Dnes som sa dozvedel o ďalšom pozitívnom kroku v DPB a.s. Je to už tretí v poradí za dosť krátke obdobie a medzi tým nebolo žiadne zhoršenie. Prvou zmenou bolo posilnenie vybraných spojov a úprava grafikonov. Druhou zmenou bolo ujasnenie pravidiel prenajímania názvov zastávok a tretia je nasledovná. Jedná sa o to, že vo vytrínach sa objavia, respektíve už objavili oznamy a upozornenie pre cestujúcich na vreckových zlodejov. Sú tam popísané vzorové situácie, ako úmyselné vyvolanie tlačenice, ... a tiež ako sa pri podobných situáciách zachovať. Myslím si, že toto je správny krok smerom k zákazníkovi a prispeje nepriamo ku skvalitneniu služieb, lebo aj okradnutie v prostriedkoch MHD je pre zákazníka, cestujúceho nepríjemný zážitok spojený priamo s MHD a DPB.
Takže ďakujem zodpovedným pracovníkom. A aby na mňa nemohol niekto povedať, že na magistrát píšem len sťažnosti, moju osobnú pochvalu týchto pracovníkov som poslal aj námestníkovi Koladovi.
Navrhujem vam setkym odbornikom : ked nabuduce vypise magistrat alebo mc daku sutaz na studiu o rieseni dopr problemu zapojte sa aj vy s dakou, spolocnou imhdackou:-). Viem ze si poviete "aj tak by sme to nevyhrali", ale aspon by ste to skusili a mali by ste po ruke vas "lepsi" navrh ako ten co vyhral. To uz sa lepsie zabrda potom do kompetentnych ne?
Verte tomu, ze nie len linke 508 by prospelo zahustenie intervalu - ale pri dnesnom pristupe magistratu, ze "kto ma peniaze na to aby sa v noci zabaval ma peniaze aj na taxik" je zabezpecit normalnu nocnu dopravu dost problem... Okrem toho, DPB (neviem ci to este plati) prevadzkuje linky nocnej dopravy ako vlastne sluzobne spoje, ktore ale mozu brat cestujucich, cize od mesta na tieto linky peniaze nedostava.
Aj napriek tomu vsak doslo v nocnej doprave k miernemu posunu k lepsiemu (aj ked len pre petrzalcanov), ked na linky 506 a 507 su vypravovane dvojicky (dva autobusy za sebou).
A na zaver este jedna vec: pokial chcete dostat oficialnu odpoved (prip. dosiahnut riesenie), obratte sa na magistrat (www.bratislava.sk) alebo Dopravny podnik (www.dpb.sk), tu na iMHD vela s nocnou dopravou nespravime ...
Neviem ako mohla vôbec vzniknúť takáto štúdia. Osobne tiež cestujem Račianskou radiálou cca už 3 roky a v prac. dňoch je naozaj veľkým problémom sa napchať do preplnemých vozidiel MHD... K nadmernej kapacitnej ponuke : ako sa k takémuto záveru autori dopracovali ? ?
Chcem sa spytat preco nocna linka c.508 jazdi len o 1.00hod?Ostatne linky smerujuce do Petrzalky maju posledny odchod nocneho spoja aj o 3.20.Neplanuje mhd zaviest aj pre tuto linku odchod aj o 3.00,alebo 3.20?Okrem ineho je tato linka v tejto nocnej hodine dost preplnena a myslym ze mnohi by uvitali aj zhustenie jeho premavky.
Uplny suhlas, mozem potvrdit, ze elektricky v case rannej spicky praskaju. Je to upla curacina ludi vylozit na predmestí a tlacit ich tam do tramvaje. GRC!
Jedno je isté. Kto tvrdí, že na račianskej radiále je "nadmerná kapacitná ponuka" je *****, *****om sa narodil a *****om aj ostane. Fakt tu chýba tan blvný smajl.
I.
Teraz si čítam na http://www.bratislava.sk/html/prilohy/SAMOSPR/UZEMNYPL/KONCEPT/B652.HTM : V rámci prerokovávania Konceptu aktualizácie generálneho dopravného plánu ´95 bola vznesená pripomienka o nadmernej kapacitnej ponuke jednotlivých druhov hromadnej dopravy osôb v račianskej radiále (v súčasnosti električka, autobusy MHD a autobusy SAD a výhľadovo aj METRO a železnica. Preto Hlavné mesto v spolupráci s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR vypísalo súťaž na overovaciu štúdiu 4 variantov riešenia priestoru žst. Filiálka - žst. Predmestie - žst. Nové Mesto. Štúdiu spracoval a ukončil v auguste 1998 Terraprojekt,a.s.. Posudzované boli tieto 4 varianty:
(...)
Štúdia bola po ukončení rozoslaná na pripomienkovanie príslušným orgánom mesta, štátnej správy, MDPaT SR a ŽSR. Pripomienkové konanie nebolo uzavreté, vzhľadom na niektoré rozporné stanoviská. Doriešenie problému je nevyhnutné vykonať v rámci prerokovávania Konceptu ÚPN.
