Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Teraz si čítam na http://www.bratislava.sk/html/prilohy/SAMOSPR/UZEMNYPL/KONCEPT/B652.HTM :
V rámci prerokovávania Konceptu aktualizácie generálneho dopravného plánu ´95 bola vznesená pripomienka o nadmernej kapacitnej ponuke jednotlivých druhov hromadnej dopravy osôb v račianskej radiále (v súčasnosti električka, autobusy MHD a autobusy SAD a výhľadovo aj METRO a železnica. Preto Hlavné mesto v spolupráci s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR vypísalo súťaž na overovaciu štúdiu 4 variantov riešenia priestoru žst. Filiálka - žst. Predmestie - žst. Nové Mesto. Štúdiu spracoval a ukončil v auguste 1998 Terraprojekt,a.s.. Posudzované boli tieto 4 varianty:
(...)
Štúdia bola po ukončení rozoslaná na pripomienkovanie príslušným orgánom mesta, štátnej správy, MDPaT SR a ŽSR. Pripomienkové konanie nebolo uzavreté, vzhľadom na niektoré rozporné stanoviská. Doriešenie problému je nevyhnutné vykonať v rámci prerokovávania Konceptu ÚPN.

Z uvedených dôvodov vo variantoch konceptu riešenia ÚPN sa rozhodlo uplatniť tie varianty riešenia štúdie, ktoré nie sú v rozpore s optimálnym urbanistickým zhodnotením územia dnešnej Filiálky:

  • v I. Variante konceptu riešenia ÚPN sa uplatňuje 3. variant z overovacej štúdie (podpovrchová stanica Filiálka),

  • v II. a III. Variante konceptu riešenia ÚPN sa uplatňuje 1. variant overovacej štúdie (ukončenie vlakov na Predmestí).




Čiže (aspoň podľa mne dostupných informácií) sice "Overovacia štúdia variantných riešení žel. stanice Filiálka, Terraprojekt, a.s., 1998" stanovila ako najvýhodnejšie vymiestnenie (to je ale výraz) Filiálky a jej náhradu Predmestím, ale je to nekorektné uvádzať ju ako argument bez spomenutia toho, že pripomienkovanie nebolo ukončené kvôli rozporným stanoviskám - tie by určite nevznikli, ak by zrušenie Filiálky bolo fantastické a najlepšie riešenie ...
Reply on: fobust #26659:

Presnejsie:

ZSTNM - povrchovo napojit niekde pri predmesti oblukom, odtial pod zem na Filialku, pod zemou na Nivy, cez Stary most do Petrzalky, tam v koridore az na koniec, tam napojenie na trat ktora tam je smerom do mesta, cez ZST Petrzalka, pristavny most a UNSku na ZST nove mesto a je to. Rano to malo chodit jednym smerom, poobede druhym. Ale vobec by nebol problem spravit vyhybne a obojsmernu premavku, dokonca s tym, ze vlak iduci od Trnavy by sa takto otocil cez cele mesto, vylozl substrar (cestujucich ?) a potom by zo ZSTNM mohol ist na hlavne, kde by koncil ako sucast mozno aj MHD.
Reply on: S499.1023 #26658:

Suhlas s celym prispevkom, ospravedlnenie prijmam, naozaj to neslo, sam by som to lepsie nenapisal.

K clanku:
Hovori sa tam, ze "v tejto lokalite bude aj tak nosny system"
Hmmm...

Akoze ti curaci nevedia, ze ten NOSYN SYSTEM primetskej (v pripade ze by trat isla pod zemou na Nivy a do Petrzalky aj mestskej) doprvy moze byt prave ZELEZNICA, ktora tam uz je??? Co tomu brani. Jeden takyto projekt bol uz vypracovany v roku 1983, ale vtedy to padlo na tom, ze v roku 1984 sa definitivne zacne stavat metro. Kua, mali to spravit, mali by sme teraz S-bahn. Mala to byt trasa v tvare cisla 8, jednokolajna, s troma stanicami v petrzalke, stanocou Nivy, Filalkou. Mali tam behat pantografy a mala sa este vybudovat odbocka zo ZSTNO priamo ne filialku (ta pod zemou). Mali by tie plany oprasit, trosku upravit a najma postavat to. A nespominali sa tam ziadne hybrydy, ale normalne zeleznicne primestske jednotky 25 KV.
Bohužiaľ tuná vidím paraleleu v chovaní MČ Nové Mesto a v chovaní MČ Praha 6 pri boji proti zdvojkoľajnení a elektrifikácii trate na Kladno s odbočkou na letisko (tzv. rýchlodráha). Tam sa tiež natrieskalo takých *****ín, ako že 3 kV v troleji sú škodlivé a nikde sa také vysoké napätie v meste nepoužíva (čo by hovorili, chudáci, v Bratislave:-)?), že by elektrické jednotky robili omnoho väčší randál než smrduté bardotky bez tlmičov, a kocúre, čo sa tam preháňajú teraz atď.
A mesto nemá, *****, ani jednoho dopravného odborníka, ktorý by im vysvetlil, že jedna z najväčších *****ín je priviezť ľudí zvonku kapacitným dopravným systémom, vy***ať ich na okraji mesta a tam ich tlačiť do električky?
Obzvlášť ma potom zaujalo, že po Račianskej jazdia električky, autobusy a v budúcnosti tam povedie aj nosný dopravný systém. Som nevedel, že okrem električiek, trolejbusov, autobusov, metra, vlaku, visutej dráhy, Maglevu a podobných vfecí ešte existuje aj dopravný prostriedok zvaný Nosný Dopravný Systém. By asi mohol tým *****om premúdrelým poslaneckým a žurnalistickým vysvetliť, že električka ostane električkou aj keď ju nazveme nosným dopravným systémom. Lebo inak si tie kravy, voly a bujaky budú myslieť, že Nosný Dopravný Systém bude hádam nejaký monorail (nakoniec skúsenoisti s Alwegom už u nás máme ? ).
Účastníkom diskusie sa ospravedlňujem za vulgárne slová ale bez nich to nešlo.
I.
Reply on: Mike #26656:

