no na KE.IMHD.sk sa to riesi uz vysse roka. Zaujimalo cim si ty do KE.iMHD.sk prispel? Lebo ja o nicom neviem. Bol tam poruseny moj copyright, D3k0, Turba, Diggiho a este par ludi
Stavbarska mozno,ale nie tunelarska! ?
Mi vysvetli,na kieho deda chcu budovat pod zemou trate rychloelektricky a hned nad nimi viest trate elektrickove! ?
Pripada mi to minimalne ako nezmysel hoden spominanej lobby,lebo inak si to neviem vysvetlit... ?
O tom svedci aj fakt,ze v prvej etape budovania NDS sa spomina napojenie na elektrickovu siet a v dalsich uz samostatny system.Ked raz budujem elektricku,neviem aky velky problem je napojit ju na povrchove ELEKTRICKOVE trate a nie robit pod nimi este jednu zbytocnu a drahu podzemnu!
Proti trasovaniu (teda okrem toho esicka DD-MD) nemam absolutne nic,ale pod zem iba v CENTRE!Elektricky by mali fungovat ta,kde NDS trasu nema (napr.Raca,DNV,Vajnory),nie subezne s nim... ?
To mam este zo starych cias,ked sa projektovali trasy metra (ktore mimochodom v ÚPM zostali).
Bol k tomu taky dokument (teda schema),volal sa NDS a siet doplnkovej dopravy v Bratislave v roku 2030.
Bolo v nom aj linkove vedenie a ked si pozries plan napr.trolejbusovej siete v Petrzalke na rok 2030 a trasovanie,co som tu spominal,vsimni si,ze sadne ako rit na serbel! ?
V navrhu ÚPM to naozaj nie je,ale v sieti zostalo vsetko po starom,len vymenili vyraz metro vyrazom rychlo...,a to je asi tak vsetko,co sa zmenilo... ?
Skoda ze som ten dokument stratil,bolo to zaujimave citanie... ?
Mohol by si byť konkrétnejší? Kde v návrhu ÚP je linkové vedenie? Ja som ho tam nenašiel a podľa mňa ani nemá v ÚP čo hľadať. ÚP rieši trate, nie linky.
Volá sa Roman Lacko a je to nejaký tínejdžer... Odporúčam kliknúť si na tej stránke na jeho nick a napísať mu mail. Ja som mu napísal ultimátum ohľadne uvádzania našich mailových adries v štandardnom tvare, ktoré má z tunajších diskusií a ktoré potom pomazal.
Kiež by nejaká stavbárska lobby zafungovala... potom by si vedela pretlačiť štátnu záruku rozumného funkčného celku... Realita je taká, že najbližších 10-15 rokov sa budú stavať diaľnice. Každá vláda (a logicky)uprednostní dostavbu základnej diaľničnej siete - a to ani nehovorím o tom, že naša politická scéna, to sú užívatelia Bratislavy, nie Bratislavčania. Možno potom, ako sa dokončí D1 sa stavbári začnú pozerať, kde by svoje kapacity uplatnili... Dovtedy zrejme už bude kolaps automobilovej dopravy v Bratislave dennou záležitosťou, takže bude dôvod niečo s tým robiť.
skôr si myslím, že tá "aktualizácia územného plánu" bola len veľmi zbežná, takže iba nahradili slová "rýchlodráha" resp. "metro" slovom "nosný systém MHD". A klasické ťažké metro nemôže chodiť po povrchu v trase dnešných radiál (tvorí neprekonateľnú bariéru), takže by muselo ísť pod zemou a električky by ponechali ako doplnkovú dopravu.
O tej minimálnej aktualizácii ÚP svedčí aj fakt, že napr. nebol zohľadnený nárast zaťaženia letiska BTS, ktoré je už v súčasnosti blízke tomu, čo očakáva "prognóza zaťaženia letiska BTS" podľa územného plánu na rok 2010...
Asi by bolo dobré to nadhodiť na tých verejných prerokovaniach ÚP - majú byť 11.11 a 18.11 o 17:00, ak tam niekto pôjde...
V suvislosti s tymto musim podotknut,ze to vyzera tak,ze radiala sa skratka nema pouzit preto,lebo aj teraz chcu evidentne budovat nezavisly system dopravy,len nie na baze metra,ale rychlohocicoho (nazvite to ako chcete)!
To znamena,ze s normalnymi elektrickami sa uvazuje len ako s doplnkovou dopravou k novemu systemu,ktory ma byt EVIDENTNE za kazdu cenu vedena pod povrchom aj v subehu s elektrickovymi tratami (asi nejaka tunelarska lobby... ? ).Co z toho vznikne,usudte sami... ?
Prisambohu si to nevymyslam a tak to bolo v tom navrhu! ?
Neviem z coho vychadzali,ale bud sa sekli alebo to skratka myslia vazne (ved chcu porusit vacsinu busliniek v Raci okrem parodie 75 Krasnany-ZST Vinohrady,nejakej linky na Vychodne a linky zhruba na trase 65).Aj Racianska sa ma dokonca prekladat do oblasti Vychodneho a Pri Sajbach... ?
Ale aby som bol skutocne uprimny,to percento znizim na 95%. ?
Úplne súhlasím s tvojím prvým odstavcom - tie odbočenia z trasy karloveskej radiály a zvláštne umiestnenie staníc skôr vznikli tým, že sa niekto snažil riešiť všetky dopravné nároky po trase a zohľadňoval parametre klasického metra (plné podzemné vedenie, veľké rádiusy), pre systémy s povrchovým vedením to je však bezpredmetné a použila by sa trasa radiály bez zachádzok... Mlynskú dolinu a DD by k prestupnému bodu Molecova/Karloveská zvážal trolejbusový shuttle (po predĺžení Molecovej k Líščiemu údoliu - čo sa už pripravuje), takže tie stanice nie sú až také potrebné. To umiestnenie staníc je samo osebe čudné (aj keď cestovateľke kapibare by sa asi páčilo), zdá sa mi, že vyplýva z toho, že ak by metro išlo až na Mlyny, neotočilo by to včas na Molecovu (navyše stanica na Mlynoch by musela byť príliš hlboko) - a obdobný problém by nastal aj na DD.
Podrobnejšie materiály o plánovanom linkovom vedení nemám, tiež príliš nemám čas chodiť po mestských inštitúciách... mohli by všetky rozvojové plány hodiť na web, pretože inak môžeme iba špekulovať (v tomto prípade si sami robia zle - ak nie sú informácie, začnú sa šíriť reči aj tam, kde nijaké problémy nie sú).
COLOR