Na vodičov "gumokolov" z princípu nenadávam, nadávam iba v prípade, že blokujú jazdný pruh električiek alebo autobusov, ktoré vďaka nim nemôžu prejsť. Zle parkujú, nedodržiavajú predpisy, trúbia, jazdia arogantne, každú chvíľu sa ocitnú v električkovom telese - viď Karloveská radiála, alebo vrážajú do autobusov alebo električiek a blokujú MHD, za čo im sú všetci ľudia, ktorí sa niekam chceli dostať a miesto toho sa tam načas nedostanú, musia vystupovať, prestupovať a dlho dlho čakať na náhradnú dopravu, ak sa vôbec nejaká bude konať. Okrem toho ma každú chvíľu nejaký ***** skoro zrazí na prechode pre chodcov keď idem na zelenú. O tom ako vodiči dávajú prednosť na prechodoch bez svetelnej signalizácie už radšej ani nehovorím...
Ale rozhodne nehádžem všetkých do jedného vreca!
Ľudia sú aj takí aj onakí, a to nielen v Beúse, aj za volantmi osobných áut, aj medzi cestujúcimi MHD. ?
Robil sa novy prechod k vinarskym zavodom za vozovnou Krasnany z dovodu jeho dezolatneho stavu pre IGK. zaroven sa podbil aj kusok trate ale to presne neviem, takze nebudem tliachat, ale viem ti to zistit od kompetentnych ludi
čo platí aj mne? Ja tie zápchy rozhodne nespôsobujem ? a ak sú zápchy, tak nehnevaj sa na mňa, ale určite nie sú spôsobené veľkým množstvom autobusov, v ktorých sedí len vodič a stovky ľudí natrieskaných v osobných autách sa kvôli tým veľkým škaredým autobusom nemôžu dostať načas do zamestnania. Tak nejako si to myslel? ?
Nie max, nemozes odsudzovat niektorych ludi za to ze maju auta. Pozri som vodic z povolania a mam tiez auto, inka busom vobec necestujem (len ked mam sluzbu). Preco? Ved ja si myslim, ze nech si ludia jazdia tak ako chcu. A inak velakrat su situacie, ked prave autobus zavadzia autam. Ak ich checes urazat a nadavat na nich prosim, ale ja sa s tym nikdy(!!!!) nestotoznim. Aj v Amerike co som bol, tam tiez vznikaju zapchy a este ake. A pobehal som kopu europskych metropol ako Pariz, Londýn, Dublin, Berlín (taam som dokonca jedno kolo jazdil s 18m Citarom, lebo tam mam kamarata.) V tychto mestach tiez vznikaju zapchy, velke, a nikto nenadava. Nehovorim, fajn, castokrat je to aj chyba gumokolistov (ako ich hlupo nazyvate), ale niekedy nie. Nehadzme vsetkych to jedneho vreca. Pocas svojej jeden a pol rocnej kariery som mal len jediny tukanec a to s BID Karosou C741... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
m