Teraz si čítam na http://www.bratislava.sk/html/prilohy/SAMOSPR/UZEMNYPL/KONCEPT/B652.HTM :
V rámci prerokovávania Konceptu aktualizácie generálneho dopravného plánu ´95 bola vznesená pripomienka o nadmernej kapacitnej ponuke jednotlivých druhov hromadnej dopravy osôb v račianskej radiále (v súčasnosti električka, autobusy MHD a autobusy SAD a výhľadovo aj METRO a železnica. Preto Hlavné mesto v spolupráci s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR vypísalo súťaž na overovaciu štúdiu 4 variantov riešenia priestoru žst. Filiálka - žst. Predmestie - žst. Nové Mesto. Štúdiu spracoval a ukončil v auguste 1998 Terraprojekt,a.s.. Posudzované boli tieto 4 varianty:
(...)
Štúdia bola po ukončení rozoslaná na pripomienkovanie príslušným orgánom mesta, štátnej správy, MDPaT SR a ŽSR. Pripomienkové konanie nebolo uzavreté, vzhľadom na niektoré rozporné stanoviská. Doriešenie problému je nevyhnutné vykonať v rámci prerokovávania Konceptu ÚPN.
Z uvedených dôvodov vo variantoch konceptu riešenia ÚPN sa rozhodlo uplatniť tie varianty riešenia štúdie, ktoré nie sú v rozpore s optimálnym urbanistickým zhodnotením územia dnešnej Filiálky:
Čiže (aspoň podľa mne dostupných informácií) sice "Overovacia štúdia variantných riešení žel. stanice Filiálka, Terraprojekt, a.s., 1998" stanovila ako najvýhodnejšie vymiestnenie (to je ale výraz) Filiálky a jej náhradu Predmestím, ale je to nekorektné uvádzať ju ako argument bez spomenutia toho, že pripomienkovanie nebolo ukončené kvôli rozporným stanoviskám - tie by určite nevznikli, ak by zrušenie Filiálky bolo fantastické a najlepšie riešenie ...
V rámci prerokovávania Konceptu aktualizácie generálneho dopravného plánu ´95 bola vznesená pripomienka o nadmernej kapacitnej ponuke jednotlivých druhov hromadnej dopravy osôb v račianskej radiále (v súčasnosti električka, autobusy MHD a autobusy SAD a výhľadovo aj METRO a železnica. Preto Hlavné mesto v spolupráci s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR vypísalo súťaž na overovaciu štúdiu 4 variantov riešenia priestoru žst. Filiálka - žst. Predmestie - žst. Nové Mesto. Štúdiu spracoval a ukončil v auguste 1998 Terraprojekt,a.s.. Posudzované boli tieto 4 varianty:
(...)
Štúdia bola po ukončení rozoslaná na pripomienkovanie príslušným orgánom mesta, štátnej správy, MDPaT SR a ŽSR. Pripomienkové konanie nebolo uzavreté, vzhľadom na niektoré rozporné stanoviská. Doriešenie problému je nevyhnutné vykonať v rámci prerokovávania Konceptu ÚPN.
Z uvedených dôvodov vo variantoch konceptu riešenia ÚPN sa rozhodlo uplatniť tie varianty riešenia štúdie, ktoré nie sú v rozpore s optimálnym urbanistickým zhodnotením územia dnešnej Filiálky:
- v I. Variante konceptu riešenia ÚPN sa uplatňuje 3. variant z overovacej štúdie (podpovrchová stanica Filiálka),
- v II. a III. Variante konceptu riešenia ÚPN sa uplatňuje 1. variant overovacej štúdie (ukončenie vlakov na Predmestí).
Čiže (aspoň podľa mne dostupných informácií) sice "Overovacia štúdia variantných riešení žel. stanice Filiálka, Terraprojekt, a.s., 1998" stanovila ako najvýhodnejšie vymiestnenie (to je ale výraz) Filiálky a jej náhradu Predmestím, ale je to nekorektné uvádzať ju ako argument bez spomenutia toho, že pripomienkovanie nebolo ukončené kvôli rozporným stanoviskám - tie by určite nevznikli, ak by zrušenie Filiálky bolo fantastické a najlepšie riešenie ...
fobust
Presnejsie:
ZSTNM - povrchovo napojit niekde pri predmesti oblukom, odtial pod zem na Filialku, pod zemou na Nivy, cez Stary most do Petrzalky, tam v koridore az na koniec, tam napojenie na trat ktora tam je smerom do mesta, cez ZST Petrzalka, pristavny most a UNSku na ZST nove mesto a je to. Rano to malo chodit jednym smerom, poobede druhym. Ale vobec by nebol problem spravit vyhybne a obojsmernu premavku, dokonca s tym, ze vlak iduci od Trnavy by sa takto otocil cez cele mesto, vylozl substrar (cestujucich ?) a potom by zo ZSTNM mohol ist na hlavne, kde by koncil ako sucast mozno aj MHD.