Reply on: m #37965:
Nechápem, podľa čoho usudzuješ, že by som mal byť vodičom autobusu ? možno niekedy v budúcnosti, ale v tomto podniku radšej nie. Ale trafil si presne to, na čo som poukazoval: keby som bol vodičom, tak tiež neviem, čo by som robil - vyhadzovať ľudí z vozu za to, že stoja na schodoch je nereálne, to mi potvrdí ako každý vodič (česť výnimkám, niektorí by to určite robili radi), tak každý cestujúci, ktorý pozná bratislavské pomery pri cestovaní, napr. takou linkou 21, ale platí to v špičke na väčšinu liniek. Takže ľudí by som vyhadzovať nemohol, ani by som nechcel a nerobil by som to keby som aj mohol, nedokážem si to predstaviť, aj zrealizovať to by bolo dosť obtiažne, tým pádom by som nerobil nič a každý deň by som jazdil a prepravoval stovky cestujúcich s tým, že kedykoľvek sa môže niekto prepadnúť cez schodíky, ja ako vodič by som to sotva zbadal a následne by som čelil viacerým obvineniam, došiel by som o vodičák a vykopli by ma z práce. Keby som si dovolil povedať niečo na adresu nevyhovujúceho technického stavu vozidla, tak by ma policajti udupali s tým, že som nemal s takým vozom výjsť z vozovne. Lenže prax v tomto podniku je holt taká, že dostaneš akýkoľvek voz schopný pohybu a môžeš byť rád, že to má volant a brzdy. Nemá zmysel sa niekde sťažovať, čo všetko na tom voze nefunguje, buď ťa pošlú do **** alebo ti dajú ešte omnoho horší voz, ak nejaký vôbec nájdu... Tým som chcel poukázať len na to, že bratislavskí vodiči MHD to nemajú také ľahké ako sa niektorým cestujúcim môže zdať. Amen
m
Nemyslim to v zlom, skorej naopak - napriklad odbory vodicov v MHD by sa mali tymto vazne zaoberat - vymoct si od dopravneho podniku zlepsenie technickeho stavu a napriklad aby sa zmensili intervaly na preplnenych linkach - lebo to uznavam ze vyhadzovat ludi nie je velmi prijemne. Ale malo by sa to nejak riesit. Sucasna situacia je najhorsia pre vodicov - oni si beru na seba vsetko riziko, preto ze dopravny podnik nema dost penazi na viac liniek a opravy vozidiel. Keby zacali vodici ludi vyhadzovat tak by sa mozno niekto na magistrate zobudil a zacal riesit katastrofalnu situaciu, takto je vedenie DPB aj magistrat spokojny, lebo spinava robota - porusovanie vyhlasky a tym cela zodpovednost je na vodicoch.