Teraz si čítam na http://www.bratislava.sk/html/prilohy/SAMOSPR/UZEMNYPL/KONCEPT/B652.HTM :
V rámci prerokovávania Konceptu aktualizácie generálneho dopravného plánu ´95 bola vznesená pripomienka o nadmernej kapacitnej ponuke jednotlivých druhov hromadnej dopravy osôb v račianskej radiále (v súčasnosti električka, autobusy MHD a autobusy SAD a výhľadovo aj METRO a železnica. Preto Hlavné mesto v spolupráci s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR vypísalo súťaž na overovaciu štúdiu 4 variantov riešenia priestoru žst. Filiálka - žst. Predmestie - žst. Nové Mesto. Štúdiu spracoval a ukončil v auguste 1998 Terraprojekt,a.s.. Posudzované boli tieto 4 varianty:
(...)
Štúdia bola po ukončení rozoslaná na pripomienkovanie príslušným orgánom mesta, štátnej správy, MDPaT SR a ŽSR. Pripomienkové konanie nebolo uzavreté, vzhľadom na niektoré rozporné stanoviská. Doriešenie problému je nevyhnutné vykonať v rámci prerokovávania Konceptu ÚPN.
Z uvedených dôvodov vo variantoch konceptu riešenia ÚPN sa rozhodlo uplatniť tie varianty riešenia štúdie, ktoré nie sú v rozpore s optimálnym urbanistickým zhodnotením územia dnešnej Filiálky:
Čiže (aspoň podľa mne dostupných informácií) sice "Overovacia štúdia variantných riešení žel. stanice Filiálka, Terraprojekt, a.s., 1998" stanovila ako najvýhodnejšie vymiestnenie (to je ale výraz) Filiálky a jej náhradu Predmestím, ale je to nekorektné uvádzať ju ako argument bez spomenutia toho, že pripomienkovanie nebolo ukončené kvôli rozporným stanoviskám - tie by určite nevznikli, ak by zrušenie Filiálky bolo fantastické a najlepšie riešenie ...
V rámci prerokovávania Konceptu aktualizácie generálneho dopravného plánu ´95 bola vznesená pripomienka o nadmernej kapacitnej ponuke jednotlivých druhov hromadnej dopravy osôb v račianskej radiále (v súčasnosti električka, autobusy MHD a autobusy SAD a výhľadovo aj METRO a železnica. Preto Hlavné mesto v spolupráci s Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR vypísalo súťaž na overovaciu štúdiu 4 variantov riešenia priestoru žst. Filiálka - žst. Predmestie - žst. Nové Mesto. Štúdiu spracoval a ukončil v auguste 1998 Terraprojekt,a.s.. Posudzované boli tieto 4 varianty:
(...)
Štúdia bola po ukončení rozoslaná na pripomienkovanie príslušným orgánom mesta, štátnej správy, MDPaT SR a ŽSR. Pripomienkové konanie nebolo uzavreté, vzhľadom na niektoré rozporné stanoviská. Doriešenie problému je nevyhnutné vykonať v rámci prerokovávania Konceptu ÚPN.
Z uvedených dôvodov vo variantoch konceptu riešenia ÚPN sa rozhodlo uplatniť tie varianty riešenia štúdie, ktoré nie sú v rozpore s optimálnym urbanistickým zhodnotením územia dnešnej Filiálky:
- v I. Variante konceptu riešenia ÚPN sa uplatňuje 3. variant z overovacej štúdie (podpovrchová stanica Filiálka),
- v II. a III. Variante konceptu riešenia ÚPN sa uplatňuje 1. variant overovacej štúdie (ukončenie vlakov na Predmestí).
Čiže (aspoň podľa mne dostupných informácií) sice "Overovacia štúdia variantných riešení žel. stanice Filiálka, Terraprojekt, a.s., 1998" stanovila ako najvýhodnejšie vymiestnenie (to je ale výraz) Filiálky a jej náhradu Predmestím, ale je to nekorektné uvádzať ju ako argument bez spomenutia toho, že pripomienkovanie nebolo ukončené kvôli rozporným stanoviskám - tie by určite nevznikli, ak by zrušenie Filiálky bolo fantastické a najlepšie riešenie ...
fobust
Suhlas s celym prispevkom, ospravedlnenie prijmam, naozaj to neslo, sam by som to lepsie nenapisal.
K clanku:
Hovori sa tam, ze "v tejto lokalite bude aj tak nosny system"
Hmmm...
Akoze ti curaci nevedia, ze ten NOSYN SYSTEM primetskej (v pripade ze by trat isla pod zemou na Nivy a do Petrzalky aj mestskej) doprvy moze byt prave ZELEZNICA, ktora tam uz je??? Co tomu brani. Jeden takyto projekt bol uz vypracovany v roku 1983, ale vtedy to padlo na tom, ze v roku 1984 sa definitivne zacne stavat metro. Kua, mali to spravit, mali by sme teraz S-bahn. Mala to byt trasa v tvare cisla 8, jednokolajna, s troma stanicami v petrzalke, stanocou Nivy, Filalkou. Mali tam behat pantografy a mala sa este vybudovat odbocka zo ZSTNO priamo ne filialku (ta pod zemou). Mali by tie plany oprasit, trosku upravit a najma postavat to. A nespominali sa tam ziadne hybrydy, ale normalne zeleznicne primestske jednotky 25 KV.