Mas pravdu... ?
No to je nočná mora, čo sa píše o tej Filiálke. To je vrchol farizejstva, nezodpovednosti a veľmi škaredej propagandy, keď niekto napíše, že električky na Račianskej, Vajnorskej a SAD - busy to zvládajú. ? ? ? Ten dotyčný/dotyčná sa asi v živote neviezla električkou po Račianskej, Vajnorskej, alebo SADlinkou v Rannej špičke v smere zo Senca, Pezinka, Grobov,... Veď do Blavy dochádza z východu = z Podunajskej roviny také množstvo ľudí...
Už len súhlas s predrečníkmi na túto tému a doplním vás: V článk sa píše, že tam bude aj Nos.Sys. A TEN BUDE AKOŽE KDE? No podľa mňa práve niekde v mieste filiálky(!) A to už je druhá vec, či 200 m. nad zemou a lebo pod zemou. Ďalej si tiež myslím, že trate 120 a 130 by mohli končiť na filiálke. Tiež súhlasím s tým, e také sprosé riešenie a hlavne umiestnenie hlavnej stanice, aké máme v BA, by sme široko ďaleko v STR. Európe Hľadali iba ťažko. A keď tak chcú staré rakowiny prechádzať cez koľaje: A to nevedia , že existuje také niečo ako pohyblivé schody?
Re clanok:

Pán Pavel (cca. 85 rokov): Čo sí myslím, čo by tu malo byt? Tieto kofajnice nie. Takto to predsa nemóže zostaf. Počul som, že tu chcú vybudovat Zelezničnú stanicu. Ale ja si myslím, že v tomto okolí chýba skór slušná občianska vybavenost. Stanica, to by boto ešte horšie ako dnes. Radšej na zodpovedajúcej úrovni niečo pre fudí. Určíte nie železnica.

Paní Marta (cca. 80 rokov): Ked' chcem íst k lekárovi na Tehelnú, " _ musím to celé obísf. Je to ' ' . z Mikovínyho daleko. Rozprávala som sa o tom s mnohými fudtni z okolia. Čakáme, kedy to tu už konečne zrušia. Chorí fudia potrebujú chodit na polikliniku, je to nebezpečné. Všetci na to nadávajú, rozčufujú sa na tie nešfastné kofajnice a čakajú kedy už nebudú prekážkou.


Takito ludia sa mi v mysli poja s nasou fakultnou nemocnicou v Motole, kde im vacsinou na interne odoberame anamnezy a fyzikalne ich vysetrujeme. Vacsinou (v 80 rokoch) uz maju ICHS, stav po infarkte, niekedy diabetes, casto rakovinu, u muzov je pravidlom zvacsenie prostaty a u oboch pohlavi senilna demencia. Tak teraz sa zachovam ako klasicky internista, ked ho pacient nepocuje:

Babi, vam moze byt jedno, co tu postavia, vy sa toho nedozijete.
Reply on: fobust #26651:

Staci sa pozriet na Masarykovo nadrazi v Prahe .. priamo v centre mesta a ani pod zemou nie je 🙂 Ja ked som prvy krat o tej stanici cital hned som si spomenul nan a celkom by sa mi nieco take na Trnavskom myte pozdavalo.

Btw ta pani co sa stazovala ze musi vsetko obchadzat ked ide na Tehelnu akosi "zabudla" ze oproti Ursinyho ulici je nadchod ponad kolaje 🙂
Reply on: tr3mp #26633:
Alebo trochu iny priklad, kde je spojenie metra a polyfunkcneho objektu - Palac Flora na Vinohradoch, priamo prepojeny s vestibulom stanice Flora trasy A.
K clanku:

"Ved' sem patrí nejaký pekný park, niečo pre občanov a nie stanica. "


No tak toto uz je vrchol. Nieco pre obcanov a nie stanica. To je akoby som povedal, ze potrebujeme nieco pre obcanov, tak zrusime policiu 🙂

Ten clanok je sice neobjektivny, ale myslim, ze v Hlase Noveho Mesta nebudu asi bohvieako kvalitni zurnalisti. Ta anketa (ak nie je vymyslena uplne), je urcite urobena tak, ze rano o desiatej vyspovedam 5-10 obstaroznych a na vsetko nadavajucich babiek demokratiek pri Slimaku.