Z uvedených dôvodov vo variantoch konceptu riešenia ÚPN sa rozhodlo uplatniť tie varianty riešenia štúdie, ktoré nie sú v rozpore s optimálnym urbanistickým zhodnotením územia dnešnej Filiálky:
v I. Variante konceptu riešenia ÚPN sa uplatňuje 3. variant z overovacej štúdie (podpovrchová stanica Filiálka),
v II. a III. Variante konceptu riešenia ÚPN sa uplatňuje 1. variant overovacej štúdie (ukončenie vlakov na Predmestí).
Čiže (aspoň podľa mne dostupných informácií) sice "Overovacia štúdia variantných riešení žel. stanice Filiálka, Terraprojekt, a.s., 1998" stanovila ako najvýhodnejšie vymiestnenie (to je ale výraz) Filiálky a jej náhradu Predmestím, ale je to nekorektné uvádzať ju ako argument bez spomenutia toho, že pripomienkovanie nebolo ukončené kvôli rozporným stanoviskám - tie by určite nevznikli, ak by zrušenie Filiálky bolo fantastické a najlepšie riešenie ...
ZSTNM - povrchovo napojit niekde pri predmesti oblukom, odtial pod zem na Filialku, pod zemou na Nivy, cez Stary most do Petrzalky, tam v koridore az na koniec, tam napojenie na trat ktora tam je smerom do mesta, cez ZST Petrzalka, pristavny most a UNSku na ZST nove mesto a je to. Rano to malo chodit jednym smerom, poobede druhym. Ale vobec by nebol problem spravit vyhybne a obojsmernu premavku, dokonca s tym, ze vlak iduci od Trnavy by sa takto otocil cez cele mesto, vylozl substrar (cestujucich ?) a potom by zo ZSTNM mohol ist na hlavne, kde by koncil ako sucast mozno aj MHD.
Suhlas s celym prispevkom, ospravedlnenie prijmam, naozaj to neslo, sam by som to lepsie nenapisal.
K clanku:
Hovori sa tam, ze "v tejto lokalite bude aj tak nosny system"
Hmmm...
Akoze ti curaci nevedia, ze ten NOSYN SYSTEM primetskej (v pripade ze by trat isla pod zemou na Nivy a do Petrzalky aj mestskej) doprvy moze byt prave ZELEZNICA, ktora tam uz je??? Co tomu brani. Jeden takyto projekt bol uz vypracovany v roku 1983, ale vtedy to padlo na tom, ze v roku 1984 sa definitivne zacne stavat metro. Kua, mali to spravit, mali by sme teraz S-bahn. Mala to byt trasa v tvare cisla 8, jednokolajna, s troma stanicami v petrzalke, stanocou Nivy, Filalkou. Mali tam behat pantografy a mala sa este vybudovat odbocka zo ZSTNO priamo ne filialku (ta pod zemou). Mali by tie plany oprasit, trosku upravit a najma postavat to. A nespominali sa tam ziadne hybrydy, ale normalne zeleznicne primestske jednotky 25 KV.
Bohužiaľ tuná vidím paraleleu v chovaní MČ Nové Mesto a v chovaní MČ Praha 6 pri boji proti zdvojkoľajnení a elektrifikácii trate na Kladno s odbočkou na letisko (tzv. rýchlodráha). Tam sa tiež natrieskalo takých *****ín, ako že 3 kV v troleji sú škodlivé a nikde sa také vysoké napätie v meste nepoužíva (čo by hovorili, chudáci, v Bratislave:-)?), že by elektrické jednotky robili omnoho väčší randál než smrduté bardotky bez tlmičov, a kocúre, čo sa tam preháňajú teraz atď.
A mesto nemá, *****, ani jednoho dopravného odborníka, ktorý by im vysvetlil, že jedna z najväčších *****ín je priviezť ľudí zvonku kapacitným dopravným systémom, vy***ať ich na okraji mesta a tam ich tlačiť do električky?
Obzvlášť ma potom zaujalo, že po Račianskej jazdia električky, autobusy a v budúcnosti tam povedie aj nosný dopravný systém. Som nevedel, že okrem električiek, trolejbusov, autobusov, metra, vlaku, visutej dráhy, Maglevu a podobných vfecí ešte existuje aj dopravný prostriedok zvaný Nosný Dopravný Systém. By asi mohol tým *****om premúdrelým poslaneckým a žurnalistickým vysvetliť, že električka ostane električkou aj keď ju nazveme nosným dopravným systémom. Lebo inak si tie kravy, voly a bujaky budú myslieť, že Nosný Dopravný Systém bude hádam nejaký monorail (nakoniec skúsenoisti s Alwegom už u nás máme ? ).
Účastníkom diskusie sa ospravedlňujem za vulgárne slová ale bez nich to nešlo.
I.
fobust
Mas pravdu... ?