Chvilu som mal podozrenie, ze mestska cast vo svojom platku propaguje to, co viac vyhovuje jej poslancom, teda vybudovanie blizsie nespecifikovaneho polyfunkcneho objektu (to je tiez newspeak jak svina). Ale potom si hovorim, predsa to mestski poslanci nemozu propagovat takym stylom a takym jazykom!

Okrem toho - kto kedy povedal, ze polyfunkcny dom

a) nebude tvorit barieru (Ostatne, ze v podstate hned vedla sidli obrovsky areal SIS a ministerstva obrany, kam sa tiez nesmie, to nikomu nevadi, vadi len ten priestor ZST.)
b) nemoze byt postaveny tak, aby obsahoval zeleznicnu stanicu 🙂

Naopak, polyfunkcny dom, ktory by zahrnoval aj stanicu, by bol krasny a mestotvorny jak svina. Ale to by niekto musel mysliet mozgom 🙂
Reply on: Juro #26649:

Trabalo by nieco napisat aj s uvedenim prikladov z Budapesti, Prahy.... Lebo vidim ako ludok yebe. ? ?
? mhd je ako smrť,nevieš kedy príde.
?
Reply on: hlas #26624:
To je teda hnusná demagogia. To by mohlo byť v relácií Aj múdry schybí. Du blejt velebnosti.
Reply on: www.saget.szm.sk #26645:
tiez mam pocit, ze to nieje Mlynska, pretoze Mlynska je dole pri Rybniku a je to ta ulicka, kde chodi MHD. Toto bude fakt ta Novoveska, alebo mozno Uhrovecka? Ale to asi nie. ?
Reply on: J #26643:
Oukej, oukej, oukej... 🙂
Tak ten clanok o Filialke bol doba demagogia. Fuj! Ale ako vieme, tak pismena vydrzia strasne vela. Zaujatost, neznalost problematiky a absolutna ignorancia a manipulacia verejnosti! Hanba! Autori sa mozu hanbit!!! Hovno o doprave vedia a idu robit definitivne zavery. A co je este horsie, manipuluju verejnu mienku nezmyslami, ze to bude obrovska, neprekonatelna bariera (pod zemou?), ze o ulicu dalej ide elektricka (ale iba po Racu, to vsak akosi zabudli), ze autobusy SAD stacia (odkial to ONI vedia?). Silne mi to pripomina sudruha Lunacka, ked mi este tvrdil ako moze iba METRO vyriesit problemy s MHD v Bratislave a ako je elektricka vhodna na zrusenie. Cely clanok je demagogicky, zvrateny, je to jednostranny pohlad na vec niekoho, kto vobec nemusi cestovat do Bratislavy. Fuj, fuj, fuj a este raz FUJ! A teraz GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!! GRCAJUCI SMAJLIK!!!!
www.saget.szm.sk

www.saget.szm.sk

Ja mam len malu opravu. Tie nove fotky Solarisu z DNV niesu z Mlynskej ul. . Myslim ze je to Novoveska.
Mnjooo mam taky jeden projekt ohladom BIDky, ktory som spravil pred par dnami (vcera ☺). Link poskytnem tym, ktorych poznam, nakolko sa obavam zenuzitia ?
Vladimír: To teľa bolo naschvál. Viem robím veľa pravopisných chýb, ale teraz to bolo naschvál. Veď v celom príspevku pre Papyra som si robil srandu ?
V tomto týždni prešlo pár info o fiškálnej decentralizácii. Čo som zachytil je, že by sa mali presmerovať na mestá dane z príjmu fyzických osôb. To robí v súčasnosti 23mld. Sk. Ak by sme len prepočítavali na počet obyvateľov tak Bratislava by z toho mala dostať 1,8mld. Vieme však, že príjmy v Bratislave sú vyššie a je tu zamestnanosť okolo 95%, takže by to mohlo byť niečo cez 2mld. ? FD bude prebiehať od budúceho roku do roku 2007.
Dúfam, že to nebude len jediný príjem a mestá a obce dostanú aj podiel na DPH.
Tým, že mestá budú mať podiel z príjmu fyzických osôb a štát si nehá príjem právnických osôbsa vyriešila otázka spoločností pôsobiacich na celom Slovensku ale sídlo je v BA. ?
Avšak aj tak sa pripravuje zákon špeciálne pre postavenie hlavného mesta a to by malo samostatnú rozpočtovú kapitolu v štátnom rozpočte na krytie výdavkov spojených s funkciou hlavného mesta. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.